Wat ging er bij jouw motorfiets kapot?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

BitKid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 okt 2004, 19:03
Locatie: Vlissingen-NL

Bericht door BitKid »

Ik ben de 2e eigenaar van een 1150GS uit 2003.
Onder garantie en preventief vervangen bij een dealer naar MIJN keuze:

-voorvorkbrace wegens afbladderende verf
-nokkenaskettingspanner wegens overmatig ratelen
-accu wegens slecht ronddraaien bij koude start

Ik ben dus nooit stil gevallen door aflatende techniek.

De garantie is net zo goed als de machine zelf: TOP!
BitKid R1150GS
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
- Salvador Dali
jacky
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 jan 2005, 10:24
Locatie: Ertvelde

Bericht door jacky »

Ik heb mijn RT 96 tweedehands gekocht met 16.000 k in 2001. Bij 38000 km koppelinsplaat vervangen. Bij 58000 km ingaande as en 2 schakelvorken vervangen. :cry: Monenteel 83000 km, ondertussen :) geen verdere abnormale kosten gehad.
Rudi T
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 okt 2004, 21:18
Locatie: Brabant

Bericht door Rudi T »

Ik heb een 1150GS van 2000.
1 probleem mee gehad:
Startmotor vervangen onder garantie in 2002.

voor de rest geen problemen gehad. Behalve afbladderende verf op de vorkbenen en brace. Wat hebben jullie hiertegen gedaan trouwens?


mvg,

Rudi
soj
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2004, 17:07
Locatie: Diepenbeek

Bericht door soj »

voor de rest geen problemen gehad. Behalve afbladderende verf op de vorkbenen en brace. Wat hebben jullie hiertegen gedaan trouwens


Als die 'brace' hetzelfde is als de vorkplaat, dan werd die in 2003 op mijne r1150 gs ( van 2000) vervangen onder garantie. Kostprijs brace : € 291. Moest wel het werk betalen : € 86.52. SCHANDALIG. :evil: :evil: :evil:

Met de 1200 gs is de achtervelg aan het afschilferen. Als ze deze gaan vervangen en ik moet toch nog iets betalen, ga ik toch eens uitleg vragen in Bornem :?: :?:

Er is ook een electronisch onderdeel van de benzinepomp onder garantie vervangen in Koblenz Dtsl. Hotelkosten en taxi werden terugbetaald. € 40 aan telefoon niet en weekend naar de kl :evil: ten
fireman_belgium
Berichten: 132
Lid geworden op: 01 okt 2004, 01:15
Locatie: Puurs
Contacteer:

Wat werkt er nog is een betere vraag ?!

Bericht door fireman_belgium »

Mijn BMW R850RT is van bj april 2003 er staat nu 46.000 km op en heb volgend defect voorgehad.
De motor fiets is al 3 maal stilgevallen tijdens het rijden, telkens BMW service opgebeld 1 x motor afgesleept (in Nederland). Laatste keer was gisteren niet ver van m n woonplaats zelfde scenario alleen deze keer met een val tot gevolg ( spiegel, zijkoffer en cilinderbeschermer en cilinder defect ).
De motorfiets is al 2 maal binnen geweest bij dealer voor dit probleem, eerste keer hebben ze de brandstofpomp vervangen tweede maal hebben ze geen defect vastgesteld. Zijn er nog motorrijders die dit voorgehad hebben :!: :?:
fireman_belgium@hotmail.com
brit

Re: Wat werkt er nog is een betere vraag ?!

Bericht door brit »

fireman_belgium schreef:Zijn er nog motorrijders die dit voorgehad hebben :!: :?:
op mijn roadster (single-spark) heb ik dit probleem ook gehad. de injectoren werden toen vervangen. ik liet ook het stationair toerental hoger afstellen (1300 ipv 1100 rpm). achteraf heb ik nog een paar keer voorgehad dat de motor stilviel tijdens het koppelen.
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Blijkbaar heeft een BMW een droge koppeling en daardoor mag men de koppeling niet laten glijden.
geen enkele koppeling kan daar tegen ook een natteplaat koppeling niet !!!
Eric
Berichten: 153
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:48
Locatie: Reet / Prov: Antwerpen

Bericht door Eric »

niet echt wat stuk gegaan, wel een bloemlezing van wat de motor gekost heeft na zijn aankoop, let wel ik ben de tweede eigenaar, en het is de eerste die hem zo goed heeft onderhouden.het is wat groot ik weet het maar anders was het niet leesbaar

Afbeelding
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

dat is nog eens een boekhouding he. pffff zo goed hou ik dat niet bij, maar het geeft wel motivatie om het eens te doen.
welk programma gebruik je is dat exel :?:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Ik weet echt niet of dat die motor wel goed is onderhouden, de boekhouding is bijgehouden maar slechts heel beperkt en niet in detail, groot onderhoud opschrijven wil niks zeggen, de vervangingsinterval van zijn banden zegt mij wel dat er goed mee gevezen is of dat hij zijn banden half nieuw eraf zwierde...
ik hou in tegenstelling tot dat, alles bij van 't eerste tot 't laatste schroefje en ook op welke km stand die zijn vervangen...
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

freak :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Eric
Berichten: 153
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:48
Locatie: Reet / Prov: Antwerpen

Bericht door Eric »

Danny, ik heb de fakturen wel niet overgeschreven alleen in mijn excel lijst er naar verwezen, als je wil kan ik ze allemaal wel eens inscannen en publiceren ik denk allleen dat dit een beetje te lang zal worden.
Mag ik toch nog vermelden dat de motor in prima staat was, en nooit verkocht was geweest als de eigenaar niet was gestorven, Hij was een lid van Motor club vlaanderen en is in Amerika verongelukt tijdens het rijden van de routte 66. Het was eigenlijk geen pretje om deze te kopen uit respect voor de naaste Familie.Zijn echtgenote was zijn trouwe duo zit
Laatst gewijzigd door Eric op 04 jan 2005, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
Guy
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:16
Locatie: Merelbeke

Bericht door Guy »

Dag allen,

Mijn vorige moto was een K100RT, bouwjaar 87, met aan het eind van zijn leven (in mijn bezit) 145.000 KM, waarvan vele tienduizend door mijzelf afgelegd. Stukgegaan: NIKS. Enkel normale slijtagedelen vervangen.

Nu rij ik rond met een K1100LT, met 65.000 KM. waarvan een kleine 10.000 door mij gereden op 6 maand. Ook hier voorlopig: NIKS.

Lang leve de K-motoren ... :lol:
R1100GS 1994
"Reizen is je openstellen voor de wereld"
Rudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:56
Locatie: Kantens (Groningen)

Bericht door Rudy »

Vooruit, daar komt mijn motor: R1150RT van juni 2001. Nooit een defect gehad! (klop klop)
En een gelukkig nieuwjaar en veel en veilig rijplezier voor jullie allemaal op dit geweldige forum.
Rudy
R1150RT (2001)
Stef RT
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 jan 2005, 17:07
Locatie: 9000

Bericht door Stef RT »

Hallo,
achterste vering vervangen van R1150RT 04-2002. (nieuw gekocht) :(
Lekte van de eerste dag. (vervangen onder garantie :lol: )
Toerenteller met damp. (garantie)

voor de rest geen problemen.
de witten
Berichten: 467
Lid geworden op: 01 okt 2004, 12:50
Locatie: Galmaarden
Contacteer:

Bericht door de witten »

Eric,

Das toch wel verschieten hé dat het onderhoud van de moto 3.09 frank de km kost. !
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Eric
Berichten: 153
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:48
Locatie: Reet / Prov: Antwerpen

Bericht door Eric »

Eric,

Das toch wel verschieten hé dat het onderhoud van de moto 3.09 frank de km kost. !
inderdaad dat is een aanzienlijk bedrag, het bedrag zit juist onder de aankoopwaarde van de motor in 1992, met andere woorden de motor is reeds 2 x betaald.

Eric
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
Ocapity
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2005, 23:57

Bericht door Ocapity »

mijn 1100gs van 1994 in 2003 gekocht van de 3e eigenaar.
garage1
09/2003 nieuwe motor wegens gereden met te wijnig olie (mijn fout of die van de vorige eigenaar?) let er nu iedere keer op voor het rijden.
Hier ga ik niet meer, ze doen dingen die ik niet vraag en waar ik voor moet betalen.
garage2
10/2004 onderhoud
10/2004 linker klep gebroken en in de motor gesukkeld. bij het open halen van de motor zien ze dat de distributie ketting en een van de nokken versleten zijn. bon, Na 1 maand en 20 dagen en 1900euro armer, krijg ik hem terug met 1 bar op de voorband (da is goe om op uwen bek te gaan).
Moest na 1000Km terug gaan voor aanspannen culassen (of hoe noemen die dingen). => niet bij hen dus
garage3
01/2005 aanspannen culassen
Hier wisten ze mij te vertellen dat garage2 de verhouding bij de kleppen van de ingaande en uitgaande omgedraaid hadden. kan niet missen dat ik zeeziek werd van zijn gestotter.

Ah ja, over garage 0 heb ik nog niet gesproken. Met mijn vorige moto ging ik bij hen voor groot onderhoud. bij het naar huis rijden sta ik voor een rood licht en blijft de motor aan 4000T/min draaien, heb de ralanti zelf mogen regelen.

Is het herstellen/onderhouden van een BMW dan zo moeilijk, of mag iedereen de naam BMW aan zijn deur hangen?

afin bon, van garage 3 ben ik nu wel heel gelukkig (al moet ik hiervoor wel bijna heel Belgienland door.
Iemand een goed adres? ook voor oudere, met duckedtape aaneenhangende beemers?
Moest dit even kwijt.

Ocapity
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Waar woon je precies want als je in de buurt van Antwerpen woont kan ik je de Knalpot in Rilland aanbevelen, juist voor oudere Beemers.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Bericht door Erik »

K75RT: rubbers plus kopppelingshuis van de dynamo vervangen (65.000 km)
K75: balhoofdlagers vervangen op 26.000 km (jaren stilgestaan, geen smering-door-beweging waardoor roest een kans krijgt)
Beide onderhouden volgens schema >>> content :D
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
muskovin
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2004, 09:39
Locatie: Mariakerke bij Gent

Bericht door muskovin »

K1100RS van 93:

- Cardan vervangen (duur grapje)
- Voorvering vervangen door een 2e hands ( om de paar maanden begon deze olie te lekken op mijn remmen / band.
- kabel van contact door
- remschijven vervangen (door slijtage)
- Uitlaat afgebroken --> gelast

Dit alles was wel tussen ongeveer 70.000 km en 90.000 km.

R1200GS:
NIETS,NIETS,NIETS
maar rij er nog maar 2 maanden mee, dus nog niet veel km(7400)
Frank Beeper
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:30
Locatie: Brasschaat

Bericht door Frank Beeper »

GS 1150 van april 2003 nu 40.000 kms

Tot op heden geen kosten gehad buiten onderhoud bij de dealer.

Bij mijn laatste grote onderhoudsbeurt tevens 2 nieuwe banden laten zetten, bij lage snelheid tussen 60 en 80 per uur een serieuze "jimmy" in het stuur. Vreemd is dat ik bij de oude banden niks abnormaals voelde.

Blijkt dat, zelfs na balanceren, de velg van het voorwiel niet meer perfect rond draait door een "slag" in het wiel; Zou gekomen zijn tengevolge van een put in het wegdek of een stoeprand. Gezien mijn leeftijd, een wreed rustige rijder geen offroad ofzo, ben ik hierover toch zeer verwondert dat dit bij zo'n machine kan gebeuren. (GS is toch een enduro of niet?)

Overigens zeer goed geholpen door de dealer, heeft voorlopig een wiel van één van zijn vervangmoto's geplaatst om me verder te helpen en zou dan inmiddels de velg proberen te rechten.

Indien dit niet lukt kostprijs iets meer dan 700 €.

Hebben jullie daar ook ervaring mee of heb ik hier gewoon dikke pech???

Beste groeten
Beeper Frank
2003 - 2009 1150 GS
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
ajmo
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:32
Locatie: Breskens, Zeeuws-Vlaanderen

Bericht door ajmo »

Hallo Beeper,

Ik ken je rijstijl, dit is voor mij een geval garantie en/of (zoals we in Holland zeggen) coulance voor mijnheer BMW!

groet ajmo
Frank Beeper
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:30
Locatie: Brasschaat

Bericht door Frank Beeper »

Ajmo,

Het woord waarborg bij een wiel of velg is iets wat ze niet al te best kennen denk ik bij BMW. Ik kan het proberen maar verwacht daar niet al te veel van.

tot kijk
Beeper Frank
2003 - 2009 1150 GS
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Wat ging er bij jouw motorfiets kapot?

Bericht door p@rick »

rutger schreef:wat werd bij jouw huidige (en eventueel voorgaande) bmw brommers vervangen (ook onder garantie) dat niet tot normale onderhoudswerkzaamheden hoort?
Bij mij kwamen de eerste kosten al direct na de aankoop : mijn kapotgeslagen spaarvarken moest vervangen worden.
Ondertussen hebben de scherven van mijn vorig spaarvarken mij enkel nog maar geluk gebracht :P
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie