Aanrijding met vluchtmisdrijf

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Bob321
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 apr 2016, 12:01
Woonplaats: Wommelgem

Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door Bob321 »

Donderdagavond (in de gietende regen) met motorfiets aangereden door een jonge 'dame' (lees : 'geit') in een personenwagen. Deze moest perse bruusk van rijstrook veranderen (zonder richtingsaanwijzers te gebruiken uiteraard). Ik ben nog in de remmen gegaan en uitgeweken, doch het kont niet baten. Onmiddellijk na de aanrijding vond ze het ook nodig en noodzakelijk om nog vluchtmisdrijf te plegen (nadat ze even stopte en de situatie bekeek). Ze vertrok met gierende banden en was meteen uit het zicht, via een zijstraat.
Gelukkig had ik de nummerplaat en kon ze een half uur na de aanrijding door de politie uit haar zetel worden 'geplukt'.
Ik geraakte door de aanrijding gekwetst aan mijn linkerpols en rechterknie.
Beemer beschadigd op de rechterflank op diverse plaatsen en wel wat kosten !
Hoop dat één en ander vlot verloopt en ik rap mijn centen kan krijgen. Ik ben benieuwd naar de latere uitspraak in deze zaak (dat die maar een goeie boete en dik rijverbod krijgt. De aanrijding zal ze wel niet opzettelijk gedaan hebben, het vluchtmisdrijf daarentegen !).

Bij BMW garage (Meeussen Antwerpen/Wijnegem) vroegen ze 125 € voor opmaak van een schadebestek !!!! Ik heb dit al onmiddellijk mogen ophoesten. Morgen nog eens naar de dokter. met mogelijk een doorverwijzing, en uiteraard ook direct zelf betalen.
Maw : je bent volledig in je recht en je kan al onmiddellijk +/- 170 € betalen zonder dat hier enige verzekering (noch die van mij, noch die van haar) onmiddellijk in tussenkomt.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door Dirk Pauwels »

Alke rekeningen en doktersbriefjes binnenbrengen bij verzekering. Ook een copy vh pv van de politie. Je zal alle kosten terugtrekken in dit geval. Je kan moeilijk verwachten dat de verzekering je een voorschot gaat geven voor deze kosten....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door Danny »

Niemand zegt dat uw motor in een garage binnenmoet voor herstelling... noch bestek.

Alles gaat overeen komen met de expert.

Beterschap!!
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door ZWIEP 01 »

tja, jij mag nog van geluk spreken, ik ben vorig jaar in juni achteraan aangereden geweest op de e17 thv de trajectcontrole , wagen die me aanreed is daarna overkop gegaan en tegen een vrachtwagen gebotst. chauffeur en de illigalen die in de wagen zaten gevlucht.takelkosten en standgeld voor mijn motor : 1300 euro, rekening van de brandweer, die ik weiger te betalen 1100€, onkosten en schade zal waarschijnlijk vergoed worden door het motorwaarborgfonds, als het parket de zaak afrond. ondertussen bijna een jaar werkonbekwaam en dag en nacht helse pijnen gehad in mijn been (open beenbreuk die niet wilde genezen, een ilizarov frame gedurende 5 maand bracht soulaas)
wanneer het parket het pv zal vrijgeven is me een raadsel, wanneer ik centen ga zien, nog een veel groter raadsel.
Dr.Funkenstein
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2017, 18:29
Woonplaats: Schelle
Locatie: Antwerpen

Re: Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door Dr.Funkenstein »

Onbegrijpelijk! Mensen die vluchtmisdrijf plegen moesten ze levenslang hun rijbewijs afpakken!
Gelukkig ben je zelf ok en de rest komt waarschijnlijk wel goed mits wat geduld.
Veel succes. Ook voor Zwiep 01, amai. Veel beterschap.
Kawa Z750 —> BMW R Nine T Pure
ludo V E
Berichten: 314
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

Re: Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door ludo V E »

hebben ze wel een rijbewijs of verzekering of geld ?
het geen ze niet hebben kunt ge ook niet afpakken en velen weten dat .
en ze krijgen een waarschuwing en dan doen ze gewoon verder en dat is de realiteit .
gelukkig zijn we niet allemaal zo .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door Gixxer21 »

Ben jammer genoeg ook al een paar keer omver gereden.
Gelukkig maar 2x ernstig.
Heb wel nooit een factuur gekregen voor standgeld of voor een schade bestek.
Ze zullen het wel aanrekenen aan de tegenpartij maar mij hebben ze er niet mee lastig gevallen.
Als goede klant gaan ze u ook geen standgeld vragen als je niet in je recht bent.
Jammer genoeg vervaagt bij sommige het menselijke en gaat het alleen maar om de inkomsten maar denk dat dit hun op lange termijn niet ten goede komt.
Beterschap en succes gewenst.
Laatst gewijzigd door Gixxer21 op 19 mar 2018, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door Man in Black »

ludo V E schreef:hebben ze wel een rijbewijs of verzekering of geld ?
het geen ze niet hebben kunt ge ook niet afpakken en velen weten dat .
en ze krijgen een waarschuwing en dan doen ze gewoon verder en dat is de realiteit .
gelukkig zijn we niet allemaal zo .
Dat is inderdaad helaas zo. De grootste smeerlappen die zich van niks aantrekken en niets op hun naam hebben zijn koning in België.
Wij slaaf van onze eigen bezittingen.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door janneman »

Degoutant!
Beterschap en hopelijk komt alles snel in orde.
Groet
Jan.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door alfa »

@ Bob321
Ni panikeren alles word vergoed, zorg dat je een externe advocaat krijgt van rechtsbijstand voor uw afhandeling morele schadevergoeding(*)
*medische expertise lichamelijke schade en blijvende letsels , krijg je niet genoeg voor herstellingen of economisch verlies motor is best een eigen advocaat.
U mag tijdelijk een gelijkwaardig voertuig huren en 80% word terug betaald door verzekering tegen partij = is drukkingsmiddel dat tegenpartij snel zal overgaan tot vergoeding.
Enz.enz...

Laat u niet kisten en zoek alles op van morele schade vergoedingen .
VB. hier http://www.elfri.be/morele-schade-overzicht" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW R1100R zonder KFR
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door Pol »

ZWIEP 01 schreef:tja, jij mag nog van geluk spreken, ik ben vorig jaar in juni achteraan aangereden geweest op de e17 thv de trajectcontrole , wagen die me aanreed is daarna overkop gegaan en tegen een vrachtwagen gebotst. chauffeur en de illigalen die in de wagen zaten gevlucht.takelkosten en standgeld voor mijn motor : 1300 euro, rekening van de brandweer, die ik weiger te betalen 1100€, onkosten en schade zal waarschijnlijk vergoed worden door het motorwaarborgfonds, als het parket de zaak afrond. ondertussen bijna een jaar werkonbekwaam en dag en nacht helse pijnen gehad in mijn been (open beenbreuk die niet wilde genezen, een ilizarov frame gedurende 5 maand bracht soulaas)
wanneer het parket het pv zal vrijgeven is me een raadsel, wanneer ik centen ga zien, nog een veel groter raadsel.
Wou graag die factuur van de brandweer eens zien ?
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door Pol »

alfa schreef:@ Bob321
Ni panikeren alles word vergoed, zorg dat je een externe advocaat krijgt van rechtsbijstand voor uw afhandeling morele schadevergoeding(*)
*medische expertise lichamelijke schade en blijvende letsels , krijg je niet genoeg voor herstellingen of economisch verlies motor is best een eigen advocaat.
U mag tijdelijk een gelijkwaardig voertuig huren en 80% word terug betaald door verzekering tegen partij = is drukkingsmiddel dat tegenpartij snel zal overgaan tot vergoeding.
Enz.enz...

Laat u niet kisten en zoek alles op van morele schade vergoedingen .
VB. hier http://www.elfri.be/morele-schade-overzicht" onclick="window.open(this.href);return false;
En wie is de tegenpartij dan wel ?
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door Gixxer21 »

Ze hebben de vluchter toch uit de zetel gehaald.
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door jovdt »

Ook al een paar keer de grond gekust door een lieftallige dame die ofwel op het verkeerde vak reed of me niet had gezien ...maar nog nooit een frank betaald voor de expertise van de dealer.....
Bob321
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 apr 2016, 12:01
Woonplaats: Wommelgem

Re: Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door Bob321 »

Vorige week door de verzekering uitbetaald voor de materiële schade aan de motorfiets. Nu nog de lichamelijke en morele schade...........
Nog altijd last in mijn linkerpols door dat st.....w...f !!!
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door alfa »

He Bob al eens gekeken wat je vergoeding is bij pretium voluptatis door opgelopen lichamelijke schade?
Daar kan je een nieuwe GS van kopen.
Gaan tot de laatste eurocent zoals in Amerika
BMW R1100R zonder KFR
Nick
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:24
Woonplaats: Niet van gisteren
Locatie: Vanwaar ben je? Niet van gisteren.

Re: Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door Nick »

Ik ga eerder uit van het volgende.
Dat wordt voer voor de verzekeringen onderling.
Er is een mogelijkheid dat je niet in je recht zal zijn voor wat de aanrijding betreft.
Het ongeval en het vluchtmisdrijf staan los van elkaar. Het ene is verzekeringen onderling, het andere het gerecht.

Tegenpartij verandert van rijstrook, jij gaat in de remmen ... en rijdt/glijdt op de wagen in.
... en de wegcode zegt dat je moet kunnen remmen voor elke hindernis die opduikt.

Jij bent op het voertuig gereden, wat de aanleiding ook was.

Volgens mij is het nog helemaal niet zeker dat je in je recht zal zijn, maar het eerder op een 50/50 of ieder voor zicht kan uitdraaien voor wat de motorschade betreft.
MaartenGS-R-RT
Berichten: 193
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Nick schreef:... en de wegcode zegt dat je moet kunnen remmen voor elke hindernis die opduikt
De wegcode zegt dat je in alle omstandigheden moet kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.
Nick schreef:….. maar het eerder op een 50/50 of ieder voor zicht kan uitdraaien voor wat de motorschade betreft.
Gelukkig heb je een glazen bol, om je kennis van de wegcode te optimaliseren.
Nick
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:24
Woonplaats: Niet van gisteren
Locatie: Vanwaar ben je? Niet van gisteren.

Re: Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door Nick »

Nick schreef:….. maar het eerder op een 50/50 of ieder voor zicht kan uitdraaien voor wat de motorschade betreft.
Gelukkig heb je een glazen bol, om je kennis van de wegcode te optimaliseren.[/quote]

... leer lezen man... het woord KAN staat er niet voor niets.
MaartenGS-R-RT
Berichten: 193
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Ok, maar wat bedoel je dan precies met "ieder voor zicht"? Toch maar leren schrijven eerst?
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Aanrijding met vluchtmisdrijf

Bericht door Relax »

Nick schreef:Ik ga eerder uit van het volgende.
Dat wordt voer voor de verzekeringen onderling.
Er is een mogelijkheid dat je niet in je recht zal zijn voor wat de aanrijding betreft.
Het ongeval en het vluchtmisdrijf staan los van elkaar. Het ene is verzekeringen onderling, het andere het gerecht.

Tegenpartij verandert van rijstrook, jij gaat in de remmen ... en rijdt/glijdt op de wagen in.
... en de wegcode zegt dat je moet kunnen remmen voor elke hindernis die opduikt.

Jij bent op het voertuig gereden, wat de aanleiding ook was.

Volgens mij is het nog helemaal niet zeker dat je in je recht zal zijn, maar het eerder op een 50/50 of ieder voor zicht kan uitdraaien voor wat de motorschade betreft.
Voor wat betreft ongeval en vlucht heb je gelijk, maar verder niet. Voor zover ik uit het verhaal kan opmaken, is er een verandering van rijstrook, dus een maneuver, waarbij je altijd voorrang moet verlenen aan de andere weggebruikers, dus ook aan achterop komende bestuurders. Die bestuurder moet dus niet kunnen remmen voor iemand die een maneuver uitvoert, aangezien deze voorrang moet verlenen. Je draait de zaken om.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie