r1100r info
Moderator: GVN
r1100r info
r1100r rijders ,
sta op punt een r1100r te kopen , graag enkele info over de zithouding verbruik enz , ben 1.83
mvg
sta op punt een r1100r te kopen , graag enkele info over de zithouding verbruik enz , ben 1.83
mvg
Laatst gewijzigd door bompa op 02 sep 2006, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Iron Gonzo
perfecte zithouding moet je zelf uittesten
normaal voor uw lengte geen probleem
verbruik hangt af van uw rechterhand
reken op een gemiddelde van 5 a 6 L/100Km, bij rustig rijgedrag
welkom hier op het forum bompa
normaal voor uw lengte geen probleem
verbruik hangt af van uw rechterhand
reken op een gemiddelde van 5 a 6 L/100Km, bij rustig rijgedrag
welkom hier op het forum bompa
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Haai, welkom op het forum.
Heb zelf sinds februari een R1100R en ben er erg gelukkig mee!
Ben 1.73cm, heb een groot scherm op mn beemer + zijkoffers en rij gemiddeld ongeveer 1:16,5. (Ik ben best een kalme rijder, op de snelweg ga ik meestal 110km/u.) Als ik harder/sportiever ga rijden loopt dat verbruik trouens snel op. Krijg wel het idee dat de mijne niet de zuinigste R1100 is die er rond rijd.
Heb begrepen dat de motor wel zuiniger gaat rijden als de katalysator er tussenuit gesloopt is...
Verder zou ik willen zeggen maak eens een proefrit en laat je verrassen!

Heb zelf sinds februari een R1100R en ben er erg gelukkig mee!
Ben 1.73cm, heb een groot scherm op mn beemer + zijkoffers en rij gemiddeld ongeveer 1:16,5. (Ik ben best een kalme rijder, op de snelweg ga ik meestal 110km/u.) Als ik harder/sportiever ga rijden loopt dat verbruik trouens snel op. Krijg wel het idee dat de mijne niet de zuinigste R1100 is die er rond rijd.
Heb begrepen dat de motor wel zuiniger gaat rijden als de katalysator er tussenuit gesloopt is...
Verder zou ik willen zeggen maak eens een proefrit en laat je verrassen!
Dyslectie, hoeschrijfjedatookalweer?
- R1100R -
- R1100R -
Ik heb in april ook een R1100R 2dehands aangeschaft. Perfecte zithouding, zadel is trouwens instelbaar.
Verbruik bij een normale rijstijl tussen 5 en 6 liter (solo).
Als je regelmatig autostrade doet, raad ik je aan eens uit te kijken naar een degelijk scherm.
Heb een GIVI scherm geprobeerd, maar er gaat toch niets boven een origineel scherm van BMW.
Mijn ervaring met de boitte van de R1100R: niet de stilste, vraagt een zeker voetje en een beetje aanpassen... maar verder niet kapot te krijgen.
Veel succes, neem de juiste beslissing en hou het vooral veilig
JURGSKIE
Verbruik bij een normale rijstijl tussen 5 en 6 liter (solo).
Als je regelmatig autostrade doet, raad ik je aan eens uit te kijken naar een degelijk scherm.
Heb een GIVI scherm geprobeerd, maar er gaat toch niets boven een origineel scherm van BMW.
Mijn ervaring met de boitte van de R1100R: niet de stilste, vraagt een zeker voetje en een beetje aanpassen... maar verder niet kapot te krijgen.
Veel succes, neem de juiste beslissing en hou het vooral veilig
JURGSKIE
De "boitte" is de versnellingsbak begrijp ik?
Moet idd overtuigend schakelen op mn BMW maar daar krijg je vanzelf feeling voor hoor. Heb de motor voor de aankoop even laten keuren door iemand die weet waar je op moet letten bij verschillende type motoren. Dat deet hij best grondig en gaf mij de overtuiging dat ik een degelijke fiets kocht...
Moet idd overtuigend schakelen op mn BMW maar daar krijg je vanzelf feeling voor hoor. Heb de motor voor de aankoop even laten keuren door iemand die weet waar je op moet letten bij verschillende type motoren. Dat deet hij best grondig en gaf mij de overtuiging dat ik een degelijke fiets kocht...
Dyslectie, hoeschrijfjedatookalweer?
- R1100R -
- R1100R -
Welkom bij de R1100R fietsers,
ben zelf 1.84m zadel op hoogste stand + nog 1cm extra verhoging,zou nog wel iets willen vinden om het stuur hoger te krijgen.
Anders prachtige motor zowel rechte lange baan als bochtenwerk ( met de juiste banden) en idd schakelen is ff aanpassen en goed doorstampen.
Verbruik gem.5.6l
Groet,
Ronnyb
ben zelf 1.84m zadel op hoogste stand + nog 1cm extra verhoging,zou nog wel iets willen vinden om het stuur hoger te krijgen.
Anders prachtige motor zowel rechte lange baan als bochtenwerk ( met de juiste banden) en idd schakelen is ff aanpassen en goed doorstampen.
Verbruik gem.5.6l
Groet,
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Dag,
ben 1.92m en rij sinds 3 jaar de 1100r. Met veel plezier! Toeren of scheuren, 't kan allemaal.
Zadel in de hoogste stand en van 't voorjaar 3 cm laten verhogen door een zadelmaker.
Had een hoog tourscherm, maar veel turbulentie lawaai rond de kop. Sinds dit weekend het lage BMW scherm en dat geeft genoeg beschutting. En geen gebulder meer.
Wens is nog het stuur te verhogen, dat kan met Wunderlich
adaptors artnr 8160014, ander stuur (meer naar je toe) artnr 1624559 en stuurgewichten 8160357 of 8160358. Volgens W. zijn de leidingen lang genoeg en passen de handvatten zonder problemen.
Maar ja, kost wel weer €340,-.
Schakelen is wennen, verbuik 1op 16.
Beurten zeker doen, goede synchronisatie verdubbelt rijplezier en comfort.
Veel plezier met de aanschaf Bompa, zeker doen..
Cor.
ben 1.92m en rij sinds 3 jaar de 1100r. Met veel plezier! Toeren of scheuren, 't kan allemaal.
Zadel in de hoogste stand en van 't voorjaar 3 cm laten verhogen door een zadelmaker.
Had een hoog tourscherm, maar veel turbulentie lawaai rond de kop. Sinds dit weekend het lage BMW scherm en dat geeft genoeg beschutting. En geen gebulder meer.
Wens is nog het stuur te verhogen, dat kan met Wunderlich
adaptors artnr 8160014, ander stuur (meer naar je toe) artnr 1624559 en stuurgewichten 8160357 of 8160358. Volgens W. zijn de leidingen lang genoeg en passen de handvatten zonder problemen.
Maar ja, kost wel weer €340,-.
Schakelen is wennen, verbuik 1op 16.
Beurten zeker doen, goede synchronisatie verdubbelt rijplezier en comfort.
Veel plezier met de aanschaf Bompa, zeker doen..
Cor.
R1100R + Quest 1 = toerplezier
R 11000 R
Ik rijd ongeveer 'n half jaar- en 5600 km- met r 1100 r van '95 .... en dit machientje bevalt me nog steeds. Hij is heel wendbaar, schakelt zelfs vrij soepel als ie warm gereden is ( wel tijdje op gezocht ) en het verbruik schommelt rond de 6 l ( 95 oct ).
'K ben wel nog steeds op zoek naar een "goed " windscherm ( meet 186 cm) om eens heerlijk boven de 100 km/u te kunnen rijden zonder nekpijn ! Kent er iemeand een bepaald merk ? dealer ? waar ?
..in ieder geval... veel geluk en plezier met je toekomstige beemer !!!
Harry
'K ben wel nog steeds op zoek naar een "goed " windscherm ( meet 186 cm) om eens heerlijk boven de 100 km/u te kunnen rijden zonder nekpijn ! Kent er iemeand een bepaald merk ? dealer ? waar ?
..in ieder geval... veel geluk en plezier met je toekomstige beemer !!!
Harry
-
fronteradriver
IK rij sinds een maand met een R1100R van '95.
Met mijn 1.90m en zadel in de hoogste stand en origineel toerscherm heb ik een comfortabele zitpositie die ik een hele dag kan volhouden.
Voor snelweggebruik heb ik wel oordopjes nodig.....
