C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW C-serie scooters.

Moderator: GVN

K.d.s
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mei 2020, 17:44
Woonplaats: 9160

C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door K.d.s »

Beste C rijders,

Graag jullie mening over het volgende.

Ik heb sinds juni 2019 een c400gt. Zalige scooter die me dagelijks door de files naar Zaventem brengt.
Hiervoor deed ik hetzelfde met een Honda Forza 125 na 1 jaar en 19000 probleemloze kilometers een c400gt gekocht omdat ik hier een 5 jaars garantie pakket met onbeperkte kilometers kon krijgen en iets minder defensief wou rijden.


Bij deze wil ik mijn gebruikers ervaring delen met iedereen die overweegt er een te kopen.

Eerst en vooral was er het gekende probleem met het zadel dat niet sloot.
Bij de dealer geweest en verschillende malen gecontacteerd. Uiteindelijk heb ik iets meer dan 6 maand moeten wachten op een nieuw zadel!

Gelukkig had ik dan nog het probleem niet met het random stilvallen van de motor.

2 de probleem.
De sleutel van de batterij loopt zeer snel leeg. Ondertussen zit ik aan mijn 3rde batterij. Onthou dat mijn c400gt nog geen jaar oud is.

3rde probleem.
Koelwater temperatuur is zeer laag tijdens rijden.
Normale ontploffing motoren draaien rond 90-95 graden soms hoger om efficiënt te werken. De c400. Geraakt niet hoger dan 81°C en pas op als het regent dan zie je de motor temperatuur zakken naar 66°C en uw benzineverbruik omhoog schieten.

En ik hoor het u al denken “ dit is overduidelijk een thermostaat probleem” -> nope.
Deze is onder garantie vervangen maar verder wordt daar nu niet veel gevolg aan gegeven.

4de probleem.
Moeilijk starten te pas en te onpas. 12V batterij vervangen door dealer maar het probleem is nog steeds bestaande.


VERASSING!!!!!
Zoals ik al zij. onlangs 20000km bereikt dus een groot onderhoud was nodig.
Echter toen ik de faktuur voorgeschoteld kreeg werd ik even onwel.
Totaal 1100€!!!!!!!!!!! Onthou dat deze scooter in aankoop +- tussen de 7500en 9500€ kost!
Ik heb dus op 1 jaar tijd een totaal van 1500€ aan onderhoud uitgeven. Dit houdt in 1 klein onderhoud. 1 groot onderhoud. En 1 set banden gelukkig bij de lokale banden boer anders zou mijn totale onderhouds kost makkelijk150€ hoger hebben gelegen.

Samenvatting:
C400gt.
+Zeer leuke goed op de baan liggende scooter.
- extreem hoge onderhoudskost de samenvatting hierboven gaat hem enkel om normaal onderhoud dus geen schade herstel of extra services of iets dergelijke.

Gevolg:
Ik overweeg sterk om de c400 terug van de hand te doen. Of eventueel zelf mijn onderhoud te doen. Jammer voor de dealer. En wat de garantie betreft “so be it” hetgeen ik uitspaar aan budget kan ik eventueel makkelijk spenderen aan grotere herstellingen.


P.s.
Aan alle scooter haters gelieve u te onthouden van commentaar.
Deze post is er om andere gebruikers te waarschuwen voor wat hen te wachten staat.

Aan degene die graag een bewijs willen. Ik kan de facturen doormailen dan heb je een idee wat men zoal graag allemaal eens nodeloos vervangt.

Update:06/2020. 23000km
Achterwiel lager defect: er was een roest spoor op het achterwiel dat uit het lager leek te komen dus is deze vervangen door BMW.
Een paar dagen later de batterij van de keyless start sleutel voor de 4de keer leeg. Dus men heeft besloten om de sleutel te vervangen.

Lage motortemperatuur bij regen: De dealer heeft me verteld dat men dit aan het onderzoeken is. Hopelijk horen we snel wat het probleem is.
Laatst gewijzigd door K.d.s op 06 jul 2020, 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door WILBIKE »

Erg bedankt dit te willen delen, zou morgen voor een proefrit met de C400 gaan en beoogde deze aan te schaffen... zal maar terugkeren naar Yam of Honda als 2e voertuig, hiermee nooit zulke problemen gehad!
Tevens wil ik wel vermelden dat het zadel niet alleen bij de C-serie problemen geeft, bij mijn F/GS zit al een tweede nieuw sluitsysteem en nog steeds blijven dezelfde problemen terugkomen, het asje dat de zadelpen vooraan moet vasthouden komt steeds los bij het openen. Met veel problemen en een punttang kan je dan een gedeeltelijke sluiting forceren... maar een oplossing zit er bij Herr BMW niet meer in tegenwoordig. :cry:
Lid BMW MC Vlaanderen...
fronteradriver
Berichten: 396
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:32
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gentbrugge

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door fronteradriver »

Ik heb ook een scooter als 2de motor. Heel handig..ik rij er meer mee dan met mijn eerste motor. Ik heb nu een sym 125i. Goedkoper kan ik niet rijden..
Ik betaal voor een groot onderhoud 130 euro bij de dealer...
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door KeeS16 »

fronteradriver schreef:Ik heb ook een scooter als 2de motor. Heel handig..ik rij er meer mee dan met mijn eerste motor. Ik heb nu een sym 125i. Goedkoper kan ik niet rijden..
Ik betaal voor een groot onderhoud 130 euro bij de dealer...
In vergelijking met een 1200 Gs, VEEL dus.
10000 beurt 163.75
20000 beurt 371.18
30000 beurt 191.68
Alles onderhouden bij Bmw PMW te Genk
Dus rij ik goedkoper, met een echte motor, en jij met een ,,,, tjaaaaa brummerken :lol:
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door st1100 »

Ze hebben me er eens 1tje als vervang motor gegeven.... was ik blijdat ik die mocht teruggeven

Wat gebeurde er dan allemaal voor aan 1100€ te geraken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door KeeS16 »

Veel uren zitten bij het demonteren/ monteren van tupperware.
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door st1100 »

Een normaal groot onderhoud kost max 400€.(zie paar posts hierboven) Ze rekenen 6,3€ +btw per eenheid (10min ? ) Dus zijn ze 8 uur bezig om tupperware te demonteren en 8 uur om die er weer op te zetten. .... dacht het niet zeker.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door Pol »

st1100 schreef:Ze hebben me er eens 1tje als vervang motor gegeven.... was ik blijdat ik die mocht teruggevenAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Wat gebeurde er dan allemaal voor aan 1100€ te geraken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Alle uit te voeren werken aanvinken die op de werkfiche staan en die niet uitgevoerd werden en de printer betalen die er de vooropgestelde factuur laat uitbollen.
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door st1100 »

Als ze je werken aanrekenen die niet gedaan zijn , ben je opgelicht , moet je naar de politie gaan en het aangeven......
En een andere garagist zoeken.
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door Pol »

st1100 schreef:Als ze je werken aanrekenen die niet gedaan zijn , ben je opgelicht , moet je naar de politie gaan en het aangeven......
En een andere garagist zoeken.
Straffer nog. Bij een officiele moto dealer ( ik ga het baarbij laten...) werd mij na een het eerste 1000 km onderhoud voorgesteld om alles opnieuw te doen en ik mocht er bijblijven.
Blad stond vol V kes maar geen kloten aan uitgestoken .Of toch , carterolie en basta. Baas kon er niks aan doen maar dat was mijn probleem niet.
Autodealer : Koppeling van wagen buurman werd vervangen. Jaja :roll: Sukkelaar eerste week van 14-18 zwaargewond en blijvend invalide. Diene zak van ne garagist wou die brave man dan nog pluimen ook.
Heb garagist de keuze gelaten : geld terug of deurwaarder bijgestaan door technisch expert. Zonder palaberen geld terug gekregen.
Heb er nog een goei van VAG dealer en Polo van schoonmoeder. Da was ook ni just ,hahaha
K.d.s
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mei 2020, 17:44
Woonplaats: 9160

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door K.d.s »

st1100 schreef:Ze hebben me er eens 1tje als vervang motor gegeven.... was ik blijdat ik die mocht teruggevenAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Wat gebeurde er dan allemaal voor aan 1100€ te geraken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Voor die 1100€ zijn alle vloeistoffen , filters, bougie vervangen, ook cvt riem met nog eens alle vlieggewichten.
Ook hebben ze remblokjes achteraan gestoken. Ook moesten er 2 silent blokken vervangen worden (180€ zonder werkuren). Das blijkbaar allemaal maar normaal dat zo een onderdelen extreem snel slijten.
De scooter is nog geen jaar oud maar er moest blijkbaar al nieuwe remvloeistof en nieuwe voorvorkolie!
Er is bij de aankoop extra betaald voor 2 jaar extra garantie. Als men zo veel onderdelen vervangt als standaard procedure dan kunnen ze gemakkelijk 10 jaar garantie geven en niets extra rekenen aan de klant bij aankoop. Nu voelt het aan als oplichting. Als het je moest interesseren ik kan u de faktuur doormailen.
Laatst gewijzigd door K.d.s op 29 mei 2020, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
K.d.s
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mei 2020, 17:44
Woonplaats: 9160

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door K.d.s »

KeeS16 schreef:Veel uren zitten bij het demonteren/ monteren van tupperware.
Ongeveer een 300€ werkuren de rest is de prijs van de onderdelen. Ik weet niet of je de c400 al eens goed hebt bekeken maar je kan overal makkelijk aan. Bij een RT moet je Meyer loschroeven om overal aan te kunnen.
K.d.s
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mei 2020, 17:44
Woonplaats: 9160

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door K.d.s »

KeeS16 schreef:
fronteradriver schreef:Ik heb ook een scooter als 2de motor. Heel handig..ik rij er meer mee dan met mijn eerste motor. Ik heb nu een sym 125i. Goedkoper kan ik niet rijden..
Ik betaal voor een groot onderhoud 130 euro bij de dealer...
In vergelijking met een 1200 Gs, VEEL dus.
10000 beurt 163.75
20000 beurt 371.18
30000 beurt 191.68
Alles onderhouden bij Bmw PMW te Genk
Dus rij ik goedkoper, met een echte motor, en jij met een ,,,, tjaaaaa brummerken :lol:
Laat me raden gij rijdt waarschijnlijk rond met zo alu bakken om uw ego mee te voeren en verder niets. :grin:
Ik steek ze elke morgen vlotjes voorbij die gasten. Elke morgen moeten ze slalommen tussen de auto’s om toch maar geen spiegels mee te pakken.
Geef mij dan maar zo een Tupperware kraam,brummeken, “geen echte motor” waar ik overal mee tussen kan. Zoals ik al zei in mijn eerste bericht” aan de scooterhaters gelieve zich te onthouden.” De mening over het al dan niet echte motor of niet heeft hier totaal geen belang.
Moest het u dan toch interesseren ik heb de c400gt gekocht in functie van het gebruik “woon werk verkeer”. Ik doe 25000km per jaar en rij in alle seizoen. Ja ook als het regent lekker droog achter een scherm.
Deze post is er enkel en alleen om mensen bewust te maken van de kosten die er aan verbonden zijn en dat ze onredelijk hoog zijn. Ik dacht zal eens een premium merk kopen dan ben ik gerust voor een tijdje. Jammer genoeg heb ik me zwaar vergist en mijn werk niet goed verricht voor de aankoop.

P.S.
Elk zijne meug zeggen bij ons.
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door KeeS16 »

K.d.s schreef:
KeeS16 schreef:
fronteradriver schreef:Ik heb ook een scooter als 2de motor. Heel handig..ik rij er meer mee dan met mijn eerste motor. Ik heb nu een sym 125i. Goedkoper kan ik niet rijden..
Ik betaal voor een groot onderhoud 130 euro bij de dealer...
In vergelijking met een 1200 Gs, VEEL dus.
10000 beurt 163.75
20000 beurt 371.18
30000 beurt 191.68
Alles onderhouden bij Bmw PMW te Genk
Dus rij ik goedkoper, met een echte motor, en jij met een ,,,, tjaaaaa brummerken :lol:
Laat me raden gij rijdt waarschijnlijk rond met zo alu bakken om uw ego mee te voeren en verder niets. :grin:
Ik steek ze elke morgen vlotjes voorbij die gasten. Elke morgen moeten ze slalommen tussen de auto’s om toch maar geen spiegels mee te pakken.
Geef mij dan maar zo een Tupperware kraam,brummeken, “geen echte motor” waar ik overal mee tussen kan. Zoals ik al zei in mijn eerste bericht” aan de scooterhaters gelieve zich te onthouden.” De mening over het al dan niet echte motor of niet heeft hier totaal geen belang.





Moest het u dan toch interesseren ik heb de c400gt gekocht in functie van het gebruik “woon werk verkeer”. Ik doe 25000km per jaar en rij in alle seizoen. Ja ook als het regent lekker droog achter een scherm.
Deze post is er enkel en alleen om mensen bewust te maken van de kosten die er aan verbonden zijn en dat ze onredelijk hoog zijn. Ik dacht zal eens een premium merk kopen dan ben ik gerust voor een tijdje. Jammer genoeg heb ik me zwaar vergist en mijn werk niet goed verricht voor de aankoop.

P.S.
Elk zijne meug zeggen bij ons.
Nope, de vario koffers, zelfs geen topkoffer, en de varios gaan er enkel op bij langdurige, (vanaf 3 overnachtingen) vakantie's.
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door st1100 »

Lap , we worden hier in korte tijd veel wijzer.

Verbeter de wereld begin bij jezelf. Je reageert als een stier (met een picuur in z’n gat) op een rode lap ...op een niet eens zo verkeerde opmerking over een scooter. Het zit blijkbaar diep uw scooter ;-) De cliché’s die je zelf gebruikt zijn zelfs groter...

En ja een 1200GS heeft een breed stuur , dat kan soms een beetje lastig zijn in de file. Maaar o zo plezant op een bochtig ardennen baantje :-) ..... kan jij niet weten , natuurlijk. En het zal wel , dat je met een smalle scooter af en toe sneller bent in de file , maar veel hangt af van de berijder. Mij hangt er regelmatig een smal ding in de weg , die constant remmen voor een gat waar je met een vrachtwagen door kan. In ieder geval moest je mij naderen in de file , ik zou je langs laten , en met een grote glimlach en duim , denken : ziet em gaan. En wat de rest daar van denkt hé........fukit

Allez , terzake.

Vooral woon-werk dat is goed , je gaat een ferm stuk van die 1100€ recupereren , volgend jaar via de belastingen ;-)

Je schreef dat je moest betalen voor niet uitgevoerde werken maar nu blijkt er toch wel veel werk gedaan... Dat een automatische transmissie duurder in gebruik is dat lijkt me logisch. Door het niet kunnen terugschakelen , heb je enkel de remmen en dus slijten blokjes en schijven sneller. (Nog eens extra omdat ze zo klein zijn) Dat vloeistoffen jaarlijks vervangen worden is goed. Door dat niet te doen kan er bijvoorbeeld aanslag ontstaan op de remzuiger , waardoor die niet terug naar binnen gaat bij het lossen van de rem —> slepen een beetje dan , met alle gevolgen en extra slijtage. Ik weet hoe het bij jou zit maar mijn gezondheid is belangrijker dan een paar euro remvloeistof.

Punt is uiteindelijk , of het normaal is dat er na slechts 10000 km zoveel onderdelen nodig zijn om de variokoppeling te laten werken.En of dat dan normale slijtage is of een fabricagefout. Dat zal een welles nietes ding blijven vrees ik , één dat je niet kan winnen. We hadden hetzelfde met de tussenbak van een X (wagen). Onze volgende gezinswagen zal van een echt premium merk zijn , geen brol met 4 wielen meer dat is zeker.

Ik lees ‘er werd extra betaald voor 2 jaar garantie’ wat me doet besluiten dat het een 2é hands is , hoe zeker ben je van de kilometerstand? Misschien was de vorige eigenaar niet zo zuinig op z’n scooter.... Onlangs was er in Nl een reportage over 2é hands motoren en daar bleek toch wel grove fraude met kilometerstanden en zelfs ‘total loss’ motoren die als bijna nieuw werden verkocht (vooral na buitenlandse import).... zal bij ons wel niet beter zijn vrees ik. Soms zie je ook hier motoren te koop , die amper 1000km/jaar gedaan hebben , velen zien dat als een plus. Ik heb liever een motor die regelmatig gereden heeft en regelmatig onderhoud had.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
GSA1986
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 jan 2017, 18:18
Woonplaats: 1540
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door GSA1986 »

Wat betreft die temperatuur...
Men GSA gaat in De huidige weersomstandigheden ook niet hoger dan 81- 85 graden.
Heb dit opgezocht en is normaal voor deze motor.
Zoek het is op voor u C400... ik vind 90-95 eerder aan de hoge kant zelf.

1100euro is er los over, zelf in BMW termen.
Heb al hele boel moto’s gehad maar nooit boven de 500€ geweest (bijna alle merken doorlopen), excl banden!!

Stuur die factuur ter controle is door naar BMW Motorrad Belux, die controleren dat graag voor u en houden zo hun dealers (en de zuiverheid van de merknaam) wat in het oog.

Verwacht wel geen terug betaling, ook al is het BMW, het hoogst haalbare is een tegoedbon, maar wie niet probeert...

Men broer heeft ook steeds motorscooters gehad. Die was het meest tevreden bij en over Yamaha.
1200GS 2007(sold)
1200RT 2012
1250GS 2019 (sold)
1200GSA 2017 triple Black (daily)
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door aantzeetje »

een groot onderhoud van een 650GT kost iets van een 800€. De aandrijfriem wordt hierbij ook vervangen.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door st1100 »

GSA1986 schreef:.....Stuur die factuur ter controle is door naar BMW Motorrad Belux, die controleren dat graag voor u en houden zo hun dealers (en de zuiverheid van de merknaam) wat in het oog........
Proberen kan altijd natuurlijk. Maar op 80.000 km een kapotte tussenbak en 4500€ kosten. Wagen nieuw gekocht en volledig onderhoudsboekje bij officiële dealer vonden ze ook niet abnormaal en geen fabricagefout..... in Bornem.

Dus ik zou er niet te veel op hopen :-(
:-(

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
fronteradriver
Berichten: 396
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:32
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gentbrugge

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door fronteradriver »

KeeS16 schreef:
fronteradriver schreef:Ik heb ook een scooter als 2de motor. Heel handig..ik rij er meer mee dan met mijn eerste motor. Ik heb nu een sym 125i. Goedkoper kan ik niet rijden..
Ik betaal voor een groot onderhoud 130 euro bij de dealer...
In vergelijking met een 1200 Gs, VEEL dus.
10000 beurt 163.75
20000 beurt 371.18
30000 beurt 191.68
Alles onderhouden bij Bmw PMW te Genk
Dus rij ik goedkoper, met een echte motor, en jij met een ,,,, tjaaaaa brummerken :lol:
Mijn 1200 GSA was veel duurder in onderhoud...cardan...spaakwielen...ABS...versnellingsbak...ging allemaal kapot. En na 50.000 km brak er een klep af...motor kapot...
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door st1100 »

En allemaal zelf moeten betalen???


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
fronteradriver
Berichten: 396
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:32
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gentbrugge

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door fronteradriver »

Ja...uit eigen zak...geen garantie...geen coulance...
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
K.d.s
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mei 2020, 17:44
Woonplaats: 9160

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door K.d.s »

[quote="st1100"]Lap , we worden hier in korte tijd veel wijzer.

Verbeter de wereld begin bij jezelf. Je reageert als een stier (met een picuur in z’n gat) op een rode lap ...op een niet eens zo verkeerde opmerking over een scooter. Het zit blijkbaar diep uw scooter ;-) De cliché’s die je zelf gebruikt zijn zelfs groter...

En ja een 1200GS heeft een breed stuur , dat kan soms een beetje lastig zijn in de file. Maaar o zo plezant op een bochtig ardennen baantje :-) ..... kan jij niet weten , natuurlijk. En het zal wel , dat je met een smalle scooter af en toe sneller bent in de file , maar veel hangt af van de berijder. Mij hangt er regelmatig een smal ding in de weg , die constant remmen voor een gat waar je met een vrachtwagen door kan. In ieder geval moest je mij naderen in de file , ik zou je langs laten , en met een grote glimlach en duim , denken : ziet em gaan. En wat de rest daar van denkt hé........fukit

Allez , terzake.

Vooral woon-werk dat is goed , je gaat een ferm stuk van die 1100€ recupereren , volgend jaar via de belastingen ;-)

Je schreef dat je moest betalen voor niet uitgevoerde werken maar nu blijkt er toch wel veel werk gedaan... Dat een automatische transmissie duurder in gebruik is dat lijkt me logisch. Door het niet kunnen terugschakelen , heb je enkel de remmen en dus slijten blokjes en schijven sneller. (Nog eens extra omdat ze zo klein zijn) Dat vloeistoffen jaarlijks vervangen worden is goed. Door dat niet te doen kan er bijvoorbeeld aanslag ontstaan op de remzuiger , waardoor die niet terug naar binnen gaat bij het lossen van de rem —> slepen een beetje dan , met alle gevolgen en extra slijtage. Ik weet hoe het bij jou zit maar mijn gezondheid is belangrijker dan een paar euro remvloeistof.

