Gelijkvormigheidsattest of coc

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Gelijkvormigheidsattest of coc

Bericht door WILBIKE »

Pol schreef:hey Wilbike .Bizar ! ik had het nergens over een wettekst maar maakt ni uit , toch bedankt van je info :thumbleft:
Hoi Pol,
Sorry maar ik citeerde deze zin uit het eerste bericht van 'MaartenGS-R-RT' , waarom in mijn bericht jouw naam staat daar heb ik het raden naar, maar het is goed bedoeld...

Ik heb mijn visie gegeven op de vraag van topicstarter en moei me niet meer in deze hele discussie, in de laatste berichten wordt alleen maar herhaald wat ik, al niet zo uitgebreid, antwoordde. Steeds zijn er die de kantjes er trachten af te lopen, ze doen maar, de toekomst zal uitwijzen dat je dit document, hoe je het ook noemt, wel degelijk zult moeten hebben. Ik kocht in 1998 zo een vanuit het V.K. ingevoerde jonge motor en heb ook deze problemen gehad. De dealer heeft dit alles zelf rechtgezet (voertuig voorgereden bij BMW Bornem na o.a.aanpassing van lichtbundel, snelheidsmeter en reflectoren...) en betaalde hier destijds ongeveer Bf 9000 voor die hij uiteindelijk voor zijn eigen rekening nam. Wat er ook door sommigen gezegd wordt, je hebt het wel degelijk nodig, gevraagd bij wegcontrole of niet. Zoniet zou een motordealer toch dit geld niet uitgeven (zal wel verrekend zijn) bij verkoop van een jonge tweedehands.

Met vriendelijke motorgroet en blijf gezond :thumbright:
Lid BMW MC Vlaanderen...
Bigfoot
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 feb 2016, 17:45
Woonplaats: Zelzate

Re: Gelijkvormigheidsattest of coc

Bericht door Bigfoot »

En waar is TS Manfred? er zijn een paar bijkomende vragen gesteld maar TS is ... ? Met de motor gaan rijden wellicht.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Gelijkvormigheidsattest of coc

Bericht door alfa »

Gelijkvormigheidsattest is geen verplicht document voor motoren voor 1999 als die ooit is ingeschreven .
Geen enkele flik kon dit elektronisch in geven voor PV er was geen aanvink vakje voor. (Info van commissaris hoofdkantoor ergens in de Kempen)
Dat stukje papier uit Bornem van voor 2000 was uiteindelijk enkel goed om alleenheerser te zijn in België met monopolie bij dealers.
Het Nieuwe COC zet dit nu buitenspel ,gewoon aanvraag duplicaat voor motor en 149 euro kost.
https://www.eurococ.eu/fr/certificat-de ... eme%3D2020" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.eurococ.eu/fr/order-module/ ... s/37530981" onclick="window.open(this.href);return false;

succes.
BMW R1100R zonder KFR
Manfreddebacker
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2020, 08:37
Woonplaats: Sinaai-waas
Locatie: Oost.-vlaanderen

Re: Gelijkvormigheidsattest of coc

Bericht door Manfreddebacker »

Dank je wel voor alle berichten!
Motor ondertussen zonder problemen ingeschreven en coc via inschrijvingsbewijs aangevraagd! Komt helemaal in orde!
R 1200 Rt lc
vliegenierke
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2021, 21:12
Woonplaats: Hoogstraten

Re: Gelijkvormigheidsattest of coc

Bericht door vliegenierke »

een jaar later, heb ik hetzelfde voor

ik koop me een 2001 r1100r in nederland. moto had geen COC, noch type goedkeuring nummer.

handelaar doet overzetten van kenteken bij douane voor mij.

hiermee kan ik in belgie document E705 opvragen via de website myminfin. dit is max 1 dag.

daarna ga je naar volgende website voor een validatiecertificaat

https://www.vlaanderen.be/homologatie-v ... u-lidstaat

hier moet je wat fotos van de moto uploaden en betaal je 76 euro. Binnen de week krijg je een document welke je samen met de documenten van invoor uit NL doorstuurt daar het DIV met het roze formulier.

ik stond er ook sceptisch tegenover maar het was vrij makkelijk
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Gelijkvormigheidsattest of coc

Bericht door WILBIKE »

Bedankt deze info hier te delen... :thumbright:
Lid BMW MC Vlaanderen...
Plaats reactie