MRA Vario Windscherm

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Woody H
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mar 2019, 09:25
Woonplaats: Kerksken

MRA Vario Windscherm

Bericht door Woody H »

Hi all

Iemand ervaring met het 2delige MRA Vario windscherm voor de gs 1150?
Ik ben 1.89 en zit met mijn 49cm windscherm recht in de turbulentie. Zeer vermoeiend wanneer je boven de 110 begint te rijden.
Heb hier al wat zitten lezen en merk soms dat hoger scherm niet altijd beter is...

Enige tips?

Ben trouwens nieuw op het forum en sinds 3 weken trotse eigenaar van mijn eerste GS 1150 van 2003 :grin:
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: MRA Vario Windscherm

Bericht door Danny »

Den ene zal zeggen super, een andere zegt waardeloos.

Veel hangt af van je gevoeligheid, zithouding, varwachting, oorstoppen, helm...

Ik ben 1.85mr en had ook turbulentie op de GS. Een kleine flip up vond ik voldoende. De rest nam ik erbij omdat het nu eenmaal inherent is aan de GS costructie.
De ruit staat erg ver naar voor op de snuit en dan zit je recht in de slipstream.

Je kan natuurlijk een draak van een ruit plaatsen maar dan had je beter een RT gekocht.

Zoek een compromis, sucses
Woody H
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mar 2019, 09:25
Woonplaats: Kerksken

Re: MRA Vario Windscherm

Bericht door Woody H »

Hi Danny

Als ik me niet vergis ben jij een goeie maat van Philippe, die lang mijn achterbuur was in haaltert :).

Ik heb het gevoel dat ik met een kleinere ruit minder kloppend geluid heb. Heb net mijn zadel hoger gezet en dit scheelt al iets lijkt me.
Wil gewoon de juiste keuze maken alvorens ik een nieuw zou aanschaffen.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: MRA Vario Windscherm

Bericht door Danny »

Haa de Phlippe/// :mrgreen:

inderdaad de ruit weg is veel smoother rijden, ik zou polsen bij mensen die er ook eentje hebben en dan eens proefrijden met hun ruit op jouw motor. duurt maar 5 minuten he overzetten. koop je tenminste geen kat in de zak :pig:
pat__
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 sep 2010, 14:37
Woonplaats: 1ste terril links
Locatie: Genk R1200GSLC

Re: MRA Vario Windscherm

Bericht door pat__ »

Op mijn vorig jaar aangeschafte r1200gs van 2014 had ik een adventure scherm laten plaatsen en wat later er een flip up bijgeplaatst. Men scherm staat nu bijna op het laagste punt (minder wapperen). Ik rij altijd met men vizier open en ben 1.80m.
Plaats reactie