Flitspalen en dergelijke

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

GSeorgie
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:41
Locatie: omgeving Torhout W-VL

Flitspalen en dergelijke

Bericht door GSeorgie »

Op het oude forum verschenen teksten hierbij :
....
op 08/09/2004 -
Klopt het dat er hier in België flitspalen zijn die je frontaal "pakken" ? In het buitenland, o.a. Duitsland, bestaan ze. Indien ja, zijn die dan op de één of andere manier te herkennen ? Kwestie van dan niét in de remmen te moeten gaan, en er even naar te kunnen wuiven... :-)

.....
wat de onbemande camera's betreft , sorry ik weet het niet .Bij de bemande camera's weet ik het wel . Deze flitsen inderdaad langs de twee rijrichtingen . Goed opgemerkt een motor heeft vooraan geen n° plaat . Maar let wel op wanneer ze met interceptie werken. Dat gebeurt bij ons geregeld . dan is er bijna geen ontsnappen meer aan voor motorrijders. Het beste is nog steeds zoveel mogelijk de spelregels respecteren .
....
In Belgie is het nog altijd verboden om langs voor te flitsen, dit wegens verblindingsgevaar. Ook omdat er nog geen geagreëerde toestellen bestaan die enkel met infrarood werken . Dit in tegenstelling tot de andere landen (Duitsland Zwitserland) waar ze deze wel bezitten en het wettelijk toegestaan is. Groeten
.....
op 12/09/2004 Neen, frontaal flitsen is in België wettelijk verboden, en dit door de wet op de privacy. De overheid mag zonder rechterlijke toestemming niet registreren waar een persoon zich op een bepaald ogenblik bevindt. Wordt je wagen op een beppalde plaats geflitst, dan is dit geen bewijs dat jij daar ook werkelijk was: iedereen kan met je wagen rijden.
In Duitsland bijvoorbeeld is dit anders. Daar flitst men wel frontaal, en neemt men ook een detailfoto van de bestuurder
.
==============
Wat ik wil duidelijk maken --> waarschuwing :
er wordt wel degelijk in beide richtingen geflitst, en ook op de kop !!!! :evil: wel vanuit een bemand voertuig ! Vrouwlief heeft er toch een bericht van gekregen met verzoek er 150 eurookes zegels voor te betalen :twisted: Oja is best verblindend zo'n flitser.
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Ik meen me het toch te herinneren dat je voorste nummerplaat niet de "officiele" is, misschien toch even informeren, of misschien weten de verschillende forumrijders bij de overheid hier wel meer over... :?

Ik kan me ook niet voorstellen dat het bevorderlijk is voor de verkeersveiligheid :twisted:

Ze zouden hier ook beter eens manifesteren tegen het gebruik van flitspalen... in Groot Brittanië zijn ze ondertussen allemaal aangeduid met een verkeersbord en strepen op de weg, alsook zijn de bakjes verplicht overschilderd in een "opvallende" kleur... niet zoals in Nederland, waar ze ze ondertussen in vuilbakken en in het groen tussen bomen hangen...

Radardetectoren zijn ondertussen ook verboden in Nederland, dus nu nog die bakjes in fluo-geel en we zijn weer goed voor wat werk in het land...en we strijden dan weer met gelijke middelen.
Om nog maar te zwijgen van de 5 flitspalen die staan in Wallonië, en de 3875 (ik zeg maar wat..) in Vlaanderen... :roll:

Mijn ongezouten mening... :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Onlangs nog de bemande Volvo gezien van "VTM - Zware voet" in Zottegem (N42) geraardsbergsesteenweg..., zelfs 's morgens om 6h00.

Maar ik meen me ook te herinneren dat er onlangs een kortgeding toch werd gewonnen door een aantal mensen die protesteerden tegen het "zware voet" gedoe en de rechter gaf hen gelijk...

zie ook http://www.bermtoeristen.be
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
brit

Bericht door brit »

JüRgen schreef:Radardetectoren zijn ondertussen ook verboden in Nederland...
maar ondertussen hebben ze een nieuw speeltje gevonden onze noorderburen: snelheidstracering.

het principe is eenvoudig: op punt A langs de weg (in dit geval autosnelweg) wordt je geflitst. x aantal km's verder wordt je terug geflitst. heb je de afstand tussen de 2 punten vlugger overbrugt dan wettelijk gezien kan, dan krijg je een mooie boete in je bus...

persoonlijk vind ik het alvast stukken doeltreffender dan ergens in the middle of nowhere langs de autosnelweg een flitspaal te zetten.

leuk is natuurlijk anders :evil:
ajmo
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:32
Locatie: Breskens, Zeeuws-Vlaanderen

Bericht door ajmo »

rutger schreef: maar ondertussen hebben ze een nieuw speeltje gevonden onze noorderburen: snelheidstracering.
Dat heet in het noorden "trajectcontrole". Dat gebeurt ondermeer op de Zeelandbrug over de Oosterschelde. Verder wordt hier van voren en van achteren geflitst. Die bekeuringen met een acceptgiro worden netjes thuisgestuurd.
Als de politie je snelheidsovertreding met een lasergun meet moeten ze je wel aanhouden want dan is er geen foto als bewijs.

Van de zomer met de auto en later ook nog eens met de motor van voren geflitst. Alleen de auto kostte geld.

groet ajmo
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Bericht door bmwfreakske »

In Leuven op de steenweg naar Brussel ter hoogte van de KBC ingang staat een flitspaal waar afwisselend gebruikt gemaakt word om vooraan enzowel achteraan te flitsen. :x
Andalousie 09/2018
brit

Bericht door brit »

JüRgen schreef:Om nog maar te zwijgen van de 5 flitspalen die staan in Wallonië, en de 3875 (ik zeg maar wat..) in Vlaanderen... :roll:
de laatste keer (eind juni) dat ik een update gedaan heb van het aantal flitspalen voor opname in gps zat ik aan 518 stuks...

dat is één van die manieren van de overheid om het werkloosheidsprobleem op te lossen. hoe meer flitspalen ze zetten, hoe meer mensen ze aan het werk kunnen houden...
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Langs voor, langs achter , blijkbaar kan en mag het.
Anders zou het niet gedaan worden . :!:

Maak de overheid nu niet wakker hé , met te gaan tjemmeren dat ne moto niet langs voor kan geflitst worden . :idea:

Het komt er op aan dat er een mentaliteitsverandering moet gebeuren .
Wij zijn allemaal verkeerd opgevoed .
Laat het mij uitleggen .

Als we geflitst worden , ja het is mij ook al overkomen , gaan we alles doen om de overtreding goed te praten .
We gaan nooit toegeven dat we in de fout waren .

We kijken enkel naar onszelf en niet naar een ander , we brengen ONZE kinderen tot vlak voor de schoolpoort en kijken niet naar een ander .

wanneer iemand anders net hetzelfde doet , is het een .............X@§ :mrgreen:

De overheid zal ons wel tot andere inzichten brengen , kan het niet door vele controle's , dan doen ze het wel met supperboete's .
En wij , wij zoeken uitvluchten .
De enige oplossing is , pas uw rijgedrag aan .

P.s. ik heb het er ook wel is moeilijk mee.
Vooral als de signalisatie niet duidelijk is .

Ik heb aan mijn baas al eens uitgelegd dat bv de bebouwde kom moet aangeduid worden door een Rode fluo brede streepop de rijbaan . en een Fluo Gele aan de zone 30 Km /hr .

Veel minder snelheidsovertredingen en uwe fran zou rapper vallen .
Maar ja wie ben ik Hé :wink:
ne wacco op ne moto zeker :roll:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

flitsende flitspalen doen dit normaal alleen langs achter. :oops:
het toestel dat in de wagens is gemonteerd kan zowel langs voor als langs achter flitsen.
het enige dat de man moet doen is 1 knopje verdraaien en als ik mij niet vergis bevind zich dat linksvooraan op het toestel.(ervaring) :(
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 27 dec 2004, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Pieter
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2004, 23:15
Locatie: Tielt

Bericht door Pieter »

Dag Georgie,

Op de manier dat men in Duistland frontaal de snelheid opneemt en flitst is in België verboden om reden dat men niet alleen de reproductieplaat maar ook een foto van de gebruiker van het voertuig met het proces verbaal meestuurt. En, je hebt het zelf aangehaald "inbreuk op de privacywet".
In België wordt ook frontaal geflitst meestal met bemande camera's en iets verder staat dan de interceptieploeg. Dit is niet verboden om reden dat men de reproductie van je nummerplaat opneemt en niet de gebruiker van het voertuig. Van verblinding kan geen sprake zijn omdat men een groenfilter gebruikt. Dit is een filter die voor het flitslicht wordt geschoven. Motoren hebben geen reproductieplaat vooraan hun voertuig, doch opgepast dat men iets verder je niet confronteert met de eventuele overtreding en meestal gepaard gaande met de onmiddellijke intrekking van je rijbewijs. Ik betwijfel het dat men frontaal flits met flitspalen. In de rijbaan worden sleuven ingebracht en daarom mijn twijfels hierover. In ieder geval ik zal informeren dat het kan!!
Ik laat iets weten. Tot slot, als je voertuig geflitst wordt en iemand anders bestuurt het, ben je als eigenaar verplicht de politiedienst hiervan in kennis te stellen. En daar kan je ook voor beboet worden.
Pieter.
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Harald,

Ik geef u gelijk, maar ik weet dat ik er één keer per jaar aanhang, en dan meestal aan 140 op een plaats waar ze de flitsbak wegsteken onder een brug met laagstaande zon, en dan ook nog met een vuilzak over, dat je hem zeker niet kan zien, of op een 2 vaksbaan in Zwijndrecht waar ik ze zie staan en door de slechte signalering dacht dat ik 70 mocht, resultaat : geflitst aan 68km/h waar je 50 mocht. "Je moest maar gezien hebben dat het bebouwde kom was..." Zo is bijna geheel België bebouwde kom... :roll:

Dit is mijn "abonnement" op de autosnelwegen, en om bijna dagelijks met de wagen op de baan te zijn, doe ik het niet zo slecht denk ik.... 50.000km/jaar :?

Uiteraard zou ik liever geen hebben, maar nu probeer ik me zoveel mogelijk in de buurt van de 130, heb zelfs het geluidssignaal geactiveerd.

We moeten zoals in UK inderdaad allemaal wat beschaafder gaan rijden. Maar een beetje medewerking zoals geverfde flitskastjes doet ook direct al de rempedaal werken... en we moeten ook eerlijk zijn, op den duur hebben we met onze 518 en meer flitspalen (dank u Rutger) en talloze bemande flitsauto's geen motivatie meer over :oops:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Bericht door bmwfreakske »

Kom het eens proberen :shock: dan hoef je niet meer te twijfelen :!:
Andalousie 09/2018
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

zoals ik op het oude forum eens heb uitgelegd , zijn er 2 soorten ONbemande flitspalen .
1° de roodlichtcamera's , deze flitsen de roodrijders en de snelheidsovertreders door middel van een lus in het wegdek
2° de snelheidscamera's , deze werken door middel van een radar , in de flitspaal .
Het moet zeker mogelijk zijn om deze van kant te wisselen als hij zoals in Leuven op een middenberm is opgesteld . deze zou dan langs 2kanten werken . Let wel , hij blijft nog steeds de achterkant flitsen . maar omdat hij is gedraait denkt men mischien dat men langs voor is geflitst .

Wat ook mogelijk is , zijn de bemande camera's op een statief .

Kijk maar eens op de site van GATSO , dat is de producent van onze boosdoeners .

:wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Panther
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 okt 2004, 17:14

Bericht door Panther »

de bebouwde kom moet aangeduid worden door een Rode fluo brede streepop de rijbaan . en een Fluo Gele aan de zone 30 Km /hr
Maar dat brengt geen geld in het laatje, hé :roll:
GSeorgie
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:41
Locatie: omgeving Torhout W-VL

Bericht door GSeorgie »

Ter aanvulling en/of verduidelijking :
mijn vrouw was met de wagen, werd op de kop geflitst en reed blijkbaar 67 km/uur, verkeer wegrijdend uit het dorp, wel binnen de zone 50 km/u, geen twijfel over de zone ; maar er was evenwel ook een tegenligger die het dorp binnenreed !
Ik had haar gezegd, flitsen op de kop mag niet (herinnerde mij item op het oude forum - zie bovenaan dit topic), dus het zal wel dat ander voertuig zijn dat te snel reed.

