Remvloeistof vervangen r1150rt

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ronnymadmax
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2018, 15:17
Woonplaats: Belgie

Remvloeistof vervangen r1150rt

Bericht door ronnymadmax »

Hallo mensen
Ik heb een vraag ik ben vandaag begonnen na veel speurwerk en aankoop materiaal (ps.GS 911 uitlezen .....) mij renvloeistof te vervangen en ABS . Nu voor aan alles goed verlopen ook na ontlucht test .
Nu achteraan remklauw gedemonteerd en gekuist we moeilijk cilinders terug tekrijgen ,maar voor door spoelen of via vacuimpomp komt er geen olie door de nippel ,nippel heel uit gedraaid maar niets ,nu door het proberen in er een klein gaatje in de remleiding van remklauw .nu ik heb een nieuwe besteld, maar mijn vraag is wat zou de oorzaak zijn dat de remklauw niet meer sluit ( dus geen achterrem )Graag geen negatieve reacties ander uitleg welkom.
Bmw R1150rt bouwjaar 2001
Alvast bedankt voor de positieve reacties .
Ronny
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Remvloeistof vervangen r1150rt

Bericht door Wiedewa »

In de rempomp zit 'n superklein gaatje waardoor de olie in het systeem via het potje kan bijvullen.

Zit die rempedaal iets omlaag is dit dus afgesloten en komt er geen lucht of olie uit de nippel.

mvg Nico
MG Breva 850
ronnymadmax
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2018, 15:17
Woonplaats: Belgie

Re: Remvloeistof vervangen r1150rt

Bericht door ronnymadmax »

Wiedewa schreef:In de rempomp zit 'n superklein gaatje waardoor de olie in het systeem via het potje kan bijvullen.

Zit die rempedaal iets omlaag is dit dus afgesloten en komt er geen lucht of olie uit de nippel.

mvg Nico
Valt er daar iets aan gedoen
Alvast bedankt
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Remvloeistof vervangen r1150rt

Bericht door Danny »

Welke abs, i abs of abs II?

Maw klassiek systeem of met bekrachtiging?
ronnymadmax
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2018, 15:17
Woonplaats: Belgie

Re: Remvloeistof vervangen r1150rt

Bericht door ronnymadmax »

Danny schreef:Welke abs, i abs of abs II?

Maw klassiek systeem of met bekrachtiging?
Het is een door lopend circuit .wat soort weet ik niet
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Remvloeistof vervangen r1150rt

Bericht door Dirk Pauwels »

Je begint aan een remsysteem na veel speurwerk en aanschaf gs911 maar je weet niet welk type abs :-?
Rubber leidingen lossen op, kunnen kanaaltjes verstoppen. Als je remblokken terugduwt moet je het reservoir open zetten zodat de druk wegkan, of de nippel even lossen. Rubber leidingen vervangen en spoelen. Bij ontluchten met vacuum kan het nodig zijn ook even de pedaal te bedienen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
ronnymadmax
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2018, 15:17
Woonplaats: Belgie

Re: Remvloeistof vervangen r1150rt

Bericht door ronnymadmax »

Dirk Pauwels schreef:Je begint aan een remsysteem na veel speurwerk en aanschaf gs911 maar je weet niet welk type abs :-?
Rubber leidingen lossen op, kunnen kanaaltjes verstoppen. Als je remblokken terugduwt moet je het reservoir open zetten zodat de druk wegkan, of de nippel even lossen. Rubber leidingen vervangen en spoelen. Bij ontluchten met vacuum kan het nodig zijn ook even de pedaal te bedienen.
Ja het zijn rubberen leidingen en ik heb veel moeite gehad om ze terug toeduwen niet normaal van voor was dit geen probleem alles prima verlopen .nu zit er wel een kleun gaatje in de leiding achteraan ik heb onder tussen een nieuwe besteld. Als ik de rem indruk spuit er vloeistof uit dat gaatje misschien de remklauw stuk??
En ja ik ben een beetje een doe het zelver kan daar ook niets aan doen en zoals velen kun je niet altijd alles weten.
Alvast bedankt voor u reactie Dirk
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Remvloeistof vervangen r1150rt

Bericht door Danny »

pomp die zuigers er terug wat uit en smeer ze in met wat vaseline of dot 4 en beweeg ze dan zoveel mogelijk in en uit.
Demonteer dan de klauw, trek ze in twee, meer de geleidingen. Duw de zuigers nu terug boven een doek ek kijk of er smurrie uitkomt.
Nippel eruit en gaatje in nippel helemaal zuiver maken.

Brake cleaner, perslucht.

Pomp daarna eens met de voetrem en hou een potje onder de leiding, wat komt eruit?

Monteer nieuwe leiding maar pomp eerst ff door alvorens de klauw aan te sluiten. Op die manier voorkom je dat je drab in je klauw pompt
ronnymadmax
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2018, 15:17
Woonplaats: Belgie

Re: Remvloeistof vervangen r1150rt

Bericht door ronnymadmax »

Danny schreef:pomp die zuigers er terug wat uit en smeer ze in met wat vaseline of dot 4 en beweeg ze dan zoveel mogelijk in en uit.
Demonteer dan de klauw, trek ze in twee, meer de geleidingen. Duw de zuigers nu terug boven een doek ek kijk of er smurrie uitkomt.
Nippel eruit en gaatje in nippel helemaal zuiver maken.

Brake cleaner, perslucht.

Pomp daarna eens met de voetrem en hou een potje onder de leiding, wat komt eruit?

Monteer nieuwe leiding maar pomp eerst ff door alvorens de klauw aan te sluiten. Op die manier voorkom je dat je drab in je klauw pompt
Erg bedank Danny.zal dit deze week eens bekijken
ronnymadmax
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2018, 15:17
Woonplaats: Belgie

Re: Remvloeistof vervangen r1150rt

Bericht door ronnymadmax »

Beste vrienden na black out met de rug ben ik verder gekomen een likje in de leiding en rubber voor het gaatje naar de klauw alles werkt prima geld gespaard wel wat werk maar dat is graag gedaan .
Ik waardeer jullie info jullie zijn alvast bedankt
Gr.Ronnymadmax
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Remvloeistof vervangen r1150rt

Bericht door Danny »

Ik zou dan toch maar nieuwe remleidingen plaatsen.
Die rubber komt maar van één plaats en dat is een leiding die aan t oplossen is....
ronnymadmax
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2018, 15:17
Woonplaats: Belgie

Re: Remvloeistof vervangen r1150rt

Bericht door ronnymadmax »

Ja Danny dat heb ik gedaan he
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Remvloeistof vervangen r1150rt

Bericht door Danny »

Haa dat kon ik er niet uit opmaken :mrgreen:

In t vervolg maak je de klauwen los van de leiding en duw je dan de blokken terug dan is de smurrie eruit.
Plaats reactie