ABS pomp Reviseren

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
svenko
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2014, 21:03
Woonplaats: zwalm

ABS pomp Reviseren

Bericht door svenko »

Iemand ervaring met het herstelling/revisie van een ABS pomp FTE S2AB90036, K1200RS bj 2001
ECM (printplaat) laten nakijken en herstellen is geen probleem, maar over eventuele herstelling aan de pomp zelf (druksensoren, pakkingen) kan ik niets terugvinden.
Alle info is welkom
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: ABS pomp Reviseren

Bericht door Dirk Pauwels »

2001 da's een ABS 2 dus. Afgezien van de stuureenheid, kan je de motor (koolborstels) en de relais op de module zelf bekijken en herstellen/vervangen, verder kan je de zuigertjes reinigen en daar stopt het voor mij meestal. De rest krijg je nauwelijks open of gedemonteerd zonder het te verknoeien... Heb ooit eens een defecte open gedaan omdat ik de stuureenheid die nog ok was nodig had voor een andere defecte...

Afbeelding
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
svenko
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2014, 21:03
Woonplaats: zwalm

Re: ABS pomp Reviseren

Bericht door svenko »

Dit model (facelift fabrikage eind 2001) heeft al de recentere ABS versie (integraal) net als in de K12OO LT en R1200RT (weliswaar in een andere positie geplaatst)
Normaal werken de motoren en ventielen nog, ben het meest bezorgd over de inwendige druksensoren, en gegevens over de pakkingen, die ik eventueel zou moeten vervangen.
Heb daar geen enkele info van, zelfs op de Site van EFT, is er geen enkele verwijzing naar ABS pompen voor motoren.
Pomp is reeds uitgehaald, heb geen schrik ze open te smijten, maar liever niet.
Via welke weg heb je nieuwe koolborstels bekomen?
toch bedankt voor de snelle reactie.
MaartenGS-R-RT
Berichten: 189
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: ABS pomp Reviseren

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Deze reviseren: https://recomotorservice.nl/reparaties/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: ABS pomp Reviseren

Bericht door Dirk Pauwels »

Das een vroege I abs dan... Daar is geen herstellen aan als DHZ'er, opsturen naar duitsland: https://rhelectronics.de/reparatur/geraete/motorrad/" onclick="window.open(this.href);return false;
of Reco in Breda. Reco is goedkoper, maar zou kunnen dat ze de module liefst zelf inbouwen in de motor ivm garantie.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dierckens Peter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2023, 15:43
Woonplaats: RUDDERVOORDE

Re: ABS pomp Reviseren

Bericht door Dierckens Peter »

hallo , ik heb een maand geleden van een persoon een moto gekocht omwille hij er niet meer bij reed , dit is een BMW K 1200 LT van het jaar 2002, er waren wel een paar problemen , onder ander , benzinetank en alles er rond en erin , Is al vervangen ook een groot onderhoud gedaan , hij draait ook al en zelf nog heel goed , maar één probleem heb ik nog , is de ABS-pomp ervan , bijna nergens te vinden of plaatsen om te reviseren , natuurlijk nieuw ja maar gewoon super kostelijk , moest er iemand zijn die er mij mee kan helpen , zou super zijn , vriendelijke grts Dierckens Peter ,
ik weet niet of ik een melding krijg van een bericht , ben nieuw hier , het mag en kan ook via FB , of via peter.dierckens68@gmail.com ik ben van Ruddervoorde
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: ABS pomp Reviseren

Bericht door Dirk Pauwels »

Uitlezen. Dan weet je wat de fout is. Koolborstels, relais, abs sensors, remswitchen etc is zelf te herstellen. Drukmodules heb ik maar 1 adres voor rh electronics. Nog steeds duur, wel garantie.
Weglaten kan ook.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie