navigator 6 met Sena 20

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
DM
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 jan 2010, 09:50
Woonplaats: Brugge
Locatie: Brugge

navigator 6 met Sena 20

Bericht door DM »

Hallo,

volgend probleem heb ik sedert ik een Navigator 6 heb (en had dit niet met de navigator 5)

Bij het rijden van routes, zet ik normaal de spraak op stil (anders krijg je constant instructies). Wel heb ik de intercom (Sena20) opstaan om indien nodig met mijn vrouw te kunnen communiceren (jaja, zij rijdt ook moto).
Wat is probleem. bij de eerste instructie (die je dus niet hoort), valt de intercom uit en moet je dus de hele boel herstarten. En dat spelletje kan je constant herhalen, want na herstart, ook bij eerstvolgende instructie en jawel, opnieuw intercom uit

als ik instructies wel laat doorkomen, geen probleem. Tijdens instructie is er geen intercom, maar zodra instructie voorbij, schakelt intercom terug aan

Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, of zijn er die nog hetzelfde probleem hebben. En wat is er dan aan te doen

Nog eens, dit was geen probleem met Navigator 5 (in combinatie met dezelfde Sena 20)

Ik ben benieuwd

DM
JoB
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 okt 2008, 20:03
Woonplaats: Leuven
Locatie: Leuven

Re: navigator 6 met Sena 20

Bericht door JoB »

Dimi,

mijn vermoeden is dat de nav 5 anders gekoppeld was met de sena 20S dan de nav 6.
GSM niet koppelen met je nav! Dan eerst je gsm koppelen met de sena20s zoals in de handleiding in hfst 5.1 en dan nav 6 koppelen met sena 20s zoals beschreven in hfst 5.4.1. Evtde setting Intercom-audio Overlay Sensitivity nog verhogen.
Zo is er geen conflict tussen de twee madammen.

Grtz

J&I
2008 R1200 RT Black Line - 2011 R1200RT Thundergrey -2016 R1200GS Adventure
DM
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 jan 2010, 09:50
Woonplaats: Brugge
Locatie: Brugge

Re: navigator 6 met Sena 20

Bericht door DM »

Zal eens proberen morgenavond na de mer du nord rit ... hou je op de hoogte van al of niet succes

DM
DM
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 jan 2010, 09:50
Woonplaats: Brugge
Locatie: Brugge

Re: navigator 6 met Sena 20

Bericht door DM »

Volgende test gedaan

Gsm volledig ontkoppelt ... maar ... probleem blijft
Iemand nog een ander idee ? Ik verdenk de software van de navigator 6

DM
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: navigator 6 met Sena 20

Bericht door JohanDB »

zet je het volume op nul of gebruik je de "mute" knop ?
DM
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 jan 2010, 09:50
Woonplaats: Brugge
Locatie: Brugge

Re: navigator 6 met Sena 20

Bericht door DM »

Ik gebruik de mute knop, maar heb inderdaad de indruk dat het effect dat is van volume knop op nul. Anders gezegd, ik merk dat signaal wegvalt op het moment dat GPS instructie geeft/zou geven, hoor de instructie echter niet. Na de instructie blijft het ook stil (geen intercom, geen radio, ....)

DM
JoB
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 okt 2008, 20:03
Woonplaats: Leuven
Locatie: Leuven

Re: navigator 6 met Sena 20

Bericht door JoB »

als je koppelt zoals ik beschreven heb wordt er gebruik gemaakt van de audio multitasking en dan kan er gewoon tijdens de gps instructies door gepraat worden
geen nood om dan te muten
en als je dan de gps madam niet wil horen, draai dan terwijl ze praat het volume stil
het volume van de andere madam dicht draaien ligt misschien gevoeliger ;-)

dit zou onafhankelijk moeten werken van welke gps dan ook

maar het muten snap ik niet zo, als je dan toch geen gps instructies wil, waarvoor is de gps dan gekoppeld?
Of heb je ook de radio op de rt?
2008 R1200 RT Black Line - 2011 R1200RT Thundergrey -2016 R1200GS Adventure
DM
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 jan 2010, 09:50
Woonplaats: Brugge
Locatie: Brugge

Re: navigator 6 met Sena 20

Bericht door DM »

Inderdaad ook radio

DM
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: navigator 6 met Sena 20

Bericht door stropke »

Op de S20 kan je elk kanaal : gps , stereo muziek , en intercom apart het volume regelen
Draai het volume voor gps instructies naar 0 , let wel : je kan het volume alleen maar regelen als truus spreekt

Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
DM
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 jan 2010, 09:50
Woonplaats: Brugge
Locatie: Brugge

Re: navigator 6 met Sena 20

Bericht door DM »

Een mens probeert toch soms de zotste dingen

Heb eens op navigator de Bluetooth connectie naar de Sena uitgeschakeld .... en net werkt

Wat wl dat zeggen
Ik blijf radio horen, kan spreken met vrouwtje op andere moto en ..... ik hoor nog de instructies zonder embetante “beep” en vrouwtje hoort ook geen “beep”
Zelf tijdens de instructie van de navigator (o dat moment gaat radio ietwat stiller) kan ik nog praten (handig op een kruispunt, kan dus zeggen dat weg vrij is)

Enigste wat niet werkt : telefoon (maar heb daar ook geen nood aan als we samen rijden)

DM
smignon
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:58
Woonplaats: Ninove

Re: navigator 6 met Sena 20

Bericht door smignon »

never mute a woman ;)
Plaats reactie