Valbaren F650 van 1996

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Valbaren F650 van 1996

Bericht door eiRTee »

Dringend gezocht!
Wie kan me helpen?
ErikD
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 aug 2006, 20:55
Locatie: VL. Brabant

Bericht door ErikD »

Kan je niet helpen, maar heb zelf een F650 met rolbaren, en ik kan je zeggen dat die dingen goed werk doen! Motor viel stil tijdens vertrek uit stilstand met bocht. Niets schade, enkel wat verf af van de rolbeugel. Motor viel stil omdat men me wijs gemaakt had dat de F650 op normale kan rijden. Hij doet het wel maar wordt zeer bokkig onder de 4000 toeren. Met super rijdt ie heel wat gewilliger.
XIII
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:04
Locatie: Wilrijk- Antwerpen
Contacteer:

Bericht door XIII »

ErikD schreef:Kan je niet helpen, maar heb zelf een F650 met rolbaren, en ik kan je zeggen dat die dingen goed werk doen! Motor viel stil tijdens vertrek uit stilstand met bocht. Niets schade, enkel wat verf af van de rolbeugel. Motor viel stil omdat men me wijs gemaakt had dat de F650 op normale kan rijden. Hij doet het wel maar wordt zeer bokkig onder de 4000 toeren. Met super rijdt ie heel wat gewilliger.
Wat bedoel jij met "normale" en "super".

Ik tank in mijn F (bw 1995) steeds benzine oct .95 en heb daar geen enkel probleem mee. Waar ik wel soms iets anders mee ondervindt is bv met de 95 van Total, dat rijdt precies anders, minder soepel. Ik tank normaal altijd bij Jet.
F650 '95 (geruild)
F650 '04
Dnepr zijspan
lid BMW MC VL
http://www.one-ten.be
ErikD
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 aug 2006, 20:55
Locatie: VL. Brabant

Bericht door ErikD »

Normale = 95 octaan, Super is 98. Op internet vindt je dat hij enkel op super rijdt, zonder dat er een octaan getal gegeven wordt.
Heb denk ik een probleem met de carburators of zo. Bij konstante snelheid zit m'n F650 met snokjes te versnellen en te vertragen, en ik voel ook variatie tijdens het optrekken en vertagen.

Er zit inderdaad veel verschil in de benzines. Shell verkoopt Vpower die duurder is dan gewone super, maar ik voel geen verschil met super van jet. Heb nog bij een ander merk getankt en daar was het precies of ik er terug normale in gedaan had.
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
XIII
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:04
Locatie: Wilrijk- Antwerpen
Contacteer:

Bericht door XIII »

ik dacht eigenlijk dat normale en nog lager octaan gehalte had en de 98 super-super is, maar ik kan me vergissen
F650 '95 (geruild)
F650 '04
Dnepr zijspan
lid BMW MC VL
http://www.one-ten.be
ErikD
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 aug 2006, 20:55
Locatie: VL. Brabant

Bericht door ErikD »

Ja klopt. Normale is 95 octaan en super is 98.

Heb op http://faq.f650.com (fantastische site trouwens!) wat zitten zoeken naar de mogelijke oorzaken van dat hikken. Luchtfilter reinigen zeggen ze! Heb ik dus net gedaan. Lekker met de blote handen in de white spirit en de motor olie. Kwam daar wat uit zeg! Kan je bijna een zandbak mee vullen! Ik heb de indruk dat de vorige eigenaar er veel off-road mee gedaan heeft. Enfin, nu is het te laat op de avond voor een testrit, maar morgen zien we of dat de reden is van het hikken. De volgende stap is, als de luchtfilter niet de oorzaak is, een tank leeg rijden met carburator cleaner (ook van http://faq.f650.com gehaald).

Vandaag nog iets raars voor gehad! Rijd weg uit de parking van m'n werk. Wil net vertrekken omdat de slagboom open gaat, en lap hij valt stil! Daarna geen lampjes meer die branden en zo dood als een pier. Da's pas een afgang midden tussen de meute die naar station brussel noord schuift :?
Zadel eraf en wat waggelen aan draden: nog steeds geen kik. Dan maar proberen in gang te lopen: vergeet het maar! Neem wat tijd om alles rond de batterij te controleren, draai de polen van de batterij wat vaster aan. Nu doet hij het!
Volgens mij heb ik per ongeluk bij het vertrek aan de slagboom de starter ingeduwd en is die in kortsluiting gegaan. Door het in gang lopen is die los gekomen en was de kortsluiting weg. M'n batterij zit nu wel de hele tijd zachte pruttel geluiden te maken. Hoop dat ze in orde is!
Het geeft wel geen prettig gevoel als de bike weigert. Het brussels verkeer is niet de plaats om plots stil te vallen. Een geluk dat het aan de uigang van m'n werk gebeurde en niet in het midden van pakweg een meiser plein. Ben heel rustig naar huis gereden en heb verder geen problemen gehad. :roll:
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
ErikD
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 aug 2006, 20:55
Locatie: VL. Brabant

Bericht door ErikD »

Heb ondertussen uitbundig getest: Het is de luchtfilter niet. Het hikken is wel verminderd! Tijdens het kuisen van de luchtfilter heb ik gezien dat er zeer fijne scheurtjes zitten in de rubber tussen de cabru's en de motor. Misschien zuigt hij daarlangs af en toe lucht naar binnen wat de variatie in het benzine-lucht mengsel kan verklaren? Begin stilaan te vermoeden dat het zowat vanalles kan zijn.

Ben ook op zoek gegaan naar een additief voor bij de benzine om de caburators te kuisen. K'heb gezien dat STP zoiets in z'n gamma heeft. Heeft er iemand ervaring hiermee? Werkt dit echt, of zit het gewoon tussen de oren? Alle advies is welkom.

K'heb onlangs gezondigd denk ik! Ik ben bij een Honda dealer binnen gestapt en gevraagd of ze ook onderhoud van BMW doen. Ik dat dat NOT DONE is aan de uitdrukking op het gezicht van die dealer te zien. :roll: Ook hier iemand ervaring mee?

ErikD
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
Plaats reactie