Gezamelijke aankoop Garmin 2610

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Gezamelijke aankoop Garmin 2610

Bericht door Scarto »

Hallo iedereen,

Ik overweeg om me volgend voorjaar, maart-april, een GPS-systeem van Garmin (2610) aan te schaffen. Nu lees ik dat de FJR- en de Dauville-club iets op poten gezet hebben om gezamelijk een aankoop te organiseren bij Notter. Voorwaarde was wel een minimum van 10 kopers.

De 2610 zal er van de hand gaan voor 900 euro !! Andere types, zoals de Streetpilot III, kunnen ook tegen zéér aantrekkelijke prijzen de deur uit.

Mijn vraag: Zijn er ook hier mensen die eventueel geïnteresseerd zijn om tegen die periode zoiets op poten te zetten?

Groeten


Martin M.
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Bericht door de Ron »

t'is voor mij iets te laat, ik ben op de aankoopkar van de FJR-rijders gesprongen ... :lol:
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
JanVL
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2004, 15:11
Locatie: Tienen

Bericht door JanVL »

Ben hierin wel geinteresseerd als er meteen ook montage bij leverancier kan voorzien worden (ben niet erg handig).
brit

Re: Gezamelijke aankoop Garmin 2610

Bericht door brit »

Martin M. schreef:De 2610 zal er van de hand gaan voor 900 euro !! Andere types, zoals de Streetpilot III, kunnen ook tegen zéér aantrekkelijke prijzen de deur uit.
martin, wat is het prijsvoordeel in vergelijking met standaardaankoop bij notter?
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

de huidige aankoopprijs voor de 2610 bedraagt momenteel 1.000 euro bij Notter.
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

groepsaankoop ?

Bericht door frederik »

ga eens naar http://www.aspidshop.com kijken, hoeveel de gps daar verkocht wordt. Verzendingskosten zit in de prijs.

Ik ben er heel tevreden over.

Zo blijkt dat een groepsaankoop niet meer nodig te zijn !!!
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Frederik, heb je er een 2610 gekocht? Hoeveel is de totale kostprijs als je hem thuis geleverd krijg? Je moet toch nog rekening houden met BTW, invoertax en uiteindelijk ook dienst na verkoop. Hoelang heb je hem al? Groeten Stoffel
Laatst gewijzigd door Stoffel op 23 dec 2004, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Frederik,

Ik ben eens gaan kijken naar Aspidshop. Nu ja, 667,80 euro excl taxen lijkt idd interessant.
Maar het belangrijkste dat we hier moeten weten is:
1. De totale kostprijs van dat ding, incl vervoerskosten, douanerechten en BTW.
2. De service na verkoopindien zich problemen zouden stellen met hardware, software en, zeker niet te onderschatten, wanneer men problemen zou hebben bij het instellen en gebruik van het toestel.

Groeten
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Oesje...Stoffel is me voor. Ik had niet goed opgelet in de klas.:wink:
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Martin M. schreef:Oesje...Stoffel is me voor. Ik had niet goed opgelet in de klas.:wink:
Martin, denk dat ik 1 sec vlugger was ... :wink:
Afbeelding
Frank E
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 sep 2004, 19:28
Locatie: Bij de smurfen
Contacteer:

Bericht door Frank E »

@Martin: moest je met een groepsaankoop beginnen dan heb ik ook wel interesse. Oorspronkelijk was ik van plan eentje te kopen bij mijn dealer. Daar vroegen ze +/- 1200 inclusief montage.
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Enkele weken terug eens bij Moto 2000 geweest. Degelijke uitleg gekregen. Prijs voor de 2610 : 1199 euro. Samen met motorsteun mag je ongeveer 1400 euro rekenen.
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door frederik »

Martin M. schreef:Frederik,

Ik ben eens gaan kijken naar Aspidshop. Nu ja, 667,80 euro excl taxen lijkt idd interessant.
Maar het belangrijkste dat we hier moeten weten is:
1. De totale kostprijs van dat ding, incl vervoerskosten, douanerechten en BTW.
2. De service na verkoopindien zich problemen zouden stellen met hardware, software en, zeker niet te onderschatten, wanneer men problemen zou hebben bij het instellen en gebruik van het toestel.

Groeten

1. regeling voor een particulier : met postorder koop je in dit geval in portugal, waar je de taks van langs ginder moet betalen. dat is dan 796,xx euro voor een 2610 met 256 MB of een kleine 400 euro minder dan langs hier. Verzending naar belgië valt in zone I en wordt ten laste genomen door aspid omdat het bedrag groot genoeg is. Motoset(kabel en 2610steun) koop je ginder er beter ook bij (ook goedkoper) (kwestie van ook geen verzendingskosten te betalen). Geen europese btw te betalen en geen douanerechten (portugal ligt in de EU). dus 796,xx ipv 1190 euro.

2. lees de bijgeleverde instructies erbij en de installatie verloopt zonder probleem. een beetje meer zelfvertrouwen in uzelf aub ! wat service na verkoop betreft, wel laten we het zo stellen, ik ga ervan uit dat een nieuw toestel gaat werken als ik die koop. verder geen ervaring met de waarborgregeling.
Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

dat scheelt inderdaad wel een hele hap ... thx voor de info frederik ! :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

Garantie wordt zowiezo door Gramin wereldwijd gegeven met voorlegging van de faktuur en als je het in Europa wil laten doen

Garmin has a Sales and Service Center in the United Kingdom:
Garmin (Europe) LTD
Unit 5, The Quadrangle
Abbey Park Industrial Estate
Romsey
SO51 9AQ U.K.
tel. 44 1794 519944
fax. 44 1794 519222



Vanzelfsprekend is het veel gemakkelijker en plezanter als er iets mis is om gewoon naar de winkel te gaan waar je hem gekocht hebt.....maar als de korting je over de streep trekt, gaat ge er iets meer voor moeten doen bij problemen :!: :!:

ps: kan altijd helpen om het in de VS te krijgen (zonder kost) via mezelf of kollega's
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Stefken,

Is het niet zo dat iedereen die Garmin verdeelt ook automatisch de service zal moeten bieden die Garmin eist, ze zullen ook wel betaald worden hoor... don't worry..