Nu meen ik te hebben begrepen dat de politieman in het voertuig bepaalt deze toets ik achteraan, deze meet ik vooraan, ja toch. Een boete voor beide voertuigen ? dat zal wellicht niet het geval zijn dus ???.
Interventie met andere voertuigen : was niet voorzien.

Als motard moet ik dus dubbel opletten, want mét interventie kan ik al meteen mijn rijbewijs inleveren bij flits op de kop en interventievoertuig.
Mijn nieuwe 4wieler zal cruisecontrol hebben, tjoeftjoef aan bompamentaliteit op de weg, misschien kijk dan wel teveel rond i.p.v. op de weg en de wegsituatie.

Enfin, Harald, je hebt gelijk, die mentaliteitswijziging is echt wel nodig maar voor onze generatie zal dat zeer lastig zijn - ik wacht daarom met spanning op die satelietsnelheidsregelaars, daar zijn zoveel testchauffeurs zo positief over geweest en mogelijks is het zich verplaatsen weer een verademing i.p.v. een stresssituatie (met teveel te rap ergens te laat naar toe :oops: )
CU
Georgie
THX voor de vele reacties (tot nu toe)
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
peterw
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 okt 2004, 13:18
Locatie: Kortenberg

Bericht door peterw »

even uit persoonlijke (vrij recente) ervaring, de zogenaamde 'snelheids' flitspalen (qua uiterlijk zijn het diegene die de breedste flitskast hebben)kunnen wel degelijk langs voren flitsen. de reeds aangehaalde flitspaal die ter hoogte van KBC te leuven staat is er zo eentje (staat naast de baan). 's morgens effe niet geconcentreerd en bingo! en dat flitst wel degelijk...ik 'dank' de staat voor hun kerstkadooke.

Wat ik ondertussen begrepen heb is dat deze palen max. 2 rijstroken kunnen overzien. in geval van een 1 rijvak per richting kunnen deze wel degelijk beide richtingen in de gaten houden. wanneer er een extra middenstrook of meerdere rijvakken zijn lukt het nie meer (vb: flitspaal die in leuven op de ring (tervuurse vest-middenberm) staat flitst maar in 1 richting, die wordt van tijd tot tijd ne keer omgedraaid...)

Waar kan je het best de wettelijkheid inzake het flitsen op de kop checken? mocht er toch nog een waterkansje zijn om hunne kadoo te vermijden....
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Bericht door bmwfreakske »

heb niet meer willen reageren,maar als je het ondervonden hebt mag je je bij de andere pechvogels rekenen.......mijn ongezouten mening ,het gaat hem niet om de veiligheid maar om de centen..en daar blijf ik bij :x :!:
Andalousie 09/2018
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Ik kan begrijpen dat het zeer doet , al wat je moet betalen is teveel .
zeker als je er niets voor in de plaats krijgt .

Het is me ook al 2 maal overkomen :oops: en fier ben ik er niet over .
Ik was toen en jonge zelfstandige koerier . steeds gehaast en het enige wat telde was kilometers rijden in zo min mogelijke tijd . = Kassa :!:

Ben zo is geflitst aan 107 Km/hr binnen de bebouwde kom . toen nog 60 Km/hr .

daar ging mijn winst van de dag .
Toen was ik kwaad , maar de vraag was , op wie :?:

Het was op een woensdag middag vlak bij een voetbalveld.
Stel dat ik er zo'n klein voetballerke had omgemaaid .
Ik mag er niet aan denken .


Maar goed , er zijn er altijd die het beter weten en de openbare weg voor een race circuit houden .
Jammer maar helaas vroeg of laat loopt dit slecht af .

Ik ben geen zielenknijper , pezenwever of muggenzifter , bega ook al eens een fout , maar ik accepteer dan ook dat ik fout was en probeer uit mijn fouten te leren .
Neen ik ben niet perfect , maar probeer mij te houden aan de regels van het spel . :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Bericht door bmwfreakske »

Harald
ik wil het hier niet over racen hebben,maar zoals iedereen rijden we wel eens wat te hard maar.....zoals je zegt.regels...de laatste jaren zijn er zoveel nwe regeltjes en aanpassingen geweest en dat ik mij hier niet meer aan hou is een gevolg van het over regelen van alles...doe ni dit ,doe ni dat pas op voor de witte lijn(duur grap)pas op flitspaal,oei ene die fotos aan het trekken is voor mijn buur zijn deur op 20meter van waar de bebouwde kom eindigd,ene die kms aan het stuk in het midden rijd,ga hem maar rechts voorbijsteken want ik kan ni weg,patat ik krijg een boete en die middenvakker rijd rustig door.ik parkeer mijn wagen en tuurlijk ..een boete , 15 min te lang geparkeerd..wat ik wil zeggen is dat het gewoon niet meer mogelijk is om je met rijden bezig te houden maar gewoon bezig zijn met"ik moet alles in het oog houden wat rond mij gebeurd en AL de regels respekteren of mijn maandloon hangt er weer aan en ja ik rij gemiddeld per dag een 200 km rond voor het werk en de baas betaald wel de blutsen maar niet de boetes.Je kan je wel voorstellen hoe ik me voel als ik de bus opendoe en er weer zo een mooie omslag inzit..hoe meer op de baan hoe kleiner je inkomen is de nwe slogan van onze verkeersminister.Wat ik mis in onze belgenlandje....persoonlijke vrijheid...en dat is moeilijk :(
Andalousie 09/2018
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Jongens jongens, laten we gaan naar de kern van het probleem, ge rijdt met een masjien waarmee ge teveel uit de wind zit en waarmee ge liever op de doorgaande wegen rijdt als op de kleine baantjes :wink:

Koop een GS en rij kleine baantjes, ik zie _nooit_ een flitskast daar, ook op de grindpaden en karresporen geen flitsers. Ideaal! En als ge 80 rijdt op een grindpad dan voelt dat hard :wink:

Even serieus, ik ben op de motor 1 keer geflitst met de STX1300, 20 km te hard. Stom, eigen schuld en achteraf blij want ik reed nog geen minuut daarvoor 225... Stomstomstom. GS rules.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Ik kan je volledig volgen BMW freakske.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
brit

Bericht door brit »

bmwfreakske schreef:...mijn ongezouten mening ,het gaat hem niet om de veiligheid maar om de centen..en daar blijf ik bij :x :!:
dat is inderdaad jouw ongezouten mening, maar alleen al in mijn arrondissement is het aantal dodelijke verkeersongevallen met 8% gedaald tgo vorig jaar. en om het grof uit te drukken: een dode kost de overheid ook geld (dus niet enkel het slachtoffer die een ongeval overleefd heeft).

dus die flitspalen doen wel degelijk hun werk. of rij jij niet aan de opgegeven snelheid door een kruispunt waar een flitspaal staat?
Panther
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 okt 2004, 17:14

Bericht door Panther »

Ach, het is allemaal een kwestie van perceptie.

Vroeger mocht je 60 in de bebouwde kom en als je je toen aan de regels hield was je een 'perfecte' chauffeur. Als je vandaag de dag (met technisch beter uitgeruste auto's) 60 rijdt in de bebouwde kom dan ben je ne crimineel want je rijdt veeeeeeeel te hard. :evil:
peterw
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 okt 2004, 13:18
Locatie: Kortenberg

Bericht door peterw »

Harald, rutger, bmw freakske en al de anderen met gezond verstand hebben gelijk... . dat de maatregelen bijdragen tot minder doden en ongevallen begint ook ondertussen duidelijk te worden. Maar vaderke staat gaat in mijn opzicht zwaar onderuit wat de bijhorende boetes betreft...150€ voor 64km/h (ipv 50), en nog een aantal anderen van die 'zware overtredingen' vind ik nonsens en nie realistisch. Geen probleem om toe te geven wanneer ik in de fout ben gegaan, maar een realistische boete (50-100€) zou veel minder wrevel opwekken. En dan zwijg ik over bepaalde plaatsen waar palen geplaatst zijn ter verbetering van de zgn. veiligheid...gemeentes hebben ook ontdekt waar de financiering van hun benodigde budgetten kan gehaald worden.
Philippe
Berichten: 509
Lid geworden op: 30 sep 2004, 22:09
Locatie: Vlaams Brabant

Bericht door Philippe »

J.P. ,binnenkort is het rijden op grindpaden en karresporen ook niet meer toegelaten ,zoals ze tegenwoordig bezig zijn zetten ze overal borden :evil: (uitgezonderd lanbouwvoertuigen en fietsers)
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
Plaats reactie