GPS in de ALDI

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

GPS in de ALDI

Bericht door Harald »

vanaf 05-01-2005 in uw ALDI-markt Mobiel GPS navigatiesysteem
Benelux voorgeprogrammeerd op
meegeleverde 256 MB geheugenkaart -

- Snoerloos navigeren via geintegreerde GPS-Antenne
- Kaartmateriaal voor geheel West-Europa inclusief bijzondere bestemmingen en hoofdwegennet van Europa extra op 4 CD-ROMs
- Autonavigatie
- Motorfietsnavigatie
- Fietsnavigatie
- Voetgangernavigatie

3 jaar garantie
Afbeelding

voor de geinterresseerden :wink: 389€
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Jammer dat het niet waterdicht is, anders direct... :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
jdeboever
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 dec 2004, 20:47
Locatie: Zele

Bericht door jdeboever »

Er bestaan wel zo van die schok/waterdichte armor case voor dacht ik.

Heb die pda al dikwijls gezien, met telkens een andere cover (aldi/makro/lidl/...) maar eigenlijk is het een Mitac Mio 168 met telkens een ander merk covertje op.

Het is een goede pda (niet van denelste) , klein (handig), je kunt er ook tomtom of alturion op installeren (ook handig), een degelijke battery.

Een aanrader voor de beginnende gps liefhebber.
brit

Bericht door brit »

jdeboever schreef:Er bestaan wel zo van die schok/waterdichte armor case voor dacht ik.
otterbox is kampioen in het produceren van dergelijke cases voor pda's, gps'en, etc

meer info op http://www.otterbox.com/
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Kan mss een interessant toestel zijn. Ik verkies toch maar de Garmin 2610.

Alleen jammer van de hoge aanschafprijs.
beemerke
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 okt 2004, 23:05
Locatie: Deinze

Bericht door beemerke »

En welk type van cover zou hireop passen? Zit met uitstulpsel van antenne dacht ik.
jdeboever
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 dec 2004, 20:47
Locatie: Zele

Bericht door jdeboever »

Volgens de website van otterbox moet de 3600 box passen.

http://www.otterbox.com/product.cfm?product=103

Hier onderaan kun je een compatibility chart bekijken:

http://www.otterbox.com/pdf/armorchart.pdf

Bij Mitac Mio 168 staat er bij dat je de 3600 moet hebben als je de antenna extended wilt gebruiken.

Volgens mij is het deze.
Geert GS
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 nov 2004, 19:11
Locatie: De Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: GPS in de ALDI

Bericht door Geert GS »

Harald schreef:vanaf 05-01-2005 in uw ALDI-markt Mobiel GPS navigatiesysteem
Benelux voorgeprogrammeerd op
meegeleverde 256 MB geheuge...
Ik heb dat ding van de Lidl gekocht, en ondertussen uitvoerig getest, zowel in de auto als op de motor. Hij is volgens mij supersnel (als je van de route afwijkt, wordt er razendsnel een nieuwe route berekend), alleen als je'm aanzet gebeurt het wel eens dat het wat langer duurt vooraleer de navigatie start (misschien speelt het weer hier wel een rol??? ik test verder). Ik heb zelf een beugeltje op het stuur van m'n GS gemonteerd, en dat werkt perfect. Van een oud koptelefoontje heb ik het luidsprekertje in m'n helm geplakt, en via enkele stekkertjes (aan de helm, aan het zadel, en aan het toestel) kan ik de stem van de lieve dame tot in m'n helm brengen. Ben tot nu toe twee keer 'vast' gereden in een straat waar halverwege van die paaltjes staan, en waar je dus met de auto niet door kan, maar met de motor heb je daar uiteraard geen last van. De echt kleine weggeltjes (zandwegen, waar je soms met de auto/motor niet door mag) staan niet allemaal op de kaart. Je kan ook geen routes downloaden, en dan rijden, maar je kan wel meerdere punten opgeven langswaar een route moet gaan.
Het is geen garmin, maar hij brengt je toch thuis, en hij geeft zeker een meerwaarde aan het motorrijden. En als ik ooit nog eens héél véél centen heb, dan koop ik mij een streetpilot. :wink:
Geert.
R 1200 GS zwart 2007 Kijk ook eens op http://www.fietsenpeeraer.be
jdeboever
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 dec 2004, 20:47
Locatie: Zele

Bericht door jdeboever »

Routes importeren lukt, maar je hebt een extra software nodig dat routes van Garmin naar TomTom kan converteren.

Alsook kan je op een pda, stafkaarten plaatsen. Soms kunnen deze ook van pas komen ... offroad ... en deze stafkaarten werken ook perfect met de gps ontvanger.

Jurgen
SpeedyMot@rd
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2004, 19:37
Locatie: Merksplas B@ndit 1200S °'61
Contacteer:

Bericht door SpeedyMot@rd »

jdeboever schreef:Routes importeren lukt, maar je hebt een extra software nodig dat routes van Garmin naar TomTom kan converteren.

Alsook kan je op een pda, stafkaarten plaatsen. Soms kunnen deze ook van pas komen ... offroad ... en deze stafkaarten werken ook perfect met de gps ontvanger.

Jurgen
Vertel hier eens wat meer over, waar kan je ze halen?? zowel de stafkaarten als de software om om te zetten.

groeten
Ride the time of your live
Geert GS
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 nov 2004, 19:11
Locatie: De Antwerpse Kempen
Contacteer:

Bericht door Geert GS »

SpeedyMot@rd schreef:
jdeboever schreef:Routes importeren lukt, maar je hebt een extra software nodig dat routes van Garmin naar TomTom kan converteren.

Alsook kan je op een pda, stafkaarten plaatsen. Soms kunnen deze ook van pas komen ... offroad ... en deze stafkaarten werken ook perfect met de gps ontvanger.

Jurgen
Vertel hier eens wat meer over, waar kan je ze halen?? zowel de stafkaarten als de software om om te zetten.

groeten
Ja, hoe zit dat in de haak. Op mijn systeem zit software van Falk. Ik heb gezien dat je wel andere software er op kan zetten, maar dat wordt een kostelijke zaak.
Geert.
R 1200 GS zwart 2007 Kijk ook eens op http://www.fietsenpeeraer.be
jdeboever
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 dec 2004, 20:47
Locatie: Zele

Bericht door jdeboever »

ok. Dus 2 vragen.

1. Stafkaarten zijn de bekijken op pc en op pda met de software Ozi Explorer. http://www.oziexplorer.com/
OziExplorer is voor op pc. Hier kun je de stafkaarten gewoon openen.
OziExplorer CE is voor de pda, om de kaarten hier te gebruiken moet je ze converteren. Maar die uitleg staat wel op de site. Geïnteresseerden mail me, als je de belgische kaarten wilt testen, ik heb ze liggen. :wink:

2. Omzetten van garmin files om te gebruiken in tomtom:
http://www.gpsassist.net/ Een trial versie te downloaden.
Bij deze heb je ook ineens de flitspalen erbij :D

Indien meer uitleg nodig; mail me gerust.
genieter
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 nov 2004, 16:59
Locatie: Gavere

Bericht door genieter »

Als ik dit hier lees, voel ik me zo dom; ik ben een absolute leek én op informaticavlak én op gps-gebied. Ik heb me zo'n gps aangeschaft uit de Aldi, en uitgetest in de auto en dat werkt perfect.
Volgende stap is dat ik hier van het forum een aantal motoroutes zou willen halen om dan met de gps op mijn rt rond te toeren.
Uit bovenstaande berichten leid ik af dat dit mogelijk zou moeten zijn; klopt dit?
Kan iemand me uitleggen hoe?
Sorry voor deze waarschijnlijk superdomme vraag
jdeboever
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 dec 2004, 20:47
Locatie: Zele

Bericht door jdeboever »

genieter schreef:Als ik dit hier lees, voel ik me zo dom; ik ben een absolute leek én op informaticavlak én op gps-gebied. Ik heb me zo'n gps aangeschaft uit de Aldi, en uitgetest in de auto en dat werkt perfect.
Volgende stap is dat ik hier van het forum een aantal motoroutes zou willen halen om dan met de gps op mijn rt rond te toeren.
Uit bovenstaande berichten leid ik af dat dit mogelijk zou moeten zijn; klopt dit?
Kan iemand me uitleggen hoe?
Sorry voor deze waarschijnlijk superdomme vraag
Zal mijn best doen, maar in stappen uitleggen.
1ste stap. Welke navigator software heb je er op draaien? Weet je dat? Is het nog die van de Aldi of heb je er ondertussen al TomTom op gezet?

Voor zover ik weet kan de gpsassist enkel overweg met TomTom als navigator.

Indien je nog geen TomTom gebruikt ... vrees ik dat ik niet kan helpen, tenzij je TomTom er wilt op installeren (of laten installeren :wink: ). Hieraan kan ik ook wel helpen ...

En by the way ... domme vragen bestaan niet.
genieter
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 nov 2004, 16:59
Locatie: Gavere

Bericht door genieter »

De standaardnavigatie die eropzit bij Aldi, is denk ik van teleatlas.
Lukt dat of moet er andere software op, en zoja, wat kost zoiets?
Geert GS
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 nov 2004, 19:11
Locatie: De Antwerpse Kempen
Contacteer:

Bericht door Geert GS »

jdeboever schreef:
genieter schreef:Als ik dit hier lees, ...
Indien je nog geen TomTom gebruikt ... vrees ik dat ik niet kan helpen, tenzij je TomTom er wilt op installeren (of laten installeren :wink: ). Hieraan kan ik ook wel helpen ...

En by the way ... domme vragen bestaan niet.
Hallo jdeboever,
Ik heb om m'n toestelletje van de Lidl software zitten van Falk. Hoe geraak ik op een enigszins betaalbare manier aan TomTom software? Ik heb ook enkel de kaarten van de Benelux.
Geert.
R 1200 GS zwart 2007 Kijk ook eens op http://www.fietsenpeeraer.be
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Bericht door Erik »

Vanaf 26/01 bij de Duitse Aldiweer een Navigatiesysteem + PDA inenen, voor 379 Euro. Zal binnenkort ook wel bij ons te koop zijn. Zien wat de prijs dan gaat worden.
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
Pietwin
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2004, 15:57
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Pietwin »

Het PDA toestel van de aldi is eigenlijk de MITAC MIO 168 met ingebouwde GPS ontvanger (bij aldi onder andere merknaam) en is met tom tom 3.0 (benelux) reeds verkrijgbaar aan +- 450 Euro.
Heb dit reeds enkele maanden en ben daar zeer tevreden over. Gebruik dit toestel ook als agenda.
Voordeel van dit toestel is de ingebouwde GPS ontvanger, dus geen bluetooch nodig of geen extra kabel voor losse ontvanger.
Nadeel = niet waterdicht en wat schokbestendigheid betreft nog geen ervaring mee op de motor. Ik ben dus opzoek naar een bevesteging voor op de motor (R1100RT). Iemand reeds zo een toestel op de motor gebruikt ?
Plaats reactie