Injector cleaner
Moderator: GVN
Injector cleaner
Wat is jullie ervaring ivm "Injector Cleaners" ....is het aangewezen deze te gebruiken of is het weggesmeten geld
en indien toch positief welk soort of merk heeft de voorkeur ?
Thx
Ronny
en indien toch positief welk soort of merk heeft de voorkeur ?
Thx
Ronny
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Re: Injector cleaner
Behoort ook tot onderhoud.
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: Injector cleaner
Niet echt bij een motor die meestal draait.
Is geen diesel hé
Is geen diesel hé
BMW R1100R zonder KFR
Re: Injector cleaner
Buitenkant "clean" ik ook regelmatig ondanks hij regelmatig draait !alfa schreef:Niet echt bij een motor die meestal draait.
Is geen diesel hé
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Re: Injector cleaner
Blijkbaar niet gebruikelijk bij BMW rijder .....
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Injector cleaner
Kent fuelguard is prima spul. Mss wat moeilijker te vinden. Spullen van bardahl, wynns etc zijn wat minder effectief maar ook bruikbaar. Moet niet. Mag wel. Als je motor gaat inhouden of bokken kan het aan vervuilde injectoren liggen maar ook aan een hoop andere zaken.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: Injector cleaner
Bij onderhoud in NL door de dealer wordt in veel gevallen Forté Moto Power I (oplosser van teer-, lak- en harsresten uit de brandstof) en II (verwijderen van koolafzettingen en brandstofstabilisator) gebruikt.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Re: Injector cleaner
ronnyb schreef:Blijkbaar niet gebruikelijk bij BMW rijder .....
Ik heb dit spul nog nooit gebruikt en ook niet gemist. Sinds 1979 rij ik BMW en had nooit last met de injectiemotoren (K75/100/1200-R1100/1200). Destijds met de Bing carburatoren gebeurde wel eens iets maar dat was een andere tijd…
Ik reed maximum 4 jaar met een motor en deze werd steeds rond de 100000 km ingeruild of verkocht voor een nieuwe… alleen mijn K1200LT werd maar 2 jaar ingezet voor woon- werkverkeer en tot zijn 7 jaar verder alleen maar gebruikt voor toerritten en reizen met mijn echtgenote en ook deze verliet de stal na 100000 km genieten.
Na deze 2 jaar waren er de werken aan de ring van Antwerpen en deed ik mijn trajecten met een TMax die filefilteren op het lijf geschreven had tot hij werd vervangen door een R1200RT.
De tijden van vele kms maken zijn voor mij voorbij, ooit 55000 op een jaar was wel tof maar in het heden ondenkbaar met de vele belemmeringen van allerlei aard op de wegen. Vandaag rij ik alleen nog voor het plezier en kom met een 10-12 duizend kms toe per jaar al is de grote fun er wel af met de beperkingen die vadertje staat ons oplegt. In land Wallonië is met 90 km/u nog te genieten maar ook ‘la Douce’ met zijn 80 km beperking en vele controles is een uitje naar het zuiden niet meer wat het vroeger was. Op 4 jaar en/of 100000 km nog nooit enig probleem ondervonden gelinkt aan het niet gebruiken van enige ‘injector-cleaner’ !
Lid BMW MC Vlaanderen...
Re: Injector cleaner
De meerderheid van de Fransen ziet dat niet zo zitten met hun 80km/u. Vermits de departementen nu hun wegen zelf moeten onderhouden "zou" het kunnen dat de prefect van het desbetreffend departement ook toelaat om opnieuw 90 km/u in te voeren. Als bij een ongeval blijkt dat de oorzaak een overdreven snelheid is ( tussen de 80 en 90 ) zou hij dus ook verantwoordelijk kunnen gesteld worden ! Moet je ook rekening houden met de snelheid in voege in elk departement. Gekker kan het niet vinden de Fransen. Dat op ons grondgebied , ne zakdoek groot ,politiekers er in slagen om ons in 't zuiden 90km/u te laten rijden en in 't noorden 70 vertel je beter niet. Beetje buiten topic.WILBIKE schreef:ronnyb schreef:Blijkbaar niet gebruikelijk bij BMW rijder .....
Ik heb dit spul nog nooit gebruikt en ook niet gemist. Sinds 1979 rij ik BMW en had nooit last met de injectiemotoren (K75/100/1200-R1100/1200). Destijds met de Bing carburatoren gebeurde wel eens iets maar dat was een andere tijd…
Ik reed maximum 4 jaar met een motor en deze werd steeds rond de 100000 km ingeruild of verkocht voor een nieuwe… alleen mijn K1200LT werd maar 2 jaar ingezet voor woon- werkverkeer en tot zijn 7 jaar verder alleen maar gebruikt voor toerritten en reizen met mijn echtgenote en ook deze verliet de stal na 100000 km genieten.
Na deze 2 jaar waren er de werken aan de ring van Antwerpen en deed ik mijn trajecten met een TMax die filefilteren op het lijf geschreven had tot hij werd vervangen door een R1200RT.
De tijden van vele kms maken zijn voor mij voorbij, ooit 55000 op een jaar was wel tof maar in het heden ondenkbaar met de vele belemmeringen van allerlei aard op de wegen. Vandaag rij ik alleen nog voor het plezier en kom met een 10-12 duizend kms toe per jaar al is de grote fun er wel af met de beperkingen die vadertje staat ons oplegt. In land Wallonië is met 90 km/u nog te genieten maar ook ‘la Douce’ met zijn 80 km beperking en vele controles is een uitje naar het zuiden niet meer wat het vroeger was. Op 4 jaar en/of 100000 km nog nooit enig probleem ondervonden gelinkt aan het niet gebruiken van enige ‘injector-cleaner’ !