Enkele ervaringen rijker.

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Enkele ervaringen rijker.

Bericht door Hans »

We reizen om te leren, en dat was deze vakantie niet anders...

Tip 1. Parkeer je motor nooit, zelfs niet voor even, in de buurt van een bestelwagen.

Prioritair bij de keuze van hotels is dat de motor 's nachts ergens binnen kan staan. En toch ging het nog mis...

In het hartje van de Alpen (Bourg St-Maurice) haal ik de motor 's ochtends uit de hotelgarage, en parkeer hem even voor de hotelingang zodat we dan makkelijk en snel de bagage in de koffers kunnen laden. Terwijl ik terug het hotel binnenstap hoor ik op de parking een "boem" en daarna "bam-klang-bang" of iets dergelijks... Een bestelwagen had de GS niet opgemerkt en was er achterwaarts op ingereden. Daar lag m'n motor dan : ginds een pinkerglas, daar een zijkoffer, brrr... Geluk bij een ongeluk : de topcase had de grootste kracht opgevangen, een aanrijding onder een andere hoek zou ergere gevolgen hebben gehad. En gelukkig staan er ook valbaren op.

Zo'n 1150GS is toch een dijk van een motor ! Het pinkerglas was makkelijk voorlopig te fixeren met plakband,

Afbeelding

de valbaar zelf was onbeschadigd dank zij de makkelijk vervangbare hardplastic cover,

Afbeelding

en de krassen op de handkap, spiegel, scherm, cylinderbeschermer en zijkoffer beletten ons ook niet om de reis verder te zetten. Dat is later voor de verzekering.

De enige zorg was de grote topcase : die was gescheurd over de gehele breedte, in die toestand onbruikbaar, en als je met twee reist heb je die ruimte zeker nodig.

Tip 2 : dit kleine doosje kan je vakantie redden :

Afbeelding

Te verkrijgen bij Wunderlich voor 12 euro, het bevat 2 maal een meter gevlochten staaldraad, en een assortimentje klemschroefjes.

Een Leatherman hebben we ook altijd bij, en zo hebben we de topcase dan "genaaid" :

Afbeelding

Binnenin een klemschroef aan het begin van de draad :

Afbeelding

om aan het ander uiteinde zo te eindigen :

Afbeelding

Het slot was ook stuk, maar dat was ook op te lossen met wat staaldraad en enkele schroefjes :

Afbeelding

En zo zijn we probleemloos de resterende cols van "La route des Grandes Alpes" over geraakt. :D

Afbeelding

mvg
Hans
Afbeelding
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Arggghhhh that's suck's (ik ben sommige van die camionette-rijders grondig BEU aan het worden... :twisted: )

Enfin, gelukkig had je dat setje van Wunderdinges bij je...knap "genaaid" overigens...

Gelukkig is de schade enkel materieel...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

dat is brute pech

gelukkig ben jij een handige harry, want het ziet er wreed goed opgelost uit :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Heuuu Hans....dat setje hebben ze bij HG ook, heb dat ook altijd bij me en daar kost dat toch iets minder.
Maar prachtig opgelost, dat moet ik je meegeven.
Maar ja, je bent dan ook een (tand)heelkundige hé :lol:
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Wat hou ik van die McGyver oplossingen :)

Spijtig van de schade, maar proficiat met de herstelling.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Hobgoblin
Berichten: 833
Lid geworden op: 16 nov 2004, 21:26
Locatie: Piringen

Bericht door Hobgoblin »

ikzelf neem altijd iets vergelijkbaars mee, namelijk twee spanriemen mee. en een dikke rol tape.
een zakmes heb ik steeds in mijn tanktas.
[/url]
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
11rt
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 okt 2004, 14:39
Woonplaats: Haspengouw
Locatie: Limburg

Bericht door 11rt »

Tip 1. Parkeer je motor nooit, zelfs niet voor even...
Goed zichtbaar parkeren geld ook een "auto parkplaats.(als je er al mag staan ).
Dus zogezegd veilig NIET tot diep in dat parkeervak plaatsen.Ze zien je niet of te laat.Ze verwachten het ook niet als ze achteruit inrijden.
Moto vooraan parkeren ,dat ze je zien.En schuin ,dat je nogal veel plaats in neemt in de breedte.Je blokkeert heel dat vakje.Dan zal een kleine wagentje het laten om toch nog net naast je op je parkdeel te geraken.
Voorwiel in de uitrijrichting. Bij een eventuele duw van voren valt hij niet van de middenbok.

Dus ,zoals steeds op de weg :bekijk de situatie eens vanuit de anderen hun positie/standpunt/ervaring. (dit laatste geld niet alleen voor het verkeer...)
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

Weer heel mooi opgelost van Hans.
En je reis er niet door laten vergallen. Mooi gefikst.... :wink: :wink: :wink:
Plaats reactie