Verbruik over de middellange afstand is 5.5 liter, in de stad iets meer...
Mijn vorige motor (Honda) had ook een snelheidsmeter in miles. Dit vond ik zeer storend: de kilometerschaal was zeer slecht zichtbaar overdag en bij nacht niet zichtbaar. Wist dus niet hoe rap ik reed en dus veel te snel.
cardanreacties en versnellingsbakproblemen - waarvoor ik een beetje schrik had- vind ik overroepen.
Motor stuurt licht en kan actief bereden worden. Supersporters kan je gemakkelijk bijhouden. Heb geen spijt van mijn aankoop.
Met mijn 1.90m en zadel in de hoogste stand en origineel toerscherm heb ik een comfortabele zitpositie die ik een hele dag kan volhouden.
Voor snelweggebruik heb ik wel oordopjes nodig.....
Verbruik over de middellange afstand is 5.5 liter, in de stad iets meer...
Mijn vorige motor (Honda) had ook een snelheidsmeter in miles. Dit vond ik zeer storend: de kilometerschaal was zeer slecht zichtbaar overdag en bij nacht niet zichtbaar. Wist dus niet hoe rap ik reed en dus veel te snel.
cardanreacties en versnellingsbakproblemen - waarvoor ik een beetje schrik had- vind ik overroepen.
Motor stuurt licht en kan actief bereden worden. Supersporters kan je gemakkelijk bijhouden. Heb geen spijt van mijn aankoop.
Laatst gewijzigd door fronteradriver op 24 sep 2006, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gl1800 (2002)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
-
Iron Gonzo
ole ole olebompa schreef:dank allen , r1100r gekocht , ben benieuwd ...
groetjes
weer een RRRRRRRRRRRR erbeeee
dikke proficiat
en vergeet hem niet op toon uw R te plaatsen
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Dikke proficiat,bompa schreef:dank allen , r1100r gekocht , ben benieuwd ...
groetjes
Ik rij nu een jaar met mijn R 1100 R zonder een seconde spijt.
Ge gaat er ongetwijfeld veel plezier aan beleven.
Ik ben 1.80 m met het zadel op de hoogste stand.
Geen last op lange ritten, al ben ik blij dat ik na een uurtje of twee rijden eens de benen kan strekken.
Verbruik ligt tussen de 5.3 en 5.6 liter afhankelijk van rijstijl en/of afstand.
Veel RRRR genot.
Gr, Jakke.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

moto heeft nu 24.600km , wat moet er gedaan worden op onderhoud ?
batt heeft beste tijd gehad die abs lichtjes brijven soms branden , soms ook niet , dan hoor ik een klik aan de rem als ik aanzet , ook in stationair draaien lichte tik van kleppen links ,,, ( helaas geen onderhoudsboekje aanwezig ) verder rijdt de machiene zalig
groet , bompa
batt heeft beste tijd gehad die abs lichtjes brijven soms branden , soms ook niet , dan hoor ik een klik aan de rem als ik aanzet , ook in stationair draaien lichte tik van kleppen links ,,, ( helaas geen onderhoudsboekje aanwezig ) verder rijdt de machiene zalig
groet , bompa
-
Iron Gonzo
batterij nakijken op vloeistof niveau = telaag kan oorzaak zijn van...bompa schreef:moto heeft nu 24.600km , wat moet er gedaan worden op onderhoud ?
groet , bompa
indien je de leeftijd kent van de batterij en ze is +4jaar kan je ze eventueel vervangen.(kan je zelf)
olie en filter wisselen(kan je zelf)
luchtfilter vervangen(kan je zelf)
eens laten syncroniseren(door deskundige)
kleppen eens stellen.(kan je zelf)
de meeste van die dingen kan je zelf doen(mits het juiste gereedschap en de nodige basis kennis), anders zitten er hier genoeg die U daarbij kunnen helpen
zo spaar je veel kosten uit
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
kan je polieren of laten polierenbompa schreef:tnx , en de bruine uitlaten ?
dit is momenteel nog het beste, op het forum staan topic genoeg met tips om bruine uitlaten op te kuisen en dit komt er het beste uit
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
is goed produckt voor wekelijks onderhoud.bompa schreef:'wondersteen' schijnt goed te zijn ...
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE