Ervaring met Quick-Lock ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

MOTOBLOG

Ervaring met Quick-Lock ?

Bericht door MOTOBLOG »

Ik zoek naar een handige en tegelijk mooie oplossing voor het gebruik van een tanktas.

Het systeem met riempjes spreekt me minder aan. Nu tijfel ik tussen een tankcover van Bagster (http://www.bagster.com) met bijbehorende tanktas of het vrij recente Quick-lock systeem van Bags Connection (http://www.bags-connection.com).

Dit systeem bestaat uit een ring die boven op de tankdop komt te zitten en waarop de tas kan geklikt worden. Met een 'release' systeem maakt je de tas los voor het verwijderen.

De ring kost ongeveer 18 euro voor BMW met 6 schroeven en er zijn tassen van 69 tot 169 euro.

Lijkt me wel wat, ik had echter graag gebruikservaringen gehoord.

Degelijk ?
Geen krassen op de tank ?
Geen speling, goed vast ?
Handig in gebruik ?
Aanrader ?

Alvast bedankt
Philippe.
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
pvdk, ik heb wel geen ervaring met dat type tanktas maar tijdens de Bikermeeting in Garmisch Partenkirchen was er een stand van Quick-lock en heb ik dus de mogelijkheid gehad om dit systeem eens van dichtbij te bekijken.
Het is een prachtig systeem met ongelooflijk veel mogelijkheden.
De tas is in een wip erop en eraf te halen.
Er is een tas bij met 2 zijtasjes waarvan er één met een ritssluiting kan afgehaald worden om als buiktasje te kunnen gebruiken.
Thevens zijn er mogelijkheden om GSM, PDA, GPS e.d. makkelijk te integreren in of op de tas.
Er bestaat zelf een houder met stabilisatierubbers om een fototoestel of camera op je tank te plaatsen.
Je hebt ongelooflijk veel mogelijkheden met dit systeem.
Ik ben van plan om mij ook zo'n tanktas aan te schaffen.

Zie http://www.bags-connection.com of http://www.sw-motech.com
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Seven

Bericht door Seven »

Een tas dat je kan omvormen tot rugzak is altijd handig.
ferre10

Bericht door ferre10 »

dit zegt me wel wat.heb het al is in mijn handen gehad bij RAD.neem je enkele foto's bij montage??? of zou het werkrlijk zo simpel zijn als men beweert op de handleiding??.
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Willem-NL

Bericht door Willem-NL »

Het is werkelijk een heel simpel en goed werkend systeem. De ring die met verlengde boutjes op de tankring wordt gezet is het enige wat je moet doen. Het vervangen van 4 boutjes is een peuleschil. Let wel opdat je de juiste basisring voor je type machine i.v.m. lengte van de boutjes Zie ook de site van Wüdo in Duitsland (http://www.wuedo.de)
Gegroet
Willem
2004 R1150RT Nachtzwart -> 2006 R1200RT Darkgraphit
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Dank voor de reacties. Ondertussen het systeem gemonteerd. Alles goed maar één probleem. Tank van de ST heeft opstaande randen rondom de tankhals. Dat maakt dat de ring te laag is en dus de adapter onderaan de tas niet compleet in de vergrendeling klikte. Heb de ring moeten verhogen met een aantal rondelletjes en boutjes moeten kopen die nog 5mm langer zijn. De adapter raakt de tank dus ook net vooraan de tankdop, lakschade mogelijk.

Heb firma gecontacteerd, zij reageren voorlopig niet. Voor de rest, prima systeem ...
ferre10

Bericht door ferre10 »

pvdk schreef:Dank voor de reacties. Ondertussen het systeem gemonteerd. Alles goed maar één probleem. Tank van de ST heeft opstaande randen rondom de tankhals. Dat maakt dat de ring te laag is en dus de adapter onderaan de tas niet compleet in de vergrendeling klikte. Heb de ring moeten verhogen met een aantal rondelletjes en boutjes moeten kopen die nog 5mm langer zijn. De adapter raakt de tank dus ook net vooraan de tankdop, lakschade mogelijk.

Heb firma gecontacteerd, zij reageren voorlopig niet. Voor de rest, prima systeem ...
toffe site. bedankt voor de uitgebreide uitleg en de duidelijke foto's :lol:
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Willem-NL

Bericht door Willem-NL »

Ik heb bij Wüdo (http://www.wuedo.de) in Duitsland mijn Quick-Lock System (Kartentasche) besteld met als extra een specifieke "Tankstutzenring" voor de R1200 RT/ST en kreeg daarbij een setje met busjes en langere boutjes omdat zonder het niet zou passen. Ik zou dus inderdaad nog eens bij de importeur/ leverancier navragen
Gegroet
Willem
2004 R1150RT Nachtzwart -> 2006 R1200RT Darkgraphit
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Dank voor die tip ... raar dat de mensen niet reageren. Ik hoor eens na bij de dealer ...
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

ondertussen via de lokale dealer jouw opmerkingen aan de man gebracht. Tot nu toe geen reactie via de dealer vanwege SW Motech.
Heb dan uiteindelijk zelf een 3-tal rondelletjes toegevoegd en onderaan een stukje van het plastiek weggefreesd (aan het onderstel onder de tas) en nu zit alles naar behoren ... alleen spijtig dat men bij SW Motech als 'dood' blijft ...
Willem-NL schreef:Ik heb bij Wüdo (http://www.wuedo.de) in Duitsland mijn Quick-Lock System (Kartentasche) besteld met als extra een specifieke "Tankstutzenring" voor de R1200 RT/ST en kreeg daarbij een setje met busjes en langere boutjes omdat zonder het niet zou passen. Ik zou dus inderdaad nog eens bij de importeur/ leverancier navragen
Gegroet
Willem
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

