C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW C-serie scooters.

Moderator: GVN

K.d.s
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mei 2020, 17:44
Woonplaats: 9160

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door K.d.s »

st1100 schreef:Lap , we worden hier in korte tijd veel wijzer.

Verbeter de wereld begin bij jezelf. Je reageert als een stier (met een picuur in z’n gat) op een rode lap ...op een niet eens zo verkeerde opmerking over een scooter. Het zit blijkbaar diep uw scooter ;-) De cliché’s die je zelf gebruikt zijn zelfs groter...

En ja een 1200GS heeft een breed stuur , dat kan soms een beetje lastig zijn in de file. Maaar o zo plezant op een bochtig ardennen baantje :-) ..... kan jij niet weten , natuurlijk. En het zal wel , dat je met een smalle scooter af en toe sneller bent in de file , maar veel hangt af van de berijder. Mij hangt er regelmatig een smal ding in de weg , die constant remmen voor een gat waar je met een vrachtwagen door kan. In ieder geval moest je mij naderen in de file , ik zou je langs laten , en met een grote glimlach en duim , denken : ziet em gaan. En wat de rest daar van denkt hé........fukit

Allez , terzake.

Vooral woon-werk dat is goed , je gaat een ferm stuk van die 1100€ recupereren , volgend jaar via de belastingen ;-)

Je schreef dat je moest betalen voor niet uitgevoerde werken maar nu blijkt er toch wel veel werk gedaan... Dat een automatische transmissie duurder in gebruik is dat lijkt me logisch. Door het niet kunnen terugschakelen , heb je enkel de remmen en dus slijten blokjes en schijven sneller. (Nog eens extra omdat ze zo klein zijn) Dat vloeistoffen jaarlijks vervangen worden is goed. Door dat niet te doen kan er bijvoorbeeld aanslag ontstaan op de remzuiger , waardoor die niet terug naar binnen gaat bij het lossen van de rem —> slepen een beetje dan , met alle gevolgen en extra slijtage. Ik weet hoe het bij jou zit maar mijn gezondheid is belangrijker dan een paar euro remvloeistof.

Punt is uiteindelijk , of het normaal is dat er na slechts 10000 km zoveel onderdelen nodig zijn om de variokoppeling te laten werken.En of dat dan normale slijtage is of een fabricagefout. Dat zal een welles nietes ding blijven vrees ik , één dat je niet kan winnen. We hadden hetzelfde met de tussenbak van een X (wagen). Onze volgende gezinswagen zal van een echt premium merk zijn , geen brol met 4 wielen meer dat is zeker.

Ik lees ‘er werd extra betaald voor 2 jaar garantie’ wat me doet besluiten dat het een 2é hands is , hoe zeker ben je van de kilometerstand? Misschien was de vorige eigenaar niet zo zuinig op z’n scooter.... Onlangs was er in Nl een reportage over 2é hands motoren en daar bleek toch wel grove fraude met kilometerstanden en zelfs ‘total loss’ motoren die als bijna nieuw werden verkocht (vooral na buitenlandse import).... zal bij ons wel niet beter zijn vrees ik. Soms zie je ook hier motoren te koop , die amper 1000km/jaar gedaan hebben , velen zien dat als een plus. Ik heb liever een motor die regelmatig gereden heeft en regelmatig onderhoud had.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Even iets rechtzetten ik heb nergens hierboven beweerd dat er bepaalde werken niet zijn uitgevoerd?
Ivm remvloeistof: natuurlijk veiligheid boven alles. Maar de volgende interval voor het vervangen is pas binnen 2 jaar. Dus dan is ze ineens wel goed voor 2 jaar i.p.v. van 1 jaar.
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door WILBIKE »

Ik heb hetzelfde sleutelsysteem, de batterij werd vorige week vervangen na 1,5 jaar omdat ik de melding kreeg dat deze minder dan 50 % geladen was...
Kan inderdaad een sporadisch sleutelprobleem zijn?
:thumbright:
Lid BMW MC Vlaanderen...
K.d.s
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mei 2020, 17:44
Woonplaats: 9160

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door K.d.s »

Ondertussen heeft men de sleutel vervangen na 4 batterijen op 1 jaar tijd was het welletjes geweest :roll:

Heb ondertussen ook antwoord gekregen op al mijn vragen van de Bmw Motorrad customer service.
Eigenlijk staan er helemaal geen antwoorden in maar alleen een samenvatting van wat de dealer al als feedback had gegeven. :oops: :oops:
K.d.s
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mei 2020, 17:44
Woonplaats: 9160

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door K.d.s »

Ondertussen een hele tijd verder en 37000km En wil ik graag nog wat toevoegen. Sinds de laatste post is het volgende vervangen. Starter, schokdemper rechts. En vandaag is de riem in flarden uiteengevlogen nog voor het onderhoudsinterval. Waarschijnlijk komt bmw hier niet in tussen aangezien dit een slijtage onderdeel is. Voor mij is het genoeg geweest. Ik ben de zoektocht naar een andere 2 wieler gestart.

Voor de degene die graag nog eens een samenvatting hebben:
Dit is vervangen
Wiellager achter
Schokdemper rechts achter
Sleutel
Zadel
Starter
Batterij

Dit zijn de problemen die zich nog voordoen maar waar geen gevolg wordt aangegeven.

De scooter word nooit warmer dan 78 graden na lang rijden. Maar volgens bmw is dit normaal. Zij vinden het ook normaal dat de temperatuur zakt naar 58 graden als het regent 🤦🏻‍♂️.

Zeer slecht starten. De oorzaak is nog niet gevonden na het vervangen van de batterij de starter en het leggen van een dikkere kabel van batterij naar starter.

Multimedia systeem werkt niet goed met een iPhone en je moet zeer veel geduld hebben om alles te geconnecteerd te krijgen na het starten. Echt irritant als je even gaat tanken kan het zijn dat het systeem niet meer wil verbinden.
Mijn oplossing was om gsm dan maar rechtstreeks met de helm te verbinden. En het systeem gewoon niet meer te gebruiken

Mijn dag teller werkt niet goed. Ik gezet deze in het begin van het jaar en op het einde van het jaar neem ik een foto. Handig voor de belastingaangifte. Maar dit systeem begint te flippen als je boven de 10000km gaat dan heb je plotseling een gemiddeld verbruik van 2l/100km
Mijn oplossing - niet meer op letten

De silent blokken zijn vervangen op 20000km. Sindsdien is de achterbrug zeer losjes en is het nemen van een bocht niet meer zo straks. Blijkbaar waren er problemen met vibraties en zijn den blokken vervangen door zachtere met het gevolg dat de wegligging anders is.


Kostenplaatje om20000 km te rijden met een c400gt=1700€
Waarvan 1100€ is betaald voor het grote onderhoud.
Voor de non believers ik heb alle fakturen netjes ter inzage😉.
fronteradriver
Berichten: 396
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:32
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gentbrugge

Re: C400 gt? bezint eer ge begint! Gebruikers ervaring.

Bericht door fronteradriver »

Ik begrijp jouw frustratie...je betaalt de hoofdprijs voor een premium produkt....en dat produkt blijkt niet zo premium te zijn.

Ik denk dat je beter bij je Honda Forza gebleven was...zou wat schelen in de onderhoudskosten.
Over mijn Sym 125cc ben ik heel tevreden...enkel eenmaal in panne gestaan door lekke michelinband.

Ik durf het ook niet meer aan om met een recente BMW te rijden...ik heb enkel nog een oude K100 waar ik zelf wat kan aan sleutelen. Ik ga enkel bij de dealer om dichtingen te kopen..
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
Plaats reactie