Bmw gs lc 1250

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

guydogsa
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2014, 21:46
Woonplaats: 2431

Bmw gs lc 1250

Bericht door guydogsa »

De geruchtenmolen is gestart. In augustus voorstelling van de nieuwe GS 1250 LC

Ik kijk ernaar uit
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door Danny »

ze zouden beter downsizen en alles fatsoenlijk in mekaar steken... :-? :mrgreen:
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door Den Dirk »

oei, een ontevreden GS1200-rijder...
je weet toch dat ze indertijd nog een 650 /700/800 cc GS-en hebben gemaakt? :wink:
I like my bike!!
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door Dirk Pauwels »

Variabele kleptiming omdat de koper 160pk wil zoals de concurrentie....
Verkeerd bezig..
Ik weet nu al niet wat ik met die 125pk moet en ik rij nog sportief. 100pk is voor zon ding voldoende. 160pk dan heb je nog ingrijpender rijmodi nodig dan ze nu al hebben...wat heeft het voor zin, meer vermogen en dan electronisch alles begrenzen omdat het niet rijdbaar is....
Al eens met een duc multistrada gereden? Rijdt voor gene meter.... mss ook de reden waarom ze niet verkopen....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door Danny »

Helemaal geen ontevreden 1200 rijder, zelfs een gelukkige 1200 oilhead rijder. :-P

Maar ik weet echt nie wat ze van plan zijn.
Auto's slijten ze a volonté met een 1000 of 1200cc drie cilinder en BMW gaat zijn brommers (boxers) nog zwaarder maken.
De belachelijke jacht naar PK's alsof dat dat telt.
Fine tune het actuele blok, verbeter, perfectioneer de bak, bouw fatsoenlijke vorkpoten, stuurknoppen.

Natuurlijk wil iedereen uitpakken met pk's en voor velen is imago belangrijk :mrgreen:
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door aantzeetje »

uitpakken met pk's. Zegt niks. Geef mij maar koppel
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door Dirk Pauwels »

kheb ne maat die met een XR1000 rondrijdt. Gekocht op beperkt vermogen (107 pk dacht ik). hij heeft hem nu na 2 of 3 jaar nog altijd niet op vol vermogen laten zetten. ding rijdt prima zo.
Is best een sportieve rijder en als ie op kop rijdt gaat het heeeeeel goed vooruit.... Droog, nat maakt niet uit.
Dat zegt veel vind ik.
Op een racer kan veel vermogen best leuk zijn, maar voor wat wij met ons motokes doen is dat ruim overkill.
Stelt mij wat teleur dat BMW daar in meegaat in die pk hype. Hoeveel problemen gaan ze met die variabele timing weer niet hebben, ze kunnen het nog niet op de conventionele manier.... Honda heeft het beter aangepakt, de African twin heeft bruikbaar vermogen en blijft heel, wat je niet altijd van de LC's kan zeggen.... Ondanks het "beperkte" vermogen verkoopt die honda ook redelijk goed. zeker als je vergelijkt met de sportfietsen van Honda, die verkopen voor gene meter...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door WILBIKE »

Kan Danny en Dirk alleen maar gelijk geven...
Mijn RT verkocht na vele onopgeloste problemen. Nu, enkele jaren later, nieuwe F 750 GS besteld en hopelijk geen of weinig problemen. Wel één groot verschil, nu alleen nog voor de fun en alleen met piloot, voorheen dagelijks woon- werkverkeer en lange reizen met duo!
Indertijd met K75S vele 'snelle' motoren voorbijgereden in de Ardennen, Elzas... Een motor met 160 pk's is alleen op circuit volledig bruikbaar maar dan moet je het kunnen en durven beheersen, en nog dan verrast de kracht je soms in bepaalde situatie's. In mijn jonge jaren raceten wij met 250 cc tweetakten op Zolder, Mettet, Nijvel enzoverder, toen waren snelheden tot 220 opgetekend en dat was echt werken en risicos nemen. Op de openbare weg zijn dergelijke snelheden gewoon onverantwoord gezien onze dagelijkse verkeersinfarcten, onze weginfrastructuur is er niet voor gemaakt of onderhouden en lang hou je dit niet vol, na enkele tientallen kilometers ben je volledig gek van turbulenties, lawaai en het fixeren op wat er honderden meters voor je gebeurd...
Ik denk dat weinigen onder ons de volledige capaciteiten van een motor tot pakweg 120 pk kunnen beheersen. Aan de toog hoorde ik vele verhalen van zij die 180 km/u en meer op secundaire weg reden om een reis of toerrit rond te maken. Als je dan meerijdt met je LT of RT blijkt dat deze vliegers je nauwelijks kunnen bijhouden, zij alleen en anderen met 2 en volle bepakking voor 14 dagen... het is maar hoe je het kan of wil uitleggen maar wij kwamen nooit over 140!
Ik vind het spijtig dat BMW mee op de PK-molen springt en inderdaad als toergericht zouden ze beter aan de betrouwbaarheid en koppel werken dan steeds te willen racen tegen andere groten zoals Honda, Yamaha of de Duc's. Aan deze eerste twee kunnen ze ondertussen qua betrouwbaarheid helemaal niet meer tippen maar veranderen van merk wil ook zeggen adieu aan onze clubvrienden en dit is moeilijker dan aanvankelijk gedacht... Dus na Honda terug BMW een kans geven zich te bewijzen in de nieuwe F-reeks! :roll:
Lid BMW MC Vlaanderen...
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door Geert_GS »

