RT of GT ?
Moderator: GVN
-
-Wim-
Ben net terug van de dealer en heb enkele uren met de GT mogen rondrijden.
Zonder meer een perfecte zithouding ( zelfs beter dan op de LT ), geen lap last gehad van mijn rug, en man... wat een koppel.
Het gewicht is een pluimje als je van de LT komt.
Ik heb eveneens even test gereden met de nieuwe RT, maar het boxergevoel is niet mijn ding.
Voordelen :
- zeer goede rechtuitstabiliteit
- fantastische motor, zelfs begrenst op 100 Pk
- zeer vlot schakelende boite
- baanligging
- zwaartepunt
Minpuntjes :
- steeds de neiging om naar voor te schuiven in het zadel
- met de standaardruit veel lawaai in de helm
- zithouding duo was voor mijn vrouwtje niet ideaal
- lichte trillingen, doch nooit storend rond 5800 RPM
- kleine spiegels
Resultaat :
Te Koop : BMW K1200LT Bj 2003
Ik mag de nieuwe GT binnen een drietal weken gaan afhalen en ons madam gaat haar zelf een motor kopen.
Zonder meer een perfecte zithouding ( zelfs beter dan op de LT ), geen lap last gehad van mijn rug, en man... wat een koppel.
Het gewicht is een pluimje als je van de LT komt.
Ik heb eveneens even test gereden met de nieuwe RT, maar het boxergevoel is niet mijn ding.
Voordelen :
- zeer goede rechtuitstabiliteit
- fantastische motor, zelfs begrenst op 100 Pk
- zeer vlot schakelende boite
- baanligging
- zwaartepunt
Minpuntjes :
- steeds de neiging om naar voor te schuiven in het zadel
- met de standaardruit veel lawaai in de helm
- zithouding duo was voor mijn vrouwtje niet ideaal
- lichte trillingen, doch nooit storend rond 5800 RPM
- kleine spiegels
Resultaat :
Te Koop : BMW K1200LT Bj 2003
Ik mag de nieuwe GT binnen een drietal weken gaan afhalen en ons madam gaat haar zelf een motor kopen.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
-
Iron Gonzo
dikke proficiat met uw vernieuwing
wat wordt het voor vrouwtjelief
wat wordt het voor vrouwtjelief
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Wulf
Proficiat, join the club
Voor uw vrouw zal het wennen worden, mijn vrouw kan gemakkelijk 1200 km in één dag afleggen achterop de nieuwe GT, ik heb er al 8000km mee gereden en ben erg tevreden.
groeten, Patrick
Voor uw vrouw zal het wennen worden, mijn vrouw kan gemakkelijk 1200 km in één dag afleggen achterop de nieuwe GT, ik heb er al 8000km mee gereden en ben erg tevreden.
groeten, Patrick
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
-
®win
- Contacteer:
Wim,
Gefeliciteerd met de aankoop!
Ik heb zelf ook al uitgebreid kennis mogen maken met de GT (2½ week ter beschikking tijdens garantiewerk aan mijn LT). Met de hoge ruit had ik aanzienlijk minder lawaai rond de helm. En het zadel went snel. Positief vond ik ook het veel lagere gewicht en het grotere vermogen.
Welke kleur is het geworden?
Gefeliciteerd met de aankoop!
Ik heb zelf ook al uitgebreid kennis mogen maken met de GT (2½ week ter beschikking tijdens garantiewerk aan mijn LT). Met de hoge ruit had ik aanzienlijk minder lawaai rond de helm. En het zadel went snel. Positief vond ik ook het veel lagere gewicht en het grotere vermogen.
Welke kleur is het geworden?
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Proficiat Wim, goede keuze
Ik heb een aantal maanden geleden ook een testrit gemaakt met de nieuwe GT en vindt hem beeter en mooier dan de RT.
En nu nog ene voor het vrouwtje
Houdoe
Proficiat Wim, goede keuze
Ik heb een aantal maanden geleden ook een testrit gemaakt met de nieuwe GT en vindt hem beeter en mooier dan de RT.
En nu nog ene voor het vrouwtje
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
-
Werner Von C.
- Contacteer:
-
-Wim-
Het is de dark graphit geworden.
Ik heb hem besteld bij Selbach in Lier. Het was voor mij de eerste keer dat ik in de zaak kwam en werd daar zeer goed ontvangen.
Voor Els zijn we nog even aan het rondkijken.
De BMW F650GS en de Suzuki GSR600 komen op dit moment in aanmerking, doch aangezien dit haar eerste ervaring op een motor zal zijn gaat mijn voorkeur uit naar de GS.
In eerste instantie zal ze naar de rijschool gaan om enkele lessen te volgen, om dan in Tongeren een cursus motorbeheersing te gaan volgen.
Ik heb hem besteld bij Selbach in Lier. Het was voor mij de eerste keer dat ik in de zaak kwam en werd daar zeer goed ontvangen.
Voor Els zijn we nog even aan het rondkijken.
De BMW F650GS en de Suzuki GSR600 komen op dit moment in aanmerking, doch aangezien dit haar eerste ervaring op een motor zal zijn gaat mijn voorkeur uit naar de GS.
In eerste instantie zal ze naar de rijschool gaan om enkele lessen te volgen, om dan in Tongeren een cursus motorbeheersing te gaan volgen.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
-
betaburned
Hey K1200LT,
Check nog eens wat verder op het forum, want er staan reeds een aantal vergelijkende ervaringen van 1200 RT/GT op het forum.
Toch nog een kleine opmerking. Ik heb zelf uiteindelijk na wat twijfelen en testen tussen de RT en de GT (en ik kom van een 1150 RT) uiteindelijk voor de 1200 RT gekozen. Los van alle reeds vermelde redenen ivm windbescherming, vuil, etc speelde bij mij ook het gebruik tijdens de winter. Dan rijd het toch iets makkelijker met een boxer waar je continu op koppel kan rijden ipv te moeten remmen voor vertraging. De RT rijdt als een trein & gaat stabiel rechtdoor, de GT is kwieker en vraagt meer correcties & de gas iewat gevoeliger.
Dit is overigens ook de ervaring van een medemotard op de parking die met een FJR1300 rijdt - in de winter is die al twee keer onderuit gegaan na een uitslaand achterwiel (en niet omwille van te sportief rijden - eerder omwille van een onvoldoende nauwkeurige dosering vd gas).
Maar zoals alles, over kleur en smaak ... testen is dus de boodschap.
Suc6
Check nog eens wat verder op het forum, want er staan reeds een aantal vergelijkende ervaringen van 1200 RT/GT op het forum.
Toch nog een kleine opmerking. Ik heb zelf uiteindelijk na wat twijfelen en testen tussen de RT en de GT (en ik kom van een 1150 RT) uiteindelijk voor de 1200 RT gekozen. Los van alle reeds vermelde redenen ivm windbescherming, vuil, etc speelde bij mij ook het gebruik tijdens de winter. Dan rijd het toch iets makkelijker met een boxer waar je continu op koppel kan rijden ipv te moeten remmen voor vertraging. De RT rijdt als een trein & gaat stabiel rechtdoor, de GT is kwieker en vraagt meer correcties & de gas iewat gevoeliger.
Dit is overigens ook de ervaring van een medemotard op de parking die met een FJR1300 rijdt - in de winter is die al twee keer onderuit gegaan na een uitslaand achterwiel (en niet omwille van te sportief rijden - eerder omwille van een onvoldoende nauwkeurige dosering vd gas).
Maar zoals alles, over kleur en smaak ... testen is dus de boodschap.
Suc6
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
-
-Wim-
De beslissing is al genomen.
Voor mij was de keuze duidelijk. De GT is een totaal andere motor dan de RT, die ik eveneens heb mogen testen.
De RT is zonder meer een prachtige motor, doch ieder zijn ding. Het boxergevoel kon mij niet overtuigen. Het vermogen en het koppel is niet te vergelijken met de GT.
Wat het vermogen betreft : zolang je onder de 7000 RPM blijft is de motor zéér voorspelbaar, en is de kracht zeer goed doseerbaar.
Eens je daar over gaat... gaat het vooruit.
Mijn motor zal al het model 2007 zijn met het nieuwe remsysteem. Ik ben eens benieuwd.
Voor mij was de keuze duidelijk. De GT is een totaal andere motor dan de RT, die ik eveneens heb mogen testen.
De RT is zonder meer een prachtige motor, doch ieder zijn ding. Het boxergevoel kon mij niet overtuigen. Het vermogen en het koppel is niet te vergelijken met de GT.
Wat het vermogen betreft : zolang je onder de 7000 RPM blijft is de motor zéér voorspelbaar, en is de kracht zeer goed doseerbaar.
Eens je daar over gaat... gaat het vooruit.
Mijn motor zal al het model 2007 zijn met het nieuwe remsysteem. Ik ben eens benieuwd.
sorry Frank maar de windbescherming is beter op de rt.Frank K schreef:Ivm de windbescherming moet de 1200gsa zeker niet onderdoen voor een 1150rt. Het enige wat op mijn motor nog moet komen in zo'n flipje bovenop het windscherm, maar op mijn rt had ik ook een verhoogde ruit.
Dat je op een 1200gsa "vuil" wordt bij nat weer moet nu ook weer niet overdreven worden.
Ik ben vorige week maandag in stormweer van Monshau naar Edegem gereden en ik moet zeggen dat ik niet noemenswaardig 'vuil' was.
Maar om dit toch tegen te gaan, bestaan er in de aftermarket verschillende items om dit volledig tegen te gaan.
Ze is goed op de gsa, maar rt is beter.
Bewijs: rij maar eens in de regen met de gs en je bent nat en met de rt veel minder
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
De Witten schreef:
- Hoe snel reed je door de regen?
- Hoeveel wind was er op dat moment en uit welke richting?
- Moest je regelmatig stoppen?
- Was er veel opvliegend nat door vrachtwagens?
en.... Je kan nooit met twee fietsen tegelijkertijd rijden, dus je hebt geen
echte vergelijkingsbasis.
Zo zie je maar dat je hier eindeloos kan over doorborduren, zoiets als
'Wie was er eerst? De kip of het ei' of 'Wat is mooi en wat is lelijk?' of
'Wat is nat en wat is natter?'

Hierover zouden we eindeloos kunnen discussieren want door de regen rijden vind ik op zich geen bewijs.sorry Frank maar de windbescherming is beter op de rt.
Ze is goed op de gsa, maar rt is beter.
Bewijs: rij maar eens in de regen met de gs en je bent nat en met de rt veel minder
- Hoe snel reed je door de regen?
- Hoeveel wind was er op dat moment en uit welke richting?
- Moest je regelmatig stoppen?
- Was er veel opvliegend nat door vrachtwagens?
en.... Je kan nooit met twee fietsen tegelijkertijd rijden, dus je hebt geen
echte vergelijkingsbasis.
Zo zie je maar dat je hier eindeloos kan over doorborduren, zoiets als
'Wie was er eerst? De kip of het ei' of 'Wat is mooi en wat is lelijk?' of
'Wat is nat en wat is natter?'

-
-Wim-
We zijn vandaag even gaan rondneuzen voor een tweedehands motor voor mijn Elsje.RB-RT schreef:Wim,
Proficiat, GT lijkt me ook wel wat.
Ps: Ik heb hier nog een TDMeke 850 staan voor nen belachelijke prijs(2950),
niks voor u vrouwke![]()
De TDM was gewoon te hoog. Uiteindelijk hebben we nog een aantal motoren gaan bekijken om te eindigen bij de BMW dealer, en een nieuwe 650GS te bestellen.
Het onthaal bij Selbach was zonder meer voortreffenlijk. Zonder enig probleem een GS meegekregen om hem eens te kunnen testen.
Naar alle waarschijnlijkheid zal zij nog rapper op de baan zijn met haar GS als ik met mijn GT.
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Wim, dat zijn 2 nieuwe beemer gekocht op een week tijd en dan nog bij dezelde dealer, natuurlijk is het onthaal dan zonder meer voortreffelijk
Proficiat met jullie keuze
PS: en wat is de kleur van de F650GS en de leveringstermijn
Houdoe
Wim, dat zijn 2 nieuwe beemer gekocht op een week tijd en dan nog bij dezelde dealer, natuurlijk is het onthaal dan zonder meer voortreffelijk
Proficiat met jullie keuze
PS: en wat is de kleur van de F650GS en de leveringstermijn
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
-
-Wim-
Het remsysteem vanaf het modeljaar 07 is van een nieuwe generatie, en zou onderhoudsvriendelijker zijn.Vordr schreef:Wat verandert er aan het remsysteen t.o.v. model 2006 ?K1200LT schreef: Mijn motor zal al het model 2007 zijn met het nieuwe remsysteem. Ik ben eens benieuwd.
Waren de remmen van 2006 zó slecht dat ze al vervangen worden ???
-
®win
- Contacteer:
Volgens het persbericht:K1200LT schreef:Het remsysteem vanaf het modeljaar 07 is van een nieuwe generatie, en zou onderhoudsvriendelijker zijn.Vordr schreef:Wat verandert er aan het remsysteen t.o.v. model 2006 ?K1200LT schreef: Mijn motor zal al het model 2007 zijn met het nieuwe remsysteem. Ik ben eens benieuwd.
Waren de remmen van 2006 zó slecht dat ze al vervangen worden ???
BMW Pressclub schreef:BMW Motorrad's new Integral ABS is no longer based on the plunger principle or, respectively, the ram pressure process used on previous generations, but instead is conceived as a valve system. Carried over from automotive applications, this control concept is now able to ensure a very high standard of all-round comfort and convenience in every respect. In particular, feedback of brake pressure modulation on the brake lever has been reduced by recent development of the control valves and management to such an extent that it no longer has any kind of adverse effect <...>
The new Integral ABS system applies brake pressure on the front wheel brake solely by means of a hydraulic circuit, thus acting entirely in response to the operating forces applied on the hand lever. This, in turn, ensures a more direct feeling of the brakes particularly important to the sports-minded rider. <...>
In the event of any deficiencies in the hydraulic pump or electrical components, the rear-wheel brake acts hydraulically as with a conventional system, overriding the integral function. This has no effect on the proper operation of the front-wheel brake, the only difference being that the ABS function is no longer operative in the event of such a deficiency.
Groet,
Erwin
Erwin