Stoplicht blijft branden

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
allezvooruit
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 sep 2012, 10:53

Stoplicht blijft branden

Bericht door allezvooruit »

Hoi , ik rij met een 1100 RT van 96 , dit jaar nie veel gebolt :oops:
Nu wilde ik vandaag nog een toerke rijden maar kwam tot de vaststelling dat mijn remlicht blijft branden . De schakelaar van de voorste rem heb ik van de remhouder losgeschroefd maar daar is met het blote oog niets aan te zien , het wit pinnetje gaat er nog vlot in en uit . Van de voetrem heb ik de schakelaar ook gevonden , alleen kom ik er nog niet bij zonder een deel te demonteren .
Zijn er msch ook andere oorzaken mogelijk die ik elders moet zoeken en waar dan wel . Ingeval alleen de schakelaars , is dat dan met gehele bedrading ?
Alvast bedankt
Grtz
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Stoplicht blijft branden

Bericht door alfa »

Lampje maakt intern vals contact. Weerstand achterlicht gebroken en maak brug op stoplicht weerstand in lampje.
BMW R1100R zonder KFR
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Stoplicht blijft branden

Bericht door Danny »

je komt niet bij de schakelaar maar wel bij de stekker die rechtsboven tegen 't frame zit met een spanbandje...
zadel en zwart zijpaneel weg en er zitten 1 of 2 stekkers, abs sensor en remlichtschakelaar, de kleine rechthoekige platte is het remlicht.

trek de stekker eens uit mekaar, gaat het uit dan blijft je stekker haperen.

ook de voorste kan best stuk zijn...

draai de lamp er sowieso uit want bij kapot achterlicht neemt het remlicht over...

dus schakel je lichten eens uit en kijk of 't blijft branden...
dejos
Berichten: 259
Lid geworden op: 10 nov 2004, 09:14
Woonplaats: Rillaar
Locatie: Rillaar (Aarschot)

Re: Stoplicht blijft branden

Bericht door dejos »

Indien je een schakelaar zoekt van deR1100RT ,Ik heb beide liggen,voetrem schakelaar en schakelaar aan voorste rem.
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Stoplicht blijft branden

Bericht door willy »

Danny schreef:trek de stekker eens uit mekaar, gaat het uit dan blijft je stekker haperen.
Euh?
allezvooruit
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 sep 2012, 10:53

Re: Stoplicht blijft branden

Bericht door allezvooruit »

Hoi , daarstraks vergeten te vermelden , het remlicht blijft ook branden als het licht uitgeschakeld is .
Morgen mij er eens tussenwringen :study:
Grtz
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Stoplicht blijft branden

Bericht door Danny »

willy schreef:
Danny schreef:trek de stekker eens uit mekaar, gaat het uit dan blijft je stekker haperen.
Euh?
Schakelaar haperen :mrgreen:
allezvooruit
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 sep 2012, 10:53

Re: Stoplicht blijft branden

Bericht door allezvooruit »

Beste , vandaag mijn zoektocht verder gezet , vooraleer wat kuiponderdelen te demonteren toch maar de draad doorgeknipt , letterlijk dus . Begonnen bij de gemakkelijkst bereikbare dus deze van de voorrem , een 10 cm van de schakelaar , kwestie van nog aan elkaar te kunnen solderen . Het was dadelijk gevonden , deze schakelaar was de dader. Nu nog vervangen dus een oproep aan zij die nog een werkende schakelaar hebben liggen op overschot . Als er nog 10 cm bekabeling aanhangt kan ik er mee verder .
Laat maar iets weten .
Alvast bedankt aan allen voor de raad en tips !
Grtz
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Stoplicht blijft branden

Bericht door Danny »

Kost 40 euro ofzo bij de dealer... zou ik geen tweedehands voor plaatsen
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Stoplicht blijft branden

Bericht door Danny »

Kost 40 euro ofzo bij de dealer... zou ik geen tweedehands voor plaatsen
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Stoplicht blijft branden

Bericht door Dirk Pauwels »

Ben je zeker dat het de remswitch is en niet de rempomp die door oxidatie door lekkende cilinder niet meer helemaal terug naar nulpunt gaat? Is een klassieke voorbode van een lekkende rempomp op een 1100, zeker als ze lang stilgestaan hebben....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
allezvooruit
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 sep 2012, 10:53

Re: Stoplicht blijft branden

Bericht door allezvooruit »

Daar kunt ge gelijk in krijgen Dirk , maar het is wel de schakelaar van de voorste rem die keizer is . Ondertussen vervangen door een andere schakelaar die Dejos had liggen en alles werkt weer . Wat de voorbode van de lekkende rempomp betreft begin ik de voortekenen te zien denk ik , dus weet ik wat mij te wachten staat .
Grtz
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Stoplicht blijft branden

Bericht door Danny »

Oxydatie rond de rubberen manchet aan de rempomp... net boven de schakelaar
allezvooruit
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 sep 2012, 10:53

Re: Stoplicht blijft branden

Bericht door allezvooruit »

Klopt gelijk ne zwerende vinger , is dat een onderdeel om volledig te vervangen of maakt dat deel uit van 1 geheel ?
Alvast bedankt
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Stoplicht blijft branden

Bericht door Dirk Pauwels »

Nwe pomp zonder hendel is ong 350euro. Revisie kit is 60/70 euro maar dan moet de cilinder nog in gde staat zijn. Jammer maar ze hebben het allemaal, de 1100jes. De nieuwe pompen zijn voorzien van een coating waardoor ze niet meer oxideren nij stilstand. De 1150 heeft het ook niet.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Stoplicht blijft branden

Bericht door Danny »

De rubber lostrekken (eerst ne nieuwe bestellen)
Want die is plots te groot. Als er slechts opgedroogd spul hangt dan kuiste ik t netjes af en evalueerde het even. Is er na tig keer manipuleren remvloeistof te zien dan ging ik voor een nieuwe...

Veel geld maar reviseren begint vaak na een periode van stilstaan weer te lekken.

Dit is de primaire rem en die wil ik 110%.
allezvooruit
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 sep 2012, 10:53

Re: Stoplicht blijft branden

Bericht door allezvooruit »

Het is inderdaad van dat opgedroogd spul rondhangt en de rubber is uitgerokken .
Waarmee kan je dit het beste reinigen , remreiniger of aceton of wasbenzine ? Heb jij zo een rubber kapje eventueel op stock ?
Alvast bedankt
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Stoplicht blijft branden

Bericht door Dirk Pauwels »

Wd40, remmenreiniger. Nwe rubber kost 8euro of zo bij dealer
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie