reinigen
Moderator: GVN
reinigen
Kan er iemand een goed reinigings en ontvettingsproduct geven voor het reinigen van mijn motorblok van een BMW 1200 RT met corrosie van het zout en zou hem daar na willen herspuiten dus misschien ook direct verf wat tegen de warmte kan voor te herspuiten.
Re: reinigen
Efkes bij een maat gepolst, die heeft voor zijn triumph een jaar of vier geleden gebruikt:
- schuurborstel, tandenborstel en in het begin latex handschoenen
- begonnen met veel dreft afwas
- wielen spray (teer- en vetverwijderaar)
- ovencleaner = laten inwerken (ge moet maar durven)
hier toch gewisseld van latex naar licht zuurbestendige handschoenen van 5 euro met een veiligheidsbrilleke
- alumabrite = in de gaten houden, vreet een beetje maar gaf een prachtig resultaat
- schuurpapier in verschillende korrels van 400 tot 2000, opschuren waar nodig
Het schilderwerk:
- zinkspray (hittebestendig - anti corrosielaag)
- later nog stukken herspoten met hammerite hittebestendige zwarte spray uit de standaard doe-het-zelf
Hoe meer dunne laagjes na elkaar = minder foutjes te zien.
Zag er vóór de zinklaag eigenlijk al deftig uit.
Zegt zelf dat als hij beter had geïnformeerd, hij keramische motorverf zou gebruikt hebben.
Heeft geen blanke hittebestendige lak gebruikt
De professionele painters/spuiters hun haar zal nu wel recht staan
- schuurborstel, tandenborstel en in het begin latex handschoenen
- begonnen met veel dreft afwas
- wielen spray (teer- en vetverwijderaar)
- ovencleaner = laten inwerken (ge moet maar durven)
hier toch gewisseld van latex naar licht zuurbestendige handschoenen van 5 euro met een veiligheidsbrilleke
- alumabrite = in de gaten houden, vreet een beetje maar gaf een prachtig resultaat
- schuurpapier in verschillende korrels van 400 tot 2000, opschuren waar nodig
Het schilderwerk:
- zinkspray (hittebestendig - anti corrosielaag)
- later nog stukken herspoten met hammerite hittebestendige zwarte spray uit de standaard doe-het-zelf
Hoe meer dunne laagjes na elkaar = minder foutjes te zien.
Zag er vóór de zinklaag eigenlijk al deftig uit.
Zegt zelf dat als hij beter had geïnformeerd, hij keramische motorverf zou gebruikt hebben.
Heeft geen blanke hittebestendige lak gebruikt
De professionele painters/spuiters hun haar zal nu wel recht staan
Er zijn er die gevallen zijn en deze die nog moeten vallen...
Honda VFR (1987) / Kawasaki 454 Ltd (1987) / Kawasaki KZ1000 Ltd (1982-USA CHiPs import) / Honda ST1100 Pan European (1997) / Honda NT700 Deauville (2008) / BMW r1200rt dohc (2010)
Honda VFR (1987) / Kawasaki 454 Ltd (1987) / Kawasaki KZ1000 Ltd (1982-USA CHiPs import) / Honda ST1100 Pan European (1997) / Honda NT700 Deauville (2008) / BMW r1200rt dohc (2010)