hoe snel is stapvoets rijden?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

vandamme
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 sep 2018, 08:30
Woonplaats: Ieper

hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door vandamme »

Kan iemand me zeggen waar er in de wet staat, hoe snel dat is?

Volgende de lokale politie is dat 5 a 6 per uur:

http://www.lokalepolitie.be/files/5388/ ... 915283.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding


Volgens motor examen is dat 12 seconden over 10 meter. (2.99 km/h)
In het KB dat het examen beschrijft staat er echter geen enkele snelheidsbepaling die stapvoets op 2.99 km/u zet.
Afbeelding

Stapvoets heeft overigens niks met mensen die wandelen te maken want stevig door wandelen kan evengoed 5 a 6 km/uur zijn.
de wet zegt niet "10 meter even snel als een slenterende voetganger rijden"

Het is een oude term uit de wegcode, van toen het paard nog het voornaamste vervoersmiddel was op de weg.

Afbeelding


Ik vind nergens iets in de wegcode die stapvoets klasseert als 2.99 km per uur.

Dus op welke grond kunnen ze minimaal 12 seconden eisen voor die proef?

Toen ik ging waren er 3 andere kandidaten, en die kwamen allemaal voor de 2e keer, en het stapvoets rijden bleek een terugkerend thema te zijn.

Het gaat dus nergens over want of je nu goed traag kan rijden aan de rooie lichten , en na 10 meter pas je voet zet ipv na 8 meter, heeft niets met veiligheid te maken.
Met veel motorfietsen is het ook helemaal niet realistisch om die trage snelheid te doen.

Ik wil ze het eens zien doen met een Harley met lange vork , monkey bars en je voeten helemaal vooruit a la Easy Rider.

Afbeelding



Kan iemand me verduidelijken, op wat ze dan wel die 12 seconden baseren??
of hebben ze dat gewoon eens arbitrair op het examen centrum afgesproken met de rijscholen? tussen pot en pint?

Moest die proef dus echt over het klassieke "stapvoets" gaan, dat historisch in de wetten stond, en die ook gebruikt wordt om stapvoets in woonerven te bepalen.
Zou je dus 5 a 6 km per uur mogen doen over die 10 meter.

EDIT, het was al beetje laat, het is dus delen ipv vermenigvuldigen over 10 meter. . . 7.2 seconden en 6 seconden respectievelijk.


En dan denk ik dat er een HOOP minder mensen hun rijexamens zouden moeten herdoen
Laatst gewijzigd door vandamme op 15 sep 2018, 17:35, 3 keer totaal gewijzigd.
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door jakke »

Ge moet u met iets bezig houden hé. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
vandamme
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 sep 2018, 08:30
Woonplaats: Ieper

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door vandamme »

tis toch relevant?
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door willy »

vandamme schreef: Dus op welke grond kunnen ze minimaal 12 seconden eisen voor die proef?
Op grond van het feit dat ze't voor het zeggen hebben.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door roadster »

Er hangt er hier eentje rond die een slordige 60s deed over die 12m, zonder voetje aan de grond. :mrgreen:
Ik vind het filmpje niet meer terug maar dat was redelijk :shock: :shock: :shock:
R1200GS LC
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door Polleke G »

vandamme schreef:
Het gaat dus nergens over want of je nu goed traag kan rijden aan de rooie lichten , en na 10 meter pas je voet zet ipv na 8 meter, heeft niets met veiligheid te maken.
Met veel motorfietsen is het ook helemaal niet realistisch om die trage snelheid te doen.
Het gaat wel duidelijk om voertuig beheersing,dat heeft zeker met veiligheid te maken,want als je je voertuig niet goed meester bent ben je een gevaar op de weg.en het gaat met iedere motorfiets.Het goed motor rijden begint bij de trage maneuvers.
En je hebt het niet enkel nodig aan de lichten
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
K1neke
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 jan 2005, 16:19
Locatie: Heist op den Berg ( BOOISCHOT )

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door K1neke »

Kan je die vraag niet beter sturen aan de verschillende examencentra ?
Die kunnen u normaal een duidelijk antwoord geven . :wink:
Krijg je daar antwoord van post het dan hier AUB .
:headbang: :headbang: :headbang: a
BTW , voor mijn part mochten ze in dat examen ook wat '' off road ,, insteken .
In bezit van ; 2X SHADOW 1100 ,3 X K1 , 1X K100LT , 1X K100RS16V , 3X K1100LT .1X K1200LT ,
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door adventurer »

Polleke G schreef:Het gaat wel duidelijk om voertuig beheersing,dat heeft zeker met veiligheid te maken,want als je je voertuig niet goed meester bent ben je een gevaar op de weg.en het gaat met iedere motorfiets.Het goed motor rijden begint bij de trage maneuvers.
En je hebt het niet enkel nodig aan de lichten

:bsstupid:
vandamme
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 sep 2018, 08:30
Woonplaats: Ieper

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door vandamme »

willy schreef: Op grond van het feit dat ze't voor het zeggen hebben.

Ja nee, zo werkt het niet in een democratisch land.
Hun bevoegdheid komt uit wetgeving. De examen eisen ook.
Polleke G schreef:Het gaat wel duidelijk om voertuig beheersing,dat heeft zeker met veiligheid te maken,want als je je voertuig niet goed meester bent ben je een gevaar op de weg.en het gaat met iedere motorfiets.Het goed motor rijden begint bij de trage maneuvers.
En je hebt het niet enkel nodig aan de lichten
Je kan perfect veilig rondrijden als je 10 meter aan 5 km of 6 per uur stapvoets kan rijden
Als ze 12 seconden vragen, waarom dan geen 15 seconden? of 60 zoals hierboven?

Hoe trager je al gaat hoe groter het verschil in rijden. Een moto is niet gemaakt om stil te staan.
Het verschil tussen
11 en 12 seconden is immens. tussen 12 en 13 nog meer.
het verschil in betere veiligheid wordt net minder groot naarmate je lager gaat.. het is omgekeerd evenredig
13 sec = 2.865 km/h
12 = 2.99
11 = 3.2 km/h
10 = 3.6 km/h
9 = 3.99
8 = 4.5
7 = 5.1

Dat iemand er in slaagt om het in 60 km per uur te doen is leuk, maar het is TOTAAL nie relevant.
Das niet stapvoets meer. Das Surplacen.. aan een halve km per uur, en dat slaat in deze context nergens op, das gewoon "showing off".
Niet iedereen kan dat.
Bovendien kun je argumenteren dat het misschien niet wenselijk is om een onstabiel object , koste wat koste te willen balanceren bij trage snelheid.... op de openbare weg. Waar begint het stunten en waar stopt de veiligheid?




Aan die snelheid als je je voet zet aan de lichten, is er nog altijd GEEN ongeval gebeurd. Je bent nog altijd volledig in controle van je moto.
Moest dat echt een veiligheids probleem zijn, dan moeten ze ook eisen dat moto's waarmee je dat parkoers niet kunt, van de weg af moeten.. Zoals bv die choppers met rare sturen en zit posities.

OF ze moeten je de mogelijk geven om met een moto naar de proef op privaat terrein te komen, die geprept is voor de proef.
kan iedereen zijn proef doen met een trial bike? 12 meter op 10 meter is dan een lachertje. Die 8 en ook.
Zet er een speed limiter op van max 53 per uur, dan moet je ook niet meer inzitten met die snelheid op de uitwijk en remproef. Gewoon gassen tot hij op de limiter zit.
(Waarom ze dag nog niet doen op de rijscholen, perfect mogelijk en toegelaten, ah just ja, ze hebben geen enkele baat bij de slaagkansen te verhogen)

Het echt relevante stuk is of iemand vlotjes de omschakeling kan doen tussen rijden en niet rijden.
Daar leggen ze veel minder nadruk op in het examen. Enkel bij het starten, en een 2e keer na de uitwijk proef moet je dat één keer doen.
Hoe goed je dat doet, beoordelen ze veel meer als je al op de openbare weg mag.. Wat beetje contradictorisch is aangezien je dan al in het verkeer zit..de veiligheid is dan al niet meer gegarandeerd.


