Pan of R1200RT, Esa vering?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Relax schreef:Pfffffffffffffffffffffffffffff......
Relax! No offense! Ik heb het hier over die man uit Terneuzen die alles beter schijnt te weten en er kennelijk een zwartgallig soort plezier in schept om anderen te schofferen.
Don't fix it if it ain't broken...
Relax

Bericht door Relax »

Lek geslagen. Je zou voor minder...
I respect your opinion. But I don't give shit.
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Het zal hier zoals in vele gevallen gaan tussen de Belgische en Nederlandse manier van iets te interpreteren en te distilleren.

Een Nederlander is in alle gevallen recht door zee, en ik vind dat best kunnen, zo weet je wat iemand denkt, en hun hart ligt op hun tong. Minder hypocriet dus...

Een Belg kan dit natuurlijk moeilijk verwerken... 't is ook omdat we jaren een firma in Nederland hebben gehad dat ik er geen problemen mee heb.

J-P is een prima kerel, en ja, hij heeft veel ervaring. :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Mijn gedacht!

Kerels die zeggen wat er op hun lever ligt en niet rond de pot draaien... en op de koop toe de vaak rose BMW bril eens durven afzetten.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

J-P schreef:Zie het als agressief, het is zo niet bedoeld. Ik zit 100.000 km per jaar op de motor en je slaat eigenlijk de spijker op z`n koop. Een hoop mensen "hebben" een motor, slechts weinigen "rijden" echt motor. Voor die laatsten is looks niet belangrijk of toch zeker niet het belangrijkst.

Ik rij altijd met koffers want ik hoef niet perse slanker te zijn, ik wil opvallen en dan kan je als motorrijder best een beetje groot, zelfs imposant lijken.

Ach een firmawagen, nee, ik ben een motorrijder. Ik rij geen auto, als ik ooit nog eens een auto wil koop ik wel een RT :lol:
Rij ook altijd met koffers omdat ik te lui ben om ze af te doen.
'k zou ook niet weten waarom 8)

Looks en karakter zijn voor mij toch belangrijk bij een motor. Moest ik enkel voor kwaliteit gaan reed ik met honda.

Een auto heb ik niet maar moest ik er ene kopen 't zou zeker geen "renault RT" zijn :shock:

't is inderdaad wel zo dan je met een imposante motor(ijder) makkelijker opvalt en voorrang krijgt.

tussen (): 't is niet omdat de spiegels op een RT iets kleiner zijn dan op ne pan dat het zicht minder is, integendeel zelfs. (Dit laatste is reactie op iemand anders zijn beweringen) :twisted:
Gele: wel snel , niet rap
AdventureQ

Bericht door AdventureQ »

beide motoren interesseren me geen zak, maar bij het verschijnen van de stx1300 had ik er bijna eentje besteld.

Sindsdien heb ik de ervaringen van maten en minder goeie maten kunnen volgen, en ook "live" kunnen meemaken, ...
ze hebben ze ofwel in de prak gereden, ofwel stillekes verkocht, meestal binnen de 18 maanden... Ik zie dat er zelfs hier eentje te koop staat.

Het valt ook steeds op, dat in elk forum er een paar die-hard fans zitten om te bewijzen hoe wendbaar en hoe perfekt de pans wel zijn.
Stuk voor stuk mensen die de hele dag niks anders te doen hebben dan motorrijden (instructeur, politie, ... ) en elke machine vroeg of laat perfekt zouden beheersen, mits een minimum aan talent.
De doorsnee pan-rijder daarentegen, die vecht tegen het gewicht, heeft hulp nodig van 2 andere panrijders om de bak op te bokken :!:
Die wil eens snel autosnelweg rijden maar krijgt een bijna dood ervaring, ventileert z'n frustratie op allerlei forums, enz enz. ... en verkoopt z'n machine, meestal met een enorm waardeverlies.

Een enorme bmw haat is tegelijk aanwezig, vooral bij de vlaamse panbezitters, met grote porties gefrustreerd geleuter over hoe onbetrouwbaar de duitse olieslikkers wel zijn, zonder evenwel ooit 1 meter met een bmw gereden te hebben.
De postings in deze thread vormen een perfekt cliché voorbeeld daarvan.

Kortom, de pan mag de beste toermotor aller tijden zijn, ik vrees dat ik als eigenaar een nog grotere eikel word dan ik al ben.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

AdventureQ schreef:
De doorsnee pan-rijder daarentegen, die vecht tegen het gewicht, heeft hulp nodig van 2 andere panrijders om de bak op te bokken :!:
Die wil eens snel autosnelweg rijden maar krijgt een bijna dood ervaring, ventileert z'n frustratie op allerlei forums, enz enz. ... en verkoopt z'n machine, meestal met een enorm waardeverlies.
Moesten mensen die zo'n cruiseboot kopen ook nog eens de moeite nemen om ermee te leren rijden, het gewicht te leren beheersen, te leren dat opbokken een futiliteit is eens je weet hoe, maw 150€ uitgeven aan een dagcursus ergens ten lande, dan zou er al veel minder van dat gezaag zijn.

Maar nee, we komen in één of andere levenscrisis, denken dat het aankopen van een groot statussymbool redding zal brengen en rijden ( :? )vervolgens met een ei in ons broek rond omdat we schrik hebben om hem te laten omvallen.

Nu goed, mij niet gelaten. Zo zal ik nog lang mijn bezigheid hebben :P .

Maar steek het aub niet altijd op de motoren, of het nu ne Pan, R kweeniehoeveel of K1200LT is. Zulke zaken zijn enkel en alleen aan het manneke gelegen.
Nil volentibus arduum
Scarto

Bericht door Scarto »

Bahh...ik word soms wel eens misselijk van bepaalde replieken :evil:

Oordelen vellen over mensen die je niet kent :roll:
De onvoorwaardelijke verheerlijking van hun eigen bike en tergelijkertijd de concurentie onder de zoden schofferen...ah ah ah :shock:

Wat zijn we lief voor elkaar :?
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
doov

Bericht door doov »

In dit topic is duidelijk sprake van cognitieve dissonantie. Een leerstuk uit de psychologie. Het komt hier op neer: een ieder zoekt een legetimatie voor zijn eigen keuzes. Koop je, bijvoorbeeld, een Citroen dan moet dat wel de beste auto zijn, want anders had je wel een Volkswagen gekocht. Koop je daarna een Opel, dan is een Citroen altijd al een roestbak geweest. Verander je van baan, dan is je vorige baas , waar je 10 jaar met plezier hebt gewerkt, altijd al een hufter geweest. Zou je, na je overstap, nog steeds beweren dat het zo'n fijne vent is, dan zou je wel gek zijn geweest om daar weg te gaan. Cognitieve dissonatie dus. Niets mis mee, iedereen heeft er mee te amken.

Ik heb wel eens gehoord dan Pan-rijders een dusdanig gebrek aan relativeringsvermogen hebben, dat hun cognitieve dissonatie ziekelijke trekjes gaat vertonen. En daar is van alles mis mee.
Of if DooV ben? Jazeker.
jakke

Bericht door jakke »

AdventureQ schreef: Kortom, de pan mag de beste toermotor aller tijden zijn, ik vrees dat ik als eigenaar een nog grotere eikel word dan ik al ben.
Het spreekwoord zegt
"zelfkennis is het begin van alle wijsheid".

De zelfkennis is hier duidelijk, de wijsheid echter :roll:
Onnodig van hierop te reageren !! ik reageer niet terug. :wink: :lol:

:wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Scarto

Bericht door Scarto »

:wink:
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
LOMAX

Bericht door LOMAX »

't Zal nu wel goed zijn zeker, J-P zijn beweringen zaten vol smiliekes :wink: :lol: , hij wist zelfs te vertellen dat het helemaal zo agressief niet bedoeld was, en inderdaad, Nederlanders zullen de dingen nogal eens zonder omwegen vertellen. Maar om als Nederlander, of eenderwatlander en niet-BMW-fanaat op een Vlaams BMW-forum rond te hangen, getuigt toch van smaak, niet? En een beetje chauvinisme mag toch, soms worden motoren zelfs gekocht om erbij te horen, waarom koopt de grote meerderheid anders een Harley (jaja, die sound, ik weet het 8) )
En zoals je merkt, J-P reageert zelfs niet meer, verstandiger kan toch niet, of wel? En als ik eerlijk moet zijn, ik ben zelfs jaloers op die gast, als ik zie wat die zelfs met een Dax kan :wink: . Dus mijn voorstel is: allemaal kot in, en koest :P
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

LOMAX schreef:En zoals je merkt, J-P reageert zelfs niet meer,
spijtig
Gele: wel snel , niet rap
Relax

Bericht door Relax »

Doet ie wel hoor, is wat minder online, maar doet ie wel. Hij schuwt geen discussie, zelfs niet met ongelikte beren.
I respect your opinion. But I don't give shit.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

zeiler1 schreef:Zeg JP, wat hebben we geluk dat jij de slimste mens met de enige juiste mening ter wereld bent!

Het is waar, we zijn maar 'stupids' met onze 15.000km per jaar tegenover jouw machtige 100000!

Dat maakt het makkelijk voor ons , als we iets willen weten vragen we het nu gewoon aan jou.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
oi oi, er is er weer een op z`n pietje getrapt... :roll: Aktie -> reaktie dus als jij onzin praat kan je de bal terug verwachten. Vrijheid van meningsuiting weet je wel :wink:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

HanzThePanz schreef:
Pff... Of je nou Belgisch of Nederlands bent; als je een eikel bent mag dat heus wel gezegd worden. Wat een ongelofelijk betweterig mannetje.
Afbeelding
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

HanzThePanz schreef:
Relax schreef:Pfffffffffffffffffffffffffffff......
Relax! No offense! Ik heb het hier over die man uit Terneuzen die alles beter schijnt te weten en er kennelijk een zwartgallig soort plezier in schept om anderen te schofferen.

Hanz, dat jij me niet begrijpt vind ik niet erg, internet is nu eenmaal een afstandelijk medium waarin onpersoonlijkheid ervoor zorgt dat woorden ongezouten overkomen. Het is niet de bedoeling mensen te schofferen, ik heb alleen een erg lage onzin-tolerantie. Argumenten betreffende lelijkheid als je het hebt over motoren die gemaakt zijn om kilometers te vreten en niets anders kunnen bij mij op weinig sympathie rekenen. Ik geef mijn mening (en ik scheld niemand uit in tegenstelling tot sommigen hier, Hanz) en ik doe dat zonder discriminatie, en als iemand anders een mening heeft vind ik dat prima, vrijheid van meningsuiting weet je wel. Als die mening lijnrecht tegenover de mijne staat dan behoud ik mij het recht voor te antwoorden waarop die ander dan ook weer mag antwoorden, zo werkt dat nou eenmaal. Als mensen daar moeite mee hebben en aan het schelden slaan, so be it. Het zegt meer over diegenen dan over mij of de discussie denk ik dan maar :wink: Afbeelding

Overigens heb je een mooie avatar, als kattenliefhebber kan ik die zeer waarderen.
J-P

J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

bigfoot46 schreef:Shit J-P, de bonzo van BMW MCVl geworden :?
Inderdaad, het kan verkeren :roll: Ik begin steeds meer begrip voor die man te krijgen, weet je dat? :wink:
J-P

J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

LOMAX schreef:Maar om als Nederlander, of eenderwatlander en niet-BMW-fanaat op een Vlaams BMW-forum rond te hangen, getuigt toch van smaak, niet?

Dank je :lol: Mag ik even corrigeren, ik ben geen BMW-hater. Ik heb nota bene 3 GSsen in de schuur staan (eentje maar echt van mij helaas) en voor mij geldt wat een GS-clublid ooit in z`n signature had: de GS is misschien niet de beste motor, maar wel het beste uitgangspunt. Dat de andere BMW-modellen mij niet aanspreken is wat anders, maar dat doen de yamaha, suzuki en hondamodellen ook niet :wink: Overigens dacht ik dat forums openbaar waren, dus dat je met elke nationaliteit mag deelnemen. Ik zit al jaren op een Amerikaans forum, daar heeft nog nooit iemand iets over mijn Nederlanderschap te klagen gehad (omdat ik wsl mijzelf inhoudt over de Gun-control topics :lol: ). Dus jouw mening komt MIJ dan juist weer chauvinistisch over.
En een beetje chauvinisme mag toch, soms worden motoren zelfs gekocht om erbij te horen, waarom koopt de grote meerderheid anders een Harley (jaja, die sound, ik weet het 8) )
Volgend mij worden er meer BMW`s dan HArley verkocht hoor...
En zoals je merkt, J-P reageert zelfs niet meer, verstandiger kan toch niet, of wel? En als ik eerlijk moet zijn, ik ben zelfs jaloers op die gast, als ik zie wat die zelfs met een Dax kan :wink: . Dus mijn voorstel is: allemaal kot in, en koest :P

Terwijl jullie hier zo vrolijk ruzie zaten te maken was ik gewoon aan het werk. Je hoeft niet jaloers te zijn op mij hoor :wink:
J-P

J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

@ Doov: Wat mij betreft gaat deze opmerking tamelijk mank. Ik ben namelijk een ex-panrijder, ik rij zowel prive als zakelijk BMW. Toch ben ik niet negatief over een Pan en wat mij betreft blijft de ST1100 waarschijnlijk de beste motor ooit gemaakt. Ik vond de STX minimaal zo goed. Dat ik nu op een GS rij is mijn eigen keuze want ik wou een allroad met cardan. Ik heb in 8 jaar tijd nu zo`n 460.000 km met 3 verschillende Pans gereden (2x1100 en 1 x stx) dat ik meen een redelijk beeld te hebben van de (on)vermogens van die motor. Ik rij meer dan regelmatig op een R1100RT en daar heb ik ook wel een idee van.

Ik rij nu 4 weken op mijn nieuwe werkmotor, een R1200Adv. Hij heeft nu al meer mankementen (1) en garantieclaims (1) gehad dan de STX in 100.000 km (0), Ik ben echter wel verdomd blij dat ik GS rij want ik heb erg veel plezier op deze motor.
doov schreef:
Ik heb wel eens gehoord dan Pan-rijders een dusdanig gebrek aan relativeringsvermogen hebben, dat hun cognitieve dissonatie ziekelijke trekjes gaat vertonen. En daar is van alles mis mee.
Mocht deze stelling waar zijn, zou dat inderdaad niet goed zijn. Echter, je hebt het wel eens gehoord. Kun je je afvragen wie het zei, waarom die persoon het zei, hoe waar die bewering was en hoe graag jij het wou horen :wink:

Zo, om 7 uur weer de eerste leerlingen, als ik even niet reageer, niet direkt ongerust worden he :lol: :lol:
J-P

AdventureQ

Bericht door AdventureQ »

Raketman schreef:
AdventureQ schreef:
Moesten mensen die zo'n cruiseboot kopen ook nog eens de moeite nemen om ermee te leren rijden, het gewicht te leren beheersen, te leren dat opbokken een futiliteit is eens je weet hoe, maw 150€ uitgeven aan een dagcursus ergens ten lande, dan zou er al veel minder van dat gezaag zijn.

Maar nee, we komen in één of andere levenscrisis, denken dat het aankopen van een groot statussymbool redding zal brengen en rijden ( :? )vervolgens met een ei in ons broek rond omdat we schrik hebben om hem te laten omvallen.

Nu goed, mij niet gelaten. Zo zal ik nog lang mijn bezigheid hebben :P .

Maar steek het aub niet altijd op de motoren, of het nu ne Pan, R kweeniehoeveel of K1200LT is. Zulke zaken zijn enkel en alleen aan het manneke gelegen.
tenminste zij die ik zelf ken, volgden al meerdere cursussen.
geen avans.

Wat hier staat ivm met chauvinisme en zo, is wreed slappe koffie in vergelijking met een pan-forum als het over bmw ging. Martin M., zou dat toch kunnen weten, nietwaar Ledix?
Beetje jammer dat ze het wobbel hoofdstuk hebben afgeschaft, daar stonden talloze pareltjes van onverbloemde bmw haat in.

en doov, heb geen bmw (meer). noch een pan of zo. tot zover mijn keuzes.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
jakke

Bericht door jakke »

Way to go J-P !!!

Respect dude. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Seven

Bericht door Seven »

over welk pan forum heb je het?
LOMAX

Bericht door LOMAX »

J-P schreef: Overigens dacht ik dat forums openbaar waren, dus dat je met elke nationaliteit mag deelnemen. Ik zit al jaren op een Amerikaans forum, daar heeft nog nooit iemand iets over mijn Nederlanderschap te klagen gehad (omdat ik wsl mijzelf inhoudt over de Gun-control topics :lol: ). Dus jouw mening komt MIJ dan juist weer chauvinistisch over.
Klopt, ik zit als Belg ook op het Nederlandse GS-forum, en mijn beentjes zijn zelfs te kort om op een GS te rijden :wink:
En begrijp mij niet verkeerd, ik vind chauvinisme geen negatieve eigenschap. Of zoals Kurt Van Eeghem ooit zei:"Ja, ik heb pretentie, en ik vind dat het mag..." :roll:
Dwars

Bericht door Dwars »

gezellie hiero :mrgreen: ik haal ff chips en bier :lol:
I am not a complete idiot, some parts are missing
Plaats reactie