1200 GS adventure - alu koffers

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
sven
Contacteer:

1200 GS adventure - alu koffers

Bericht door sven »

Voor wie alu koffers wil op zijn 1200 GS adventure

http://www.kapaza.be/detail/3430387/Org ... s1200.html

Gelet op de laaaaange levertijden.... :oops:

mvg, Sven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Met of zonder minuscul gaatje?

Stoffel ;)
Afbeelding
Pjèr

Bericht door Pjèr »

Stoffel schreef:Met of zonder minuscul gaatje?

Stoffel ;)
Wat wordt er met dat miniscuul gaatje bedoeld? Ik heb gehoord dat de oude modellen van de Alu koffers vlug scheuren en daardoor vervangen werden door een nieuwe model, heeft dat gaatje er iets mee te maken?
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Gaatje is tegen het vacuum-trekken...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
shadow

kofferhouders voor 1200GSA

Bericht door shadow »

Ik verkoop de alu kofferhouders voor de 1200GSA voor 250 eurokes(nieuwstaat nooit gebruikt),kosten van fabriek af 340 euro,

grtz Shadow
Dirk Pauwels

Re: 1200 GS adventure - alu koffers

Bericht door Dirk Pauwels »

sven schreef:Voor wie alu koffers wil op zijn 1200 GS adventure

mvg, Sven
Veel geld voor een stel onpraktische koffers....die vd gewone GS passen ook en zijn makkelijk te vinden 2de hands of redelijk betaalbaar nieuw, en ziet er bovendien beter uit vind ik....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Frank K

Bericht door Frank K »

Dirk Pauwels:
Veel geld voor een stel onpraktische koffers....die vd gewone GS passen ook en zijn makkelijk te vinden 2de hands of redelijk betaalbaar nieuw, en ziet er bovendien beter uit vind ik....
Goed dat je de bemerking eindigde met "..... vind ik....."

Kan je het onpraktische van de koffers met argumenten omkleden ajb?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LucVB

Re: 1200 GS adventure - alu koffers

Bericht door LucVB »

Dirk Pauwels schreef:
sven schreef:Voor wie alu koffers wil op zijn 1200 GS adventure

mvg, Sven
Zelf ben ik van de Gsa koffers zeer te vreden , , enorme en praktische laadkapaciteit; Veder, zoals in andere topics al aangehaald, sluiten ze perfeckt af. Ze kunnen dienen als zitje, of picnick tafel. Er kunnen ook gemakkelijk nog bagagerollen opgebonden worden. Voor mij zijn ze zeker hun geld waard. Zij die er de binnentassen bij kopen zullen er ook geen spijt van hebben.
Ps reeds 14000km reis en vakantie ervaring mee.
beemerke

Bericht door beemerke »

heb er mijn koffers van mijne gs1200 opgezet en ben er heel tevreden over, valt best mee. foto's staan trouwens op topic; toon jullie gs
Kan ze verkleinen en vergroten maar dat wist iedereen hier al hé.
Zolang we kunnen en zoveel we kunnen rijden maar!
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Frank K schreef:Dirk Pauwels:
Goed dat je de bemerking eindigde met "..... vind ik....."

Kan je het onpraktische van de koffers met argumenten omkleden ajb?
Die van de gewone 1200 zijn verstelbaar in de breedte, heel belangrijk als je veel files doet. Ze zijn ook dicht tegen de moto opgehangen en dus sowieso al handiger in het verkeer. Bovendien zijn de mijne redelijk waterdicht en trekken ze geen vacuum, hoef dus geen gaatjes te boren....en ze zijn goedkoper. ik hoef ook geen alu koffers want ik ben niet van plan om met mijn GSke een wereldreis te doen (wat trouwens 95% vd ADV gebruikers ook niet van plan is denk) dus enkel om de looks zou ik ze niet kopen. De meeste weten trouwens niet eens dat de koffers vd gewone GS ook passen, waardoor de dure alu koffers toch veel verkocht worden. Goeie marketing machine hé
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Kurt

Bericht door Kurt »

Hierbij misschien toch even vermelden dat de gewone koffers van de GS erop kunnen, maar dat dan wel grote bagagedrager, met goeie handgroepen voor de duo, moet verwijderd worden. Er moet dan nog eventueel terug een bagagerekje van een gewone GS gemonteerd worden en dat kost ook nog eens iets. Ik vind de GSA persoonlijk het mooist en meest functioneel met de alu-koffers en het grote bagagerek.
Plaats reactie