Verkeersveilig op reis
Moderator: GVN
Verkeersveilig op reis
Zou het niet nuttig zijn om bepaalde zaken in kaart te brengen m.b.t. onwetendheden in het buitenland .
Ik bedoel , het dragen en /of bij hebben van fluo vestje in het buitenland .
waar is het verplicht.
Ook andere zaken zijn ons mischien vreemd .
Zo kwam ik onlangs te weten dat met in Nederland slechts 80 Km/Hr mag rijden op de snelweg , met een aanhangwagen .
vermoedelijk zijn er heel wat van die NUTTIGE tips die we hier dan kunnen uitwisselen .
Elkaar helpen nietwaar
Ik bedoel , het dragen en /of bij hebben van fluo vestje in het buitenland .
waar is het verplicht.
Ook andere zaken zijn ons mischien vreemd .
Zo kwam ik onlangs te weten dat met in Nederland slechts 80 Km/Hr mag rijden op de snelweg , met een aanhangwagen .
vermoedelijk zijn er heel wat van die NUTTIGE tips die we hier dan kunnen uitwisselen .
Elkaar helpen nietwaar
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Goed idee. Overigens, hoe hard mag je in Belgie dan met een aanhangwagen?
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Als ik me niet vergis , gewoon 120 .
11.2. Buiten de bebouwde kommen is de snelheid beperkt :
1° tot 120 km per uur :
a) op de autosnelwegen;
b) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting, voor zover de rijrichtingen anders dan door wegmarkeringen gescheiden zijn.
De snelheid van voertuigen en slepen met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton, van autobussen en autocars, is hier evenwel beperkt tot 90 km per uur.
Bron en info http://www.wegcode.be/
11.2. Buiten de bebouwde kommen is de snelheid beperkt :
1° tot 120 km per uur :
a) op de autosnelwegen;
b) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting, voor zover de rijrichtingen anders dan door wegmarkeringen gescheiden zijn.
De snelheid van voertuigen en slepen met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton, van autobussen en autocars, is hier evenwel beperkt tot 90 km per uur.
Bron en info http://www.wegcode.be/
Laatst gewijzigd door Harald op 28 dec 2004, 23:43, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Harald zijn antwoord was toch zo slecht niet! Die 120 klopt hoor. Zolang dat aanhangertje goed geladen is kan daar perfect 120 mee gereden worden. Anders wordt het als de lading bvb verschuift naar achter. Zo kocht ik van de zomer een compressor en nog wat gereedschap en was dat dus gaan halen met mijn aanhanger. Na een paar keer optrekken lag de hele handel van achter in dat ding en bij 110 begon mijn treintje te walsen op hard rock. (die muziek hoorde ik door mijn helmspeakers, en dat ritme klopte langs geen kanten met de bewegingen die ik onder mijn k*nt voelde:lol: ) Ook in Duitsland, het land om te sjeezen, mag je maar 80 met zo'n kinderwagen achteraan.
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Aha, 120, da`s goed om weten de volgende keer dat ik met mijn moeders auto met remorkske beladen met offroadmasjientjes naar Bilstain af reis
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
aanhangwagen:jempie1 schreef:In Duitsland eens een boete mogen betalen omdat ik met aanhangwagen
110km reed. Politie zij dat ik op de Duitse autosnelweg max.90 mag rijden
En in Belgie is dat ook zo zij hij
in Frankrijk en België = geen enkele extra beperking, dus 120 of 130 op autosnelweg
Spanje =80 of 90km/h (uitleg van ambassade was niet echt duidelijk vorige zomer - hing af van type aanhanger, maar juist weet ik het niet meer)
Duitsland = 80 km/h
Re: Verkeersveilig op reis
Zijn er landen in Europa waar een fluo vestje verplicht is op de motor?Harald schreef:Zou het niet nuttig zijn om bepaalde zaken in kaart te brengen m.b.t. onwetendheden in het buitenland .
Ik bedoel , het dragen en /of bij hebben van fluo vestje in het buitenland .
waar is het verplicht.
Ook andere zaken zijn ons mischien vreemd .
Zo kwam ik onlangs te weten dat met in Nederland slechts 80 Km/Hr mag rijden op de snelweg , met een aanhangwagen .
vermoedelijk zijn er heel wat van die NUTTIGE tips die we hier dan kunnen uitwisselen .
Elkaar helpen nietwaar
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid
-
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W. Vlaanderen
- Contacteer:
In Duitsland is de regel inderdaad 80 Km/uur.
Maar dat moet met een korrel zout genomen worden.
Heb het deze zomer bij de terugreis vanuit Italië nog mee gemaakt.
Theoretisch is het 80 Km, maar zij laten toe dat je de vrachtwagens voorbijsteekt omdat daar tussen gaan hangen toch gevaarlijk is.
Dus iets rapper rijden dan de vrachtwagens. Maar die rijden theoretisch 90 Km dacht ik. Iets rapper is dus 100 Km!
Maar als je dan merkt dat de vrachtwagens al 100 Km rijden in werkelijkheid, dan moet je dus 110 Km gaan rijden
Ik reeds +/- 130 Km en stak de vrachtwagens vlot voorbij. En dat vlot heeft dat zwaantje gezien. Dus beter gewoon op het gemak langs de vrachtwagens zonder op de teller te letten.
En dan de boete. Theoretisch was het volgens zijn boekje 150 € voor 50 Km te rap! Er was ook rijverbod bij maar dat teld niet voor buitenlanders.
