Geen gps erkening

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
RGS
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 nov 2017, 11:51
Woonplaats: vorselaar
Locatie: ANTWERPEN/VORSELAAR

Geen gps erkening

Bericht door RGS »

Ik kan als ik een route maak in BC deze probleemloos op mijn garmin zetten.
Maar als ik een route maak of van het net haal in map source en wil deze naar mijn toestel overzetten word mijn garmin toestel niet gevonden en krijg ik de melding dat ik in mijn gps instellingen GARMIN of HOST moet aanzetten :bshelp:
Waar doe ik dat en hoe.
Ik kan het niet vinden.
Graag hulp want ik kom er niet uit.
grts RGS
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: Geen gps erkening

Bericht door janeman »

maak ze dan in map source sla ze op en open ze opnieuw met base camp om zo op je toestel te zetten, maar ik begrijp eigenlijk niet waarom nog mapsource
RGS
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 nov 2017, 11:51
Woonplaats: vorselaar
Locatie: ANTWERPEN/VORSELAAR

Re: Geen gps erkening

Bericht door RGS »

Als ik bv. de bloesemrit 2015 van het net haal opent deze automatisch in map source en krijg ik deze niet op mijn garmin toestel.
Hoe ik deze dan opsla en open in BC dat heb ik nog nooit gedaan en weet ook niet hoe dat moet.
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Geen gps erkening

Bericht door Polleke G »

Als je de route in mapsource hebt
Klik dan met de rechtse muis knop op die route ,dan "Kopiëren" en dan plak je die gewoon in basecamp in het linker vak waar de andere routes staan en ze staat in Basecamp.

Als je ze rechtstreeks in Basecamp wil hebben dan ,en je hebt de route op je Pc staan( bv het bureaublad) ,dan rechtermuis knop ,dan openen met,daar Basecamp aan klikken(als die er niet bij staat dan zoek je die even,"kies een andere app")en dan en vinkje zetten bij" altijd deze app gebruiken voor het openen van GPX bestanden" en hij opent de volgende keren altijd in Basecamp

Je kan ook je toestel op mass storage zetten dan herkent mapsource jouw toestel ,ik weet niet welk gps toestel je hebt, maar bij de meeste 3xx/5xx serie ga je naar menu,dan trip computer,dan hou je vinger op de kilometerteller tot dat er een nieuwe menu verschijnt,met pijltje naar beneden,dan MTP settings,dan op Mass storage een vinkje zetten,en opslaan,en je toestel zal door mapsource herkend worden
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
RGS
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 nov 2017, 11:51
Woonplaats: vorselaar
Locatie: ANTWERPEN/VORSELAAR

Re: Geen gps erkening

Bericht door RGS »

Mijn toestel is een 345lm garmin maar ik kan nergens een menu aan klikken.
Bij mijn instellingen staat nergens menu en ook niet bij app's.
RGS
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 nov 2017, 11:51
Woonplaats: vorselaar
Locatie: ANTWERPEN/VORSELAAR

Re: Geen gps erkening

Bericht door RGS »

Gevonden nu straks thuis nog eens aan de pc hangen om te zien of alles werkt.
Ik dank iedereen voor de hulp. :grin:
RGS
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 nov 2017, 11:51
Woonplaats: vorselaar
Locatie: ANTWERPEN/VORSELAAR

Re: Geen gps erkening

Bericht door RGS »

Alles werkte perfect zowel de erkennig van mijn toestel nadat ik de instellingen had aangepast.
En ook het copieren van MS naar BC super uitleg gekregen en toegepast.
Merci :thumbleft:
Plaats reactie