Martin M. schreef:
1) Ergens kan ik J-P wel volgen, nl. dat de Pan wel helemaal niet zo slecht zal zijn zoals sommigen hem hier willen voorstellen.
2 )Dus is het uiteindelijk de RT geworden. Niet omdat het een BMW is, maar gewoon omdat hij "ons" veel comfort kan verschaffen en de prijs in vergelijking met de Pan best te doen was.
3) Ik hoop dat ik de juiste beslissing heb genomen zodat we samen nog veel plezier zullen beleven aan die Beier.
4) Ik wil nu nog één ding kwijt: "Op gebied van bedrijfszekerheid kunnen andere motorfabrikanten wel eens een lesje komen leren bij Honda".
1) ik heb zo'n 58.000 km gereden met een Pan ( 2de hands gekocht ) en NOOIT binnen gemoeten buiten zijn normaal onderhoud !
ik heb er de Ardeche,Dordogne,Franse Alpen,Jura,Eifel en zwarte woud mee gedaan vol gepakt mét duo en nooit in de problemen mee gekomen.
van zodra hij reed was alle topzwaarheid verdwenen.
wél lastig om er mee stapvoets te manouvreren.
mijn Pan was er ene zonder ABS en DBS , had ik een zelfde nu nog
nieuw kunnen kopen mét alle opties dan had ik het direkt gedaan !.
2) bij ons hebben volgende zaken de doorslag gegeven in de ( moeilijke ) keuze tussen een nwe Pan en de RT : de looks ( zowel t'vrouwke als ikzelf zijn er eigenlijk altijd al weg van geweest van de RT ) .
het totaal concept : betere bescherming ( vooral naar de duo toe ), uiterst wendbaar , de BMW service kaart , opties af fabriek en in mijn persoonlijk geval : de mindere pk's , op mijn leeftijd hoef ik al dat geweld niet meer : de Beier nodigt
bij mij nog meer uit om aan "Sight seeing" te doen want ik vind de nwe Pan redelijk sportief.
3) ook ik heb dat bij de aankoop aan de dealer geopperd : dat ik net zoveel zorgeloze km mag rijden met mijn BM als met mijn Ex Pan.
4) geen commentaar : volledig mee eens.
ik wil hier duidelijk stellen dat " ik rij BMW " bij ons totaal niet van tel is : als je als Toerrijder én altijd met duo op weg bent én er je reizen mee doet dan heb je niet zoveel keus , mocht bv MZ met een evenwaardig concept buiten komen dan zou ik me zeker niet schamen om met zo'n merk rond te rijden.
de BMW kwam er bij ons gewoon als de beste én voor ons betaalbare keuze uit tussen de nwe Pan , Yamaha FJR en 1150 RT ( jammer dat Kawasaki zijn GTR niet meer heeft geupdated , was een goed alternatief , de Triumph heeft géén cardan ).
vr gr,