Toen ik nog in de IT sector actief was (en nog altijd ben... zelfstandig dan...) ben je ook verplicht als iemand bij jou komt met een HP printer uit de Makro van hem te herstellen... als je verdeler bent van HP...

Ik zou me dus omtrent garantie in Europa geen zorgen maken, tenzij ze andere afspraken hebben... :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

@Jurgen

Juist, juist.......voor Europa

Het enige verschil is dat in de VS, de fabrikant zelf de garantie-dienst op zich neemt, en niet de verkoper, dus naar analogie van je HP voorbeeld, als je printer een probleem heeft moet ge die naar HP sturen, en kunt ge niet naar uwen winkel gaan. De winkel wordt dus niet betaald bij defekten, want die hebben gewoon geen herstel verplichting.

Nu zijn er wel sommige ketens (best-buy, WallMart etc) die als speciale klantenservice toch het defekte ding aanmenen en voor U opsturen...maar da's dan echt een specifieke "customer-service".

Dus.............ik denk dat ge hem naar dat UK adres moet sturen of ge moet een hele fijne winkelier vinden die dat toch voor U wil doen.

Ah ja en voor iedereen fijne kerstdagen en gelukkig nieuwjaar - FANTASTISCH FORUM (en ook fantastische nieuwe moderator natuurlijk) :wink: :wink: :wink:
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Stefken dan heb je wel een US model dat niet verenigbaar is met EU. Of lukt het om er een EU model ook te bestellen. Laat je na Kerstmis eens iets weten? Zalige kerstballen en veel slingers voor jou en je familie. Stoffel
Afbeelding
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

Hoi Stoffel

Die Garmin's ze op die websites verkopen zijn de Europese versies. Als ge de US versie per ongeluk hebt, zijn de basemaps US en da's wel abmetant voor POI (point of intrests gelijk tankstations etc etc ), maar dan zijn de gewone kaarten nog steeds Europees
"All our GPS products are genuine European/UK versions.
This means that all the basemaps, detailed maps, power supplies (with both standard 2-pin plugs and UK 3-pin plugs), etc, will be 100% european"
Dus dat zal we ok zijn denk ik....zou ik zo denken :wink: :wink:

Tja.........Globalisering begint steeds meer ingang te vinden. Ik weet ook niet waar dat zal eindigen :shock:
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Heb je een idee qua prijzen voor een 2610 in de US? Of heb je ergens eens ite waar ik eens kan snuffelen? Stoffel
Afbeelding
brit

Bericht door brit »

het prijsverschil op een gps in de states zit hem niet hoofdzakelijk in de gps zelf maar in de kaarten. in europa moeten deze bijgekocht worden, in de states zijn ze eigendom van de overheid. die redeneert: de belastingbetaler betaalt al voor die kaarten, dus waarom nog eens dubbel betalen

wie dus gps + kaarten van states koopt doet het grootste prijsvoordeel in vergelijking met europa

op het oude forum staat er ook een heleboel over waar goedkoop een gps te kopen...

grtz,
r
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Bericht door Erik »

Stoffel schreef:Heb je een idee qua prijzen voor een 2610 in de US? Of heb je ergens eens ite waar ik eens kan snuffelen? Stoffel
Zomaar een voorbeeld: GPSCity.com levert ook de Europese versie van de 2610.
Ik heb er eerder een 256 MB Datacard voor mijn Garmin Streetpilot III Deluxe (SP3+) gekocht.
Eric
Berichten: 153
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:48
Locatie: Reet / Prov: Antwerpen

Bericht door Eric »

Erik,

is het waar wat men zegt over die 256 mb kaarten voor de streetpilot III, deze zouden de snelheid van berekenen doen afnemen

Eric
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Bericht door Erik »

Eric schreef:is het waar wat men zegt over die 256 mb kaarten voor de streetpilot III, deze zouden de snelheid van berekenen doen afnemen
@ Eric:
Ik merk op mijn SP3+ geen verschil in snelheid in het herbekenen tussen de 128 MB en de 256 MB kaart. Het voordeel is de grotere kaartencapaciteit. De 128 MB kaart gebruik ik enkel nog als ik buiten mijn "standaardgebied" van Benelux/Sauerland/Eifel/Vogezen zal gaan. Als wisselkaart dus.
Omdat ik mijn SP3+ met name gebruik met vooraf op de PC uitgezette routes, heb ik van traagheid in het herberekenen onderweg zelden of geen hinder. Mijn SP3+ voldoet dus prima aan de eisen die ik er aan stel.
De 2610 en bijvoorbeeld de Medion van Aldi/Lidl zijn wel aanzienlijk sneller in het herberekenen. Moest ik nu een nieuwe GPS nodig zijn, dan werd het een 2610 Perfect Pilot Blue (weer van Notter).
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Frederik,

Is de taal, zowel op het toestel als in de handleiding ook in het Nederlands?
Plaats reactie