TFT-Navi 6-iphone x-bmw headset-werkt nooit goed

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Marc Gelande
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2019, 10:11
Woonplaats: Zoersel
Locatie: Antwerpen

TFT-Navi 6-iphone x-bmw headset-werkt nooit goed

Bericht door Marc Gelande »

Goedemorgen,

Sinds 2014 ben ik eigenlijk al aan het sukkelen met het communicatiesysteem, ondertussen al veel vernieuwingen en verandering gedaan maar het blijft sukkelen.
Begin me toch echt te ergeren aan al die dure BMW prutsen die het maar niet klaar krijgen om het deftig te laten werken.
Nu vandaag heb ik de volgende configuratie maar nog steeds werkt het niet naar behoren,

TFT
Navi 6
Headset bmw V3
IPhone x

Motorrad connected registreert niet altijd de laatste rit, koppeling met TFT loopt ook niet altijd als vanzelf.
Connectie tussen helm en TFT loopt ook niet altijd even vlot.
Radio speelt af en toe goed en wordt soms overgenomen door ITunes afspeellijsten.

Alle koppelingen zijn al meermaals opnieuw gebeurt maar geen beterschap.
Al vele testen gedaan met wat eerst opstarten maar ook hier zit geen lijn in.

Hopelijk ben ik alleen met deze problemen maar kan het niet geloven, iemand nog suggesties ?


Groeten,


Marc.
GS 1250cc----------------Honda cb500 Four
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: TFT-Navi 6-iphone x-bmw headset-werkt nooit goed

Bericht door aantzeetje »

je moet niet ver zoeken. iphone is de boosdoener. van je nav gooien. het bluetooth protocol van apple is zowat het slechtste dat er op de markt is.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: TFT-Navi 6-iphone x-bmw headset-werkt nooit goed

Bericht door janeman »

ik heb dezelfde combinatie met een i-phone 5s en het werkt perfect.
je moet je i-phone koppelen aan je helm en niet aan je nav deze koppel je appart.
bij het starten laat je eerst je helm connecteren (tot hij divices connected heeft gezegd) dan pas het contact van de motor aanzetten.
ik gebruik het elke dag en ben er heel tevreden mee, de kwaliteit van de helm zelf is een ander paar mouwen!
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: TFT-Navi 6-iphone x-bmw headset-werkt nooit goed

Bericht door aantzeetje »

en hoe gebruik je dan de tel functie op je nav als je iphone rechtstreeks aan je helm gekoppeld is?
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: TFT-Navi 6-iphone x-bmw headset-werkt nooit goed

Bericht door janeman »

die neemt na 2 of 3 beltonen vanzelf op, als je wilt weigeren moet je even of de knop drukken
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: TFT-Navi 6-iphone x-bmw headset-werkt nooit goed

Bericht door ®win »

Ik heb een iPhone 6s plus en daarmee koppelt de tft ook niet altijd even goed, vaak wel. Maar de Connected app verbindt vaak niet. Zodra de tft klaar is met zoeken en verbinden (BT logo verdwijnt) zet ik de BT van de iPhone uit tot deze uit de tft verdwijnt en zet die dan weer aan. Daarna in het tft menu de telefoon weer koppelen (bestaande verbinding). Dan gaat de Connected app vrijwel altijd goed.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Marc Gelande
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2019, 10:11
Woonplaats: Zoersel
Locatie: Antwerpen

Re: TFT-Navi 6-iphone x-bmw headset-werkt nooit goed

Bericht door Marc Gelande »

®win schreef:Ik heb een iPhone 6s plus en daarmee koppelt de tft ook niet altijd even goed, vaak wel. Maar de Connected app verbindt vaak niet. Zodra de tft klaar is met zoeken en verbinden (BT logo verdwijnt) zet ik de BT van de iPhone uit tot deze uit de tft verdwijnt en zet die dan weer aan. Daarna in het tft menu de telefoon weer koppelen (bestaande verbinding). Dan gaat de Connected app vrijwel altijd goed.

Werkt dan ook nog niet altijd feilloos en het blijft een heel gedoe als je zoals in mijn geval woon-werk 15000km per jaar per bolt met verschillende posten per dag.
GS 1250cc----------------Honda cb500 Four
Flat Twin Power

Re: TFT-Navi 6-iphone x-bmw headset-werkt nooit goed

Bericht door Flat Twin Power »

Als ik dat allemaal lees ben ik blij dat ik een bekabelde intercom heb. Inpluggen en wegwezen. 5 seconden werk.
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

TFT-Navi 6-iphone x-bmw headset-werkt nooit goed

Bericht door st1100 »

Flat Twin Power schreef:Als ik dat allemaal lees ben ik blij dat ik een bekabelde intercom heb. Inpluggen en wegwezen. 5 seconden werk.
Vertel me meer. Welk merk ? Hoeveel bluetooth toestellen kun je er aan koppelen ? gps , iphone , coyote?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: TFT-Navi 6-iphone x-bmw headset-werkt nooit goed

Bericht door p@rick »

1200GSA model 2017 (zonder TFT dus).
iPhone 7 gepaird als phone met de Navigator 5
Navigator V gekoppeld met de helm. Tot begin 2018 was dat een BMW Sys-6 helm met daarop/daarin een Sena SMH10-R en die combinatie werkte prima, sinds begin 2018 heb ik een Schuberth C4 met daarin de SC1 communicatiemodule van Schuberth (die eigenlijk ook door Sena gemaakt wordt) en dat werkt zo mogelijk nog beter. Geloof me of niet, sinds bijna anderhalf jaar heb ik nog geen enkele keer iets moeten resetten of een koppeling opnieuw doen.
Ben dus een tevreden gebruiker.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Flat Twin Power

Re: TFT-Navi 6-iphone x-bmw headset-werkt nooit goed

Bericht door Flat Twin Power »

st1100 schreef:
Flat Twin Power schreef:Als ik dat allemaal lees ben ik blij dat ik een bekabelde intercom heb. Inpluggen en wegwezen. 5 seconden werk.
Vertel me meer. Welk merk ? Hoeveel bluetooth toestellen kun je er aan koppelen ? gps , iphone , coyote?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Starcom digital. Is bekabeld verbonden met de zumo 590 en met de radio van mijn GT. Mijn telefoon (Motorola vision one) is via bluetooth verbonden met de Zumo 590. Een coyote heb ik niet. Als je nog meer wil koppelen kun je een bluetooth dongle bijkopen. Hier geen frustraties over koppelingen die niet werken of er na 10 km weer uitvliegen. Het ding werd al 2 keer overgebouwd in een nieuwe motor en werkt nog steeds perfect
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: TFT-Navi 6-iphone x-bmw headset-werkt nooit goed

Bericht door aantzeetje »

sinds men SP2820 heb ik nog nooit problemen gehad met bluetooth (2820, 550, 590). Telefoon is dan wel een nokia die ik gebruik om te telefoneren, anders niks. Als ik het gps forum van waypoint mag geloven hebben al diegene die problemen hebben ofwel een iphone type x of een samsung type x. Ook op een 660 bv kan de iphone roet in het eten gooien wegens zijn zeg maar slecht bluetooth protocol. Mijn LG'tje van 100€ levert ook geen problemen op. Dus ja, wat moet ik dan zeggen? Koop een deftige smart phone of investeer in een Starcom?
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie