Muziek op je BMW?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Daniel Tempelaere

Muziek op je BMW?

Bericht door Daniel Tempelaere »

Natuurlijk zijn de BMW voorzieningen de betere, maar vandaag in de Fnac een toestelleke gevonden met DAB, gewone FM en MP3 speler (slechts 64 Mb met USB) en dit voor 99€. Dit lijkt mij een koopje (Digitale radio van perstel, DR201). Er is een +3V ingang voorzien en de koptelefoons aansluiten op intercom en inderdaad nog wat gepruts om hem ergens kwijt te geraken op mijn R1150RT. Het ding werkt perfect, zeker buiten(DAB ontvangst binnen toch kritischer dan FM).
En ik hou er een opbergruimte (waar de radio steekt) aan over.
Daniel
Frank K

Bericht door Frank K »

Daniel:
Natuurlijk zijn de BMW voorzieningen de betere
Ik zie daar de evidentie niet van in.
Heb zelf BMW radio, maar ben er van overtuigd dat er vééééél betere dingen op de markt verkrijgbaar zijn.
En ik hou er een opbergruimte (waar de radio steekt) aan over.
en daar heb je 100% gelijk in...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gunter

radio op motor

Bericht door Gunter »

Daniel,

werkt die radio ook bij hogere snelheden, ik heb zelf een klein digitaal radiootje van sony dat vanaf 90 km/h stoort, als ik zeker weet dat dat van u werkt tegen 120km/h wil ik het mij ook aanschaffen. Vermits er niets zo ergerlijk is als een altijd storende radio.

groeten Gunter
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98

clublid
Daniel Tempelaere

Re: radio op motor

Gunther,

Dat weet ik nog niet, want dit ding moet nog op mijn moto gemonteerd worden.
Zal niet zo lang meer duren. Ik hou je op de hoogte.
Hoe heb jij trouwens je sony gemonteerd?
Zou dit met magneten kunnen of stoort dit net de goeie werking van de ontvanger.

Daniel
Gunter

Bericht door Gunter »

Daniel,

dat sony-radiootje had ik gewoon in mijn vest gestoken, ben nu van plan om het nog eens te proberen in mijn tanktas of op de motor met van die sterke klittenband.

Ik heb ook in de fnac geweest (Antwerpen) en heb dat radiootje ook gevonden maar de prijs was veel hoger dan 99 euro :cry: :cry: , ik geloof met mp3 227 euro en alleen radio 173 euro (ben niet meer 100% zeker maar het was veel duurder).
In welke fnac hebt gij die gekocht?

Laat maar iets weten als het werkt.

groeten Gunter

clublid
Daniel Tempelaere

Gunther,

Dit heb ik nochtans aan 99 € op de kop kunnen tippen in:
Fnac Leuven
Bondgenotenlaan 32
Leuven
016 751211

en dat lag eergisteren nog steeds in de etalge

Daniel
Josram

Muziek op je BMW?

Bericht door Josram »

Gunter,
Indien Daniel gelijk heeft, en hij bevestigt dat het maar 99€ kost. Dus ook zo geprijst is, lijkt het me de moeite om eens naar Leuven te rijden, moest je geintereseerd zijn. Volgens gegevens van internet ligt de prijs +-290€. Is hij werkelijk in de Fnac zo geprijst moeten ze deze ook aan die prijs verkopen.
Greetz
en succes met de aankoop :o
Jos
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik denk dat die prijs correct is hoor. Het gaat om een toestel met "slechts" 64 Mb aan boord. Eentje met 256 Mb is al beduidend duurder maar je hebt er ook meer plezier van. Een maat had zo'n ding mee op ons tripje naar Oostenrijk en had voor heel de dag mp3 muziek van goede kwaliteit met 256 Mb. Hij kon dat spelertje ook als voice data gebruiken en was ook voorzien van een fm radio. Merk Creative. Goed hebbeding.
joe

genieten van muziek

Bericht door joe »

heren waar zijn we mee bezig?
muziek beluisteren en van genieten doen we best thuis waar de voorzieningen een stuk beter zijn.
de mooiste muziek op de motor is toch het motorgeluid en hetgeen we waarnemen rondom ons.
vergeet ook de veiligheid niet want met het luisteren naar muziek op de motor verliest ge toch een deel van uw aandacht voor het verkeer
groetjes joe
Gunter

Bericht door Gunter »

Ergens hebt ge wel gelijk, maar ik wil het vooral gebruiken voor eerder saaie autostraderitten waarop je toch niets anders hebt dan gebulder van wind, meestal begin ik op den duur zelf een liedje te zingen en dat is echt niet om aan te horen. :oops:

Op gebied van veiligheid kan ik het ook volgen maar daar zie ik het verschil niet echt met de radio in de auto, die ook zorgt voor verminderde aandacht.

Verder is het ieder zijn eigen goesting natuurlijk. :lol:

groeten Gunter

clublid
Harald

Bericht door Harald »

Ik heb ook muziek op m'n Rt
Geweldig zo'n radio .
let wel je hoeft dat ding niet keihard te zetten , neen laat de muziek op de achtergrond spelen en geloof me met een rustig muziekske ga je rustiger rijden .
ik rij elke dag naar het werk , 20 Km enkel en steeds in en tussen de filles . Sinds mijn radio is aangesloten en er muziek door de boxen kwam was het aangenamer rijden .
Intussen begon ik mij te ergeren aan de boze blikken van voetgangers langs de baan , omdat ik er met mijn JUBOX iedereen wakker maakte .
heb me een intercom angeschaft en de muziek zit nu netjes in de helm . veel minder luid , duidelijker en bovenal ,fille of niet ik geniet .
Laat mij toe te zeggen dat éénieder dat voor zichzelf moet uitmaken , maar ik kan niet meer zonder .
Muziek verlicht de zeden !!!! :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
yann
Contacteer:

music maestro

Bericht door yann »

Ik heb zelf een iRiver IHP-120 aangesloten op mijn intercom. Deze MP3-speler/digitale FM radio/20Gb harde schijf wordt met een kleine niet-waterdichte afstandbediening geleverd en een lederen inschuif-etui. Je kan em aansluiten op de PC middels een USB 2.0 meegeleverde kabel. Het toestel heeft een geheugencapaciteit van 20Gb (daar kan je een hele jukebox op kwijt), kan als dicteerapparaat fungeren, is schockbestendig en je kan zowel de speler als de afstandsbediening "locken" zodat em niet, door ergens tegenaan te botsen, verspringt. Het geheel is voorzien van een oplaadbare Li-ion batterij, goed voor +/-16 uur muziek op batterijcapaciteit. Er zijn 20 radioposten voorprogrammeerbaar. De afstandbediening kleef ik met velcro (bij goed weer) op mijn tank. Bij slecht weer wordt em zonder afstandbediening aangesloten en in het 'kontje' van mijn RT verstopt. 'k heb er al meermaals mee in een stortvlaag gereden en er is nog nooit water in gekomen. Aanschafprijs is niet min, maar meer dan zijn geld waard, want tot 180km/h nog steeds stoorloos te ontvangen op voorwaarde dat em op zijn Li-ion batterij werkt. Je kan em ook aansluiten op 12V maar dan krijg je pas frequentiestoringen van de motor tenzij je een speciale ontstoorder steekt tussen speler en intercom. De speler heb ik indertijd bij Photohall gekocht in een promotie. Nieuwprijs: rond de €300,00.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
Geert K100

Bericht door Geert K100 »

Ik heb sinds een week een mp3speler/radio/voicerecorder/data - toestel 256 Mb. Gekocht via E-bay bij dealcat.de in Duitsland. Slechts 1 week om te leveren, met verzendingskosten samen 65 €. Het speelt prachtig en is ongeveer zo groot als een luciferdoosje, maar slechts half zo dik. Een echte aanrader, ook handig bij het sporten (lopen - fietsen- enz..)
Op de moto ook heel goed, alleen vanaf +- 80 km/h begint de ruis door te komen (nochtans 2 X 20 mW).
Groeten en een super 2005 !!
P.S.: Als u dit schrijven niet ontving,
gelieve het ons te laten weten.
brit

Re: music maestro

Bericht door brit »

yann schreef:een iRiver IHP-120
hallo yann, ik ben geïnteresseerd in dit toestel (goede reviews gelezen - staat momenteel aan 310 euro op mp3man).

ik heb wel een aantal vragen:
monteer je de speler altijd onderhuids bij een rit?
en hoe zit dat met antenne? uit de technische specificaties van het toestel kan ik niet echt opmaken hoe dit tewerk gaat...
als ik me niet vergis dan kan het toestel ook dienst doen als extern opslagmedium?

photohall biedt het toestel niet meer aan, weet jij soms nog een winkel die het wel aanbiedt?

thx
r
yann
Contacteer:

iRiver IHP-120

Bericht door yann »

Rutger,
De antenne zit in het toestel ingewerkt. Het enige wat ik er op mis is RDS en een draadloze (bluetooth) en waterdichte afstandbediening. Dan was dit de motormust bij uitstek. Ik steek em altijd onderhuids want daar heb ik het aansluitkabeltje voor de intercom klaargelegd. Als opslagmedium is em ook uitstekend geschikt en met USB 2.0 gaat dit zeer vlot.
Je kan em ook in 40Gb opslagcapaciteit hebben. Dan is het de IHP-140.
Ik heb niet meer zo gevolgd waar je hem nu nog kopen kan.
R1200GSA LC TB '16
Guy

Bericht door Guy »

Zeer interessante lectuur. Op mijn vorige K100 had ik een radio, op mijn huidige K1100 niet, en ik mis hem voor het woon-werkverkeer (inclusief verkeersberichten !!!).

Kan iemand mij antwoord bezorgen op volgende vragen:
- heeft één van de vermelde toestelletjes RDS
- zo nee, is het dan doenbaar om via de meegeleverde afstandbedieningen van de ene preselectie naar de andere te schakelen, indien je van frequentie-zone verandert
- is de ontvangst echt OK, ook zonder externe antenne
- is op zo'n ding mits wat knutselen geen externe antenne aan te sluiten ?

Dank voor info
Guy
R1100GS 1994
"Reizen is je openstellen voor de wereld"
Harald

Bericht door Harald »

Als je nu echt heel weinig plaats wil benutten is dit de oplossing

Afbeelding

De BMW MP3 horloge

deze tekst stond er ook nog bij
Another, "what will they invent next gadget"..... BMW have a watch. So far, nothing to write home about, but this one is special, and could even be used on a motorcycle.

This BMW watch incorporates the mp3 music standard, in other words, you can listen to music on it. You can download or record music on your PC, and then with the provided USB cable, upload some 4-5 hours worth of music into the watch's 256 Mb of memory. That'll give you enough music to last a lot of twisties on your motorcycle. The USB cable can also be used to charge the watch's batteries.

Additionally, the watch also serves as a recorder, so you can record the sound your motorcycle makes while you're revving up through the curves, or the sound of that police car chasing you....or just some random thoughts.

And for $275, the watch will also even show you what time it is....

Click here to see the BMW-Online website.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Harald
waar te koop
das nie goekoop
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Harald

Bericht door Harald »

goed kijken , heb een aanpassingske gedaan met de uitleg .
Ben nu op zoek naar dat web adress , kwijtgeklikt bij het copieren :roll:
Harald

Bericht door Harald »

normalieter hier te koop
http://www.bmw-online.com/PIKE_products ... AUTOMOTIVE

Als dat ni snel is :wink:
Daniel Tempelaere

Als ik op dit late uur aanstalten maak om te gaan slapen dan ben ik ofwel uit geweest of aan mijn moto zitten figgelen, en 't is dat laatste.
Die DAB radio aangeloten op mijn baehr, hij doet het perfekt, let wel nog niet mee gereden.
Niet de minste storing, MAAR hij MOET dan wel op zijn 2 INTERNE BATTERIJKES werken!!!. Aftappen via een spanningsdeler en via een smoorspoel op de 12V levert meteen storingen ZELFS met NIET draaiende motor!! Dan maar op de 12V relaisschakeling gezet, 't is al heel veel beter maar toch nog te veel storingen. Zelfs al twee spanningsdelers geprobeerd, ene van 23€ uit de Fnac en ene van 6€ uit radiohome (Gent), die laatste levert duidelijk minder storing op, MAAR diens uitgang levert dan maar een goeie 2,5V (andere een goeie 3V)zodat hij beduidend minder luid (moet op maximum) kan spelen.
Alé vooruit, ik voel me zowat die man op de cover van M&T van enkele maanden terug.
Maar 'k geef het (nog) niet op, wordt vervolgd.
Daniel
yann
Contacteer:

Aan Guy

Bericht door yann »

Guy,

Volgens mij moet het inderdaad te doen zijn om, mits wat knutselen, een externe antenne aan te sluiten op dit apparaat. Je kan misschien de antenne met een jack aansluiten op de "line in". Aangezien de radio digitaal is met 20 preselecties kan je vrij makkelijk switchen met de afstandbediening. Er naar kijken verlaagt de verkeersveiligheid dus je zal op gehoor moeten overswitchen. Als je MP3's beluisterd heeft em een resem mogelijkheden voor shuffle-play. En het speelt ook vooraf geprogrammeerde m3u files.
R1200GSA LC TB '16
brit

Bericht door brit »

Guy schreef:- heeft één van de vermelde toestelletjes RDS
heb hiervoor navraag gedaan bij mp3man en voor zover zij weten bestaat rds nog niet op mp3-spelers met een fm-tuner. jammer...
Daniel Tempelaere

Perstel DAB radio op RT

Ik rij met de Perstel (DAB/ FM/ MP3) reeds enkele dagen en volgende bevindingen:
* FM stoort toch nog en krijg ik niet volledig weg.
* DAB is veel beter, de laatste storingetjes worden weggewerkt door mijn oordoppen, waar ik steeds mee rij.
Dan is de ontvangst op DAB dan weer kritischer (moet zeer goed zijn) dan bij FM, anders heb je last van 'wobbeling' en das vervelend. Die antenne moet je zo goed mogelijk plaatsen, ze ingeschoven wegmoffelen ergens, 't zal zeker niet gaan.
Al een paar keren Brugge - Mechelen gedaan en 't was echt prima op DAB, 'Radio Donna Hitbits', regio Aalst is er minder dekking of schakelt over naar andere zender of zo en dat was gedurende enkele minuten wel merkbaar (wobbeling dus).
* MP3 is OK, maar er kunnen maar 32 tracks op.
Op batterijkes is alles pico bello, storingen heb ik enkel als die op de voeding van de Moto geschakeld is via een spanningsdeler.
Die moet ook op een relaisschakeling rechtstreeks op de batterij anders is het niet te doen qua gebrom.
Ook moet een ontstoorde kabel (ik gebruik baehr) gebruikt worden tussen perstel en intercom, want zonder is het echte ellende qua storingen. Die storingen zijn in hoofdzaak veroorzaak door het verlengen van de standaard (baehr) interfacekabel omdat deze veel te kort is wanneer de perstel vooraan aan het dashbord vasthangt!!
Niet dat ik het nog echt nodig vind, maar ik ga nog een smoorspoel op de 12V voeding plaatsen, zien of dit nog verbetert.
Slotsom, veel aan geprutst (maar 't is ons hobby, dus doen we 't graag...), maar toch erg tevreden met 't eindresultaat.
Fotos.
Afbeelding
*) Rond de perstel is een beschermingsbakje gemaakt uit isolatiemateriaal afkomstig van een of andere verpakking.
Hoofdbedoeling is dat dat deze niet gaat schuiven op 't dashboard van de moto (krassen ...zakken door de schokken...).
Zo blijft hij met de elastiek mooi op zijn plaats. Misschien niet meteen 't meest esthetische maar wel handig en goedkoop.
Ik ga er een tweede maken en wat minder met lijm kwanselen.......
Antenne waait wel omver als je boven de 120 Km zowat gaat rijden, daarom zit deze in een lusje welke bevestigd is aan de schroef onder de ruit.
In stilstand is het toestelleke nog mooi te bedienen, zelfs met handschoenen aan al rijdend is het te doen al moet je dan wel erg oppassen en toch al wat behendigheid en ervaring hebben met 't machien zelf!
Alles is zo opgesteld dat de ganse boel snel kan opgeborgen worden 't handschoenvakje.
Afbeelding
*) Voeding zit onder het zadel, achter de batterij, bevestigd met velcro.
Afbeelding
*) Achterin zit mijn intercom en zender (Bike tot bike) van Baehr en een nest kabels!

Daniel
Nolle

Bericht door Nolle »

Hallo, wat ik eigenlijk zoek is een center zoals bij de auto-centers waar men een aftermarket radio kan laten inbouwen.
als ik de prijs van een BMW radio bekijk : de pre installatie alleen al 200 € en dan een goeie 1000 € voor de radio - casette ! dan heb ik al genoeg.
je moet toch makkelijk voor een 3de van die prijs een radio met cd en mp3 ondersteuning kunnen plaatsen ? of heb ik het verkeerd voor ?
zijn er mensen die achteraf zelf een radio hebben ingebouwd ?
zoja graag de benodigde stukken en werkwijze.
ik ben pas sedert een 3 maanden de trotse eigenaar van een 1150 RT.
vr gr,
Plaats reactie