Noorwegen

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
motaar
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 nov 2004, 10:46
Woonplaats: Bredene
Locatie: Bredene

Noorwegen

Bericht door motaar »

In juni ga ik met een vriend naar Noorwegen voor 14 dagen, rondrit in Fjordland. Toeristische informatie genoeg, maar zijn er mensen die daar al geweest zijn, en adressen hebben van goedkope overnachtingsplaatsen, ik denk hierbij aan een soort "zimmer frei" systeem, bij lokale mensen, zodat dat goedkoper is. Bestaat er ergens een overzichts-site van dergelijke adressen?
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Toen wij in Noorwegen waren hebben we gekampeerd of hutten gehuurd, ook meestal op campings, je vind ze overal eigenlijk, 't is betaalbaar, een soort van zimmer frei ken ik er eigenlijk niet, 't zal wel bestaan maar ik weet er niet van... een hutje is ook luxueus hoor... :wink:
@R100R
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 okt 2004, 10:54
Locatie: parkstad (nl)

Bericht door @R100R »

Airheads believe that the simplest engineering solutions are the best.
Rikkes
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 okt 2004, 22:00
Locatie: Hechtel

Bericht door Rikkes »

In het binnenland is er een leuke camping, uitgebaat door een Vlaming en motorrijder. Hutten aan 25 euro per nacht (4 bedden) of 125 euro voor een week.

Dorpje is Favang, een deelgemeente van Ringebu, ongeveer 40 km ten noorden van Lillehammer.

André Peeters
Favang turistsenter
Smidesang
2634 Favang
tel.: ++++47 61281935
e-mail: andre_kristina@hotmail.com

Als je d'er komt, doe André en Kristina de groeten en zeg maar dat ik in augustus eens langskom 8)
R1150RT 10/2004
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Bericht door animal »

Toen wij er geweest zijn sliepen we meestal in jeugdherbergen. Geen grote slaapzalen maar best vergelijkbaar met een eenvoudig hotel bij ons. Meestal altijd wel een 2-persoonskamer vrij. Verder zijn ook de houten hutten op campings vrij goed en betaalbaar. Maar dit is allemaal wel al wat jeren geleden geweest.
AdventureQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58

Bericht door AdventureQ »

elke camping heeft ook hutten. in juni zullen die allemaal beschikbaar zijn.

ge moet dan wel 's ochtends uw eigen bo'kes smeren. :shock:
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
Wooke
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2004, 10:56

Bericht door Wooke »

IDEM. HUTTEN zijn HET overnachtingsmiddel als men een fjordentour doet.
Heb een aantal jaren geleden een grote fjordenrit gedaan en op één nacht na telkens in een houten Chalet (HUT) overnacht. Goedkoop, praktisch (elektr. vuur en frigo meestal aanwezig), ruim en gezellig. Je moet geen schrik hebben dat je geen overnachting vindt. Er zijn overal campings of particulieren met dergelijke chalets. Zimmer frei kom je ook wel tegen en hebben we eenmaal uitgeprobeerd. Dit was een ervaring op zich.
Plaats reactie