Vervangen van verlichting snelheids meter
Moderator: GVN
Vervangen van verlichting snelheids meter
Hoi,
Kan iemand mij vertellen hoe ik het gesprongen lanmpje van mijn daschboard ter hoogte van de snelheids meter kan vervangen en welk lampje moet daar in.
Graag een oplossing aub.
Alvast bedankt.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het gesprongen lanmpje van mijn daschboard ter hoogte van de snelheids meter kan vervangen en welk lampje moet daar in.
Graag een oplossing aub.
Alvast bedankt.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Aan TS's avatar te zien is het alvast géén Z311rt schreef:Ik kan je niet zo direct helpen,
maar als je nu eens extra info geeft reageren anderen misschien wel met een zinnig bericht ,.
BMW ,lijkt me ,maar rij je met een Z3 ,X5 , r50 ,R1100GS ,R12xyz ,K1x00xx?????????
Moeilijk kan het niet zijn ,eens het model gekend.
Lijkt nen R850R te zijn, ne rode
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
(s)Campi schreef:Aan TS's avatar te zien is het alvast géén Z311rt schreef:Ik kan je niet zo direct helpen,
maar als je nu eens extra info geeft reageren anderen misschien wel met een zinnig bericht ,.
BMW ,lijkt me ,maar rij je met een Z3 ,X5 , r50 ,R1100GS ,R12xyz ,K1x00xx?????????
Moeilijk kan het niet zijn ,eens het model gekend.![]()
Lijkt nen R850R te zijn, ne rode
tis gene rode... maar nen zwarte, met hier en daar wat rood
-
Peewee
de klok (of beter 't afdekhuis) laat zich eenvoudig weg demonteren dmv enkele schroeven aan de achterzijde, de lamp kan stuk zijn maar ook gewoon loszitten (meestal)
andere kleurtjes zijn perfect mogelijk, er bestaan lampjes in geuren en kleuren en voor sommige modellen (die enkel in wit leverbaar zijn) zijn zelfs gekleurde overtrekjes te koop (soort condoompje)... groen of oranje is 't meest voor de hand liggende...
andere kleurtjes zijn perfect mogelijk, er bestaan lampjes in geuren en kleuren en voor sommige modellen (die enkel in wit leverbaar zijn) zijn zelfs gekleurde overtrekjes te koop (soort condoompje)... groen of oranje is 't meest voor de hand liggende...
-
Jan en Greet
lampje stuk in daschboard
Het betreft hier een bmw R850R van het jaar 1995.
En de verlichting van mijn snelheidsmeter is stuk, erg aangenaam als je in het donker rijd.
Dus mijn vraag is, moet daarvoor heel mijn panneel open smijten of kan ik er langs onder aan ????
Of moet ik heel mijn front demonteren, windscherm, koplamp eraf en dan de behuizing van de snelheidsmeter opensmijten om zo aan de lampjes te komen.
En de verlichting van mijn snelheidsmeter is stuk, erg aangenaam als je in het donker rijd.
Dus mijn vraag is, moet daarvoor heel mijn panneel open smijten of kan ik er langs onder aan ????
Of moet ik heel mijn front demonteren, windscherm, koplamp eraf en dan de behuizing van de snelheidsmeter opensmijten om zo aan de lampjes te komen.
je kan er langs onder aan maar je maakt er best één en ander voor los...
de afdekplaat aan de onderkant en dan kan je de lampjes eruit trekken...
Als je 't de eerste keer doet dan maak je best de hele reutemeteut los (=geen werk) dan weet je gelijk hoe 't allemaal ineen zit...
zoals ik al zei meestal brand het klereding weer als je 't wat dieper in 't houdertje stopt...
de afdekplaat aan de onderkant en dan kan je de lampjes eruit trekken...
Als je 't de eerste keer doet dan maak je best de hele reutemeteut los (=geen werk) dan weet je gelijk hoe 't allemaal ineen zit...
zoals ik al zei meestal brand het klereding weer als je 't wat dieper in 't houdertje stopt...
verlichting snelheidsmeter
Alvast bedankt voor de tip , maar vooral voor de lynk naar de web-cite.
Het zal wel lukken om de verlichting te herstellen.
Groeten aan alle beemers
Het zal wel lukken om de verlichting te herstellen.
Groeten aan alle beemers