Wat ging er bij jouw motorfiets kapot?
Moderator: GVN
Ik ben de 2e eigenaar van een 1150GS uit 2003.
Onder garantie en preventief vervangen bij een dealer naar MIJN keuze:
-voorvorkbrace wegens afbladderende verf
-nokkenaskettingspanner wegens overmatig ratelen
-accu wegens slecht ronddraaien bij koude start
Ik ben dus nooit stil gevallen door aflatende techniek.
De garantie is net zo goed als de machine zelf: TOP!
Onder garantie en preventief vervangen bij een dealer naar MIJN keuze:
-voorvorkbrace wegens afbladderende verf
-nokkenaskettingspanner wegens overmatig ratelen
-accu wegens slecht ronddraaien bij koude start
Ik ben dus nooit stil gevallen door aflatende techniek.
De garantie is net zo goed als de machine zelf: TOP!
BitKid R1150GS
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
- Salvador Dali
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
- Salvador Dali
voor de rest geen problemen gehad. Behalve afbladderende verf op de vorkbenen en brace. Wat hebben jullie hiertegen gedaan trouwens
Als die 'brace' hetzelfde is als de vorkplaat, dan werd die in 2003 op mijne r1150 gs ( van 2000) vervangen onder garantie. Kostprijs brace : € 291. Moest wel het werk betalen : € 86.52. SCHANDALIG.
Met de 1200 gs is de achtervelg aan het afschilferen. Als ze deze gaan vervangen en ik moet toch nog iets betalen, ga ik toch eens uitleg vragen in Bornem
Er is ook een electronisch onderdeel van de benzinepomp onder garantie vervangen in Koblenz Dtsl. Hotelkosten en taxi werden terugbetaald. € 40 aan telefoon niet en weekend naar de kl ten
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 01 okt 2004, 01:15
- Locatie: Puurs
- Contacteer:
Wat werkt er nog is een betere vraag ?!
Mijn BMW R850RT is van bj april 2003 er staat nu 46.000 km op en heb volgend defect voorgehad.
De motor fiets is al 3 maal stilgevallen tijdens het rijden, telkens BMW service opgebeld 1 x motor afgesleept (in Nederland). Laatste keer was gisteren niet ver van m n woonplaats zelfde scenario alleen deze keer met een val tot gevolg ( spiegel, zijkoffer en cilinderbeschermer en cilinder defect ).
De motorfiets is al 2 maal binnen geweest bij dealer voor dit probleem, eerste keer hebben ze de brandstofpomp vervangen tweede maal hebben ze geen defect vastgesteld. Zijn er nog motorrijders die dit voorgehad hebben
fireman_belgium@hotmail.com
De motor fiets is al 3 maal stilgevallen tijdens het rijden, telkens BMW service opgebeld 1 x motor afgesleept (in Nederland). Laatste keer was gisteren niet ver van m n woonplaats zelfde scenario alleen deze keer met een val tot gevolg ( spiegel, zijkoffer en cilinderbeschermer en cilinder defect ).
De motorfiets is al 2 maal binnen geweest bij dealer voor dit probleem, eerste keer hebben ze de brandstofpomp vervangen tweede maal hebben ze geen defect vastgesteld. Zijn er nog motorrijders die dit voorgehad hebben
fireman_belgium@hotmail.com
Re: Wat werkt er nog is een betere vraag ?!
op mijn roadster (single-spark) heb ik dit probleem ook gehad. de injectoren werden toen vervangen. ik liet ook het stationair toerental hoger afstellen (1300 ipv 1100 rpm). achteraf heb ik nog een paar keer voorgehad dat de motor stilviel tijdens het koppelen.fireman_belgium schreef:Zijn er nog motorrijders die dit voorgehad hebben
niet echt wat stuk gegaan, wel een bloemlezing van wat de motor gekost heeft na zijn aankoop, let wel ik ben de tweede eigenaar, en het is de eerste die hem zo goed heeft onderhouden.het is wat groot ik weet het maar anders was het niet leesbaar
Alles gaat slechter onder druk
R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
dat is nog eens een boekhouding he. pffff zo goed hou ik dat niet bij, maar het geeft wel motivatie om het eens te doen.
welk programma gebruik je is dat exel
welk programma gebruik je is dat exel
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Ik weet echt niet of dat die motor wel goed is onderhouden, de boekhouding is bijgehouden maar slechts heel beperkt en niet in detail, groot onderhoud opschrijven wil niks zeggen, de vervangingsinterval van zijn banden zegt mij wel dat er goed mee gevezen is of dat hij zijn banden half nieuw eraf zwierde...
ik hou in tegenstelling tot dat, alles bij van 't eerste tot 't laatste schroefje en ook op welke km stand die zijn vervangen...
ik hou in tegenstelling tot dat, alles bij van 't eerste tot 't laatste schroefje en ook op welke km stand die zijn vervangen...
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
freak
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Danny, ik heb de fakturen wel niet overgeschreven alleen in mijn excel lijst er naar verwezen, als je wil kan ik ze allemaal wel eens inscannen en publiceren ik denk allleen dat dit een beetje te lang zal worden.
Mag ik toch nog vermelden dat de motor in prima staat was, en nooit verkocht was geweest als de eigenaar niet was gestorven, Hij was een lid van Motor club vlaanderen en is in Amerika verongelukt tijdens het rijden van de routte 66. Het was eigenlijk geen pretje om deze te kopen uit respect voor de naaste Familie.Zijn echtgenote was zijn trouwe duo zit
Mag ik toch nog vermelden dat de motor in prima staat was, en nooit verkocht was geweest als de eigenaar niet was gestorven, Hij was een lid van Motor club vlaanderen en is in Amerika verongelukt tijdens het rijden van de routte 66. Het was eigenlijk geen pretje om deze te kopen uit respect voor de naaste Familie.Zijn echtgenote was zijn trouwe duo zit
Laatst gewijzigd door Eric op 04 jan 2005, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles gaat slechter onder druk
R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
Dag allen,
Mijn vorige moto was een K100RT, bouwjaar 87, met aan het eind van zijn leven (in mijn bezit) 145.000 KM, waarvan vele tienduizend door mijzelf afgelegd. Stukgegaan: NIKS. Enkel normale slijtagedelen vervangen.
Nu rij ik rond met een K1100LT, met 65.000 KM. waarvan een kleine 10.000 door mij gereden op 6 maand. Ook hier voorlopig: NIKS.
Lang leve de K-motoren ...
Mijn vorige moto was een K100RT, bouwjaar 87, met aan het eind van zijn leven (in mijn bezit) 145.000 KM, waarvan vele tienduizend door mijzelf afgelegd. Stukgegaan: NIKS. Enkel normale slijtagedelen vervangen.
Nu rij ik rond met een K1100LT, met 65.000 KM. waarvan een kleine 10.000 door mij gereden op 6 maand. Ook hier voorlopig: NIKS.
Lang leve de K-motoren ...
R1100GS 1994
"Reizen is je openstellen voor de wereld"
"Reizen is je openstellen voor de wereld"
inderdaad dat is een aanzienlijk bedrag, het bedrag zit juist onder de aankoopwaarde van de motor in 1992, met andere woorden de motor is reeds 2 x betaald.Eric,
Das toch wel verschieten hé dat het onderhoud van de moto 3.09 frank de km kost. !
Eric
Alles gaat slechter onder druk
R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
mijn 1100gs van 1994 in 2003 gekocht van de 3e eigenaar.
garage1
09/2003 nieuwe motor wegens gereden met te wijnig olie (mijn fout of die van de vorige eigenaar?) let er nu iedere keer op voor het rijden.
Hier ga ik niet meer, ze doen dingen die ik niet vraag en waar ik voor moet betalen.
garage2
10/2004 onderhoud
10/2004 linker klep gebroken en in de motor gesukkeld. bij het open halen van de motor zien ze dat de distributie ketting en een van de nokken versleten zijn. bon, Na 1 maand en 20 dagen en 1900euro armer, krijg ik hem terug met 1 bar op de voorband (da is goe om op uwen bek te gaan).
Moest na 1000Km terug gaan voor aanspannen culassen (of hoe noemen die dingen). => niet bij hen dus
garage3
01/2005 aanspannen culassen
Hier wisten ze mij te vertellen dat garage2 de verhouding bij de kleppen van de ingaande en uitgaande omgedraaid hadden. kan niet missen dat ik zeeziek werd van zijn gestotter.
Ah ja, over garage 0 heb ik nog niet gesproken. Met mijn vorige moto ging ik bij hen voor groot onderhoud. bij het naar huis rijden sta ik voor een rood licht en blijft de motor aan 4000T/min draaien, heb de ralanti zelf mogen regelen.
Is het herstellen/onderhouden van een BMW dan zo moeilijk, of mag iedereen de naam BMW aan zijn deur hangen?
afin bon, van garage 3 ben ik nu wel heel gelukkig (al moet ik hiervoor wel bijna heel Belgienland door.
Iemand een goed adres? ook voor oudere, met duckedtape aaneenhangende beemers?
Moest dit even kwijt.
Ocapity
garage1
09/2003 nieuwe motor wegens gereden met te wijnig olie (mijn fout of die van de vorige eigenaar?) let er nu iedere keer op voor het rijden.
Hier ga ik niet meer, ze doen dingen die ik niet vraag en waar ik voor moet betalen.
garage2
10/2004 onderhoud
10/2004 linker klep gebroken en in de motor gesukkeld. bij het open halen van de motor zien ze dat de distributie ketting en een van de nokken versleten zijn. bon, Na 1 maand en 20 dagen en 1900euro armer, krijg ik hem terug met 1 bar op de voorband (da is goe om op uwen bek te gaan).
Moest na 1000Km terug gaan voor aanspannen culassen (of hoe noemen die dingen). => niet bij hen dus
garage3
01/2005 aanspannen culassen
Hier wisten ze mij te vertellen dat garage2 de verhouding bij de kleppen van de ingaande en uitgaande omgedraaid hadden. kan niet missen dat ik zeeziek werd van zijn gestotter.
Ah ja, over garage 0 heb ik nog niet gesproken. Met mijn vorige moto ging ik bij hen voor groot onderhoud. bij het naar huis rijden sta ik voor een rood licht en blijft de motor aan 4000T/min draaien, heb de ralanti zelf mogen regelen.
Is het herstellen/onderhouden van een BMW dan zo moeilijk, of mag iedereen de naam BMW aan zijn deur hangen?
afin bon, van garage 3 ben ik nu wel heel gelukkig (al moet ik hiervoor wel bijna heel Belgienland door.
Iemand een goed adres? ook voor oudere, met duckedtape aaneenhangende beemers?
Moest dit even kwijt.
Ocapity
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Waar woon je precies want als je in de buurt van Antwerpen woont kan ik je de Knalpot in Rilland aanbevelen, juist voor oudere Beemers.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
K1100RS van 93:
- Cardan vervangen (duur grapje)
- Voorvering vervangen door een 2e hands ( om de paar maanden begon deze olie te lekken op mijn remmen / band.
- kabel van contact door
- remschijven vervangen (door slijtage)
- Uitlaat afgebroken --> gelast
Dit alles was wel tussen ongeveer 70.000 km en 90.000 km.
R1200GS:
NIETS,NIETS,NIETS
maar rij er nog maar 2 maanden mee, dus nog niet veel km(7400)
- Cardan vervangen (duur grapje)
- Voorvering vervangen door een 2e hands ( om de paar maanden begon deze olie te lekken op mijn remmen / band.
- kabel van contact door
- remschijven vervangen (door slijtage)
- Uitlaat afgebroken --> gelast
Dit alles was wel tussen ongeveer 70.000 km en 90.000 km.
R1200GS:
NIETS,NIETS,NIETS
maar rij er nog maar 2 maanden mee, dus nog niet veel km(7400)
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:30
- Locatie: Brasschaat
GS 1150 van april 2003 nu 40.000 kms
Tot op heden geen kosten gehad buiten onderhoud bij de dealer.
Bij mijn laatste grote onderhoudsbeurt tevens 2 nieuwe banden laten zetten, bij lage snelheid tussen 60 en 80 per uur een serieuze "jimmy" in het stuur. Vreemd is dat ik bij de oude banden niks abnormaals voelde.
Blijkt dat, zelfs na balanceren, de velg van het voorwiel niet meer perfect rond draait door een "slag" in het wiel; Zou gekomen zijn tengevolge van een put in het wegdek of een stoeprand. Gezien mijn leeftijd, een wreed rustige rijder geen offroad ofzo, ben ik hierover toch zeer verwondert dat dit bij zo'n machine kan gebeuren. (GS is toch een enduro of niet?)
Overigens zeer goed geholpen door de dealer, heeft voorlopig een wiel van één van zijn vervangmoto's geplaatst om me verder te helpen en zou dan inmiddels de velg proberen te rechten.
Indien dit niet lukt kostprijs iets meer dan 700 €.
Hebben jullie daar ook ervaring mee of heb ik hier gewoon dikke pech???
Beste groeten
Beeper Frank
Tot op heden geen kosten gehad buiten onderhoud bij de dealer.
Bij mijn laatste grote onderhoudsbeurt tevens 2 nieuwe banden laten zetten, bij lage snelheid tussen 60 en 80 per uur een serieuze "jimmy" in het stuur. Vreemd is dat ik bij de oude banden niks abnormaals voelde.
Blijkt dat, zelfs na balanceren, de velg van het voorwiel niet meer perfect rond draait door een "slag" in het wiel; Zou gekomen zijn tengevolge van een put in het wegdek of een stoeprand. Gezien mijn leeftijd, een wreed rustige rijder geen offroad ofzo, ben ik hierover toch zeer verwondert dat dit bij zo'n machine kan gebeuren. (GS is toch een enduro of niet?)
Overigens zeer goed geholpen door de dealer, heeft voorlopig een wiel van één van zijn vervangmoto's geplaatst om me verder te helpen en zou dan inmiddels de velg proberen te rechten.
Indien dit niet lukt kostprijs iets meer dan 700 €.
Hebben jullie daar ook ervaring mee of heb ik hier gewoon dikke pech???
Beste groeten
Beeper Frank
2003 - 2009 1150 GS
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:30
- Locatie: Brasschaat
Re: Wat ging er bij jouw motorfiets kapot?
Bij mij kwamen de eerste kosten al direct na de aankoop : mijn kapotgeslagen spaarvarken moest vervangen worden.rutger schreef:wat werd bij jouw huidige (en eventueel voorgaande) bmw brommers vervangen (ook onder garantie) dat niet tot normale onderhoudswerkzaamheden hoort?
Ondertussen hebben de scherven van mijn vorig spaarvarken mij enkel nog maar geluk gebracht
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)