NAV VI

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Oswald The Lucky Rabbit
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 sep 2006, 18:31
Locatie: oostende

NAV VI

Bericht door Oswald The Lucky Rabbit »

Ik heb mij een een MacBook Pro aangeschaft met enkel usb C aansluitingen. Dus heb ik een hub nodig om toestellen met usb A zoals de Nav VI aan te sluiten. Garmin Express herkent het toestel wel maar vindt blijkbaar geen kaartupdates, er is dus nu wel degelijk de CN 2019.30 NTU beschikbaar. Software update van het toestel is gebeurd, maar geen kaartupdate. Op my garmin vind ik het toestel terug maar met een ander serienummer als op de doos??? Toestel ID klopt wel.. Toch wel vervelend, ik had hetzelfde issue met de NAV V geen kaartupdates te vinden bij aanschakelen toestel maar toen nog op de IMac met usb A poorten. Ik begin er grijs haar van te krijgen. Naar de dealer geweest toen nog met de Nav V en deze kon op geen enkele andere pc een kaartupdate doen...
Iemand suggesties?
Greetz Os...
...Live to Ride...
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: NAV VI

Bericht door aantzeetje »

ander serienumber toestel - doos, doet mij denken aan een refurbished toestel?
heb je de nav al een 10-tal km gebruikt tijdens het rijden? Dit moet eerst gebeuren voor je een kaart update kan doen.
heb je de laatste versie van GE?
heb je het garmindevice.xml al eens verwijderd in de nav en dan de update opnieuw gedaan (zie hieronder)?

Sluit het toestel aan op de computer
Open de Garmin schijf vanaf uw bureaublad
Open de map Garmin
Verwijder het garmindevice.xml
Maak de prullenbak op de Mac leeg
Koppel het toestel los van de computer en start het opnieuw op.
Hierna dien je het toestel opnieuw te koppelen met de computer en de update uit te voeren.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Oswald The Lucky Rabbit
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 sep 2006, 18:31
Locatie: oostende

Re: NAV VI

Bericht door Oswald The Lucky Rabbit »

Thx van aanzeetje, ja de Nav heb ik 2e hands aangekocht, dan direct de kaarten 2019.2 erop geplaatst. Ook al mee genavigeerd. Gisteren heb ik de registratie via my Garmin verwijderd en opnieuw geregistreerd. Toen kreeg ik een mail van Garmin “bedankt voor het registreren van je Navigator LM North America???
Serienr klopt ook weeral niet met het nr op de doos, het toestel idnr klopt we in de registratie. Ik probeer eens je voorstel!
Thx voor je reply. Toch raar dat ik ook dit issue heb met het oudere Nav V toestel
Greetz Os...
...Live to Ride...
Oswald The Lucky Rabbit
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 sep 2006, 18:31
Locatie: oostende

Re: NAV VI

Bericht door Oswald The Lucky Rabbit »

Hoi aantzeetje, niet gelukt hoor!
Greetz Os...
...Live to Ride...
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: NAV VI

Bericht door aantzeetje »

heb je als eens met jdm van javawa gekeken of deze iets aparts vindt?
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Oswald The Lucky Rabbit
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 sep 2006, 18:31
Locatie: oostende

Re: NAV VI

Bericht door Oswald The Lucky Rabbit »

Ik ben daar niet zo thuis in met die javawa. Ik veronderstel dat je ook aan de kust woont?
Greetz Os...
...Live to Ride...
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: NAV VI

Bericht door aantzeetje »

heb je pb ontvangen. moet nu paar dagen weg. Kunnen anders volgend WE eens afspreken en dan breng ik mijn laptop mee waar alle programma's opstaan want ben niet thuis is mac en programma's verschillen toch enigszins.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie