3 generaties GS-en in je garage,da's ni mis maat!
Welke geniet nu je voorkeur?
Die 1200 ziet er nogal "zwaar" uit, voelt hij ook zo?
Moeilijk te zeggen. Ik hou van het rauwe van de 1100. Ik hou van het uiterlijk van de 1150 en ik ben erg gelukkig met de versnellingsbak en de koppeling van de 1200A, het is nogal luxe maar aangezien de 1200A ter beschikkiung is gesteld door mijn werkgever en dus niet van mij is ben ik gewoon content met de 1100, de 1150 is van mijn vrouw. Eerlijk gezegd, na 1700 km moet ik eerlijk toegeven dat de 1200A m`n eerste keus is om te rijden. Ik haat de rembekrachtiging maar aangezien ik nagenoeg niet rem heb ik er niet zoveel last van als eerst gedacht.
PS: moest je de groeten doen van Andy H.
Zie je die nog wel eens???? Amai, die zou ik graag nog eens spreken!!!!
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Jep ik weet waar die foto's getrokken zijn.... Deze zijn getrokken op de Pamir hoogvlakten en deze zij gelegen in China
Deze komen uit de promotie brochure van BMW GSA... gewoon bij je dealer even zo'n prachtige brochure vragen
Ik ben wat aan het surfen en kom hier terecht op een mooie collectie GS'kes, schoon masjienen mannen! En vrouwen ook natuurlijk hé.
Ik kon het mij dan ook ni laten om mijn masjien hier nekeer te laten zien : tis nen 1100 van 97, schoon over de 100 pkskes, mijn speelgoed, mijn plezier en mijn 1e vrouw. Ik heb hem aangeschaft na ne keer met ne maat zenne 1150 te hebben gereden ... pffff ... kwas verkocht hé! Das zo'n 3.5 jaar geleden en heb er ondertussen zo'n 42.000 km mee gereden (Ik woon op 50 meter van mijn werk ...)
Idd, welkom hier, maar moddercrossen doet ge me dunkt toch beter met een andere opstelling
'k Vind 'm wel iets hebben, een beetje buldog ofzo, die Desiertokuip zal daar wel mee te maken hebben.
En Jo, rijdt dat zo'n beetje met die 17" vooraan en die 18" achteraan, heb je een idee van 't verschil met de originele wielen?
Wat heb je allemaal gedaan om tot aan die 100pk te geraken, een 1100-blok heeft er standaard 80, dus da's toch zo'n 20 paardjes erbij.
Soit, knap ding, en met die stoofbuis zult ge 'm wel horen ook
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Hehe, m'n masjien is inderdaad niet opgesteld om in de modder te gaan ploerten, en daar heb ik soms wel spijt van. Ik heb namelijk geen standaardwielen erbij, dus ... ik ga het me niet riskeren met deze banden. Ik heb "in mijnen jongen tijd" wel met m'n MBX gaan crossen (jaja, op een echt crossparcours) en zolang ik de gas helemaal openhield, vloog die over de heuvels, maar daar was ook zodanig aan geprutst dat ie alles voorbijvloog en zoop als een beest ...
Het voordeel van deze wielopstelling is dat ik de bochten beter kan aansnijden en in chicanes kan het plezier helemaal niet meer op. Het nadeel is wel dat het minder soepel corrigeren is in een bocht dan met de gewone wielen. En bij hogere snelheden (vanaf zo'n 170) begint het voorwiel wat te slingeren, maar hij houdt het wel zenne.
Wat er allemaal exact aan gedaan is, weet ik zelf niet goed, ik heb hem namelijk "geprepareerd" gekocht. Ik hoor jullie al zeggen van "jamaar, ze kunnen u veel wijsmaken om de moto maar verkocht te geraken". Das waar, maar ik denk dat Robbie van bij Raf's ni rap iets uit zijnen duim gaat zuigen. Die stond daar in de showroom, maar was niet van hen. Hij is daar wel altijd onderhouden geweest. (nu nog trouwens voor het grote onderhoud). Wat ik wel kan zeggen, en dat heb ik van de Robbie, is dat de chip verandert is(ben het model vergeten), er een volledige laser-lijn opstaat, dat de luchtingangen vergroot zijn en dat de inspuiting en druk aangepast is. Hij had me nog een paar dingskes gezegd, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar meer te springen stond om ermee te vertrekken dan goed naar den uitleg te luisteren. Ik kan jullie wel zeggen dat dit een zeer "brut" masjien is, altijd oppassen met het gas in de bochten, en als je eens goed doorsleurt, komt in derde het voorwiel nog van de grond (ni hoog weliswaar, maar toch). Ook het verbruik geeft wat aanwijzingen; bij supersportief rijgedrag raak ik met moeite aan de 200km ... Max al eens 280km gehaald, maar dat was op weg naar Oostenrijk op de Deutsche Autobahn tegen een gemiddelde van 150km/h. Maar dat kan de pret niet drukken, het geknal,gebrul en rijplezier is gewoon fantastisch ....
Kwestie uiterlijk heb ik de wielen en kleppendeksels, alsook de carterbescherming in het zwart laten spuiten, en nog een paar kleine dingskes aangepast.
Ik heb het me nog geen moment beklaagd, zo'n Gs aan te schaffen. Ik heb altijd met Honda gereden en kan daar eigenlijk niks slecht van zeggen, maar Bmw (en vooral de Gs) is een ras apart. Ik moest in het begin zelf van de look niks hebben, maar hoe meer ik het beesteken zag, hoe mooier ik ze vond. Nu gaan er nog maar weinig boven de looks van een Gs voor mij.