Streetguard met CARE membraan

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Streetguard met CARE membraan

Bericht door TomVT »

Zijn er al mensen die ervaring hebben met het laatste model van Streetguard?

Om de motor ook wat meer te gebruiken om klanten te bezoeken ben ik op zoek naar een pak dat er iets properder uitziet dan mijn huidige kledij :-)
De laatste versie heeft geen Goretex meer, maar is nog steeds gelamineerd, en heeft dan intern dat CARE membraan.

Mijn hoofdzorg is vooral de waterdichtheid na langere termijn. Voor de onroad reizen of dagtrips zou het pak ook gebruikt worden en ik heb geen zin in gedoe met regenpakken en dergelijke.
Tot nu toe heb ik zowel Klim (voor het offroadgebeuren) als een broek van Rukka voor onroad en ben daar heel tevreden van met de Goretex laag, maar ik wil ook nog wel eens naar de andere merken zien.
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Streetguard met CARE membraan

Bericht door Danny »

De vorige streetguards bieden één zekerheid, dat ze lekken.
Voor de nieuwe zal t wat snel zijn, lekken vaak net buiten de garantieperiode.
geloof nooit dat de vorige gore tex waren want gore geeft levenslang garantie.

Als je Klim en Rukka gewend bent dan is de streetguard vuilzakdesign.
Voor verschillende van mijn maten geen risico's meer met BMW kledij omwille van hun beperkte garantie.
Stadler geeft als Rukka 5 jaar garantie.


Als je klanten moet doen is een Aerostich roadcrafter al jaren een goed ding.
Niet goedkoop maar handig, duurzaam, betrouwbaar spul
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Re: Streetguard met CARE membraan

Bericht door TomVT »

Bedankt Danny!

De bedoeling is net om met de jas ook bij klanten binnen te kunnen gaan, dus dat gaat met die overall al iets minder :-)
Ik ben van de kwaliteit van Rukka en Klim zeker tevreden, maar zowat alle Rukka jassen lijken enorm op elkaar dus wil ik ook eens zien naar ander kwalitatief materiaal. Klim vind ik voor offroad dan weer perfect, mijn pullover begint nu na 4-5 jaar wel te lekken, maar is al goed gebruikt geweest. Daar mis ik voor op de baan dan eerder het gemak van een binnenvoering. Ik ben helemaal voor het laagjesprincipe, maar bij klantenbezoeken is het toch gemakkelijker om gewoon de jas uit te doen en daaronder gewoon een hemd te kunnen dragen.
Het is geen modeshow, maar toch :wink:
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Streetguard met CARE membraan

Bericht door Danny »

Hey Tom

dat is net het voordeel van de aerostich, 30 seconden aan en uittrektijd...
altijd netjes binnenstappen.

https://youtu.be/UnPBtrixYYo

stadler bied misschien een mooi alternatief of de laatste rev'it gore tex??
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Re: Streetguard met CARE membraan

Bericht door TomVT »

Welke Rev'it bedoel je dan?
Tot nu toe heb ik Rev'it eigenlijk buiten beschouwing gelaten omdat ik er vrij veel negatief van lees over waterdichtheid.
De reden dat ik BMW min of meer overwoog was omdat ik zowel goede als slechte reviews las, maar in de meeste gevallen ook wel dat een lekkende jas in garantie vervangen werd.

Ook al ben ik nog jeugdig, ik ben het tijdperk gepasseerd waarin ik op vakantie ook nog een apart regenpak bij heb, en bij iets meer dan een lichte bui al direct aan de kant sta om mij om te kleden. :grin:
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Streetguard met CARE membraan

Bericht door st1100 »

Ik had een Revit Sand en de stiksels losten al na 2 weken. De hersteldienst van de winkel heeft dat wel onder garantie opnieuw gestikt.

Uiteindelijk is de jas na een ongeval buiten dienst geraakt , je kon er doorheen kijken van de slijt-gaten. De kevlar jeans die ik eronder aan had , draag ik nog daar was enkel een lichte schuurplek op.

Ik heb dus niet zo’n hoge dunk van de (asemblage)-kwaliteit als de bescherming..... Ik koop het in elk geval niet meer.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Streetguard met CARE membraan

Bericht door Danny »

Rev'it defender pro, poseidon, dominator gtx
Herman1200RT
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
Woonplaats: Holsbeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Streetguard met CARE membraan

Bericht door Herman1200RT »

Ik heb het Atlantis pak van BMW en is na zeven jaar nog steeds waterdicht. Het uitzicht is ondertussen wat minder, maar nog nooit in nat geworden. Ik rijd wel met een RT, scheelt natuurlijk ook wel wat.
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Streetguard met CARE membraan

Bericht door janneman »

Ik kocht vorig jaar de Streetguard en ben heel blij met het pak. Om de zelfde reden, als ik eens bij klanten binnenkom, dat het net iets deftiger is.
Alhoewel mijn klanten daar nog nooit opmerkingen op hadden in het verleden maar het meestal sympatiek vinden.

Al een kleine 15.000km door allerlei omstandigheden gereden, ja ook door regen, uren aan een stuk.
Geen druppeltje regen binnen! Is in mijn 25 jaar motorrijder-zijn nog niet geëvenaard.

Beetje warm in de zomermaanden, maar wel te doen indien nodig.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Streetguard met CARE membraan

Bericht door Mil »

Na tweemaal een pak van bmw streetguard en tweemaal lekken juist buiten garantie, ben ik toe aan een nieuw pak.
Mijn keuze zou gaan tussen de rukka realer of de stadler 4all pro gtx.
Iemand ervaring met één van deze pakken?
Leven is het meervoud van lef...
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Streetguard met CARE membraan

Bericht door Relax »

Tom, KLIM heeft nu ook zo'n ééndelig ding. 'k Zag het Koppel! een tijdje geleden gebruiken. Snel aan en uit door de ritsen die het ganse pak lang weerszijden heeft. De prijs zal er wel naar zijn en van de waterdichtheid weet ik niets, maar als ik klanten zou moeten bezoeken, zou het zeker zoiets zijn. De KLIM of diegene die Danny zegt.
Met een "gewoon" pak en k*tweer gaan de klanten je minder graag zien komen, aangezien het water er toch vanaf loopt, waar je zit dus. De overall zip je uit en leg je waar het de klant past. Of in een koffer.

Mijn Rukkabroek (Armas) gaat volgende week terug naar de dealer (MC Rijen). Na vier jaar lek in het kruis. Ben benieuwd wat Rukka en/of Gore gaan doen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
wuf
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:34

Re: Streetguard met CARE membraan

Bericht door wuf »

Hoi en waar is zo een aerostich te koop in belgie? :razz:
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Streetguard met CARE membraan

Bericht door Danny »

Geen invoerder in Europa maar ze hebben in de USA een schitterende klantendienst
Plaats reactie