R1100RT - Aankoop tweedehands ?
Moderator: GVN
R1100RT - Aankoop tweedehands ?
Waar moet speciaal ik op letten als ik een 2de Hands R 1100 RT bj 1998 wil aanschaffen?????
Welke gebreken kan je verwachten , enz, enz.
Wat is een gangbare prijs voor zulk een machien??? Particuliere verkoper!
Topcase en radio zijn aanwezig!!
GRTZ, Dieseltje.
Welke gebreken kan je verwachten , enz, enz.
Wat is een gangbare prijs voor zulk een machien??? Particuliere verkoper!
Topcase en radio zijn aanwezig!!
GRTZ, Dieseltje.
dag dieseltje
ik zelf heb met een 1150 rt gereden
en ik weet uit ervaring dat men nochaal lange benen moet hebben
uit jouw profiel kan ik niet uit maken of dat bij jou het geval is,dus zeker
eerst mee rijden
wat de moto betreft ,hoeveel eigenaars,ongeval vrij, en eventuweel onderhoudsboekje bij vragen,dan kan men een prijs maken
hopend van dienst te zijn geweest
groeten bill
ik zelf heb met een 1150 rt gereden
en ik weet uit ervaring dat men nochaal lange benen moet hebben
uit jouw profiel kan ik niet uit maken of dat bij jou het geval is,dus zeker
eerst mee rijden
wat de moto betreft ,hoeveel eigenaars,ongeval vrij, en eventuweel onderhoudsboekje bij vragen,dan kan men een prijs maken
hopend van dienst te zijn geweest
groeten bill
onthaal en alroundmedewerker
vragen staat vrij
vragen staat vrij
Hoi rij zelf met R1100RT van 1996. Velen schreeuwden het uit dat die 1100 RT's probleemmoto's waren. Maar maak een deftige testrit, neem een eventuele specialist mee om samen de moto te gaan bezien. Vier ogen zien meer dan twee. Een vraagprijs van rond de 7.500 à 8.500 mag je toch wel gaan verwachten. En hopelijk voor jou een paar 10.000 duizend echt gereden kilometers. Moto komt pas los na 40.000 Km.
Een pracht van een machine waarmee je duizenden bochten en kilometers zal kunnen verorberen.
Veel geluk en laat maar iets weten of het iets is geworden
Groeten
Stoffel
Een pracht van een machine waarmee je duizenden bochten en kilometers zal kunnen verorberen.
Veel geluk en laat maar iets weten of het iets is geworden
Groeten
Stoffel
Bedank voor de snelle respons !
Olielekken op specifieke plaatsen, roestvorming aan bepaalde onderdelen , dingen die op slijtage kunnen wijzen ezv, enz.
Dieseltje mag morgen met z'n schoonbroer mee op stap om diens volgende motor te gaan keuren, vandaar de vragen, de brave man beschikt niet over een internetaansluiting.
Lange benen is geen probleem
Dat is het waarheen we zoeken maar nu effe meer gedetaileerd AUB.Velen schreeuwden het uit dat die 1100 RT's probleemmoto's waren
Olielekken op specifieke plaatsen, roestvorming aan bepaalde onderdelen , dingen die op slijtage kunnen wijzen ezv, enz.
Dieseltje mag morgen met z'n schoonbroer mee op stap om diens volgende motor te gaan keuren, vandaar de vragen, de brave man beschikt niet over een internetaansluiting.
Lange benen is geen probleem
Das wel de bedoelingEen pracht van een machine waarmee je duizenden bochten en kilometers zal kunnen verorberen.
We houden jullie op de hoogteVeel geluk en laat maar iets weten of het iets is geworden
Zet de moto op de middenbok en laat hem stationair draaien, je zal zien dat het achterwiel lichtjes begint mee te draaien. Wanneer je de koppeling indruk moet het achterwiel bruusk stoppen, indien niet zo koppelingsplaat aan de versleten kant.
Danny weet zeker en vast meerdere trukjes om de slijtage van een moto vast te stellen.
Controle van de acherste remschijven, indien niet egaal (ingesleten) = veel kilometers.
AYS Stoffel
Danny weet zeker en vast meerdere trukjes om de slijtage van een moto vast te stellen.
Controle van de acherste remschijven, indien niet egaal (ingesleten) = veel kilometers.
AYS Stoffel
-
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
Dieseltje,
Hij is momenteel niet online, maar je kan altijd proberen een mailtje te sturen naar ressorreke@hotmail.com
Groetjes en succes met de aankoop (eventueel)
Hij is momenteel niet online, maar je kan altijd proberen een mailtje te sturen naar ressorreke@hotmail.com
Groetjes en succes met de aankoop (eventueel)
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Done ! ! !Hij is momenteel niet online, maar je kan altijd proberen een mailtje te sturen naar ressorreke@hotmail.com
En nu maar hopen dat hij nog niet slapen is .
Aankoop 2e hands RT
Heb ook een 2e hands 1100 RT gekocht en achteraf bleek de kering van de cardan te lekken. Goed kijken of rubber nat is van de olie en zoja zeker Eur 200 in gedachten houden voor reparatie. Ook de batterij nakijken.
Verder is het een perfectie fiets waar ik bijna dagelijks 100 km op rij.
Garoet van een Noorderling.
Verder is het een perfectie fiets waar ik bijna dagelijks 100 km op rij.
Garoet van een Noorderling.
-
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
Succes met je keuring, enne, op de forumrijders kan je rekenenDieseltje schreef:Neen, hij sliep niet. Mailtje teruggehad met heel wat nuttige info.
Thanks, Danny. De anderen ook ,natuurlijk.
Na vanavond weten we meer.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Ik rij met een R1100RT van 1999. (toen nieuw gekocht).
Ik heb buiten de batterij ,banden ,ne normaal onderhoud ,
tot nu toe een Zimmering van de voorvorg defect gehad ,en
een abs-sensor van het voorwiel.
In 1999 was de RT al lang in productie ,en alle onvolkomenheden
aangepast..
Ik koop nog liever een tweedehands ,dan een moto die pas op de
markt gelanceerd wordt.Als ik zie /lees wat er tegenwoordig allemaal
fout is bij nieuwe modellen,zowel bij auto's als moto's ,
vindt ik dat men pre-series uitbrengt ipv productierijpe machines.
Je mag dan misschien garantie hebben ,ik vindt dat het niet normaal is .
Ik heb buiten de batterij ,banden ,ne normaal onderhoud ,
tot nu toe een Zimmering van de voorvorg defect gehad ,en
een abs-sensor van het voorwiel.
In 1999 was de RT al lang in productie ,en alle onvolkomenheden
aangepast..
Ik koop nog liever een tweedehands ,dan een moto die pas op de
markt gelanceerd wordt.Als ik zie /lees wat er tegenwoordig allemaal
fout is bij nieuwe modellen,zowel bij auto's als moto's ,
vindt ik dat men pre-series uitbrengt ipv productierijpe machines.
Je mag dan misschien garantie hebben ,ik vindt dat het niet normaal is .
Kun je die nuttige info niet op dit onderwerp posten, zodat iedereen hier kan van genieten.Dieseltje schreef:Neen, hij sliep niet. Mailtje teruggehad met heel wat nuttige info.Dieseltje schreef: En nu maar hopen dat hij nog niet slapen is .
Thanks, Danny. De anderen ook ,natuurlijk.
Na vanavond weten we meer.
Tx
1200 GS, 2014 / Zumo 340
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Tweedehandse R1100RT
Hey Dieseltje,
Waar je zeker moet op letten is de goede werking van de schakeldoos.
Rij zelf met een gelijkaardig machien van bj 96. Heb zopas een dure herstelling van de boite achter de rug. (defekte 3 versnllg) Als het machientje bij op-of neerschakelen ( veelal 3e vit ) n'e ferme "snok" geeft , best laten staan. De oudere modellen waren daar zeeeeer gevoelig voor zo rond km-stand : 60 à 70K . Voor de rest FANTASTISCHE motor. Rij er eveneens dagelijks mee ( nu reeds 85000km )
Grtz,
Stally4
Waar je zeker moet op letten is de goede werking van de schakeldoos.
Rij zelf met een gelijkaardig machien van bj 96. Heb zopas een dure herstelling van de boite achter de rug. (defekte 3 versnllg) Als het machientje bij op-of neerschakelen ( veelal 3e vit ) n'e ferme "snok" geeft , best laten staan. De oudere modellen waren daar zeeeeer gevoelig voor zo rond km-stand : 60 à 70K . Voor de rest FANTASTISCHE motor. Rij er eveneens dagelijks mee ( nu reeds 85000km )
Grtz,
Stally4
Carpe Diem