Jullie hebben allemaal wel een punt.

Vorig jaar,zondag 6 oktober,met collega's en ex collega gaan rijden.

Ex collega met een KTM 1290 Super Adventure R met 160 pk kon en durfde zelfs in de regen niet volgen.
Blijf nog wel eventjes bij mijn GSA LC '16.

Heb geen zin in de kinderziektes van een nieuw model.
Geloof mij vrij dat dit niet alleen bij BMW is maar ook bij KTM.

Misschien wel uitzonderingen maar zowel bij KTM als bij BMW hebben sommigen problemen met TFT scherm.
Vriend van mij heeft Duke 125cc met TFT scherm en al wat problemen mee gekend.
Op andere fora al soortgelijke problemen gelezen bij BMW motoren.

Zullen misschien wel enkelingen zijn maar heb daar geen zin in.
Daarbij, 125pk is meer dan voldoende.

Grtz,Geert
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door BéRTke »

... Ja nog zoiets... Een TFT scherm op ne moto.. wie bedenkt zoiets ??
Om uw mails te kunnen lezen onderweg... Of misschien voor uwe achteruitrijcamera ???
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door KeeS16 »

BéRTke schreef:... Ja nog zoiets... Een TFT scherm op ne moto.. wie bedenkt zoiets ??
Om uw mails te kunnen lezen onderweg... Of misschien voor uwe achteruitrijcamera ???
1 van de betere optie's op de Gs. :D
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door BéRTke »

KeeS16 schreef:
BéRTke schreef:... Ja nog zoiets... Een TFT scherm op ne moto.. wie bedenkt zoiets ??
Om uw mails te kunnen lezen onderweg... Of misschien voor uwe achteruitrijcamera ???
1 van de betere optie's op de Gs. :D
... voor de verdiensten van de BMW dealer bedoelt ge dan... want werkt blijkbaar alleen volledig functioneel met BMW helm / communicatie ... voor echte navigatie (routes) blijft ge uwe Garmin / TomTom / .... nodig hebben (en die koppelen misschien niet allemaal samen naar uw helm...) ....
Ik zie niet direct voordeel tegenover mijn losse GPS, semi-analoge display en Sena headset....
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door KeeS16 »

Wil ik ook niet, heb dat TFT scherm enkel omdat het zeer overzichtelijk en afleesbaar is, N5 komt binnen bij de Sena 20 EVO.
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door WILBIKE »

Heb TFT ook besteld, de info is beduidend groter en scherper, scheelt me een bril...
Van A naar B kan vanzelf via de GPS in de Connecting, routes niet maar inderdaad daar heb je een losse GPS voor!
Is voor mij een optie met waarde maar ieder zijn gedacht hierover! :wink:
Lid BMW MC Vlaanderen...
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door Danny »

Ik heb tegen die prul allemaal niks zolang ze ietwat kwalitatief goed materiaal leveren. Waar voor je geld is jammer genoeg niet (altijd) van toepassing
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door ®win »

BéRTke schreef:
... voor de verdiensten van de BMW dealer bedoelt ge dan... want werkt blijkbaar alleen volledig functioneel met BMW helm / communicatie ... voor echte navigatie (routes) blijft ge uwe Garmin / TomTom / .... nodig hebben (en die koppelen misschien niet allemaal samen naar uw helm...) ....
Ik zie niet direct voordeel tegenover mijn losse GPS, semi-analoge display en Sena headset....
Misschien eerst eens verdiepen in de functionaliteiten ervan ... :roll:
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door Bob »

Dirk Pauwels schreef:Ik weet nu al niet wat ik met die 125pk moet en ik rij nog sportief. 100pk is voor zon ding voldoende. 160pk dan heb je nog ingrijpender rijmodi nodig dan ze nu al hebben...wat heeft het voor zin, meer vermogen en dan electronisch alles begrenzen omdat het niet rijdbaar is....
Al eens met een duc multistrada gereden? Rijdt voor gene meter.... mss ook de reden waarom ze niet verkopen....
Ach ja, klopt voor een heel groot deel natuurlijk wel. Ik rij al enkele jaren met zo'n Ducatist een weekje naar de bergen, hij met z'n Multistrada, ik met de R1150GSA. Verhouding in PK's: ongeveer 1 op 2 (85 tegen 160 ofzo). En 't is waar, in de bochten zijn we - ook qua rijstijl - aan mekaar gewaagd. Maar 't is toch telkens weer binnensmonds vloeken wanneer ik hem dan in de rechte lijn en bergop vlotjes afstand zie nemen.

