hoe vind ik een oldtimer

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

het begin
informeren bij kenners voor dat je er 1tje koopt
BOB de meyer is er zo al 1tje :idea:
http://autos.groups.yahoo.com/group/bmwcycles/
dit is momenteel 1 van de beste sites voor 2klepper liefhebbers en waar je veel antwoorden zal vinden op uw vragen

budget = wat wil (kan) je er voor uitgeven.
moet hij al gerestoreerd zijn of ga je het zelf doen?
kijk op verschillende internet sites en vergelijk de prijzen.
zo kan je ergens een gemiddelde bepalen.

suc6 bij uw zoektocht
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
sprint

Bericht door sprint »

heb je geen foto's van in Halle :wink:
Marnix.

Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

niet moeilijk....

je koopt een motorfiets.
je laat hem dertig jaar in je garage staan.

en vervolgens heb je er een :!:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

sprint schreef:heb je geen foto's van in Halle :wink:
http://www.flickr.com/photos/69574223@N ... alle/show/
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
sprint

Bericht door sprint »

Hé Gonzo bedankt voor de foto's :wink:

:idea: Wie volgend weekeind wat tijd over heeft kan naar de 9province rit komen kijken in Lede.(aan de sporthal)
Start 7.15 h op zaterdag 24/6 en we zijn na zo'n 750km terug op zondag 25/6 rond 18.30h

+/-200 motoren tot bj'60, echt eens de moeite waard :wink:

Ik rij wel niet op BMW daar, maar met een Gillet-Herstal 350 SS/ bj:1933 8)
Marnix.

Afbeelding
stefaan1961

Bericht door stefaan1961 »

http://moto.2dehands.be/markt/motor/bmw ... w-90s.html

kijk eens wat een prachtexemplaar er op 2de hands te koop staat!!!
Stefaan
K100RT'87

R1150 GSA '03

Afbeelding
Afbeelding
stefaan1961

Bericht door stefaan1961 »

http://www.kapaza.be/detail/2791869/Bmw_r100rs.html

en nog een mooie, deze zal waarschijnlijk merkelijk minder moeten kosten dan de 90S..
Stefaan
K100RT'87

R1150 GSA '03

Afbeelding
Afbeelding
Don Quichot

Bericht door Don Quichot »

Kijk eens op motorfietsweb.nl dit een site waar veel word aangeboden.

Succes Leo.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Een gouden raad: wil er eentje om mee te rijden, of zie je vooral het zelf sleutelen als de uitdaging? Want als je enkel wil rijden, koop dan een gerestaureerd exemplaar. Dit is uiteindelijk goedkoper dan zelf beginnen knutselen, tenzij je alles, maar dan ook alles zelf kan doen. Sommigen willen na de restauratie immers naar het volgende project, en dan staat er meestal eentje in de weg. En vaak halen ze daar nauwelijks de gemaakte kosten weer uit, tenzij het echt een collectors-item is. En de massa's uren die er zijn in gekropen, die worden zelden gerekend. Maar als je zelf bepaalde werken moet uitgeven, dan wordt er een fors uurloon aangerekend.
En als je vooral de restauratie zelf ziet zitten, dan is zo'n oude BMW best te doen: eenvoudige, degelijke techniek, en haast alle onderdelen zijn wel ergens te vinden of na te maken.
gino1968

Bericht door gino1968 »

Hier staat ook nog een oldtimer (BMW 90/6) van 1975.

Foto1:
Afbeelding
Foto2:
Afbeelding
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

gino1968 schreef:Hier staat ook nog een oldtimer (BMW 90/6) van 1975.

Foto1:
Afbeelding
Foto2:
Afbeelding
Had hem ook al gezien, ben geen kenner, maar lijkt mij een samenraapsel te zijn...ik herken een S stuurkuip, een RT stuur en zijpanelen die volgens mij niet van een /6 zijn. De tank twijfel ik nog aan, maar zou wel kunnen kloppen. Achterlicht en knipperlichten zijn zeker niet origineel.
Bij mij moet een oldtimer zo origineel mogelijk zijn, indien niet moet de prijs ook navenant zijn, helaas denken veel eigenaars blijkbaar dat ze ne gouden moto hebben, aan de prijs te zien. Een moto zoals afgebeeld is niets speciaals, geen beperkte serie, geen Daytona, geen CS, en zou eigenlijk niet meer mogen kosten dan 2000 euro indien mechanisch en optisch perfect
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Hier op het forum http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=8936

Is volgens mij een 3000 euro waard.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Dirk Pauwels schreef:Had hem ook al gezien, ben geen kenner, maar lijkt mij een samenraapsel te zijn...ik herken een S stuurkuip, een RT stuur en zijpanelen die volgens mij niet van een /6 zijn. De tank twijfel ik nog aan, maar zou wel kunnen kloppen. Achterlicht en knipperlichten zijn zeker niet origineel.
Bij mij moet een oldtimer zo origineel mogelijk zijn, indien niet moet de prijs ook navenant zijn, helaas denken veel eigenaars blijkbaar dat ze ne gouden moto hebben, aan de prijs te zien. Een moto zoals afgebeeld is niets speciaals, geen beperkte serie, geen Daytona, geen CS, en zou eigenlijk niet meer mogen kosten dan 2000 euro indien mechanisch en optisch perfect
Wat er aan dat achterlicht en pinkers en zijschildjes niet origineel zou zijn zie ik niet in.
Waren in die periode de types die ze gebruikten op de boxers...

De dempers, die lijken mij niet origineel.
Nil volentibus arduum
animal

Bericht door animal »

Ik dacht ook dat het achterlicht en pinkers origineel zijn. Bij bmw brachten ze zelfs ooit een model uit met vooraan en achteraan verschillende pinkers (vooraan alu en achteraan zwart plastiek) heb ik me ooit laten vertellen.
Uitlaten: inderdaad niet origineel
De tank zal waarschijnlijk origineel zijn want het is reeds een model met schijfremmen en dan moet de onderkant voorzien zijn van een uitsparing voor het oliereservoir (een /5 tank past dus niet op een /6 frame)
Voor de rest: kuip d'er afgooien lijkt me het best.
Dirk Pauwels

Ok pinkers en a licht zijn mss wel origineel, al misstaan ze volledig volgens mij :) 't blijft een samenraapselke voor mij
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
animal

Bericht door animal »

Ja Dirk, dan "misstaan" ze bij alle bmw's vrees ik want ik denk dat ze origineel staan.

Is dit een samenraapsel ? Laten we het voordeel van de twijfel geven aan de verkoper. Ik durf dat niet zomaar vanop foto besluiten in elk geval.

Tip voor de verkoper : verwijder de kuip (als ze van een 90S afkomstig is kan je er nog geld voor krijgen ook), vervang het stuur door een lager exemplaar en de uitlaten door originele.
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Op de cover van het Clymer-handboek staat er zo eentje.
Accordeon-rubbers op de vorkpoten, bar-end spiegels en geen kopkuip.
Héél mooi.

Nu we toch aan't mierenneuken zijn : volgens mij is er ook iets mis met de bandenmaat van de voorband. Die is precies te smal/te laag.

Oldtimer-tuning :D :P
Nil volentibus arduum
Dirk Pauwels

animal schreef:Ja Dirk, dan "misstaan" ze bij alle bmw's vrees ik want ik denk dat ze origineel staan.
Ok ,cursus Waaslands voor beginners: "Misstaan" wil zoveel zeggen als: Ik vindt ze niet echt mooi bij de moto passen....wil dus niet zeggen: ze staan niet op de juiste plaats of hoogte etc...

smaken verschillen hé, dan toch liever mijn origineel BSA'ke A65 uit '63
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Waarom zoekt gij in godsnaam nen oldtimer als je de schoonheid ervan niet weet te appreciëren? Ofwel staan de pinkers u niet aan , ofwel de lichten, of kleur of de smoel van de verkoper, of er 95oct in de tank zit ipv 98oct.....

Stop met lullen man alsof je er iets van kent, want volgens mij....... geen jota.

Zoals ik je al schreef in t begin van dit gezwets....

KOOP NU NEN NIEUWE (dan ben je zeker dat alles origineel is) STOP 30 JAAR MET ZAGEN HOE GE ER EEN VINDT, EN DAN HEB JE JE OLDTIMERKE OVER 30 JAAR;
Afbeelding
dirkdeKman

Bericht door dirkdeKman »

Misschien een kiekje van de BSA: dan kunnen we eens bekijken wat er allemaal "misstaat" :lol: :D :roll:
De K100 is de max
sprint

Bericht door sprint »

dirkdeKman schreef:Misschien een kiekje van de BSA: dan kunnen we eens bekijken wat er allemaal "misstaat" :lol: :D :roll:
En welke pinkers er op staan :mrgreen:
Marnix.

Afbeelding
dits

Bericht door dits »

Interessante links, interessante info, want ben ook op zoek naar een oldtimerke, al dan niet met originele pinkers en of uitlaten, groten voorband of what ever, caferacer of ga zo maar verder : ik probeer uit elke "post" ietsje te leren, want ook ik ken er niets of zeer weinig van af.
Maar voor het gelul moet je volgens mij op een andere sites zijn : er zijn er zo vele waar "er veel geluld wordt, maar weinig gesproken" : mensen die een 1000 tal berichten kunnen posten sinds de maand februari, dit zijn volgens mij mensen die veel tijd hebben om zelf te lullen...
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

dits schreef:Interessante links, interessante info, want ben ook op zoek naar een oldtimerke, al dan niet met originele pinkers en of uitlaten, groten voorband of what ever, caferacer of ga zo maar verder : ik probeer uit elke "post" ietsje te leren, want ook ik ken er niets of zeer weinig van af.
Maar voor het gelul moet je volgens mij op een andere sites zijn : er zijn er zo vele waar "er veel geluld wordt, maar weinig gesproken" : mensen die een 1000 tal berichten kunnen posten sinds de maand februari, dit zijn volgens mij mensen die veel tijd hebben om zelf te lullen...

Tja........ van uw 27 post hebben we ook niet veel bijgeleerd anders :?
Afbeelding
w

Bericht door w »

JH. schreef:Waarom zoekt gij in godsnaam nen oldtimer als je de schoonheid ervan niet weet te appreciëren? Ofwel staan de pinkers u niet aan , ofwel de lichten, of kleur of de smoel van de verkoper, of er 95oct in de tank zit ipv 98oct.....

Stop met lullen man alsof je er iets van kent, want volgens mij....... geen jota.

Zoals ik je al schreef in t begin van dit gezwets....

KOOP NU NEN NIEUWE (dan ben je zeker dat alles origineel is) STOP 30 JAAR MET ZAGEN HOE GE ER EEN VINDT, EN DAN HEB JE JE OLDTIMERKE OVER 30 JAAR;
JH. schreef: Tja........ van uw 27 post hebben we ook niet veel bijgeleerd anders :?
JH,

Buiten uw enige post over TT en garmin-routes (waar ik U a propos nog op de juist weg heb gezet voor het programmatje etc te vinden), heb ik van u alleen maar 99% "plezante opmerkingen" gezien en het met vallen en opstaan proberen te delen van uw beperkte RT en LT ervaringen.

Ik heb daar niks op tegen, maar de laatste tijd zie ik al meerdere van die ronduit beledigende posts en dat is gewoon een straat te ver.
Misschien heb ik wel een aprate kijk op de forum-regels.......kan altijd......ik zal ze nog eens nalezen......... :wink:

En ter info, diene meneer Pauwels zoekt helemaal gene oldtimer, hij vond alleen dat de oldtimer van de foto van die hier geplaatst was, vol zal met "fouten"....die er misschien geen waren....

Allez laat U nu maar eens gaan op deze reaktie :wink:
waarschijnlijk te weinig post/dag dat ik op het forum geregistreerd ben ? :roll: :roll:
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Er wordt hier blijkbaar raak geschoten ... Pief poef paf 8)

Stoffel ;)
Afbeelding
Plaats reactie