K1neke schreef:Kan je die vraag niet beter sturen aan de verschillende examencentra ?
Die kunnen u normaal een duidelijk antwoord geven . :wink:
Krijg je daar antwoord van post het dan hier AUB .
:headbang: :headbang: :headbang: a
BTW , voor mijn part mochten ze in dat examen ook wat '' off road ,, insteken .
Dat is gebeurd, vraag ligt ook al bij politie, en overheid.
ik bereid me voor op hun argumentatie voor wat onderbouwd woord en weer woord.


Ik zie het zo, al wie al zijn rijbewijs heeft, heeft er uiteraard geen fluit belang bij.
maar ze willen minder files op de weg, dan moeten ze het nut van de moto ook inzien. Het is een beleids punt.

Wie heeft er belang bij onrealistisch strenge proeven?
de rijscholen & de examen centra.
Zij hebben er niks van last van als iedereen een eerste keer geflest wordt op die traag rijd proef
Niemand anders heeft er baat bij.
10 meter in 10 seconden zou even veilig moeten zijn aan de lichten als 10 meter in 12.
De grond, is niet van lava gemaakt, het is evengoed stapvoets aan 5 of 6 km per uur.



Ik ga er vanuit dat we hier voldoende belastingen, taxen, accijnzen en weet ik veel betalen, elk jaar, om te mogen verwachten dat
1 de wetten duidelijk zijn geschreven (dus stapvoets wat is dat)
en 2 dat ze correct worden toegepast.

Ik accepteer niks minder dan dat, en als jij dat voor jezelf niet doet, dan ben je wat denk ik gewoon het lijdend (geen spelfout) voorwerp van de Overheid.
Ik, betaal HUN loon, niet omgekeerd.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door willy »

vandamme schreef:
willy schreef: Op grond van het feit dat ze't voor het zeggen hebben.

Ja nee, zo werkt het niet in een democratisch land.
Hun bevoegdheid komt uit wetgeving. De examen eisen ook.
Klopt, alhoewel het ook afhangt van het soort democratie...
Maar er staat staat ook veel in wetten dat nog moet geïnterpreteerd worden en/of waaraan
bepaalde absolute parameters moeten toegekend worden. Dat is niet in tegenspraak met
mijn begrip van een democratie.
Flat Twin Power

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door Flat Twin Power »

Met er hier op het forum over te zagen ga je het niet oplossen uw probleem. Leg uw vraag voor aan de bevoegde minister. Het gaat trouwens wel over veiligheid en voertuigbeheersing. 12 sec over 10 meter is trouwens een lachertje. Wat meer oefenen en dan lukt dat probleemloos.
vandamme
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 sep 2018, 08:30
Woonplaats: Ieper

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door vandamme »

Flat Twin Power schreef:Met er hier op het forum over te zagen ga je het niet oplossen uw probleem. Leg uw vraag voor aan de bevoegde minister. Het gaat trouwens wel over veiligheid en voertuigbeheersing. 12 sec over 10 meter is trouwens een lachertje. Wat meer oefenen en dan lukt dat probleemloos.
Dat oefenen kun je niet doen zonder de rijschool. Dat kost geld, dat kost tijd, het is een hoop gedoe om te plannen en af te spreken.
Verder kun je niet zomaar opnieuw op herexamen, want ze zijn al vooruit vol geboekt tot eind november.. Daar sta je dan.


terwijl het voor deze oefening specifiek, geen veiligheids drama is als je er 11 seconden over doet. Nog altijd geen enkele onderbouwing in dit draadje gezien om die stelling te ontkrachten.

Geef mij eens een voorbeeld van realistische veiligheids problemen die optreden als je het in 11 seconden ipv 12 doet?
OF dat je bv aan de lichten je voet na 8 meter al zet ipv na 10 ?

Er gaan echt geen ongelukken gebeuren met zwaar letsel hoor. Dat maak je mij niet wijs.

En als jij zoeen voorbeeld kan opnoemen, leg mij dan eens uit hoe ze dan nog Choppers met lange vorken om de baan kunnen toelaten.
Want die zetten toch echt wel hun voeten rapper op de grond om mee te lopen als het traag moet.

Gewoon "Veiligheid en voertuig beheersing" blaten als dooddoener is wel zo makkelijk, maar je argumenteert eigenlijk niet met onderbouwing.
En als jij het zagen noemt? ok je moet het niet lezen hoor.. negeer dan het topic
Ga het gras afrijden of zo wantIk doe niets dat niet de bedoeling is op een forum : Ik breng een onderwerp naar de tafel om er over te praten.

En het ligt al bij de minister, maak je geen zorgen.
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door Polleke G »

typisch de reactie van iemand die niet kan rijden,
oefenen kan je op iedere parking,heb je geen rijschool voor nodig,en bijna ieder dorp of stad heeft wel ergens een oefen terrein
,het gaat niet alleen om aan de lichten stil te staan ,maar om de combinatie koppeling rem en gas goed te kunnen beheersen,en er een goede kijktechniek mee op te bouwen,en dat heb je nodig bij bijna ieder maneuver ,en dat zijn wel veiligheid punten,want bv bij file filtreren heb je die beheersing ook al nodig,want wat je langzaam goed kan,kan je met een beetje snelheid ook goed, en dat kan ook perfect met die chopper.(zelf beter ,want hoe langer de moto hoe stabieler hij recht uit gaat)
1000den mensen kunnen het en jij maakt er een probleem van.
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
vandamme
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 sep 2018, 08:30
Woonplaats: Ieper

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door vandamme »

Polleke G schreef:typisch de reactie van iemand die niet kan rijden,
oefenen kan je op iedere parking,heb je geen rijschool voor nodig,en bijna ieder dorp of stad heeft wel ergens een oefen terrein
,het gaat niet alleen om aan de lichten stil te staan ,maar om de combinatie koppeling rem en gas goed te kunnen beheersen,en er een goede kijktechniek mee op te bouwen,en dat heb je nodig bij bijna ieder maneuver ,en dat zijn wel veiligheid punten,want bv bij file filtreren heb je die beheersing ook al nodig,want wat je langzaam goed kan,kan je met een beetje snelheid ook goed, en dat kan ook perfect met die chopper.
1000den mensen kunnen het en jij maakt er een probleem van.
1 Hoe wil je dat ik oefen op iedere parking als ik geen moto mag rijden naar die parking?
Meer nog, ik kan zelf geen examen boeken want moet via rijschool..En dan lijkt het me best dat ik ook oefen met de moto die ik ga gebruiken op het examen.
Dus nee, kun je niet op elke parking zonder rijschool.
En nee, niet ieder dorp of stad heeft een oefenterrein. Au contrair, ze zijn redelijk zeldzaam dezer dagen.. die bruikbare oefen terreinen.
De meeste parkings worden anders aangelegd, of er staat iets op... het moeten private terreinen zijn want publieke parkeer terreinen mag je niet op rijden zonder rijbewijs.. Dan ben je in overtreding.

2 Ik heb geen enkel probleem met de combinatie koppeling & gas en rem. instructeur zij zelf dat hij geen enkele opmerking had toen hij achter me reed op de baan.
positie op de weg, kijk techniek, anticiperen, verkeersinzicht , rem techniek, was allemaal prima zei hij.
Ik heb al jaren met brommer gereden en met 125cc. Ik ben 42 btw.. met jaren bedoel ik dus meerdere cijfers niet "3 jaar en oneffen".

3 als er op 1 examen dag 3 van de 4 er al zijn voor de 2e keer , voor dat specifieke punt.. Dan heeft niemand er baat bij. Das mensen op kosten jagen
1000den mensen hebben het gedaan, hebben er op gevloekt en er zijn er veel die hebben mogen terugkeren.
Dat ze het moeten doen, en uiteindelijk er door spartelen heeft NUL relevantie voor de vraag of dat zinvol is of niet.

Iedereen doet het, omdat het moet wat niet automatisch wil zeggen dat het daarom ook bijdraagt aan de veiligheid op baan.
Het wil ook niet zeggen dat de huidige manier van werken niet voor verbetering vatbaar is. En daarover gaat het hier.

4 Je hebt nog altijd geen enkel onderbouwd argument aangeleverd waarom het 12 seconden en niet 11 seconden moet zijn om veilig te kunnen rijden. Das een verschil van minder dan 0.3 km per uur als je wil file filteren.

Niks argument. Je bijdrage is inhoudelijk even leeg als een opgeblazen binnenband.
Btw Polleke, ge hebt gemakkelijk praten, want aan 58 heb je vermoedelijk nooit een Moto rij examen moeten doen en hebt het gewoon bij je rijbewijs B gekregen
Je mag me corrigeren als dat niet klopt, dat jij zeker niet bij die 1000den hoort die er door zijn gemoeten.. Jij was al 29 in 89 en dus had je al lang je A en B rijbewijs in de 2 voor 1 promotie deal.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door alfa »

Ja, "stapvoets" rijden zal op 4 wielen gemakkelijker zijn dan op twee. :wink:
Anticiperen op verkeer is veel beter dan alle wetteksten kennen, soms heb je geen tijd om alle borden te lezen zelfs stapvoets.
Iemand die met auto en motor rijdt heeft meer inzicht dan één die enkel altijd met motor rijdt .
BMW R1100R zonder KFR
vandamme
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 sep 2018, 08:30
Woonplaats: Ieper

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door vandamme »

Dat telt dubbel zeker? maar dan moet ik zeker een waiver krijgen voor die proef wegens alle file dak al heb gehad in mijn +- 25 jaar dak auto rij.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door willy »

Flat Twin Power schreef:Met er hier op het forum over te zagen ga je het niet oplossen uw probleem.
Dat geldt denk ik weliswaar voor wel meer zaken die hier aangekaart worden 8-)
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door Polleke G »

vandamme schreef:
1 Hoe wil je dat ik oefen op iedere parking als ik geen moto mag rijden naar die parking?
Nooit van voorlopig rijbewijs gehoord zeker,en je mag dan wel de baan op met instructeur? wat een zever je bent iets aan het verzinnen denk ik
vandamme schreef: 2 Ik heb geen enkel probleem met de combinatie koppeling & gas en rem. instructeur zij zelf dat hij geen enkele opmerking had toen hij achter me reed op de baan. positie op de weg, kijk techniek, anticiperen, verkeersinzicht , rem techniek, was allemaal prima zei hij.
Zo zie je maar dat je niet weet waarover je praat,de combinatie rem,koppeling gas heb je het meeste nodig bij trage maneuvers,en dat is de basis van goed motor rijden,iedereen kan rechtdoor rijden ,zolang er maar niets gebeurd,maar dan loopt het meestal mis door slechte motor beheersing.
vandamme schreef: 1000den mensen hebben het gedaan, hebben er op gevloekt en er zijn er veel die hebben mogen terugkeren.
Dat ze het moeten doen, en uiteindelijk er door spartelen heeft NUL relevantie voor de vraag of dat zinvol is of niet.
Zinvol is het zeker,je moet je motor kunnen beheersen,
vandamme schreef: Iedereen doet het, omdat het moet wat niet automatisch wil zeggen dat het daarom ook bijdraagt aan de veiligheid op baan.
Het wil ook niet zeggen dat de huidige manier van werken niet voor verbetering vatbaar is. En daarover gaat het hier.
Het is de basis van goed motor rijden,en als je geen basis hebt kan je nooit goed leren rijden,omdat jij het nu niet kan ,wil niet zeggen dat het geen goed systeem is,Het gaat jou omdat je het niet kunt,dat je er een probleem van maakt
vandamme schreef: 4 Je hebt nog altijd geen enkel onderbouwd argument aangeleverd waarom het 12 seconden en niet 11 seconden moet zijn om veilig te kunnen rijden. Das een verschil van minder dan 0.3 km per uur als je wil file filteren.
Weeral een voorbeeld dat je niet weet waarover je praat,het gaat niet om die seconden(wees blij want ze hadden het eerst nog trager willen maken)maar om de juiste techniek aan te leren,en je moet ook niet te snel gaan want dan is het makkelijker ,en leer je de techniek niet,namelijk de combinatie gas rem koppeling
vandamme schreef: Niks argument. Je bijdrage is inhoudelijk even leeg als een opgeblazen binnenband.
zegt de man die niet rijden kan
vandamme schreef: Btw Polleke, ge hebt gemakkelijk praten, want aan 58 heb je vermoedelijk nooit een Moto rij examen moeten doen en hebt het gewoon bij je rijbewijs B gekregen
Je mag me corrigeren als dat niet klopt, dat jij zeker niet bij die 1000den hoort die er door zijn gemoeten.. Jij was al 29 in 89 en dus had je al lang je A en B rijbewijs in de 2 voor 1 promotie deal.