Of ik 160 pk nodig heb om gelukkig te zijn? Neen hoor, toen ik in 2000 bij Motorservice Selbach het zinnetje "op reis gaan" liet vallen geraakte ik niet meer buiten met een R850RT, maar 't moest een R1100RT zijn, en dat terwijl ik in mijn écht jonge jaren ettelijke keren de Alpenroute naar de Côte d'Azur getrotseerd heb met mijn Honda CX500C met watergekoelde V2 en - wat zal het geweest zijn? - 45 pk. Anderzijds, in de wetenschap dat ik ze nooit echt alle 160 de baas zal kunnen, heb ik me vorig jaar toch maar een tweedehands S1000XR aangekocht en ik kijk stiekem erg uit naar de volgende confrontatie met het hooggebergte én de Ducati Multistrada 1200S Pikes Peak, om te ondervinden welk verschil het nog zal geven nu ik niet meer met een 1150 boxer in de achtervolging moet gaan :wink:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door Den Dirk »

topmerken hebben topmodellen nodig, de uitstraling van een topmodel straalt uit naar de kleinere modellen, waardoor die ook aantrekkelijk zijn...( heb ik eens gelezen...) :wink:
I like my bike!!
vdv
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 sep 2013, 16:03
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door vdv »

Voor mij komt dit goed uit! ik zal een van de eerste kopers zijn (ging sowieso een nieuwe GS kopen trouwens).

Ik rij nu met een K1200GT met iets meer dan 150pk en heb een sportievere rijstijl. Bij de proefrit met de GS LC vond ik de lagere PK's het enige minpunt, voor de rest niks dan lof. Als men dat minpuntje oplost met het nieuw model ben ik zeker fan. Als ze nu nog het kleurschema van de 'Rallye' zouden willen behouden...
GS550 Katana > VF750FD > VFR750 > 10 jaar niks, nul, nada > K1200GT
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door alfa »

R1250.. is dat niet zoals destijds met R1150.. die mocht toen ook overgeslagen worden.
De R1300.. ligt al op tekentafel.
BMW R1100R zonder KFR
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door Danny »

Gelukkig heb ik de 1150 nie overgeslagen...ik denk nie dat ze ooit een betrouwbaardere gebouwd hebben...
De 1200 2004 was zeker geen topper
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door stefke2 »

Danny schreef:Gelukkig heb ik de 1150 nie overgeslagen...ik denk nie dat ze ooit een betrouwbaardere gebouwd hebben...
Ik heb die ook niet overgeslagen en nu een jaar of 12 in dienst. Verveelt geen seconde en genoeg vermogen. En mijn Triumph Triple verveelt ook nog niet na 320000km rijplezier...Ik sta dus niet te trappelen voor een 160pk machine die ook nog eens een hoop centen kost. Ik ben tevreden met mijn oudjes. 8-)
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door Geert_GS »

stefke2 schreef: Ik heb die ook niet overgeslagen en nu een jaar of 12 in dienst. Verveelt geen seconde en genoeg vermogen. En mijn Triumph Triple verveelt ook nog niet na 320000km rijplezier...Ik sta dus niet te trappelen voor een 160pk machine die ook nog eens een hoop centen kost. Ik ben tevreden met mijn oudjes. 8-)

Amai Stef,al goed gebold met de Triumph, blijkbaar betrouwbaarder dan de Triumph van onze collega,Ronald.
Heb zelf nog een Dakar bij gekocht en hopelijk kan ik eens in de toekomst samen met Ronald de onverharde paden eens
gaan verkennen :grin:

Groeten,Geert
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door Man in Black »

Al goed dat niet iedereen hetzelfde denkt over nieuwe voertuigen en nieuwe technologie.
Er zouden er niet veel meer verkocht worden en geen jonge tweedehands te vinden zijn :wink:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Bmw gs lc 1250

Bericht door alfa »

Danny schreef:Gelukkig heb ik de 1150 nie overgeslagen...ik denk nie dat ze ooit een betrouwbaardere gebouwd hebben...
De 1200 2004 was zeker geen topper
Zo had ik het nog niet bekeken, de R1250.. zal dan mss. ook beter zijn dan R1200.. en de toekomstige nieuwe R1300..met kinderziektes zal menige rijders :-( :-? :twisted: beloven.
"wie schaffen das" is al lang bij BMW verdwenen.
BMW R1100R zonder KFR
Plaats reactie