ATLANTIS pak opfrissen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
chiefke
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2018, 17:42
Woonplaats: 2830

ATLANTIS pak opfrissen

Bericht door chiefke »

Voor diegene die in bezit zijn van een BMW Atlantis pak of andere motorpakken en dit na veelvuldig gebruik eens willen laten opfrissen om de geurtjes(zweet , bacteriën,e.d.) te verwijderen die kunnen hiervoor terecht bij EKO te Kontich.
Ik heb vorige week onze Atlantis pakken daar laten behandelen en deze zijn hierdoor volledig opgefrist.(= géén reiniging van vlekken e.d. !)
Een echte aanrader !
Het betreft hun OZON behandeling "Helmclean"(voor helmen & motorkledij) verdere info hierover is te vinden op hun website.
Zie ook eventueel op : http://www.beardedvstromrider.com/revie ... -clothing/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijs : 9.95 euro per vest en 9.95 euro per broek , duurtijd behandeling ongeveer 45 min.
Je kan daar wachten of ze later komen ophalen , geen afspraak nodig.
Grtz , Ivan :wink:
luc.w
Berichten: 270
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:55
Woonplaats: Thuis
Locatie: oost-Vlaanderen

Re: ATLANTIS pak opfrissen

Bericht door luc.w »

Dat is weinig geld :grin:
Ik had bij mijn dealer eens gehoord dacht ik , dat deze pakken naar oostenrijk gaan voor ze terug te behandelen......voor ongeveer 300€ :oops:

Groeten,

Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: ATLANTIS pak opfrissen

Bericht door Jo De Paepe »

luc.w schreef:Dat is weinig geld :grin:
Ik had bij mijn dealer eens gehoord dacht ik , dat deze pakken naar oostenrijk gaan voor ze terug te behandelen......voor ongeveer 300€ :oops:

Groeten,

Luc
maar dan zijn ze wel gereinigd binnen en buiten , terug gehydrofobeerd ( waterdicht) en weer perfect zwart.
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
dzjoons
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 mar 2007, 23:21
Woonplaats: Bornem
Locatie: Bornem

Re: ATLANTIS pak opfrissen

Bericht door dzjoons »

Gewoon in de wasmachine op 40° wassen met toevoeging van wat lederzeep en nabehandelen met waterproef product. Heel goedkoop en voldoende. Ik doe dit meermaals/jaar en dit met een ATL 2 van meer dan 15 jaar oud.
Geen kommer op mijnen brommer
groetjes Dzjoons

en ja ik ben lid
smignon
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:58
Woonplaats: Ninove

Re: ATLANTIS pak opfrissen

Bericht door smignon »

dzjoons schreef:Gewoon in de wasmachine op 40° wassen met toevoeging van wat lederzeep en nabehandelen met waterproef product. Heel goedkoop en voldoende. Ik doe dit meermaals/jaar en dit met een ATL 2 van meer dan 15 jaar oud.
En laat je het machine zwieren?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: ATLANTIS pak opfrissen

Bericht door KeeS16 »

Ik was mijn kleren (tuf) met een product voor ski-kleding te reinigen en impregneren, Nikwax.
Tech-Wash om te reinigen (Groene dop) en TX-Direct (Paarse dop) om te impregneren, wassen volgens de voorschriften.
Eerst bakje waar je waspoeder en verzachter in doet, goed uitwassen, dan wasmachine laten spoelen met zuiver water, dan kleren wassen, laten drogen op het droogrek.
Om het impregneermiddel te laten werken, kleren in de droger en op wol stand laten lopen.
Tis een beetje werk maar mijn Buse kleren van amper (jas & broek) 550.00€ zijn steeds waterdicht, en na 4 jaar koop ik voor ongeveer hetzelfde bedrag, gewoon nieuwe.
En als ik hier en daar hoor, merken van pakweg >1000.00€ voor de jas alleen, dan ga je niet te rap wisselen, en blijf je 10 jaar met dezelfde onderbroek lopen :lol: 8-)
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: ATLANTIS pak opfrissen

Bericht door Danny »

Nikwax is niet per definitie voor skikleding maar voor alle technische kleding... waar waterdichtheid/waterafstotend en ademend een vereiste is. Van een simpel jasje tot een duur motorpak waar je wel of niet jaren mee doet.
Mij maakt het niet uit of ik er 4 of 10 jaar mee doe. Hoofdzaak is ik vind het mooi, t is efficiënt, veilig, warm, waterdicht, te ventileren enz...

Onderhoudstips zijn welkom maar meestal is gezond verstand voldoende (en tante Kaat) om een pak jaaaren toonbaar en efficiënt te houden
smignon
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:58
Woonplaats: Ninove

Re: ATLANTIS pak opfrissen

Bericht door smignon »

Pro tip voor ondergoed: je kan deze binnenste buiten draaien... Gaat dubbel zo lang mee

Blijkbaar kan je nog steeds het onderhoud product bestellen voor altlantis. Of even naar Kontich voor ozon behandeling

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: ATLANTIS pak opfrissen

Bericht door willy »

Danny schreef:Nikwax is niet per definitie voor skikleding maar voor alle technische kleding... waar waterdichtheid/waterafstotend en ademend een vereiste is. Van een simpel jasje tot een duur motorpak waar je wel of niet jaren mee doet.
Ook geschikt voor leder?
Plaats reactie