LED Canbus lampen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Guillermo
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2018, 19:48
Woonplaats: Brugge

LED Canbus lampen

Bericht door Guillermo »

Hi all, ik heb me nu al een paar keer laten vangen aan de aankoop van zogezegde LED canbus lampjes voor mijn K1300GT achterlicht. Ik vind de lichtopbrengst met de normale lampjes ondermaats, zeker overdag. Vandaar.
Echter, die zogezegde LED canbus lampen zorgen toch elke keer weer voor een foutmelding, ondanks het feit dat de leverancier beweert dat ze canbus-proof zijn.
Of doe ik iets verkeerd ?
Anyone ?
K1300GT - 29000km
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: LED Canbus lampen

Bericht door Danny »

Overdag een achterlicht?
Wat wil je dan eigenlijk bereiken want dat gaat als t donker is op een mistlamp lijken?

De vermogensafname van je lamp zal toch onvoldoende zijn en voor storing zorgen. Of je hebt een fout lamptype.
STErik
Berichten: 142
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:16
Locatie: Ekeren

Re: LED Canbus lampen

Bericht door STErik »

er zijn in de handel speciale weerstandjes die je tussen de massadraad van die naar de LED lampen gaat zet, word ook gebruikt voor aanhangers met LED achterlichten.
The road goes ever on...
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: LED Canbus lampen

Bericht door willy »

Danny schreef:Overdag een achterlicht?
Wat wil je dan eigenlijk bereiken want dat gaat als t donker is op een mistlamp lijken?
Goeie opmerking!
Ik zie nogal eens motorfietsen die verlichting voeren die wellicht leuk voor hen is,
maar niet (tot verblindend toe) voor andere weggebruikers.
Met een fel(ler) achterlicht wordt het verschil met het remlicht mogelijk te klein?
Plaats reactie