Onze 2019 trip

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Onze 2019 trip

Bericht door adventurer »

Lang moeten wachten deze zomer, maar ik wilde graag eens naar het Fort Jafferau en aangezien mijn eerste poging in juli vorig jaar mislukte wegens teveel sneeuw heb ik deze reis pas eind augustus ingepland.

Als je dan iedereen ziet vertrekken en terugkomen terwijl je zelf nog aan het werk bent... 't is eens wat anders.


Maar goed, 24 augustus was het eindelijk zover.

Tegen een uur of 10, nadat we de honden hadden afgezet aan hun vakantieverblijf, konden we eraan beginnen. Zoals gewoonlijk op dag één een heel deel snelweg... deze keer een dikke 450km. Tot Baden-Baden waar we de "Schwarzwaldhochstrasse" aka B500 oprijden.
Lang geleden dat we deze nog eens onder onze wielen kregen.. Een mooie start, smaakmaker voor wat komen moet. We houden halt aan onze eerste slaapplaats. Gasthof Zum Hirschen in Strittmatt. http://zum-hirschen-strittmatt.de/

Motoren mochten in de garage en lekker gegeten. Aanrader....

Afbeelding


Dag 2

Vandaag rijden we richting het Comomeer. De eerste dagen van onze vakantie zijn 50-50 verdeeld tussen het motorrijden en ontspanning.
Omdat we altijd wanneer we in de buurt zijn naar het Gardameer neigen af te buigen hebben we deze keer eens beslist om iets anders te doen.. Het zal bij deze ene keer blijven. Niets mis met het Comomeer, maar ons hart hebben we verloren aan dat andere meer in Italië. :cool:

Onderweg maar twee hoogtepunten op de planning deze dag. Ik had de rit al klaar toen ik een paar dagen voor ons vertrek een foto'tje op Instagram zag verschijnen van de Kunkelspass. Die zat in de buurt dus die moest erbij... Helaas moesten we terugkeren voor we aan deze onverharde pas konden beginnen... Verboden voor gemotoriseerd verkeer en om geen ruzie te krijgen met de vele wandelaars en mountainbikers hebben we toch maar voor de veilige optie gekozen. We zitten ook in Zwitserland en hier wil ik niet tegengehouden worden door de Polizei.
De Splugenpass niet veel later maakte dan weer veel goed. :duim:

Slapen doen we in Hotel Vischi in Domaso. https://www.hotelvischi.it/
Een wat luxueuzer hotel met leuk zwembad, motoren staan veilig op de binnenkoer. Spijtig genoeg geen bar aan dat zwembad... dus voor den aperitief moesten we richting het meer zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dag 3

Na een heel uitgebreid ontbijt dat spijtig genoeg pas vanaf 08u30 mogelijk was konden we richting Piemonte. Vrienden van ons hebben daar een favoriet verblijf waar ze meerdere keren per jaar eens op bezoek gaan. En aangezien de rit naar de kust anders toch wel wat te lang zou zijn vonden we het de ideale moment om zelf eens te gaan ervaren hoe goed het daar moet zijn.
De rit zelf stelde niet veel voor.... Eerst heel het Comomeer zuidwaarts afgereden. Onderweg toch een paar wel heel statige en poepchique hotels gezien... De eerste Ferrari's en Lambo's beginnen ook tevoorschijn te komen.

We blijven ten westen van het drukke Milaan en het wordt alleen maar rustiger op de baan...
Kort bij Alba komen we aan bij Casa Nicolini https://casanicolini.it/

Een hotel/restaurant op een prachtige locatie... vanaf het terras kijk je over de wijngaarden heen en zie je het dorpje Barbaresco liggen. Wijnliefhebbers hebben al in de smiezen dat we hier de lekkerste wijn van heel onze vakantie gedronken hebben. :D

Korte rit, goed op tijd dus nog even genieten van de zon en het zwembad en ruim op tijd aan den aperitief. Avondeten doen we met zicht op de wijngaarden en een ondergaande zon. Of hoe een motorvakantie ook romantisch kan zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dag 4

Nog steeds niet toe aan het echte werk, vandaag een korte rit naar de kust. 160km.
We rijden van wijngaarden naar olijfbomen. De wegen worden kleiner en de temperatuur loopt aardig op... we komen niet meer onder de 30° vandaag.

Onze jaarlijkse tussenstop aan de kust komt deze keer wat vroeg, maar het is nu eenmaal zo. We verblijven twee nachten in San Bartolomeo al Mare. In hotel Bergamo. Een wat ouder, maar piekfijn hotel. Motoren mochten gratis in de ondergrondse garage.
http://www.hotelbergamomare.it/l-hotel.php

Afbeelding

Afbeelding

Dag 5

Vandaag staan de motoren stil... en wij genieten van de zon.
Gelukkig niet veel volk in het hotel, de enige twee ligbedden aan het zwembad die heel de dag zon hebben konden wij gelukkig gebruiken. Snap niet goed wie er zo'n grote boom net naast het zwembad plaatst... :o

Afbeelding

Afbeelding


Genoeg gerust, gegeten en gedronken hier... vanaf dag 6 gaat er gewerkt worden...

Dag 6

Een bewogen dag.
Met deze rit had ik op voorhand al de meeste moeite. Het plan was dat ik via de Italiaanse kust richting Franse grens zou rijden om daar de LGKS van zuid naar noord te rijden. Dan via Fort Central en Col de Tende Frankrijk binnenrijden om zo naar Rimplas te rijden. We hebben daar een overnachting geboekt bij Hostellerie du Randonneur. https://www.hostellerie-rimplas.fr/
Hier verbleven we in 2016 al een keer en ik vond het er best ok.

Omdat ik niet erg bekend was met de LGKS en omdat het toch een redelijke afstand zou zijn had ik op voorhand al 3 verschillende routes in mijn GPS geladen.
Net op dag 5 kreeg ik een bericht van een maat van mij met de melding dat de Col dell'Assietta ook net voor een deel afgesloten is...(later meer hierover)
Omdat ik toch met hem aan het chatten was vroeg ik nog een laatste advies ivm de LGKS. Volgens hem was het wel te doen in combinatie met de overige kilometers, maar ik zou weinig tijd hebben om ervan te genieten. Omdat ik niet alleen reis heb ik dan maar besloten om de LGKS te laten schieten dit jaar... Haalde m'n laptop boven en aan het zwembad werd een 4de versie gemaakt. Deze keer veel kleine wegen en vooral veel bochten...

Achteraf zie ik de foto's van mijne maat op de LGKS, hij vertrok een week later... en natuurlijk heb ik spijt. Maar goed, dan gaan we volgend jaar nog maar eens terug zeker?


Dus nu rijden we vooral over kleinere wegen, in Sospel houden we halt voor een snelle hap. Hier spot ik een gecamoufleerde BMW en de bestuurder lijkt het niet zo fijn te vinden dat ik er een foto van neem...
Voor de kenners, welk model zou dit zijn? De nieuwe 2 gran coupé of toch iets anders? :denk:

Afbeelding

Onderweg lijken we niet de enige te zijn die deze wegen kiezen, een groepje met een paar Lotus Elise's komen we meer dan één keer tegen...

Tegen dat we dichterbij Rimplas komen begint de onweersdreiging feller te worden en we rijden eigenlijk net op tijd binnen...
Bij onze aankomst staat er nog een motorrijder op de parking... het is 16u.
Blijkt dat je hier dus pas aan bier geraakt vanaf 17u30. Het is een hotel/restaurant en ze hebben er geen vergunning om alchohol te serveren buiten de "etensuren"
Dan eerst maar op 't gemak een douche zeker...

Motoren staan hier buiten, maar geen probleem in dit kleine dorpje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 7

In 2016 verbleven we nog eens in Rimplas, toen reden we via de Col de La Cayolle en Col de Couillole. De Col de La Bonette stond dus nog op de wishlist.

Dat wordt dus de eerste col van de dag.
Mooi weer en een prachtige col. Ik had gehoopt enkele marmotten te kunnen spotten en dat is gelukt. Op de foto krijgen is iets anders.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na de Bonette rijden we naar onze eerst offroad-uitdaging van deze reis. De Parpaillon.
Niet wetende wat ik moest verwachten laat ik mijn vrouw voorop rijden op deze onverharde pas. In het begin stelde het niet veel voor, maar hoe hoger we reden, hoe steviger deze pas werd. Ik heb ervan genoten, voor mijn vrouw hoefde het niet steviger te zijn. De offroad cursus die we begin dit jaar volgden bij http://www.motokhana.be/ kwam van pas.
Aangekomen aan de tunnel enkele foto's genomen en doorgereden, we zaten net onder een regenwolk..

Eenmaal door de tunnel blijkt dat wij langs de juiste kant omhooggereden zijn... de noordzijde van de pas is minder uitdagend en beter geschikt om af te dalen.


Afbeelding

Even een kleine aanmoediging voor wat komen moet en een foto'tje nemen van m'n eigen motor ... (zo'n Gopro in "timelapse modus" levert soms wel fijne foto's op)
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De volgende pas vandaag is de Col d'Izoard. Kan me nog herinneren hoe mooi ik 'm in 2016 al vond en dat is nog steeds zo. Wat mij betreft qua uitzicht één van de mooiste bergpassen die je kan rijden.

Afbeelding

Afbeelding


Na de Col d'Izoard houden we even halt in Briancon om iets te drinken en zeggen we Frankrijk even vaarwel. We krijgen een bui te verwerken op de grensovergang naar Italië maar veel stelt het niet voor. Weer geluk vandaag.

Omdat mijne maat me had verwittigd dat de Col dell'Assietta sinds deze week niet volledig te rijden is had ik dus ook deze route moeten aanpassen. Van en naar Sestriere is deze pas dus niet meer te rijden. We rijden via Sauze d'Oulx. Achteraf gezien begrijp ik niet goed wat ik gemist zou moeten hebben... naar mijn gevoel heb ik een heel mooie onverharde pas kunnen rijden...

Genieten (en stof vreten) van begin tot eind... Al was het voor mijn vrouw meer dan genoeg geweest voor vandaag...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Na de Assietta nemen we de Finestre om uiteindelijk halt te houden in Susa… Hotel Napoleon geboekt hier.. Ik had de foto's gezien van hun garage en was benieuwd...
Qua garage heb ik dus nog nooit beter gezeten, de kamer heb ik minder goed gekozen... de luxe kamers lijken mij hier wel in orde. Onze basic kamer was wat minder. Voor de rest dik ok dit motorvriendelijke hotel.
https://hotelnapoleon.it/

Ondanks de dreigende wolken houden we het vandaag droog. We zoeken een goede pizzeria en genieten van onze welverdiende rust...

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door adventurer op 15 sep 2019, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: Onze 2019 trip

Bericht door adventurer »

Dag 8

Ook weer een dag vol wijzigingen...

Na ons verblijf in Susa zou ik op zaterdag een dagrit maken richting de Galibier om 's avonds niet eens zo ver van Susa weer te overnachten. Twee nachten had ik geboekt bij Paolo. Affitacamere Al Cantoun - http://www.alcantounchiomonte.it/
Topadresje, inmiddels bevriend geraakt met Paolo en telkens een blij weerzien. Motoren kunnen hier in de garage en het eten in z'n restaurant is top.

Op zondag zouden we dan de koffers in de garage bij Paolo laten en wat offroadtracks gaan rijden in de buurt.

Mijne maat volgde de sitiuatie in de streek op de voet, en na het nieuws ivm de Assietta kreeg ik een dag geleden weer slecht nieuws... De Jafferau zou vanaf nu enkel nog maar op woensdag en zaterdag te bereiken zijn voor gemotoriseerd verkeer.... :o

Ze zijn daar stillekesaan meer een meer aan het afsluiten heb ik zo de indruk.. :( Zou de populariteit en bijhorende drukte van de TET hiermee te maken hebben? :denk:


Aangezien het fort Jafferau voor mij het hoogtepunt van de reis moest worden heb ik dan weer maar eens de plannen gewijzigd.
De rit naar de Galibier schuift op naar zondag en dan maar met koffers en al die offroadtracks opzoeken...

Het werd snel duidelijk dat mijn vrouw weinig zin had om aan de Jafferau te beginnen, dus dan maar wat improviseren.
Een rustige dag dus.. we blijven al wat langer aan de ontbijttafel zitten en lopen 's morgens nog even een hoekje om naar de motorwinkel om de hoek. In het hotel kregen we een kortingsbon en omdat we toch een nieuwe bus kettingspray konden gebruiken....

Rond een uur of tien rijden we de motoren pas uit de garage voor een dag zonder plan... of toch zonder tot in de puntjes uitgewerkte route vandaag. Voor mij toch een hele aanpassing.

We vertrekken richting de Finestre, ik vind 'm mooier komende van Susa. De Assietta is, gelukkig voor mijn vrouw, op zaterdag zowieso al afgesloten voor gemotoriseerd verkeer dus we rijden via de Finestre en het natuurpark Orsiera richting Sestriere om vervolgens richting Bardonnechia te rijden.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat ik de beklimming naar fort Jafferau dreigde te missen begon onderweg toch te knagen en al snel kwam ik met de perfecte oplossing op de proppen. Van vorig jaar kon ik me nog herinneren dat net voorbij Hotel Jafferau een leuke berghut ligt met een weide vol ligzetels.. Het is mooi weer en mijn vrouw ligt graag in de zon, dus....

We rijden tot daar en ik laat mijn vrouw en m'n koffers achter. Den deze gaat richting het fort!

Je kan de track langs 4 kanten rijden. Via Salbertrand en de tunnel, die sinds dit jaar terug open is voor verkeer, via Salvoux en de twee tracks vanaf Hotel Jafferau komende van Bardonnechia.
Via de skipiste ben ik vorig jaar al een heel stuk omhooggereden, dus die slaan we over. (https://www.2fast4u.be/threads/44845-Op ... effen-2018)

Om ook niet teveel tijd te verliezen kies ik voor de minder steile track die vertrekt kort aan het hotel Jafferau. Terugkeren doe ik via dezelfde track. Op een 40 tal minuten was ik boven, track was makkelijker te rijden dan verwacht, juist de laatste stukken kregen m'n wielen nogal wat stenen te verwerken.
Tijdens de afdaling spot ik een groepje motorrijders met Nederlandse nummerplaten. Ik stop ook even en we slaan een praatje... Ik vond het al vreemd om een Vlaams accent te horen, de Belgische nummerplaten waren me niet opgevallen. Bleek ik met Philip aka Koppel! van Moto Adventure Store gesproken te hebben... 's avonds zag ik zijn bericht en foto's van hun avonturen op zijn FB pagina. https://www.facebook.com/motoadventurestore/

In het verleden al wat spulletjes besteld en online mee gesproken... nu dus ook een gezicht op kunnen plakken.


Onderweg tamelijk wat 4x4 wagens tegengekomen en qua motoren zie je hier toch de meer lichtere varianten van allroads en enduro's.
Ik amuseerde me kostelijk met mijn dikke tractor.... TOP-dagje dus.

Dit smaakt zowieso naar meer, en de andere twee tracks, zeker vanuit Salbertrand met de tunnel staan nu hoog op de wishlist… Hier kom ik zeker nog eens terug. Best met wat gelijkgezinden op de motor, alleen zie ik zo'n ritten niet zitten en voor m'n vrouw is het nu duidelijk dat dit niet volledig haar ding is... Laat haar maar wat bochtjes nemen op den asfalt, da's meer haar ding.

Na twee uur afwezigheid kwam ik terug aan bij m'n vrouw aan de refuge... van hieruit reden we nog even door het centrum van Bardonnechia naar het sport-, ski-centrum voor een snelle hap en een drankje. Goed op tijd bij Paolo dus vandaag. We plaatsen de motoren in de garage en gaan op zoek naar bier...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door adventurer op 15 sep 2019, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: Onze 2019 trip

Bericht door adventurer »

Dag 9

We rijden vandaag nog even Frankrijk in..

De Galibier had ik nog niet gereden, dus die moest eraan geloven. Ik had een rit van een kleine 300km voorzien vandaag...

Vanuit Chiomonte naar de Franse grens, de grenspas bij Claviere die we enkele dagen geleden in de regen reden kunnen we nu eens overdoen in de zon.
Snel door Briancon en een heel stuk in de voormiddag rijden we al de Galibier op. Toch ook wel een fijne pas, het lusje naar boven hebben wij net nog kunnen doen. Niet veel later werd dat lusje afgesloten voor een wielertocht... het verkeer werd door de tunnel gestuurd...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Na de Galibier rijden we naar de Lacets de Montvernier, volgens mij heb ik hierover al eens gelezen op dit forum. Omdat we toch in de buurt zijn vond ik het de moeite om even een lusje extra te doen.

Hierna rijden we via Lac de Mont Cenis terug naar Italië, even twijfel ik nog om tot aan col de l'Iseran te rijden, maar toen we onderweg op een omleiding terecht kwamen heb ik dat maar gelaten voor wat het is.

Naar het meer dus.... reeds twee keer gepasseerd, maar altijd over de verharde weg. Nu eens over de gravelweg langs de andere kant van het meer.
We rijden tot refuge de Petit Mont Cenis en drinken er een lauwe Kronenburg...

Als we terug asfalt onder de wielen krijgen volgt een fijne weg (ss25) tot in Susa… er rijden hier al wat meer motoren, en het gaat best vlot... :o

Deze avond krijgen we weer een onweer te verwerken, gelukkig staan de motoren al in de garage en zitten wij op een overdekt terras met bier.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 10

Een verbindingsrit vandaag, we verlaten Chiomonte en rijden stilletjes aan richting thuis.

We blijven ten westen van Turijn en de drukkere wegen richting Lago d'Orta. Een klein meer niet ver van Lago Maggiore.
Op zo'n kleine slingerende bergpas kom ik iets teveel bordjes tegen waarop volgens mij staat dat je er niet zou mogen rijden.. Gelukkig is mijn Italiaans niet zo goed en we rijden stilletjes door...

Door rustige dorpjes en dito wegen naderen we de drukte van Biella.. hier had ik eerst een overnachting geboekt en was meteen tevreden dat ik die toch maar had geannuleerd… wat een drukte daar... :o

Kort in de namiddag komen we aan bij Hotel Fontaine Bleue (http://hotelfontainebleue.com/)
De motoren kunnen in de ondergrondse garage en wij krijgen de sleutels van onze kamer. Recht tegenover het hotel ligt het meer, er is een betalend privéstrand en een gratis publiek strand. We nemen onze badhanddoek mee en genieten van onze laatste dag aan het water.

Hotel is best ok, maar bestel er geen pizza... het ding dat we op ons bord kregen is Italië niet waard.. :o Vreemd, terwijl het voorgerecht eigenlijk best ok was...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 11

Onze laatste dag van betekenis. Vandaag een hoop Zwitserse passen op het menu.

Simplonpas - Nufenenpas - St Gotthardpas - Furkapas - Grimselpas - Sustenpas

Eenmaal over de grens koelt het goed af, we krijgen niet veel boven de 10° te zien op ons scherm. M'n vrouw wisselt haar zomerpak voor de GoreTex variant. Toch makkelijk, met twee reizen en 6 koffers ter beschikking hebben...

Heerlijk gereden die dag, in het verleden probeerde ik Zwitserland altijd te vermijden, maar damn… da's een mooi land.
Alles mooi proper en het verkeer gedisciplineerd... Ik weet niet waarom, maar in Luxemburg heb ik dit gevoel ook steeds.
Zouden ze hier in België gerust eens een voorbeeld van mogen nemen..

Na een fijne dag komen we aan bij hotel Sternen in Gurtnellen. (https://www.sternen-gurtnellen.ch/) Dichtbij de snelweg dus morgenvroeg verliezen we alvast geen tijd... er staan immers 765km op het programma.

We werden ontvangen door een heel vriendelijke gastvrouw, de motoren mochten in de garage, en toen we éénmaal gesetteld waren kregen we nog een welkomstdrankje. Nu ja, drankje... Ieder een dikke halve liter bier voor ons neus ja. :duim:
Avondeten viel er ook enorm goed mee...

's morgens bij het verlaten van het hotel kregen we ook nog een flesje water mee... voor onderweg... Een aanrader daar in Gurtnellen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 12

Naar huis.

De snelweg op... en snel. Het is een noodzakelijk kwaad maar de enige manier om niet teveel tijd te verliezen en snel op plaatsen te komen waar het te doen is.
Gelukkig vrij rustig verkeer in Duitsland en met +/- 150km/h op de teller gaat het vlot vooruit.

Onze vakantie zit er weer op. Lang op moeten wachten, maar ervan genoten.

Volgend jaar denk ik dat ik nog eens een poging ga wagen tijdens het Stella Alpina treffen. Misschien dan eens met de auto en de motoren op de aanhanger. Slapen op een camping in de buurt misschien ook nog een ommetje naar de LGKS... want die ben ik ook nog niet vergeten.


Voor degene die geïnspireerd zijn geraakt, alle hotels zijn via booking.com geboekt
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Onze 2019 trip

Bericht door Koppel!! »

Tof verteld, mooie en grappige foto's, (me dunkt) redelijk wat persoonlijke hoogtepunten gereden, en dat met z'n twee kunnen beleven, 't motorleven kan schoon zijn :mrgreen:
Merci voor 't verslag, en ons ff te laten meegenieten.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Onze 2019 trip

Bericht door Bob »

Schitterend! Weeral wat ideeën opgedaan voor een volgende vakantie :thumbright: :wink:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
JOANNES
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 okt 2006, 09:02
Woonplaats: REET (Rumst)
Locatie: REET

Re: Onze 2019 trip

Bericht door JOANNES »

Mooi verslag en foto's , bedankt !
De gecamoufleerde BMW zal waarschijnlijk het testmodel van de nieuwe BMW 4 coupé zijn ... ?
Door een vriend met BMW,uit interesse ingelogd .
vak m rat
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 feb 2009, 16:42

Re: Onze 2019 trip

Bericht door vak m rat »

Topverslag :thumbright:

Grtz

Vak m rat
every day a new GS moment

my travelpics at smug mug - larstravelpics -

R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
Luc K75RT
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 apr 2012, 22:01

Re: Onze 2019 trip

Bericht door Luc K75RT »

Mooi verslag ... en zoals Koppel zegt .... 't motorleven kan schoon zijn.
Plaats reactie