Corsica

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
INSPECTEUR
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 feb 2018, 17:04
Woonplaats: 1600 Sint Pieters Leeuw

Corsica

Bericht door INSPECTEUR »

Hallo, ik zou volgend jaar met en paar vrienden Corsica willen doen, weet iemand waar te vertrekken, welke overzet,toeren ter plaatse, enz......
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Corsica

Bericht door Bob »

Ik weet er niets van maar ben zelf ook benieuwd naar de reacies en tips. Dit onderwerp ga ik dus mee volgen :wink:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Corsica

Bericht door Chris Wils »

Hallo..
Ga eens een koffie drinken in Achter de Wereld in Herselt,en vraag het eens aan de Marc de cafebaas,
die heeft er al enkele keren geweest,en enkele jaren geleden zelfs een clubreis voor ingericht.
Salu.
Chris.
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Re: Corsica

Bericht door GVN »

Ik ben er een drietal keren geweest, de laatste keer dit jaar nog. Steeds in combinatie met Sardinië.
Indien gewenst stuur ik de gps-file wel eens door.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Corsica

Bericht door janneman »

Het hangt een beetje af van de beschikbare tijd. Maar ik deed het op 3 dagen door Frankrijk te rijden, langs allemaal departementales.
Op dag 3 de nachtboot nemen vanuit Marseille. Weekje rondtoeren in Corsica en daarna traject terug op dezelfde manier en op 2 dagen, maar langs andere streken door Frankrijk natuurlijk.
In de terugvaart Corsica / Frankrijk, 's morgensvroeg op de Middellandse Zee met opkomende zon, magisch moment. Blijft op mijn netvlies gegrift.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: Corsica

Bericht door adventurer »

In 2012 een keer naar Corsica geweest.

Twee dagen tot Toulon, daar de oversteek, een weekje Corsica en terug via Toulon. En dan in twee dagen terug naar huis met een passage via de Mont Ventoux.

Wat ze mij toen hebben aangeraden is om niet bij SNCF de overtocht te boeken, de kans (toen?, misschien nu niet meer) op stakingen zou te groot zijn.


Wij hebben toen geboekt bij "Corsicaferries", de nachtboot vanaf Toulon met een hut. Eigenlijk een aanrader vind ik om 's nachts te varen. Je spaart een hotelovernachting en rijtijd...
Tegen de ochtend nog ontbijten op de boot en om half acht rij je in Bastia van de boot, klaar voor Cap Corse.


Als ik nu nog eens ga boek ik de overtocht via Genua. Met "Mobylines". Het slapen op een varend schip moet je liggen.. :mrgreen: In Genua kan je 's avond aan boord gaan, maar de boot vertrekt pas de volgende ochtend. Oversteek duurt maar een paar uurtjes dus je hebt namiddag nog tijd om de eerste rit op Corsica te ondernemen.
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Corsica

Bericht door Den Dirk »

GVN schreef:Ik ben er een drietal keren geweest, de laatste keer dit jaar nog. Steeds in combinatie met Sardinië.
Indien gewenst stuur ik de gps-file wel eens door.
Ik heb een vraag over Sardinië, hoe valt dat mee voor de moto? Naar `t schijnt enorm veel bochten?.... :wink:
I like my bike!!
Peter Z
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2013, 18:20
Woonplaats: Vorselaar
Locatie: Vorselaar

Re: Corsica

Bericht door Peter Z »

Corisca bezocht in 2013: met de ferry vanuit Marseille naar Ajaccio. Wel de nachtboot genomen met een kajuit, zo kom je lekker uitgerust aan en win je een dag.
Prachtig land met heel fijne motorwegen, zeker in het gebergte. Wel oppassen voor loslopende geiten, wilde varkens, paarden, koeien en Corsicanen... :grin:
Eén week is wat te kort naar mijn goesting.

Sardinië in 2018: ook met de ferry vanuit Nice naar Olbia. De ferry stopt trouwens eerst in Bastia...
Zeker een aanrader ! Minder van spectaculaire wegen maar dat wordt volop gecompenseerd door het lekkere eten en drinken. :mrgreen:
Twee weken in Sardinië is weer iets te veel waardoor je een aantal rustdagen kan inlassen.
Sardinië is minder toeristisch en wordt vooral bezocht door de Italianen zelf. Heel weinig motorrijders gezien :shock:
Corsica is Corsicaans maar Sardinië is in de eerste plaats Italiaans...

Beide eilanden ga ik zeker nog aandoen. Corsica om te raggen, Sardinië om te relaxen :lol:

Ik heb van allebei de vakanties de routes op Tripy staan ( avontuurlijke routes met de GS ). Als je wenst, bezorg ik je deze...
"The Road goes ever on and on ..."( JRR Tolkien )
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Re: Corsica

Bericht door GVN »

Ik heb een vraag over Sardinië, hoe valt dat mee voor de moto? Naar `t schijnt enorm veel bochten?.... :wink:[/quote]


Sardinië is groter en veelzijdiger dan Corsica, met prachtige stranden, fantastische wegen en leuke, kleurrijke stadjes (Alghero, Bosa,...). Bochten met vergezichten in overvloed. De SS105, de SS198, de SS125,... vooral die laatste is een puur feest van bochten, goede asfalt en adembenemende vergezichten. Rijd hem wel van noord naar zuid.
Ga er naar toe (niet in de zomer), je zal er geen spijt van hebben.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
DM
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 jan 2010, 09:50
Woonplaats: Brugge
Locatie: Brugge

Re: Corsica

Bericht door DM »

Hallo,

Eind juni 2020 gaan we (mijn vrouw en ikzelf) ook nog eens rondtoeren in Corsica
3 of 4 dagen heenrit naar Toulon via vooral D-baantjes, in Corsica 8 of 9 dagen en terug via D-baantjes in 3 dagen.

Iemand weet van mooie B&B’s of gezellige kleinschalige hotelletjes in Corsica (in de bergen of aan zee, maakt niet uit) met mogelijkheid voor avondeten ter plaatse of op wandelafstand ?
Routes die kunnen gedeeld worden ?

Alle info welkom, en een verslagje zal volgen ...

Groeten

DM
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Corsica

Bericht door Frans »

Nam vroeger de rapide in Nice. Een uurke of 4 varen.
In Marseille nam ik de Napoleon B. mooi schip wel ganse nacht aan boord.
Plaats reactie