zelfs meer dan dat ik heb A,B,C D,maar ik heb wel degelijk een opleiding motorrijden gehad(1978) ,ik heb dat namelijk in het leger gedaan,en dat is wel wat intensiever als wat jij moet doen,ook doe ik jaarlijks twee rijvaardigheids- cursussen,om de opgedane kennis te onderhouden.
maar dat is een uitspraak van iemand die niet kan rijden,jij hebt het gekregen en ikke moet er iets voor doen wat ik niet kan,janken dat kan je
Laatst gewijzigd door Polleke G op 15 sep 2018, 12:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
vandamme
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 sep 2018, 08:30
Woonplaats: Ieper

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door vandamme »

Polleke G schreef:
Nooit van voorlopig rijbewijs gehoord zeker,
FOUT : je moet de PROEF eerst doen, dan pas krijg je een voorlopig rijbewijs.

Je weet dus duidelijk niet waarover je praat, je hebt geen enkel idee van alle gedoe die je vandaag de dag moet doorlopen om het te kunnen doen.
En dat is nu exact het onderwerp waarover we praten : Dat het extreem moeilijk gemaakt wordt om te kunnen je A rijbewijs doen, en dat je volledig afhangt van de rijscholen.
Dat je op kosten en op tijdverlies wordt gedwongen, en dan voor die prul gebuisd wordt.

Je kan NIET oefenen zonder rijschool

Voor de rest maak jij een hoop conclusies over mijn voertuig beheersing, zonder ENIGE kennis van zaken.
Je hebt me nog niet zien rijden, mijn instructeur wel, Die zei dat het goed was. Die mens heeft me zien rijden, EN is er voor opgeleid.

Je hebt nog altijd geen enkele onderbouwd argument aangelevert om aan te tonen dat 12 ipv 11 seconden moet zijn op 10 meter
Je hebt nog altijd NIKS van informatie aangelevert dit aantoont dat Stapvoets wettelijk 3 ipv 5 of 6 km per uur moet zijn.

Neen, je wil me liever op de persoon afkraken of op mijn rij capaciteten terwijl je me niet eens kent of me hebt zien rijden.
Polleke G schreef:
zelfs meer dan dat ik heb A,B,C D,maar ik heb wel degelijk een opleiding motorrijden gehad(1978) ,ik heb dat namelijk in het leger gedaan
Je bevestigt dus mijn stelling, je hebt het examen nooit moeten doen.
Ik heb ook rijopleiding gedaan daarover gaat het niet.. Het gaat over het examen moeten doen met een stom systeem
dat je geen voorlopig rijbewijs krijgt en dus niet kan oefenen.

het gaat over het feit dat je verplicht wordt geld op tafel te smijten bij de rijschool..

jij hebt niet moeten betalen bij t leger, je werd er voor betaald. (als milicien vermoedelijk niet veel maar goed, tijd had je daar ook op overschot) Das 2 vliegen in 1 klap dus.
Laatst gewijzigd door vandamme op 15 sep 2018, 12:27, 2 keer totaal gewijzigd.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door alfa »

@Vandamme
remmen jongen of dat gaat hier fout aflopen :lol: :lol: :lol:
Want u kan Pol zijn banden ook oppompen. :mrgreen:
Beetje stapvoets rijden ...
Laatst gewijzigd door alfa op 15 sep 2018, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
vandamme
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 sep 2018, 08:30
Woonplaats: Ieper

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door vandamme »

Eerst de voorrem zeker? hard toeknijpen en dan bij remmen met de achter rem
of was het omgekeerd ? ik weet het niet meer, ik heb nul rij capaciteiten denk ik. :clown:
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door alfa »

vandamme schreef:Eerst de voorrem zeker? hard toeknijpen en dan bij remmen met de achter rem
of was het omgekeerd ? ik weet het niet meer, ik heb nul rij capaciteiten denk ik. :clown:
Beeldspraak is u ongekend?
BMW R1100R zonder KFR
vandamme
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 sep 2018, 08:30
Woonplaats: Ieper

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door vandamme »

is humor jouw onbekend?
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door alfa »

vandamme schreef:is humor jouw onbekend?
Zeker ni, ga mijne R1100R zonder KFR en full power(*) een poetsbeurtje geven.
* daar zijn er in weekend een paar van verschoten met een R1200 8-)
BMW R1100R zonder KFR
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door Polleke G »

vandamme schreef: Voor de rest maak jij een hoop conclusies over mijn voertuig beheersing, zonder ENIGE kennis van zaken.
Je hebt me nog niet zien rijden, mijn instructeur wel, Die zei dat het goed was. Die mens heeft me zien rijden, EN is er voor opgeleid.
Ik hoef je niet zien te rijden,je schrijft het toch zelf dat je het niet kan.Maar je kan niet stapvoets rijden,toen waren zijn ogen dicht zeker

kan die instructeur dat zelf wel?heeft hij het je voorgedaan?je verteld hoe het moet?,dat stapvoets rijden is het gemakkelijkste wat er is,maar als je instructeur het niet kan hoe wil hij het je dan aanleren
vandamme schreef: Je hebt nog altijd geen enkele onderbouwd argument aangelevert om aan te tonen dat 12 ipv 11 seconden moet zijn op 10 meter
Je hebt nog altijd NIKS van informatie aangelevert dit aantoont dat Stapvoets wettelijk 3 ipv 5 of 6 km per uur moet zijn.
Rij jij dan maar 11 seconden op het examen en dan weet je gelijk waarom

Welk argument kan ik daar opgeven,is gewoon een opgelegde waarde,dat ze dat de naam stapvoets geven is nu zo ,leg je daar nu maar bij neer,door te janken veranderd dat toch niet,dat heeft niets met wettelijk te maken,muggenzifter,en dat wil motard worden

Wie interesseert zich nu in die seconden en meters,ze geven je een proef,die moet min 12 seconden duren,of je die 10 meter nu op 12 of op 20 seconden doet maakt niet uit ,je moet ergens een grens stellen,die meter en cijfers hebben geen enkel belang (schoolmeester zeker) ,je moet toch ook 41 op 50 halen voor je theorie,en als dat niet gaat wil je daar 38 van maken,er zijn nu eenmaal regels ,en die moeten niet aangepast worden aan de onkunde van degene die de proef moet doen
vandamme schreef: Neen, je wil me liever op de persoon afkraken of op mijn rij capaciteiten terwijl je me niet eens kent of me hebt zien rijden.
sukkeltje toch ,wat wil je dat ik zeg ,ja je hebt gelijk pas het systeem van het halen van een rijbewijs maar aan naar de onkunde van de degene die het examen moet doen,
Hier laat ik het bij, er zal toch niets van terecht komen,cijferkes dat telt ,maar echt rijden niet
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Gesloten