Even iets rechtzetten ik heb nergens hierboven beweerd dat er bepaalde werken niet zijn uitgevoerd?st1100 schreef:Lap , we worden hier in korte tijd veel wijzer.
Verbeter de wereld begin bij jezelf. Je reageert als een stier (met een picuur in z’n gat) op een rode lap ...op een niet eens zo verkeerde opmerking over een scooter. Het zit blijkbaar diep uw scooter De cliché’s die je zelf gebruikt zijn zelfs groter...
En ja een 1200GS heeft een breed stuur , dat kan soms een beetje lastig zijn in de file. Maaar o zo plezant op een bochtig ardennen baantje ..... kan jij niet weten , natuurlijk. En het zal wel , dat je met een smalle scooter af en toe sneller bent in de file , maar veel hangt af van de berijder. Mij hangt er regelmatig een smal ding in de weg , die constant remmen voor een gat waar je met een vrachtwagen door kan. In ieder geval moest je mij naderen in de file , ik zou je langs laten , en met een grote glimlach en duim , denken : ziet em gaan. En wat de rest daar van denkt hé........fukit
Allez , terzake.
Vooral woon-werk dat is goed , je gaat een ferm stuk van die 1100€ recupereren , volgend jaar via de belastingen
Je schreef dat je moest betalen voor niet uitgevoerde werken maar nu blijkt er toch wel veel werk gedaan... Dat een automatische transmissie duurder in gebruik is dat lijkt me logisch. Door het niet kunnen terugschakelen , heb je enkel de remmen en dus slijten blokjes en schijven sneller. (Nog eens extra omdat ze zo klein zijn) Dat vloeistoffen jaarlijks vervangen worden is goed. Door dat niet te doen kan er bijvoorbeeld aanslag ontstaan op de remzuiger , waardoor die niet terug naar binnen gaat bij het lossen van de rem —> slepen een beetje dan , met alle gevolgen en extra slijtage. Ik weet hoe het bij jou zit maar mijn gezondheid is belangrijker dan een paar euro remvloeistof.
Punt is uiteindelijk , of het normaal is dat er na slechts 10000 km zoveel onderdelen nodig zijn om de variokoppeling te laten werken.En of dat dan normale slijtage is of een fabricagefout. Dat zal een welles nietes ding blijven vrees ik , één dat je niet kan winnen. We hadden hetzelfde met de tussenbak van een X (wagen). Onze volgende gezinswagen zal van een echt premium merk zijn , geen brol met 4 wielen meer dat is zeker.
Ik lees ‘er werd extra betaald voor 2 jaar garantie’ wat me doet besluiten dat het een 2é hands is , hoe zeker ben je van de kilometerstand? Misschien was de vorige eigenaar niet zo zuinig op z’n scooter.... Onlangs was er in Nl een reportage over 2é hands motoren en daar bleek toch wel grove fraude met kilometerstanden en zelfs ‘total loss’ motoren die als bijna nieuw werden verkocht (vooral na buitenlandse import).... zal bij ons wel niet beter zijn vrees ik. Soms zie je ook hier motoren te koop , die amper 1000km/jaar gedaan hebben , velen zien dat als een plus. Ik heb liever een motor die regelmatig gereden heeft en regelmatig onderhoud had.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Ivm remvloeistof: natuurlijk veiligheid boven alles. Maar de volgende interval voor het vervangen is pas binnen 2 jaar. Dus dan is ze ineens wel goed voor 2 jaar i.p.v. van 1 jaar.