F650 probleem bij constante snelheid
Moderator: GVN
F650 probleem bij constante snelheid
M'n F650 "hikt" als ik hem probeer een constante snelheid te laten rijden. Het doet zich vooral voor onder de 4000 toeren. Hebben jullie dezelfde ervaring, of moet ik me zorgen maken?
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
Husqvarna WR 250 - 1988
Wij hadden ooit deze motor als dienst motor.
Om dit probleem op te lossen, heb ik vooraan een kleiner tandwiel laten monteren.
Gevolg is iets minder topsnelheid en iets sneller optrekken.
Maar de trillingen waren weg bij 2500Tr/min
Om dit probleem op te lossen, heb ik vooraan een kleiner tandwiel laten monteren.
Gevolg is iets minder topsnelheid en iets sneller optrekken.
Maar de trillingen waren weg bij 2500Tr/min
Laatst gewijzigd door Harald op 06 aug 2006, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Het zijn geen trillingen, maar "snok naar voor - snok naar achter - snok naar voor" enz. Heb de bougies een beurt gegeven, maar dat is het niet. Teveel spel op ketting misschien?
Het is me niet duidelijk of de F650 op normale of op super hoort te rijden. Ik heb met 1 bak normale gereden en dat was niet te doen onder de 4000 toeren. Tank nu altijd super.
Voor de rest een fijne machine! Rijdt als een fiets, en doet alles, zelfs autostrade.
Het is me niet duidelijk of de F650 op normale of op super hoort te rijden. Ik heb met 1 bak normale gereden en dat was niet te doen onder de 4000 toeren. Tank nu altijd super.
Voor de rest een fijne machine! Rijdt als een fiets, en doet alles, zelfs autostrade.
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
Husqvarna WR 250 - 1988
Het zou ook de injectiesturing kunnen zijn. Vooral amerikaanse modellen hebben wel eens last van wat ze daar 'Surging en Stalling' noemen. Komt neer op af en toe wat sputteren en eens een ontploffingske missen waardoor hij onregelmatig draait, en dat tussen 3000 en 4000 toeren. Valt hardst op als je constante snelheid aanhoudt in dit toerengebied.
Lees dit eens na op :
http://faq.f650.com/GSFAQs/SurgingStallingBasics.htm
mogelijke fixes:
- andere bougie
- nagaan of je recente software op je controller hebt (bij je volgend onderhoud)
- lucht- en benzinefilters nakijken
- 98 oktaan tanken zou geen verschil maken.
Voila, ik hoop dat mn eerste post op dit forum een beetje nuttig is. Hebben zelf een een 650GS. Die heeft dit gedrag uiterst zelden.
Lees dit eens na op :
http://faq.f650.com/GSFAQs/SurgingStallingBasics.htm
mogelijke fixes:
- andere bougie
- nagaan of je recente software op je controller hebt (bij je volgend onderhoud)
- lucht- en benzinefilters nakijken
- 98 oktaan tanken zou geen verschil maken.
Voila, ik hoop dat mn eerste post op dit forum een beetje nuttig is. Hebben zelf een een 650GS. Die heeft dit gedrag uiterst zelden.
you don't stop playing because you get old.
you get old because you stop playing.
Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
you get old because you stop playing.
Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
Hey Mingh,
Bedankt voor de tip. M'n F650 heeft geen injectie (classic van '96) maar gewone caburators. Hoe minder electronica hoe liever zeg ik altijd ;o)
Heb de carbcleaner nog niet gebruikt. Ben met m'n F650 naar het Veerse Meer geweest (een dikke aanrader trouwens!). Op 2 dagen toch zo'n 350km gereden, en het bokken viel mee. Dus ik ga het nog wat aanzien.
PS: Leuke footnote!
ErikD.
Bedankt voor de tip. M'n F650 heeft geen injectie (classic van '96) maar gewone caburators. Hoe minder electronica hoe liever zeg ik altijd ;o)
Heb de carbcleaner nog niet gebruikt. Ben met m'n F650 naar het Veerse Meer geweest (een dikke aanrader trouwens!). Op 2 dagen toch zo'n 350km gereden, en het bokken viel mee. Dus ik ga het nog wat aanzien.
PS: Leuke footnote!
ErikD.
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
Husqvarna WR 250 - 1988
For the record de stand van zaken ivm dat bokken. M'n F650 is ondertussen voor onderhoud binnen geweest, en het valt eigenlijk mee nu, ook al voor het onderhoud eigenlijk. Ik tank ondertussen terug Euro 95, en voel geen verschil. Drukt de kosten ook tov met euro 98 rijden. Een vriend zei me dat op euro 98 rijden de motor kuist of misschien ben ik het die ondertussen m'n scheurijzer en z'n kuren gewoon ben. Het benzine additief van STP heb ik voorlopig opgeborgen in de kast.
ErikD.
ErikD.
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
Husqvarna WR 250 - 1988