1000 bochten

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Joshua
Berichten: 58
Lid geworden op: 20 feb 2013, 21:45
Locatie: Texas van Belgie

1000 bochten

Bericht door Joshua »

Hallo,

Zijn er die dit weekend de 1000 bochten gaan gaan rijden ?

Greets
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: 1000 bochten

Bericht door stefke2 »

gezien er 2500 inschrijvingen zijn denk ik van wel... :mrgreen:
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: 1000 bochten

Bericht door alfa »

Even leuk als met motor de bloesemroute rijden op een zonnige zondag . :roll:
BMW R1100R zonder KFR
Flat Twin Power

Re: 1000 bochten

Bericht door Flat Twin Power »

Je moet eigenlijk goed zot zijn om daar aan mee te rijden. Wat is daar nu leuk aan om met 2500 of meer hetzelfde toertje te gaan rijden. Om nog maar te zwijgen dat het levensgevaarlijk is met een hoop zotten die om ter hardst door de bocht willen.
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: 1000 bochten

Bericht door stefke2 »

Flat Twin Power schreef:Je moet eigenlijk goed zot zijn om daar aan mee te rijden. Wat is daar nu leuk aan om met 2500 of meer hetzelfde toertje te gaan rijden. Om nog maar te zwijgen dat het levensgevaarlijk is met een hoop zotten die om ter hardst door de bocht willen.
Ach, nog maar weinig van gemerkt eigenlijk. Er zijn doorgaans 2 ritten, een korte van +-250km en een langere van +-350km. Die worden dan nog eens gesplitst in wijzerzin en tegen wijzerzin. Alles bij elkaar is dat nog redelijk aangenaam rijden met weinig volk dat in de weg rijdt. Aan de controlepunten of tankstations is het soms wat drukker. Verder geen klagen over deze organisatie, dat is dan ook de enige rit die ik wel eens durf mee rijden. Want ik ben verder wel redelijk allergisch voor treffens en massatoestanden... En goed zot zijn? Tja die heb je overal zeker? 8-)
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: 1000 bochten

Bericht door Danny »

""De 1000 bochten"" gewoon een ritje dat je zelf ook elk weekend in mekaar kan friemelen... zelfs 1750 bochten.

De rit is een beetje slachtoffer van zijn eigen sucses en een percentage onnozelaars. Jammer genoeg kwam ik die laatste categorie ook al tegen tijdens onze laatste rit een dikke week geleden.

GS, KTM en andere hoogpoters, ze schuwden het risico niet om er toch maar niet "af" gereden te worden of mekaar er af te rijden... wat een prestatie trouwens :roll:

Heden ten dage duidelijk de essentie van motorrijden, de raar gekleurde geit in de weide, de aanvallende roofvogel, de omgeving daar hebben ze niks van meegekregen.

Ook dat ik van lijn moest veranderen in de bocht omdat er een grapjas vond dat hij daar moest inhalen vonden ze niet erg...

Sommige haantjes met blitse LC en hip pakje denken dat er een dito rijstijl bijhoort. Toeren heet zoiets tegenwoordig...

Ik bedenk maar wat heb je er aan als elke bocht aan de limiet wordt gereden en anderen voor deze wannabee Troy Corsers (duidelijk niet in zijn beste doen) aan de kant moeten of in het risico betrokken worden.

Idioten zijn 't. :mrgreen:

Op de duizend bochten kom je ze enkel nog vaker tegen dus ik pas...
Flat Twin Power

Re: 1000 bochten

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb zo ooit eens mee gereden met de herfstrit. Toen waren er nog geen hoogpoters maar wel een pak supermotards. Die vonden het dan nodig om de helft van de rit op hun achterwiel of voorwiel te rijden. Iedereen moest maar aan de kant voor die grapjassen. Rechtdoor reden ze +100 en in de bochten nog 30. Grote helden. Het was de laatste keer dat ik met zo'n evenement heb mee gereden
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: 1000 bochten

Bericht door aantzeetje »

bij de herfstrit vergeet je de quads nog. Over gekken gesproken.
ik mijd al jaren die bijeenkomsten (1000 bochten, vlastreffen, herfstrit) wegens onverantwoord rijgedrag van sommige deelnemers die denken dat ze op circuit rijden en iedereen maar moet wijken voor ze. Ik rij zelf meer dan goed door maar vergeet ook de spreuk "liever blode Jan dan dode Jan" niet.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: 1000 bochten

Bericht door BéRTke »

... inderdaad… maar ik denk dan altijd… 'die blijven dat niet doen'..... (… alleen te hopen dat ze geen andere slachtoffers maken …)

Trouwens 'idiote' omschrijving op de website van 1000 bochten zelf (vind ik) …. "De 1000 bochten is inmiddels uitgegroeid tot een klassieker onder de toerritten. Een 350 km lange prestatierit leidt u langs de mooiste wegeltjes en snellere banen doorheen een pittoresk landschap. Een leuke rit die snelheid en techniek combineert in een aangenaam kader".

... een 'prestatierit' op de openbare weg …. ??? … goe bezig ….
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: 1000 bochten

Bericht door Danny »

Desalniettemin, geniet ervan :mrgreen:
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: 1000 bochten

Bericht door stefke2 »

BéRTke schreef: ... een 'prestatierit' op de openbare weg …. ??? … goe bezig ….
elke rit op de openbare weg is toch een prestatie? Zeker tegenwoordig als je die elke dag kan afronden zonder incidenten of brokken... 8-)
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: 1000 bochten

Bericht door Geert_GS »

De ritten van de duizend bochten zijn zeker de moeite.
Heel simpel,downloaden en de route later rijden.
Je kan ze zelf ook nog bewerken en aanpassen zoals je zelf wilt.
Dan hoef je niet in die massa te zitten en tussen de wannabe Rossi's en Marquezkes.
Problem solved.

Trouwens,de afgelopen weekendjes daar al genoeg rond gereden om mij te amuseren.
Laat ze nu maar hun fun en plezier hebben.
Je mag er ook al gerust op zijn dat er binnen de straal van 30km veel controles zullen zijn.

Twee jaar geleden gelijkaardige incidenten gezien en bijna mee gemaakt met de "hartrijders".
Na 10 kilometer afgehaakt en N16 terug op richting Mechelen.
Geen last meer van sommige foorapen die denken dat ze kunnen rijden :lol:
Spijtig dat ze het verknallen voor de grote meerderheid die het wel goed bedoelen.

Groeten,Geert
DieterS
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2017, 20:13
Woonplaats: Vichte

Re: 1000 bochten

Bericht door DieterS »

Mooie streek en prachtige wegen. Wij hebben hem min of meer gereden (360km) in de week van 1 mei en met moeite 10 motards tegen gekomen. Zalig! Zo'n commercieel getint massa event, politiecontrole, zotten onderweg en lastige (terecht) buurtbewoners, overvolle restaurants en hotels... nee, bedankt...
Plaats reactie