Welke olie gebruik ik best ???
synthetisch 5w40 of half synthetisch10w40 ????
Bij mijn broer zijn K1100Rs werd er bij de dealer 20w60 volsynthetisch ingedaan .
Welke olie het best is ..... ?
Mijn K12RS deed het met volsynthetische 10W60 , nu met 15W50. (ben veranderd van 'onderhoudsplaats')
Ik 'voel' geen wezenlijk verschil.
Doeiij, YOwan
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Ik gebruik al jaren half-syntetische olie 10W40 van Marly (bus 25 liter) gekocht bij Makro.(kost denk ik +/- 1.70€)/liter (kijk bij Makro)
Elke 10 000 km aflaten mét nieuwe oliefilter.
Gebruik ze ook in mijn wagen.
Beter regelmatig nieuw olie en filter vervangen dan dure olien die net hetzelfde doen.
Alle olien zijn vandaag de dag goed en ook het merk dat ik gebruik is goed.
Volsyntetische olien enkel goed voor hoog performante motoren en dus totaal weggegooid geld voor een robuuste K75.
Hierbij nog een tip: voor de schakeldoos en eindaandrijving voeg ik een additief van Bardhall (te koop bij Auto 5)
En dat "schakelverschil" voel je wél.
Succes
K75 motor = automotor
Heb je geld te veel en wil je op café kunnen zeggen dat je 'strijdros' op volsyntheet loopt, waarom niet.
Anders halfsyntheet of gewone minerale olie zal zeker voldoen. Kijk gewoon even in je handboek en laat je niet meeslepen door het zoveelste dure modeverschijnsel.
ik rijd met volsyntheet 10W40 van Hein Gericke. Waarom.....omdat de vorige eigenaar ook altijd met volsyntheet reed. Ik denk overigens dat Frank een punt heeft, maar zelf durf ik niet af te dalen naar halfsyntheet, dit "schijnt" niet aangeraden te zijn. Iemand die dit met wetenschappelijke zekerheid kan bevestigen of ontkennen?