UPDATE: de ring is binnen, na lang aandringen van de lokale verdeler. Bij SW Motech bleken ze niet echt op de hoogte te zijn. Hoe het juist gegaan is, weet ik niet maar ik kan de ring gaan afhalen. Zorg wel voor een verslagje op mijn website.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Kan je dit systeem alleen online bestellen of bestaat er een dealerslijst (winkels) waar je dit allemaal eerst eens 'live' kan bekijken :?: :?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

bij Eko Motorwear in Kontich verkopen ze het.
Het wordt ingevoerd door Splash design denk ik.

Niet iedereen heeft het op stok, maar in kontich zijn de tanktassen en zo te bezichtigen.
Frank K

Bericht door Frank K »

Kan je dit systeem alleen online bestellen of bestaat er een dealerslijst (winkels) waar je dit allemaal eerst eens 'live' kan bekijken

EKO in Kontich
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

EKO in Kontich
Dan zal ik daar eens gaan kijken. Prachtig systeem lijkt me dit, vooral ook de combinatie met de gps-houders :o
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Jolly Jumpy

Bericht door Jolly Jumpy »

Even een oude topic opgerakeld.

Ik heb vandaag een bestelling gedaan van het quick-lock + tanktas
rechtstreeks via de website van Bags-connection.
Prijsverschil (tas+ring) -> België = 148 vs Bags-conn = 108 eur

Iemand ervaring met deze gasten naar levertermijn en correctheid
van bestelde goederen?

Gr.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Jolly Jumpy schreef:Even een oude topic opgerakeld.

van bestelde goederen?

Gr.
:shock: Raar dat u dat gelukt is, want ik werd altijd doorverwezen naar Splash Design en die hebben productkennis van 'lik me vestje' om het beleeft uit te drukken :roll:

Ik heb mijn spullen besteld via de motordealer

WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Jolly Jumpy schreef:Even een oude topic opgerakeld.

van bestelde goederen?

Gr.
:shock: Raar dat u dat gelukt is, want ik werd altijd doorverwezen naar Splash Design en die hebben productkennis van 'lik me vestje' om het beleeft uit te drukken :roll:

Ik heb mijn spullen besteld bij Motech via de motordealer op zijn beurt via Splash. Duurde ± 2 weken :?

Afbeelding

Jolly Jumpy

Inderdaad raar na het lezen van deze topic, ik ben benieuwd en
hou jullie op de hoogte. Misschien hebben ze ondertussen iets
bijgeleerd over service.
Ik heb ook op de site van Splash design zitten snuisteren, maar
trekt op niks...

Trouwens staat de GPS niet te dicht op deze manier, ziet er anders
wel degelijk uit?
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Jolly Jumpy schreef:Trouwens staat de GPS niet te dicht op deze manier, ziet er anders
wel degelijk uit?
Héél goed opgemerkt 8) 8) 8)

Veel was het niet, maar ik heb er nog een verlengstukje tussen gezet en nu is het 8)

Afbeelding

Afbeelding

Voor de rest idd héél degelijk :wink:
Laatst gewijzigd door WimLT op 09 dec 2006, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb mijn tanktas gekocht bij EKO in Kontich (was in voorraad)
Afbeelding
Voor meer fotokes kijk HIER
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Frank K

Bericht door Frank K »

Pvde:
Geplaatst: Do Dec 07, 2006 11:31 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Yep,
Ik heb mijn tanktas gekocht bij EKO in Kontich (was in voorraad)

Voor meer fotokes kijk HIER
Ik ben eens gaan kijken.....
Dit gebruikt ge om mee te doen aan het kampioensschap hoefijzerwerpen....
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Frank, Dan neem ik toch liever een echt hoefijzer, deze is veel te licht om hem ver te kunnen wegsmijten :wink: :lol: :lol: :lol:
PS: Of het moest zijn dat ge hem naar ene zijne kop wilt smijten!
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding BMW F800GS
Jolly Jumpy

Raar dat u dat gelukt is, want ik werd altijd doorverwezen naar Splash Design en die hebben productkennis van 'lik me vestje' om het beleeft uit te drukken

Toch niet dus, ik heb dus mijn bestelling online geplaatst en dit werkt dus via hun website, maar vandaag toch een mail ontvangen dat ik mij moet wenden tot de plaatselijke dealer - ja, inderdaad Splashdinges dus...

Zal mij dus ook moeten wenden tot één of andere dealer.

Weet er iemand éné in O-VL die dit verdeelt?
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Misschien staan ze in januari wel op het motosalon :idea:
EKO staat er normaal elk jaar met een stand en die verkopen ook de Quick-Lock :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding BMW F800GS
Plaats reactie