Flitspalen en dergelijke

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

peterw
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 okt 2004, 13:18
Locatie: Kortenberg

Bericht door peterw »

Yep JüRgen, die bedoel ik (checkpoint)...heb ik reeds een 10tal maanden draaien en ben ik zeer tevreden over. Gebruik ik wel enkel in de wagen (moto dient voor W/W verkeer).

Hetgeen Ward bedoeld is niet illegaal, is net wat ik zelf gebruik (en zowat elke TomTom gebruiker). Het enige wat deze software doet is je verwittigen wanneer je geografisch een punt nadert dat zich in je database bevindt (visueel, geluidssignaal of beide). Voor wat de flitspalen betreft is dit ideaal, of er daadwerkelijk een camera in het kastje steekt weet je natuur niet...
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Peter,

Juist, de "zwarte punten" zijn officieel bekend, dus die mogen ze écht publiceren en aanduiden op je GPS via de module van Checkpoint. Maar een radardetector systeem (niet voor flitspalen) blijft wel illegaal.

Heb al meerdere tomtom's verkocht, op PDA's en dus allen heb ik de Checkpoint software moeten installeren. Werkt idd prima.

Groetjes :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Uit goede bron vernomen,

Hand van de gas dus...

Subject: zone 30 te Gent

Wat nuttige informatie rond de zones 30 in het Gentse.Voor diegene die veel toeren in Gent...

In 1423 straten in Gent geldt de zone 30.

17 straten zijn vastgelegd om controles uit te voeren, en dit echt vanaf 29 januari ( helaas niet in het jaar 2020 maar wel dit jaar...2005 ).

Vlaanderenstraat, Lousbergkaai, Burvenichstraat, Adolf Baeyenstraat, Groendreef, Ham, Visserij, Lindelei, Coupure-Rechts, Neermeerskaai, Visitatiestraat, Patijntjesstraat, Heiveldstraat, Meulestedestwg, Schoolstraat, Elf-Novemberlaan, Voskenslaan.

Er geldt een technische tolerantie van 6 km/h.Dus tot 37 km/h..."racen" geblazen!!

:arrow: Vanaf 37km/h : 50 euro
:arrow: 47 tot 56 km/h : 175 euro
:arrow: vanaf 57 km/h : zware overtreding van derde graad m.a.w. intrekking rijbewijs van 8 dagen tot 5 jaar en een boete van minimum 300 euro.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Bericht door Frank K »

Jürgen,

Zwijg me over de zone 30 in Gent.
Niet te doen. Midden in de pampas, dus voorbij het bord "bebouwde kom", geen huis te zien...niks....smalle weg (nodigd niet uit voor snelrijden) ZONE 30 (werd met de wagen voorbijgestoken door een bromfiets).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
K1200S
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:43

Bericht door K1200S »

Iemand een idee, ik ben geflitst geweest op de N9 waar men 10 jaar lang 90Km/h rijden.

Sinds 1 maand of zoiets mag je er maar 70km/h op een 4 vaks baan met berm...

Terwijl in waarschoot een klein boerebaantje, gedurende 5 jaar 50km/h mocht. Dat hebben ze ook naar 70km/h gebracht... :roll:

Dus ik was geflitst aan 120-130km/h terwijl ik 70km/h max was.

Was toevallig want ik weet dat er een flistser staat, maar gehaast voor een zwaar probleem bij een van mijn grootste klant.

wat kan ik verwachten?

Probleem is ik ben zelfstandige en werk in Brussel en in ploeg voor een klant dus constant andere tijdstippen.
"Once you drive BMW, always ..."
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Silent -one , kijk hier even
http://www.wegcode.be/snelheidsovertreding.php

en dit zou het resultaat kunnen zijn
Resultaat van de berekening:

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 70
Uw gereden snelheid na aftrek van de tolerantiemarge is 117.5
U beging een zware overtreding 3° graad

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
Onmiddellijke inning
In principe wordt u gedagvaard en komt u dus niet in aanmerking
->intrekking rijbewijs (indien ter plaatse staande gehouden)


Minnelijke schikking
In principe wordt u gedagvaard
zo niet bedraagt de minnelijke schikking 310€


Rechtbank
550-2750€
->Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
K1200S
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:43

Bericht door K1200S »

Bedankt, Harald!

Zou het misschien helpen een andere bestuurder op te kunnen geven?

Want dat is mogelijk niet?

En als het een buitenlander waar Belgie geen contract mee heeft i.v.m. invorderen rijbewijs?

Is het niet dat ze onmiddelijke inning moeten uitvoeren? zoniet ontlopen ze de boete?
"Once you drive BMW, always ..."
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Als eigenaar van uw voertuig blijf je verantwoordelijk .
ontlopen ga je niet kunnen . Art 1302 van het Burgerlijk wetboek als ik me niet vergis. de burgerrechtelijke verantwoordelijkheid.
t'ja het zou wat gemakkelijk zijn anders :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
K1200S
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:43

Bericht door K1200S »

Harald
Als eigenaar van uw voertuig blijf je verantwoordelijk .
ontlopen ga je niet kunnen . Art 1302 van het Burgerlijk wetboek als ik me niet vergis. de burgerrechtelijke verantwoordelijkheid.
Maar het is toch mogelijk om een andere bestuurder op te geven :?:

Dan is het misschien dat mijn rijbewijs niet wordt ingetrokken maar alleen een geldboete zal verschuldigd zijn :?:
"Once you drive BMW, always ..."
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

Harald,

heb je enig idee binnen welke afstand meet/controleert een flitspaal eigenlijk? Als je een flitspaal voorbij rijdt dan zal deze je pas oppikken na een zeker afstand van ... en je "volgen" tot ...

Gewoon uit curiositeit.

Mvg,
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Silver RT , goede vraag.
Ik weet het niet echt .
Als je bedoeld de roodlichtcamera's ,
dan moet je rekening houden met de lussen in de grond.
Bij de snelheidscamera's zoals in een annoniem voertuig,
weet ik het niet .
Ik kan het wel is navragen bij de collega's die er dagelijks
mee werken.
:wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
soj
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2004, 17:07
Locatie: Diepenbeek

Bericht door soj »

Dit kan je zelfs gratis downloaden op een website, en integreren in een Tomtom Navigator, vanaf versie 2.. tof ding, geeft ook snelheidsindicaties
website aub?
Ben al suf gezocht op het net
voor streetpilot 2610
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Bericht door Hans »

Soj, vergeet het voor een Streetpilot 2610. Er staan 686 flitspalen in België, en de Streetpilot 2610 kan maar 500 waypoints opslaan.
Ik heb het recente bestandje met die 686 flitspalen, in Mapsource formaat. Als je wil kan ik je dat wel even doormailen. 'k Weet zelf niet meer waar ik het ergens heb gevonden...
Afbeelding
WouteRS
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:15
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door WouteRS »

Beste Hans,

Kan je mij ook dat bestandje bezorgen, aub? :lol:
(mailadres: Zie profiel)

Thanks,
:wink:
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Bericht door Frank K »

Het zal er in elk geval niet op beteren na het horen van de nieuwe voorstellen van het parket. Marges worden nog lager gelegd. 56Km/h,
76Km/h, 96Km/h en 128Km/h.
Binnenkort zitten we meer op onze snelheidsmeter te kijken dan naar het verkeer. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Bericht door bmwfreakske »

Wat mij opviel gisterenavond als ik terugkwam van Loppem is dat iedereen te snel rijdt,iedereen heeft een gemiddelde snelheid van 130 ,het zal de eerste maanden weer wat opbrengen voor de staatskas en zo kunnen we misschien wat akties van de politie ondervinden omdat de werkdruk zal stijgen om al die pv's te verwerken :shock: .Zou er nu geen regeling kunnen uitgewerkt worden zoals in Duitsland :P op de snelwegen :!: .Waar ik het minste probleem mee heb zijn de zone 30 waar scholen of drukke ontmoetingsplaatsen zijn maar die reden wordt nogal misbruikt door sommigen van het stads of gemeentebestuur.Wat mij opviel in Heist op den Berg is dat de zone 30 daar alleen telt rond de openings en sluitingstijden van scholen en dit word dan elektronisch aangeduid.
Andalousie 09/2018
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Frank,

En als we braafjes onze snelheid rijden, dan vinden ze wel weer iets anders, fluo vestje bij ? Niet gedronken ? Papieren in orde ? Staat uwe motorfiets wel correct geparkeerd.. als de boetepremies maar blijven binnenstromen :?

Ik heb respect voor de arm der wet, maar als je binnenkort alle wetten gaat moeten naleven, kom je nergens meer... en die jongens kunnen er ook niet aan doen, ze moeten wel, staan onder druk :wink:
Laatst gewijzigd door JüRgen op 05 feb 2005, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

bmwfreakske schreef:Wat mij opviel gisterenavond als ik terugkwam van Loppem is dat iedereen te snel rijdt,iedereen heeft een gemiddelde snelheid van 130 ,het zal de eerste maanden weer wat opbrengen voor de staatskas en zo kunnen we misschien wat akties van de politie ondervinden omdat de werkdruk zal stijgen om al die pv's te
verwerken :shock: ..
Viel mij ook op, wij reden braaf met de motor eerste en tweede vak, 120km/h met z'n vieren, en auto's zoef zoef op het derde vak.
bmwfreakske schreef:Wat mij opviel in Heist op den Berg is dat de zone 30 daar alleen telt rond de openings en sluitingstijden van scholen en dit word dan elektronisch aangeduid.
Vind ik persoonlijk ook een heel goede methode ! En ook terecht. Zone 30 aan scholen vind ik prima. 1584 straten in Gent daarentegen :?
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

JüRgen schreef:als je binnenkort alle wetten gaat moeten naleven, kom je nergens meer...
:wink:
Dit moet Vlaanderen zijn :lol:
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Bericht door YOwan »

In Duitsland wordt inderdaad met zogenaamde variabele snelheden gewerkt. Op sommige plaatsen mag je daar 's nachts bijvoorbeeld harder dan overdag. Ik meende opgevangen te hebben dat dit systeem in Belgie zou overgenomen worden aan de binnenkort verplichte zones 30 aan scholen.
Waarom niet veralgemenen ??? :?: :?: :?: :?: :?:
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Plaats reactie