Waaraan zou het liggen ?

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Neele
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 jan 2006, 12:34
Locatie: Peer

Waaraan zou het liggen ?

Bericht door Neele »

Of er nu al een topic over geschreven is weet ik niet (heb er niet naar gezocht :oops: ), maar hier is mijn vraag:
Ik heb nu reeds 13.354km banden type : Voor: ME 880 Marathon 120/70 R17 M C 58V en Achter: ME 880 Marathon STEEL 170/60 R17 M C 72V liggen. Nu als ik ze op druk zet: Voor 2.3 en Achter 2.6 dan hebben ze beiden na 2 dagen drukverlies, wat ik aan de achterzijde goed merk. Heb de banden met velg enal volledig in 't water gestoken om een fitje te vinden....noppes.. Ik heb er dus geen verklaring voor waaraan 't ligt. De druk blijft na 't oppompen slechts enkele dagen goed en zakt dan steeds tot Voor: 1.9 en Achter: 2.2 In 't algemeen ben ik ook niet tevreden over deze type banden, maar ze willen niet verslijten ! Droog weer vallen ze nog mee, maar regenweer.... :cry: Ik rij dagelijks woon werk 75km
Iemand uitleg/verklaring ?
Laatst gewijzigd door Neele op 17 aug 2006, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Zeer traag lossende ventielen ?

Velgen niet goed gekuisd bij het monteren van de banden ?

Velgen beschadigd ?

Lastig als je met de waterproef niks ziet borrelen...

Als je echt niet tevreden bent van die banden (dat zijn zo van die onverslijtbare, keiharde toestanden) dan vervang je die toch gewoon ?
Ineens nieuwe ventieltjes laten steken op de velgen (tubeless ?) en de velgranden eens laten nazien.
Nil volentibus arduum
Neele
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 jan 2006, 12:34
Locatie: Peer

Bericht door Neele »

Raketman bedankt voor je opinie. Had zoiets ook al in m'n achterhoofd. Binnenkort leg ik er nieuwe op en zal zoals je vermeld de velgen laten nazien en ander ventielen steken (is meestal toch). Ik ga dan deze keer voor BT 020 's . Al veel goede reacties van gezien.
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

hij heeft volkomen gelijk.
de raketman
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Relax
Berichten: 5718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Inderdaad. Breek je hoofd niet over iets waar je toch niet achter staat. Vervangen, die handel.
I respect your opinion. But I don't give shit.
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

Marathon, is zo iets als Macadam, onverslijtbaar en goed voor lange rechte stukken. Maar op op- en afritten zie je uw koffers langszij komen, driften als een echte speedway bike. En voor de prijs moet je het dus niet laten, je gooit geen nieuwe banden weg, maar slechts een klein procent ervan. Peer? Dan zou ik zeker prijs vragen bij de Ronnie, afstand valt dan wel mee.
En al eens aan Pilot Road gedacht? Of dual compound, als je veel rechte stukken rijdt, hard in het midden, zacht op de kanten.
Dat drukverlies? Na jaren worden banden poreus, en dat zie je niet in waterbad. Ik heb ook lang getwijfeld om relatief goede banden te vervangen, maar het gevoel op het eerstvolgende ronde punt maakt alles weer goed. Zoals Relax zegt, vervangen die handel. Een valpartij kost zoveel meer. En dan moet je toch nog nieuwe banden leggen :wink:
Neele
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 jan 2006, 12:34
Locatie: Peer

Bericht door Neele »

LOMAX schreef:
Dan zou ik zeker prijs vragen bij de Ronnie, afstand valt dan wel mee.
Wie - Wat - Waar ?? Gaarne iet of wat meer info Lomax ?
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door sprint »

Is dat deze Ronny? :mrgreen:

B.V.B.A. Banden Ronnie & Techniek

Truibroek3
Industriezone Ravenshout
3945 HAM
Tel: 011/427213
Marnix.

Afbeelding
robtop
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:23
Locatie: Poperinge

Bericht door robtop »

bij iedere bandenwissel ventielen (laten) vervangen,
coup de phare
robtop
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

sprint schreef:Is dat deze Ronny? :mrgreen:

B.V.B.A. Banden Ronnie & Techniek

Truibroek3
Industriezone Ravenshout
3945 HAM
Tel: 011/427213
Jep, Ronny, met een "ie" :wink:
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

Neele schreef:LOMAX schreef:
Dan zou ik zeker prijs vragen bij de Ronnie, afstand valt dan wel mee.
Wie - Wat - Waar ?? Gaarne iet of wat meer info Lomax ?
Voilà :roll:
Ludo vp
Berichten: 319
Lid geworden op: 28 jul 2005, 05:25
Locatie: Lier

Bericht door Ludo vp »

sprint schreef:Is dat deze Ronny? :mrgreen:

B.V.B.A. Banden Ronnie & Techniek

Truibroek3
Industriezone Ravenshout
3945 HAM
Tel: 011/427213
Goede prijzen en prima service!

Ludo :wink:
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Neele
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 jan 2006, 12:34
Locatie: Peer

Bericht door Neele »

:D Merciekes mannen :D
Ga er vandaag 's langs.
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Neele
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 jan 2006, 12:34
Locatie: Peer

Bericht door Neele »

Voilà sè ben bij
B.V.B.A. Banden Ronnie & Techniek
Truibroek3
Industriezone Ravenshout
3945 HAM
Tel: 011/427213
langs geweest, prijs opgemaakt voor "Michelin Pilot Road" en eind volgende week langs gaan.
Metzler Marathon die er nu opligggen zijn blijkbaar "Chopper" banden :oops: :!: Dus niet echt geschikt voor m'n beemer, kon het wel denken, ben al van in 't begin nie tevreden over deze banden, maar ja al doende leert men.
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
WilBikeRT
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:38
Locatie: Wommelgem

ME880

Bericht door WilBikeRT »

Hoi Neele,

Wat betreft die chopperbanden ben ik niet akkoord. Misschien ligt op mijn 1200LT een andere ME 880 dan bij jou maar ik ben tevreden van deze banden. Eerder reed ik met Michelin Pilot en vond deze niet zo bijster goed feedback geven. Voor mij zijn de beste banden het ganse jaar door de BT020, ook in de winter zijn deze relatief snel op temperatuur. Maar algemeen genomen, betreffende levensduur en algemeen weggedrag blijft bij mij de 880 DE band. Je mag van mij aannemen dat ik echt niet een wandelaar ben met m'n LT :)
Natuurlijk moet je je eigen gevoel bij een band in acht nemen en deze vertalen naar de buiten- (weg) temperatuur en je beoogd gebruik. Iemand die graag kort en snel draait of kort instuurt en languit accelereert heeft geen baat bij dezelfde band. Forumers welke een beetje snelheid reden op circuit zullen dit beamen. Of hoe denk je dat Schumi en Alonso bij diverse weersomstandigheden en diverse banden andere tijden rijden. Gewoon voor elk voertuig een aangepaste band aan een aangepast gebruik in een aangepaste omgeving, volgens mij is hier alles mee gezegd. Het rijgevoel zit hierbij dikwijls tussen de oren !!! Ik wil hier niemand mee kleineren maar bij verschillende piloten met verschillende banden op dezelfde motoren hoor je dikwijls een uitleg waaruit je dit alléén maar kan concluderen, begrijpe wie kan ???

Groetjes van een 'tevreden' ME880 rijder,

WilfriedLT :wink:
Lid MCVL - Pluk élke dag - R12RT
Neele
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 jan 2006, 12:34
Locatie: Peer

Bericht door Neele »

WilfriedLT mijn bedoeling is zeker niet deze banden af te breken, ze zijn qua levensduur bijna onverslijtbaar, en dat eender welke bandenboer wilt verkopen weet iedereen en zijn daarbij alle smoesjes welkom. Dat begrijp ik al te best, maar ik persoonlijk ben niet tevreden over dit type band, wie weet liggen die Pilot Roads mij ook niet....zal ik binnenkort wel ondervinden..... En klopt wel dat 't véél tss de oren te maken heeft, maar geloof me ik ben geen echte circuitrijder, maar neem toch mijn bochten héél vlotjes en daar had ik net iets te weinig veilig gevoel met de ME 880 'rs. Maar goed dat we niet allen dezelfde smaak hebben :wink: Ik wens je met je 1200LT nog vele veilige km's toe.
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
TonTon

Bericht door TonTon »

Neele schreef:WilfriedLT mijn bedoeling is zeker niet deze banden af te breken, ze zijn qua levensduur bijna onverslijtbaar, en dat eender welke bandenboer wilt verkopen weet iedereen en zijn daarbij alle smoesjes welkom. Dat begrijp ik al te best, maar ik persoonlijk ben niet tevreden over dit type band, wie weet liggen die Pilot Roads mij ook niet....zal ik binnenkort wel ondervinden..... En klopt wel dat 't véél tss de oren te maken heeft, maar geloof me ik ben geen echte circuitrijder, maar neem toch mijn bochten héél vlotjes en daar had ik net iets te weinig veilig gevoel met de ME 880 'rs. Maar goed dat we niet allen dezelfde smaak hebben :wink: Ik wens je met je 1200LT nog vele veilige km's toe.
ikzelf heb nu ook Pilot Road's op mijn 1150 RT liggen en ben er tot nu toe uiterst tevreden over , kan "in het koppeke" zitten maar vind dat ze me meer vertrouwen geven dan de originele Metzelers die erop lagen.
nu nog de levensduur opvolgen , de Metzelers zijn beiden vervangen bij 15600 km.
Patrick V
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 okt 2004, 13:11
Locatie: Hageland

Bericht door Patrick V »

Ik heb ook met ME 880 gereden op mijn RTke. In het begin vond ik die banden redelijk goed op droog en op nat wegdek. Maar na 13.000 Km begon de wegligging op nat wegdek echt slecht te worden (zelfs met mijn rijstijl :wink: ). Ik heb dan beslis om voor en achteraant Pilot Road te plaatsen . Ondertussen 9.000Km gereden met die PR en ik ben er zeer tevreden over. Neele je zal nogal opkijken van de betere wegligging van de PR.
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Neele
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 jan 2006, 12:34
Locatie: Peer

Bericht door Neele »

Patrick V schreef:
Neele je zal nogal opkijken van de betere wegligging van de PR.

Laten we het hopen :wink:
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Plaats reactie