R1200RT ABS 2005 Startprobleem

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
hagendjo

R1200RT ABS 2005 Startprobleem

Bericht door hagendjo »

Ik heb sinds kort een R1200RT ABS 2005, bij het starten gaat alle verlichting van het dashboard uit, en de startmotor draait heel moeilijk rond. Heb op internet gevonden dat het om een defecte startmotor zou gaan. Iemand ervaring met dit probleem? Iemand ervaring met de startmotor van "Valeo" of "Arrowhead" ? Is deze van Arrowhead een goed alternatief? Aangezien deze toch gemiddeld € 100 euro goedkoper is dan deze van Valeo. Nog ter info, er zit al een nieuwe batterij in.
:bshelp:
Benji

Re: R1200RT ABS 2005 Startprobleem

Bericht door Benji »

Ik heb mijn startmotor hier gekocht en nog steeds tevreden.

https://www.startenladen.nl/startmotor- ... 5-p17.html" onclick="window.open(this.href);return false;
R1150RT
Pol

Bericht door Pol »

hagendjo schreef:Ik heb sinds kort een R1200RT ABS 2005, bij het starten gaat alle verlichting van het dashboard uit, en de startmotor draait heel moeilijk rond. Heb op internet gevonden dat het om een defecte startmotor zou gaan. Iemand ervaring met dit probleem? Iemand ervaring met de startmotor van "Valeo" of "Arrowhead" ? Is deze van Arrowhead een goed alternatief? Aangezien deze toch gemiddeld € 100 euro goedkoper is dan deze van Valeo. Nog ter info, er zit al een nieuwe batterij in.
:bshelp:
Ik zou hem demonteren , proper maken ( zeker de collectorlamellen en de spatie tussen de lamellen). Alle verbindingen kabels zuiver maken enz. Op een rt 2005 ben je daar een paar uren mee bezig.Het lijkt me dat je nu een diagnose stelt over uwe startmotor en deze vergekijkt met de problemen van deze op het net.
Nick

Bericht door Nick »

... al eens gedacht aan de mogelijkheid van een versleten batterij?
Benji

Bericht door Benji »

Nick schreef:... al eens gedacht aan de mogelijkheid van een versleten batterij?
Volgens de topic starter zit er al een nieuwe batterij in.
R1150RT
Plaats reactie