Action Cam

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Flat Twin Power

Action Cam

Bericht door Flat Twin Power »

Bon, ik zou graag een action cam kopen voor mijn K1600GT. Ik ben een totale leek op dat gebied. Dus als er mij iemand tips kan geven over welke de beste is laat maar komen.
Ook qua bevestiging op de motor graag tips. Ik heb gezien dat je bij Wunderlich een rack kunt kopen om op het scherm te plaatsen. Ik heb liever niet dat die op mijn stuur staat omdat dit waarschijnlijk de bewegingsvrijheid zal beperken en in min zicht zal staan. Ik heb wel vooraan grote valbeugels van Wunderlich dus eventueel kan ie daar ook op bevestigd worden. Hoe steek je zo'n ding al rijdend aan ? Bestaat daar een afstandsbediening voor die je op je stuur kan bevestigen ?
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Action Cam

Bericht door Harald »

Flat Twin,
De beste is naar mijn inziens nog steeds de Go Pro,
al kan je natuurlijk ook mooie beelden schieten met goedkopere camera's.
Waar je moet op letten, is dat je een camera koopt met afstandsbediening.
Dit wil zeggen dat je da camera op en af kan zetten.
De camera blijft dan in stand by staan en neemt op enkel wanneer jij dat wil.
verder verkies ik een cameramontage op m'n helm.
Waarom de helm, dan is mijn beeld trillingsvrij.
Onze nek is een natuurlijke absorbeerder / fixeerder. de camera gaat gen trillingen hebben die zich weergeven in uw beeld.
Wanneer de camera op ooghoogte staat gemonteerd op uw helm, geeft hij ook een realistischer beeld weer.
En wanneer jij bvb een mooie waterval ziet, links of rechts van de baan, staat die ook mee in beeld.
Een montage op de moto, geeft altijd trillingen in uw beeld.
Je hebt dan ook altijd een gewoon rechtdoor beeld. ( eerder saai )
Zorg ook dat de camera zodanig gemonteerd staat , dat uw horizon horizontaal staat en dat je een beeldvulling krijgt van 1/3 grond en 2/3 lucht ( vb in de bergen)
heb je nog vragen, vuur ze af? ;-)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Action Cam

Bericht door WernerVS »

Ik rij al jaren rond met een camera van Drift .
Qua beeldkwaliteit vind ik niet dat hij veel moet onderdoen voor een GoPro . En persoonlijk vind ik de kleuren mooier bij een Drift .
Maar dat is iets dat je zelf moet uitzoeken .
Mijn camera staat ook steeds op de helm en geeft een mooi stabiel beeld weer .
Ik monteer hem soms ook om de valbaar en vindt dat ook hier de stabiliteit van het beeld goed meevalt .
R1150GSA
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Action Cam

Bericht door Bob »

Ik was destijds net zo goed een leek en heb me laten adviseren door de verkoper bij Mediamarkt in Antwerpen. Die liet me toen op Youtube een filmpje zien over het verschil in beeldstabiliteit tussen een GoPro 4 enerzijds, en een Sony HDR AS100VR anderzijds. Samen met het prijsvoordeel viel de keuze toen binnen de drie minuten op de Sony en daar heb ik nog geen spijt van gehad. Al lijkt het me wel een discussie tussen "goed" en "beter", eerder dan tussen "goed" en "slecht".

De Sony is met een soort polshorloge vanop afstand te bedienen. Je ziet dan ineens ook wat je filmt, goed voor positionering van de camera. Bevestigingsmiddelen zijn er meer dan genoeg, maar ik gebruik eigenlijk telkens de zuignap. In 't begin vertrouwde ik dat niet voor de volle 100% en maakte ik het cameraatje met een stukje elektriciteitskabel altijd nog bijkomend vast aan de moto, maar de zuignap is na jaren nog nooit losgekomen en het koperdraadje laat ik dus al lang achterwege.

Ondertussen zijn er van beide merken al wel nieuwere, ongetwijfeld betere edities. Ook van andere merken trouwens. Beste raad die ik daarom kan geven, denk ik: maak nu een keuze en twijfel er daarna niet meer aan. Wil je toch wat zekerheid inbouwen en bij een eventuele teleurstelling het ding weer verkopen, dan denk ik dat je best voor GoPro kiest. Vanwege de naambekendheid zal je die wel snel en zonder àl teveel verlies tweedehands verkocht krijgen.

Succes ermee!

PS: niet onbelangrijk, mijn vaste reisgenoot is GoPro-fan en het eerder genoemde filmpje over beeldstabiliteit en snelle overgang tussen licht en donker (vb in en uit tunnel in de Alpen) bleek geen trucage te zijn, daar presteert de Sony effectief beter dan de GoPro (althans de modellen die destijds op de markt waren).
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Action Cam

Bericht door Bob »

Correctie: het was destijds nog de Hero3 van GoPro
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Action Cam

Bericht door Man in Black »

De Drift Ghost-S ook met afstandsbediening + een app voor tablet of smartphone om te zien wat je filmt om de camerapositie af te stellen.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
lowrider
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 jul 2007, 12:03

Re: Action Cam

Bericht door lowrider »

Ik heb er eentje gekocht bij aliexpress. Heb hem al 3 jaar en hij werkt prima. Neemt zowel de voor als de achterzijde op ( gesplit beeld). Bij mij neemt hij op in een loop van 24 uur, maar dat kan je zelf instellen. Prima beeld, zeker op computer of laptop.Werkt op de motobatterij . En hij kost maar 50 euro. Je moet na bestelling toch rekenen op een 3-tal weken voor hij kosteloos geleverd wordt.
hieronder de link:
https://www.aliexpress.com/item/New-Arr ... 7da85fd012" onclick="window.open(this.href);return false;
vacaro
Berichten: 274
Lid geworden op: 03 okt 2007, 11:52
Woonplaats: Berendrecht
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Action Cam

Bericht door vacaro »

Ik heb in een vorig (Honda Deauville) leven, een goedkope camera gebruikt, denk van Lidl of Aldi, weet ni zeker meer! Merk Envivo!!
Deze had ik staan op een zelf gemaakte steun( zie foto), die vast stond in de spiegelsteun, spiegels stonden op kuip, maar de voorziening was wel aanwezig op handvat.

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=0El02RdAOuQ[/video]

Op deze plaats beweegt de camera mee met het stuur en zie je duidelijk de beelden in rijrichting, en in de spiegel kan je mee achteruit kijken.
Kwaliteit van beeld is niet zoals een gopro, maar om de sfeer opnieuw te beleven voor mij voldoende.
Geluid is erbij maar geluid van Deauville klinkt niet zo mooi als de boxer! :-)

Ik hoop deze terug te kunnen monteren op de RT met ongeveer zelfde beeld, moet nog wel nodige stukken maken en uitproberen.
Deze camera heeft geen afstandbediening en moet dus wel in bereik staan.

https://www.bol.com/nl/p/btcam-bt8000n- ... 039532284/

Wordt vervolgd........
Laatst gewijzigd door vacaro op 16 jan 2019, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Action Cam

Bericht door p@rick »

Check pm...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Flat Twin Power

Re: Action Cam

Bericht door Flat Twin Power »

Iedereen, hartelijk dank voor de info.

@Patrick, ik neem zo snel mogelijk contact op via pm. Heb het momenteel wat druk maar je hoort binnenkort van me. :wink:
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Action Cam

Bericht door p@rick »

Flat Twin Power schreef:Iedereen, hartelijk dank voor de info.

@Patrick, ik neem zo snel mogelijk contact op via pm. Heb het momenteel wat druk maar je hoort binnenkort van me. :wink:
OK, ik zie je pm dan wel verschijnen...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie