C-evolution
Moderator: GVN
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06 jan 2019, 15:11
- Woonplaats: Hamme
C-evolution
Hallo allemaal,
Ben sinds een maand in bezit van een elektrische scooter.
Hiervoor had ik een racer en daarvoor een gs1150.
Ik gebruik hem voor woon werk verkeer en doe gemiddeld 90km per dag.
De motor bevalt super goed, rijdt vlot, redelijk droog als het regent en heerlijk stil binnen de bebouwde kom.
Ik heb de longrange versie dus theoretisch zou ik 150km moeten kunnen rijden, maar in de praktijk haal ik op de teller een 130km en daar moet je 30km van aftrekken omdat volgens de gebruiksaanwijzing de resterende afstand nooit onder de 30km mag komen.
Voor de rest is het een echte bmw qua wegligging en remmen.
Ben sinds een maand in bezit van een elektrische scooter.
Hiervoor had ik een racer en daarvoor een gs1150.
Ik gebruik hem voor woon werk verkeer en doe gemiddeld 90km per dag.
De motor bevalt super goed, rijdt vlot, redelijk droog als het regent en heerlijk stil binnen de bebouwde kom.
Ik heb de longrange versie dus theoretisch zou ik 150km moeten kunnen rijden, maar in de praktijk haal ik op de teller een 130km en daar moet je 30km van aftrekken omdat volgens de gebruiksaanwijzing de resterende afstand nooit onder de 30km mag komen.
Voor de rest is het een echte bmw qua wegligging en remmen.
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: C-evolution
Ik heb bij onderhoud van mijn motor 2x een C-Evolution mee gekregen van de dealer. Ik vind de actieradius erg tegenvallen, m.n. als je buiten stedelijk gebied rijdt. In stadsverkeer heb je nog regelmatig energie terugwinst bij afremmen op de motor, maar op buitenwegen en snelwegen heb je dat niet. Verder erg leuk speelgoed en lekker stil (hoewel je met zo'n stil voertuig ook veel minder opvalt in b.v. filerijden).
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06 jan 2019, 15:11
- Woonplaats: Hamme
Re: C-evolution
Hoi Erwin,
Ik doe zelf het meeste autostrade en de truuk is rijden met gepaste snelheid, dan is die aanmerkelijk zuiniger. Het minst verbruikt ie op landwegen.
File rijden hoef ik gelukkig niet veel te doen want met die brede spiegels vind ik dat lastig. De pinkers zijn wel goed zichtbaar dus dat is wel een voordeel in de file.
Het grootste gemak vind ik het voorbij rijden van tankstation's.
Groetjes Jeroen
Ik doe zelf het meeste autostrade en de truuk is rijden met gepaste snelheid, dan is die aanmerkelijk zuiniger. Het minst verbruikt ie op landwegen.
File rijden hoef ik gelukkig niet veel te doen want met die brede spiegels vind ik dat lastig. De pinkers zijn wel goed zichtbaar dus dat is wel een voordeel in de file.
Het grootste gemak vind ik het voorbij rijden van tankstation's.
Groetjes Jeroen
Re: C-evolution
Lagere temperaturen = kleinere actieradius?
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: C-evolution
Ha, ja, met mijn GSA rijd ik ook de meeste tankstations voorbij, hoor. Maar zo af en toe moet ik er toch een bezoeken ...Jeroen c-evo schreef:[...]
Het grootste gemak vind ik het voorbij rijden van tankstation's.
[...]
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06 jan 2019, 15:11
- Woonplaats: Hamme
Re: C-evolution
@willy hopelijk wel, maar meer dan 150km zal wel niet gaan vrees ik.
@Erwin met mijn vorige moest ik iedere 300km tanken. ..dat was na 3 dagen 30 Euro, nu elke dag 3 Euro
@Erwin met mijn vorige moest ik iedere 300km tanken. ..dat was na 3 dagen 30 Euro, nu elke dag 3 Euro
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: C-evolution
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Re: C-evolution
De resterende afstand mag nooit onder de 30km komen, da's een goeie .... wat heb je dan aan de actieradius dat ze opgeven? 100km met de grote batterij. Mmm, ik zou toch blij zijn als ik een tankstation passeer en de nood is er... maar goed, dat is met elektrische auto's ook zo, zal wel een toffe scooter zijn .
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: C-evolution
Voor mijn e-bike heeft de verkoper ook aangegeven dat de accu het langste meegaat indien je de accu niet helemaal leegrijdt, maar slechts tot max 25% ontlaadt. Volledig ontladen is funest. Het opladen moet voor een maximale levensduur ook niet tot max, maar tot slechts 80%. Je mag wel volladen (en af en toe moet dat om de accu te kalibreren), maar altijd vol laden gaat dus ten koste van de levensduur ervan.
Dat zal bij de C-Evolution niet heel anders zijn.
Dat zal bij de C-Evolution niet heel anders zijn.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: C-evolution
30 euro das pakweg 24l op 300km dus 8l op 100kmJeroen c-evo schreef:@willy hopelijk wel, maar meer dan 150km zal wel niet gaan vrees ik.
@Erwin met mijn vorige moest ik iedere 300km tanken. ..dat was na 3 dagen 30 Euro, nu elke dag 3 Euro
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: C-evolution
Denkfoutje Man in Black: 1150GS heeft een tankinhoud van 22 liter. Bovendien rijdt je deze nooit tot de laatste druppel op, dus per tankbeurt zal je in de praktijk niet meer dan zo'n 18-19 liter tanken. Dan kom je op een verbruik van 1:16,5 / 17 (5,9 / 6,0 l / 100 km). Dat lijkt me een normaal verbruik ...
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: C-evolution
hij heeft het niet gehad over km's, hij schrijft tanken elke 300km voor 30€
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: C-evolution
Gezien de tankinhoud van de 1150GS zal zijn referentiepunt toch een iets hogere benzineprijs zijn dan de huidige.
Of hij overdrijft een beetje om een statement over de lage kosten van de C-Evolution te maken.
Of hij overdrijft een beetje om een statement over de lage kosten van de C-Evolution te maken.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
C-evolution
Het is precies weer die tijd van het jaar waar de moto’s niet genoeg buitenkomen.
Ook al denk ik dat de gegeven cijfers , een spreekwoordelijke benadering was , heb ik het toch even uitgerekend. .....Ik heb gisteren m’n berekening gemaakt voor de belastingen van 2018. En de officiële gemiddelde brandstofprijs voor 2018 is 1,5511 €/l dus voor 30€ kreeg je in 2018 19,3 liter. Of dus 6,4l/100km. Cava he , niet spectaculair veel of weinig.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Ook al denk ik dat de gegeven cijfers , een spreekwoordelijke benadering was , heb ik het toch even uitgerekend. .....Ik heb gisteren m’n berekening gemaakt voor de belastingen van 2018. En de officiële gemiddelde brandstofprijs voor 2018 is 1,5511 €/l dus voor 30€ kreeg je in 2018 19,3 liter. Of dus 6,4l/100km. Cava he , niet spectaculair veel of weinig.
Het grootste gemak vind ik het voorbijrijden van 15 tankstations op weg naar de schoon baantjes in de ardennen. Vertrek al maar ik kom na .... overmorgen , ik zie je daar.Jeroen c-evo schreef:......Het grootste gemak vind ik het voorbij rijden van tankstation's......
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06 jan 2019, 15:11
- Woonplaats: Hamme
Re: C-evolution
Mijn laatste moto was een gsx1150f van 1995 en echt zuinig reed ik niet.
De precieze prijs weet ik niet maar tankte iedere 300km 20 liter.
Hoe ik kan voorkomen dat ik de batterij voor 100% vol laad geen idee?
Heb thuis een nachttarief stopcontact en heb geen zin om mijn wekker te zetten om de stekker uit te trekken.
Natuurlijk is de c Evo geen reismotor, maar dat zijn scooters volgens mij niet echt.
Waar ik wel van verschiet is het effect van tegen of mee wind in het verbruik.
De precieze prijs weet ik niet maar tankte iedere 300km 20 liter.
Hoe ik kan voorkomen dat ik de batterij voor 100% vol laad geen idee?
Heb thuis een nachttarief stopcontact en heb geen zin om mijn wekker te zetten om de stekker uit te trekken.
Natuurlijk is de c Evo geen reismotor, maar dat zijn scooters volgens mij niet echt.
Waar ik wel van verschiet is het effect van tegen of mee wind in het verbruik.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 19 feb 2013, 10:02
Re: C-evolution
Hoi Jeroen,
Nog steeds blij met de elec scooter.
Ik denk er nl aan om mijn K 1300S ook om te ruilen.
Motor zal toch bijna niet meer rijden heeft enkel dienst gedaan
voor woon werkverkeer staan nu 54000 km op mijn teller Verbruik is 5,5 liter en pas aan mijn
tweede set banden bezig. De eventuele koper zal dus zeker geen versleten machine krijgen .
Als ik vertrok was het steeds 120 km . ...
Nu maar daar gaat het nu niet over had graag nog wat info gekregen daar je de scooter nu toch al iets langer in bezit hebt.
Zou je de aankoop nog steeds overwegen ? En is het de prijs waard? Want goedkoop is het niet , zou overwegen om
Met de pack te kopen en dan zit je vlotjes aan 18000 euro wat ik een bom geld vind.
Zal,moeten zien wat ik nog voor mijn machine krijg ( is van 2013) en ik zie dat er een premie van 1500 euro is van Vlaanderen.
Mvg Alain
Nog steeds blij met de elec scooter.
Ik denk er nl aan om mijn K 1300S ook om te ruilen.
Motor zal toch bijna niet meer rijden heeft enkel dienst gedaan
voor woon werkverkeer staan nu 54000 km op mijn teller Verbruik is 5,5 liter en pas aan mijn
tweede set banden bezig. De eventuele koper zal dus zeker geen versleten machine krijgen .
Als ik vertrok was het steeds 120 km . ...
Nu maar daar gaat het nu niet over had graag nog wat info gekregen daar je de scooter nu toch al iets langer in bezit hebt.
Zou je de aankoop nog steeds overwegen ? En is het de prijs waard? Want goedkoop is het niet , zou overwegen om
Met de pack te kopen en dan zit je vlotjes aan 18000 euro wat ik een bom geld vind.
Zal,moeten zien wat ik nog voor mijn machine krijg ( is van 2013) en ik zie dat er een premie van 1500 euro is van Vlaanderen.
Mvg Alain
Re: C-evolution
Al eens gedacht aan Zero of Brammo? De prijs is gelijkaardig en ik denk dat de actieradius en het motorgevoel daar beter zal zijn. Je zit natuurlijk minder beschermd tegen de weerselementen.
Qua scooters heb je ook nog Vectrix.
Qua scooters heb je ook nog Vectrix.
Re: C-evolution
Zoals zo vaak geldt: testrijden is de boodschap.
Ik heb het voorbije weekend voor het eerst met scooters gereden, en dat geeft wel een raar gevoel als je al 35 jaar motorfietsen gewoon bent. Moest ik dus nu direct moeten overschakelen op elektrisch zou ik ook een Zero overwegen, weliswaar louter omwille van de zitpositie en niet omdat ik benzine voorkeur geef op elektriciteit. Integendeel zelfs: de C-Evolution accelereert sneller dan de C650Sport. Van mij mag men dus beginnen met de massaproductie van elektrische motorfietsen. Sinds die testrit zaterdag schrikt de elektromotor me niet meer af
Ik heb het voorbije weekend voor het eerst met scooters gereden, en dat geeft wel een raar gevoel als je al 35 jaar motorfietsen gewoon bent. Moest ik dus nu direct moeten overschakelen op elektrisch zou ik ook een Zero overwegen, weliswaar louter omwille van de zitpositie en niet omdat ik benzine voorkeur geef op elektriciteit. Integendeel zelfs: de C-Evolution accelereert sneller dan de C650Sport. Van mij mag men dus beginnen met de massaproductie van elektrische motorfietsen. Sinds die testrit zaterdag schrikt de elektromotor me niet meer af
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Re: C-evolution
Ik rij al een tijdje op het werk met een scooter en eenmaal je het gewoon bent vind ik het niet minder leuk dan met een gewone motor. Het is gewoon anders. Normaal wordt mijn werkscooter tegen eind deze maand dus ook vervangen door een C- evolution. Ik ben dus erg benieuwd.Bob schreef:Zoals zo vaak geldt: testrijden is de boodschap.
Ik heb het voorbije weekend voor het eerst met scooters gereden, en dat geeft wel een raar gevoel als je al 35 jaar motorfietsen gewoon bent. Moest ik dus nu direct moeten overschakelen op elektrisch zou ik ook een Zero overwegen, weliswaar louter omwille van de zitpositie en niet omdat ik benzine voorkeur geef op elektriciteit. Integendeel zelfs: de C-Evolution accelereert sneller dan de C650Sport. Van mij mag men dus beginnen met de massaproductie van elektrische motorfietsen. Sinds die testrit zaterdag schrikt de elektromotor me niet meer af
Re: C-evolution
Ik doe ook geen afbreuk aan het concept hoor. Ik zou er ongetwijfeld ook aan kunnen wennen.Flat Twin Power schreef:.../... eenmaal je het gewoon bent vind ik het niet minder leuk dan met een gewone motor .../... vervangen door een C- evolution. Ik ben dus erg benieuwd.
Als je je verveelt met de C-Evolution, kan je er kunstjes mee beginnen oefenen want hij kan ook achteruit rijden
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06 jan 2019, 15:11
- Woonplaats: Hamme
Re: C-evolution
Beste Alain, sorry voor het late antwoord
Ben nog zeer content van de C-evolution
Heb er nu na 10 maand 17000km mee gereden en de scooter rijdt nog als nieuw
Na 15000km voorband vervangen en denk nog 1000km dan de achterband
Voor de rest nog geen kosten gehad behalve onderhoud door BMW wat goed meeviel van prijs
De actieradius is wel gering zeker bij snelheden boven de 100km/u
Maar op B-wegen haal je zeker 150km
Klein nadeel voor mij is het opladen buitenshuis, want een gewoon stopcontact zit niet in een laadpaal.
De aankoop is erg duur maar de belasting geeft een groot deel terug rond de 2000euro
De aankoop nu doen betwijfel ik maar eerder vanwege mijn nieuw lief en niet omdat de scooter tegenvalt
Met een zero moto heb ik geen testrit gedaan maar ik vrees dat een hoog zwaartepunt en een zware batterij niet goed samen gaan
Ben nog zeer content van de C-evolution
Heb er nu na 10 maand 17000km mee gereden en de scooter rijdt nog als nieuw
Na 15000km voorband vervangen en denk nog 1000km dan de achterband
Voor de rest nog geen kosten gehad behalve onderhoud door BMW wat goed meeviel van prijs
De actieradius is wel gering zeker bij snelheden boven de 100km/u
Maar op B-wegen haal je zeker 150km
Klein nadeel voor mij is het opladen buitenshuis, want een gewoon stopcontact zit niet in een laadpaal.
De aankoop is erg duur maar de belasting geeft een groot deel terug rond de 2000euro
De aankoop nu doen betwijfel ik maar eerder vanwege mijn nieuw lief en niet omdat de scooter tegenvalt
Met een zero moto heb ik geen testrit gedaan maar ik vrees dat een hoog zwaartepunt en een zware batterij niet goed samen gaan
Re: C-evolution
Dat vraagt natuurlijk om wat meer uitlegJeroen c-evo schreef:De aankoop nu doen betwijfel ik maar eerder vanwege mijn nieuw lief en niet omdat de scooter tegenvalt
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06 jan 2019, 15:11
- Woonplaats: Hamme
Re: C-evolution
Mijn liefje woont in een appartement en heeft geen stopcontact om mijn motor op te laden en omdat we samen naar het werk rijden op de motor vergt dit wel enige extra km's
Re: C-evolution
Bon, op het werk hebben we dus 2 C-evolutions. Eentje is na 3000 km zo dood als een pier. Plots tijdens het rijden dood gegaan
Meer dan de computer inpluggen kunnen ze bij de dealer niet doen, dus ze weten het ook niet wat er mis is.
Dus is het ding naar BMW zelf. Daar hebben ze (je raadt het nooit) "dit nog nooit meegemaakt". De laatste jaren hebben we dat wel al meer gehoord bij BMW.
We zijn dus in blijde verwachting om te vernemen wat er in godsnaam na 3000 km zo mis kan zijn.
Meer dan de computer inpluggen kunnen ze bij de dealer niet doen, dus ze weten het ook niet wat er mis is.
Dus is het ding naar BMW zelf. Daar hebben ze (je raadt het nooit) "dit nog nooit meegemaakt". De laatste jaren hebben we dat wel al meer gehoord bij BMW.
We zijn dus in blijde verwachting om te vernemen wat er in godsnaam na 3000 km zo mis kan zijn.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 jan 2020, 19:55
- Woonplaats: Brecht
Re: C-evolution
Hoelang duurt her opladen.Jeroen c-evo schreef:Hallo allemaal,
Ben sinds een maand in bezit van een elektrische scooter.
Hiervoor had ik een racer en daarvoor een gs1150.
Ik gebruik hem voor woon werk verkeer en doe gemiddeld 90km per dag.
De motor bevalt super goed, rijdt vlot, redelijk droog als het regent en heerlijk stil binnen de bebouwde kom.
Ik heb de longrange versie dus theoretisch zou ik 150km moeten kunnen rijden, maar in de praktijk haal ik op de teller een 130km en daar moet je 30km van aftrekken omdat volgens de gebruiksaanwijzing de resterende afstand nooit onder de 30km mag komen.
Voor de rest is het een echte bmw qua wegligging en remmen.