Punt is uiteindelijk , of het normaal is dat er na slechts 10000 km zoveel onderdelen nodig zijn om de variokoppeling te laten werken.En of dat dan normale slijtage is of een fabricagefout. Dat zal een welles nietes ding blijven vrees ik , één dat je niet kan winnen. We hadden hetzelfde met de tussenbak van een X (wagen). Onze volgende gezinswagen zal van een echt premium merk zijn , geen brol met 4 wielen meer dat is zeker.

Ik lees ‘er werd extra betaald voor 2 jaar garantie’ wat me doet besluiten dat het een 2é hands is , hoe zeker ben je van de kilometerstand? Misschien was de vorige eigenaar niet zo zuinig op z’n scooter.... Onlangs was er in Nl een reportage over 2é hands motoren en daar bleek toch wel grove fraude met kilometerstanden en zelfs ‘total loss’ motoren die als bijna nieuw werden verkocht (vooral na buitenlandse import).... zal bij ons wel niet beter zijn vrees ik. Soms zie je ook hier motoren te koop , die amper 1000km/jaar gedaan hebben , velen zien dat als een plus. Ik heb liever een motor die regelmatig gereden heeft en regelmatig onderhoud had.












Ik ben er van overtuigd dat de scooter zo goed als nieuw was. Hij was 4 weken oud op de papieren. Had 1000km gereden en de persoon deed hem weg om medische redenen inclusief alle aankoop facturen en eerste nazicht was net gedaan. Het zou me verbazen dat er al was gefoefeld met de km stand.

Ik doe enkel en alleen woon werk met de scooter. Voor de rest ben ik niet geïnteresseerd in ritjes. Ik rijdt al 2 uur per dag en doe daarbij 124km dus voor mij voldoende ontstress tijd.

Ik heb die reportage ook gezien over die fraude met die 3 wieler erg echt erg.
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door WILBIKE »

WILBIKE schreef:Tevens wil ik wel vermelden dat het zadel niet alleen bij de C-serie problemen geeft, bij mijn F/GS zit al een tweede nieuw sluitsysteem en nog steeds blijven dezelfde problemen terugkomen, het asje dat de zadelpen vooraan moet vasthouden komt steeds los bij het openen. Met veel problemen en een punttang kan je dan een gedeeltelijke sluiting forceren... maar een oplossing zit er bij Herr BMW niet meer in tegenwoordig. :cry:
Ik wil even iets rechtzetten...
Nadat ik me nogmaals met hetzelfde defect aanmeldde bij de dealer blijkt dat er ondertussen reeds even een terugroepactie bestaat voor het niet werkende sluitsysteem van het zadel. Wat ik wel spijtig vind is dat ik dit pas hoor na mijn expliciete vraag aan de dealer en niet door Herr BMW werd verwittigd vermits het voertuig reeds 2 keer voor herstelling/vervanging binnen is geweest. Zij waren van mijn problemen op de hoogte en het voertuig werd door mij nieuw aangekocht terwijl een eerste defect zich binnen enkele weken na ingebruikname zich voordeed.
Toch weer iets om in de mouw te steken? :roll:
Lid BMW MC Vlaanderen...
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door aantzeetje »

Ik ken dat, dat verwittigen. Toen er problemen waren met de ringantenne verkoos de dealer om een brief rond te sturen. Niks mis mee maar hij kon ook die 11 eigenaars even opgebeld hebben om hen te verwittigen. Stonden we daar in het hol van pluto op een baantje zonder naam in F. Leg dat maar eens uit aan de dépanneur. Dacht, geen probleem, geef even de gps coördinaten door. GPS? Dat hebben wij niet....
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
K.d.s
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mei 2020, 17:44
Woonplaats: 9160

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door K.d.s »

Update:06/2020. 23000km
Achterwiel lager defect: er was een roest spoor op het achterwiel dat uit het lager leek te komen dus is deze vervangen door BMW.
Een paar dagen later de batterij van de keyless start sleutel voor de 4de keer leeg. Dus men heeft besloten om de sleutel te vervangen.

Lage motortemperatuur bij regen: De dealer heeft me verteld dat men dit aan het onderzoeken is. Hopelijk horen we snel wat het probleem is.
Plaats reactie