Ik schoot al bijna in een lach. Da krijgt de in België al om even scheef te kijken naar de politie
Maar ik had geen cash genoeg bij en een automaat had hij niet. Dus al ons geld geteld en wij kwamen aan 70 €. Mijn dochter had ook nog +/- 15 € zitten maar dat kwam niet in aanmerking zij het zwaantje. "Dat kind gaan we zijn geld niet afnemen" waren zijn woorden.
Dus maar kijken in zijn boekje naar een boete die onder de 70 € ligt en dat was een snelheidsovertreding van enkele Km/uur (weet niet meer hoeveel) voor een tarief van 60€. Dat was dus 2 stappen lager dan het orignineel.
Wij dus 60€ betaald en op het gemak verder gereden
Boetes zijn dus relatief, en wij in BELGIE zijn de grootste zotten daarmee.
Maar dat moet met een korrel zout genomen worden.
Heb het deze zomer bij de terugreis vanuit Italië nog mee gemaakt.
Theoretisch is het 80 Km, maar zij laten toe dat je de vrachtwagens voorbijsteekt omdat daar tussen gaan hangen toch gevaarlijk is.
Dus iets rapper rijden dan de vrachtwagens. Maar die rijden theoretisch 90 Km dacht ik. Iets rapper is dus 100 Km!
Maar als je dan merkt dat de vrachtwagens al 100 Km rijden in werkelijkheid, dan moet je dus 110 Km gaan rijden
Ik reeds +/- 130 Km en stak de vrachtwagens vlot voorbij. En dat vlot heeft dat zwaantje gezien. Dus beter gewoon op het gemak langs de vrachtwagens zonder op de teller te letten.
En dan de boete. Theoretisch was het volgens zijn boekje 150 € voor 50 Km te rap! Er was ook rijverbod bij maar dat teld niet voor buitenlanders.
Ik schoot al bijna in een lach. Da krijgt de in België al om even scheef te kijken naar de politie
Maar ik had geen cash genoeg bij en een automaat had hij niet. Dus al ons geld geteld en wij kwamen aan 70 €. Mijn dochter had ook nog +/- 15 € zitten maar dat kwam niet in aanmerking zij het zwaantje. "Dat kind gaan we zijn geld niet afnemen" waren zijn woorden.
Dus maar kijken in zijn boekje naar een boete die onder de 70 € ligt en dat was een snelheidsovertreding van enkele Km/uur (weet niet meer hoeveel) voor een tarief van 60€. Dat was dus 2 stappen lager dan het orignineel.
Wij dus 60€ betaald en op het gemak verder gereden
Boetes zijn dus relatief, en wij in BELGIE zijn de grootste zotten daarmee.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
Zijn ze nu al promoties aan het doen voor de boetesDus maar kijken in zijn boekje naar een boete die onder de 70 € ligt
Ofwel ben je in fout en geven ze je de boete ofwel geven ze u een waarschuwing. Hier is dus duidelijk dat ze uit waren op het incasseren van geld wat dan niks te maken heeft met verkeersveiligheid.
Waar gaan we naartoe
-
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W. Vlaanderen
- Contacteer:
Ik draag al bijna 30 jaar een bril, en tot nu toe heb ik nog nooit van die wet gehoord over de reservebril.
Ben al in heel wat landen geweest.
Waar is dat nu juist verplicht We hebben hier dus al van Frankrijk gehoord, maar zijn er ook andere
Ben al in heel wat landen geweest.
Waar is dat nu juist verplicht We hebben hier dus al van Frankrijk gehoord, maar zijn er ook andere
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
ik dacht ook spanjehla schreef:Ik draag al bijna 30 jaar een bril, en tot nu toe heb ik nog nooit van die wet gehoord over de reservebril.
Ben al in heel wat landen geweest.
Waar is dat nu juist verplicht We hebben hier dus al van Frankrijk gehoord, maar zijn er ook andere
sommige staten in Amerika mag je zonder helm maar niet zonder bril rijden
Airheads believe that the simplest engineering solutions are the best.
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
In veel Europese landen zoals Oostenrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland en Portugal is een reservebril of voor lensdragers een reserveset contactlenzen in de auto verplicht.
http://www.optiekmertens.be/bulletin/20 ... ustsus.htm
dit artikeltje komt van deze site.
Het is dus goed voor Brildragers om overal een reserve bril mee te hebben als je er op uitgaat in europa.
http://www.geelonline.be/007/index.php?n=4602
op deze site vind je ook nog informatie over andere zaken.
http://www.optiekmertens.be/bulletin/20 ... ustsus.htm
dit artikeltje komt van deze site.
Het is dus goed voor Brildragers om overal een reserve bril mee te hebben als je er op uitgaat in europa.
http://www.geelonline.be/007/index.php?n=4602
op deze site vind je ook nog informatie over andere zaken.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Let er ook op dat men op een autosnelweg met 3 rijstroken, niet mag rijden op de uiterst linkse strook wanneer uw auto+aanhanger meer dan 7 meter lang is! Zo heb ik een boete gekregen op de franse autoweg net voor Lyon omdat ik de derde rijstrook gebruikte met mijn aanhangwagen met daarop de moto! Dure grap, € 165.00!!
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Lap het is al van dat
ze plaatsen er al een keurmerk op.
Ik zal al mijn fluovestjes nog moeten in de vuilbak kieperen. K'zie het al gebeuren.
ze plaatsen er al een keurmerk op.
Ik zal al mijn fluovestjes nog moeten in de vuilbak kieperen. K'zie het al gebeuren.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit