Action Cam

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Flat Twin Power

Action Cam

Bericht door Flat Twin Power »

Bon, ik zou graag een action cam kopen voor mijn K1600GT. Ik ben een totale leek op dat gebied. Dus als er mij iemand tips kan geven over welke de beste is laat maar komen.
Ook qua bevestiging op de motor graag tips. Ik heb gezien dat je bij Wunderlich een rack kunt kopen om op het scherm te plaatsen. Ik heb liever niet dat die op mijn stuur staat omdat dit waarschijnlijk de bewegingsvrijheid zal beperken en in min zicht zal staan. Ik heb wel vooraan grote valbeugels van Wunderlich dus eventueel kan ie daar ook op bevestigd worden. Hoe steek je zo'n ding al rijdend aan ? Bestaat daar een afstandsbediening voor die je op je stuur kan bevestigen ?
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Action Cam

Bericht door Harald »

Flat Twin,
De beste is naar mijn inziens nog steeds de Go Pro,
al kan je natuurlijk ook mooie beelden schieten met goedkopere camera's.
Waar je moet op letten, is dat je een camera koopt met afstandsbediening.
Dit wil zeggen dat je da camera op en af kan zetten.
De camera blijft dan in stand by staan en neemt op enkel wanneer jij dat wil.
verder verkies ik een cameramontage op m'n helm.
Waarom de helm, dan is mijn beeld trillingsvrij.
Onze nek is een natuurlijke absorbeerder / fixeerder. de camera gaat gen trillingen hebben die zich weergeven in uw beeld.
Wanneer de camera op ooghoogte staat gemonteerd op uw helm, geeft hij ook een realistischer beeld weer.
En wanneer jij bvb een mooie waterval ziet, links of rechts van de baan, staat die ook mee in beeld.
Een montage op de moto, geeft altijd trillingen in uw beeld.
Je hebt dan ook altijd een gewoon rechtdoor beeld. ( eerder saai )