Waterdichte kledij
Moderator: GVN
-
betaburned
Waterdichte kledij
In het licht van de recente post (oa rukka) & het feit dat mijn BMW tourguard vest/broek combi heeft het de laatste tijd nogal te verduren heeft ... en ik ook, want echt waterdicht is (vooral de broek) de combi niet meer.
Ik heb er ongeveer 5j mee gereden & in totaal (in combinatie met een Atlantis pak voor voorjaar & zomer) ongeveer 120.000km mee gebold. Jaarlijks ingespoten met dat BMW textile product, maar dat schijnt niet veel meer te helpen. Voor het overige: de vest begint aan het uiteinde van de mouwen te rafelen, de vest voorzakken zijn na een buirit precies langs binnen meegewassen (behalve de waterdichte onderaan). De broek is enkel het metalen litske van voor om ze vast te maken afgebroken, voor het overige geen verdere zichtbare tekenen van slijtage (op dat nattigheid aan uw achterste na).
Ik heb ergens gehoord/gelezen dat bij AS Adventure een wreed goed product te verkregen was voor textile/gore-tex opnieuw te waxen, dat intussen uit de handel zou zijn genomen ??? Iemand ervaring daarmee?
Daarom een koppel vragen:
1/ Iemand nog een goede suggestie om dat pak nog opnieuw iets waterdichter te krijgen (ik ben er voor de rest wel content van)?
2/ Wat is jullie ervaring met slijtage van goretex pakken?
3/ Heeft iemand ervaring met watervaste leren pakken ?
4/ Als je een nieuw waterdicht pak zou aanbevelen - hetwelk - prijsindicatie?
txs
Betaburned
Ik heb er ongeveer 5j mee gereden & in totaal (in combinatie met een Atlantis pak voor voorjaar & zomer) ongeveer 120.000km mee gebold. Jaarlijks ingespoten met dat BMW textile product, maar dat schijnt niet veel meer te helpen. Voor het overige: de vest begint aan het uiteinde van de mouwen te rafelen, de vest voorzakken zijn na een buirit precies langs binnen meegewassen (behalve de waterdichte onderaan). De broek is enkel het metalen litske van voor om ze vast te maken afgebroken, voor het overige geen verdere zichtbare tekenen van slijtage (op dat nattigheid aan uw achterste na).
Ik heb ergens gehoord/gelezen dat bij AS Adventure een wreed goed product te verkregen was voor textile/gore-tex opnieuw te waxen, dat intussen uit de handel zou zijn genomen ??? Iemand ervaring daarmee?
Daarom een koppel vragen:
1/ Iemand nog een goede suggestie om dat pak nog opnieuw iets waterdichter te krijgen (ik ben er voor de rest wel content van)?
2/ Wat is jullie ervaring met slijtage van goretex pakken?
3/ Heeft iemand ervaring met watervaste leren pakken ?
4/ Als je een nieuw waterdicht pak zou aanbevelen - hetwelk - prijsindicatie?
txs
Betaburned
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
1) plastieke broek en jas kopen in XXXL.die kan je er overtrekken bij hevige buien. Voordeel: Het water loopt er zo af en binnen enkele minuten is het droog. Goretex blijft langer nat aan de buitenkant
2)Na enkele jaren vooral in de arm en knieplooien
3) ?
4) Hein Gericke, goedkkop en toch kwaliteit. Pseudo 'goretex' is ook goed!
2)Na enkele jaren vooral in de arm en knieplooien
3) ?
4) Hein Gericke, goedkkop en toch kwaliteit. Pseudo 'goretex' is ook goed!
greetzzz, bart
3. Destijds een lederen broek (Richa) zogenaamd waterdicht met een
binnenmembraan gekocht, na 2 jaar had deze wel zijn tijd gehad,
dat membraan slijt na verloop van tijd met alle gevolgen.
Zelfs bij nieuwstaat blijft het nadeel dat eerst het leder doornat wordt
en uw broek het gewicht benaderd van 30 kg. als je aan 't rijden bent
valt het mee, maar zodra je afstapt is er kans dat uw schoenen plots
met leder afgedekt worden... tenzij een goed stel bretellen u behoeden
van schaamteloze tankbeurt

binnenmembraan gekocht, na 2 jaar had deze wel zijn tijd gehad,
dat membraan slijt na verloop van tijd met alle gevolgen.
Zelfs bij nieuwstaat blijft het nadeel dat eerst het leder doornat wordt
en uw broek het gewicht benaderd van 30 kg. als je aan 't rijden bent
valt het mee, maar zodra je afstapt is er kans dat uw schoenen plots
met leder afgedekt worden... tenzij een goed stel bretellen u behoeden
van schaamteloze tankbeurt
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Once coconuts always nuts.
YOO
1) Tja, van die producten kopen, en proberen, maar de oplossing is gewoon een regenvest en -broek te kopen, en deze bij regen aan te trekken, doe ik ook, ook al zou m'n Gore-tex me moeten droog houden.
De buitenkant van uw kledij wordt dan niet nat, met 't voordeel dat ge, eens 't ophoudt met gieten, uwe regenprullen uitdoet, ergens wegpropt, en met nen drogen tenue rondbolt.
2) Bwa, m'n vest en broek (Rally 2) zien er misschien niet meer nieuw uit, maar van enige sleet heb ik nog geen weet, alleen op m'n schouder, maar ben er is tegen een bakstenen muur mee gelopen, da's daardoor eerder
3) Tiens, bestaat da
4) Als 't moet echt waterdicht zijn, dus zonder de moeite van een regenfrakske e.d, dan kunt ge best zien naar de pakken waar de Gore-tex in de buitenlaag zit verweven, genre BMW Sreetguard, dan blijft ge droog én slorpt de buitenkant van uw vest niet eerst al 't water op, met vele onprettige nadelen tot gevolg.
Is misschien duur, maar naar 't schijnt z'n geld waard, en als 't goe moet zijn, gaat 't nie verniet zijn
Grtz, Philip!
1) Tja, van die producten kopen, en proberen, maar de oplossing is gewoon een regenvest en -broek te kopen, en deze bij regen aan te trekken, doe ik ook, ook al zou m'n Gore-tex me moeten droog houden.
De buitenkant van uw kledij wordt dan niet nat, met 't voordeel dat ge, eens 't ophoudt met gieten, uwe regenprullen uitdoet, ergens wegpropt, en met nen drogen tenue rondbolt.
2) Bwa, m'n vest en broek (Rally 2) zien er misschien niet meer nieuw uit, maar van enige sleet heb ik nog geen weet, alleen op m'n schouder, maar ben er is tegen een bakstenen muur mee gelopen, da's daardoor eerder
3) Tiens, bestaat da
4) Als 't moet echt waterdicht zijn, dus zonder de moeite van een regenfrakske e.d, dan kunt ge best zien naar de pakken waar de Gore-tex in de buitenlaag zit verweven, genre BMW Sreetguard, dan blijft ge droog én slorpt de buitenkant van uw vest niet eerst al 't water op, met vele onprettige nadelen tot gevolg.
Is misschien duur, maar naar 't schijnt z'n geld waard, en als 't goe moet zijn, gaat 't nie verniet zijn
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
klopt...4) Als 't moet echt waterdicht zijn, dus zonder de moeite van een regenfrakske e.d, dan kunt ge best zien naar de pakken waar de Gore-tex in de buitenlaag zit verweven, genre BMW Sreetguard, dan blijft ge droog én slorpt de buitenkant van uw vest niet eerst al 't water op, met vele onprettige nadelen tot gevolg.
-
Highlander
Dat product van AS adventure heb ik geprobeerd zo'n 20 euro voor de vuilbak, dat heeft niks geholpen.
Ieder zijn mening natuurlijk, maar tot hiertoe heb ik nog nooit met een regenpak gereden en ben altijd droog gebleven.
Nu na zo'n 3 jaar lekt inderdaad mijn broek.
Van bij mij t'huis naar mijn werk is allemaal autostrade stop dan maar ééns om 4H s'morgens om ergens vlug een regenpakske aan te doen.
Als het regent als je vertrekt zou je voor een regenpak kunnen kiezen,
Als je regenkledij gebruikt heb je dan wel een duur pak nodig?
Vind nog steeds als je topkwaliteit koopt moet het goed zijn.
Ieder zijn mening natuurlijk, maar tot hiertoe heb ik nog nooit met een regenpak gereden en ben altijd droog gebleven.
Nu na zo'n 3 jaar lekt inderdaad mijn broek.
Van bij mij t'huis naar mijn werk is allemaal autostrade stop dan maar ééns om 4H s'morgens om ergens vlug een regenpakske aan te doen.
Als het regent als je vertrekt zou je voor een regenpak kunnen kiezen,
Als je regenkledij gebruikt heb je dan wel een duur pak nodig?
Vind nog steeds als je topkwaliteit koopt moet het goed zijn.
Volgens mij, " maar wie ben ik" zijn er maar 2 afdoende alternatieven
1 een regenpak, maar dat is niet altijd even praktisch (maar de goedkoopste oplossing)= wat ik meestal gebruik
2 een motorpak met "echte" Gore -Tex ( Rukka, BMW, en andere duurdere merken)
Al de andere "Tex" immitaties zijn voorzien van een soort rubberlaag, waardoor ge na enkele tijd aan de binnenkant even nat zijt als aan de buitenkant, maar dan van het zweten.
Enkel de echte Gore Tex heeft een menbraan,hetwelke het lichaamsvocht
laat ontsnappen.
Al de andere "Tex" immitaties zijn voorzien van een soort rubberlaag, waardoor ge na enkele tijd aan de binnenkant even nat zijt als aan de buitenkant, maar dan van het zweten.
Enkel de echte Gore Tex heeft een menbraan,hetwelke het lichaamsvocht
laat ontsnappen.
En het hoeft daarom niet altijd duur te zijn, in Schotland ll. alleen maar m'n Airvent-jas van Richa met regenmembraam en fleeze aangehad. Over mijn lederen broek een regenbroek van 99 bfr. van voor het eurotijdperk aangehad. Botten zonder membraam van 15 jaar oud, juist nieuw zolen laten onderzetten voor ik vertrok. En toch droog gebleven. Onder mijn vest een Phase Change van BMW en geen koud gehad, wat wilt ne mens meer. 
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Gore-tex vereist ook regelmatig onderhoud om de levensduur te verlengen.
Handleiding onderhoud Gore-tex enkel in het Duits:
http://www.gore-tex.de/published/gfe_li ... eitung.pdf
Bron: http://www.gore-tex.com
PS: Ik draag het Atlantis pak met Gore-tex binnenkleding en dit is gewoon super
Houdoe
Gore-tex vereist ook regelmatig onderhoud om de levensduur te verlengen.
Handleiding onderhoud Gore-tex enkel in het Duits:
http://www.gore-tex.de/published/gfe_li ... eitung.pdf
Bron: http://www.gore-tex.com
PS: Ik draag het Atlantis pak met Gore-tex binnenkleding en dit is gewoon super
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
-
betaburned
Een regenpakske heb ik ook natuurlijk, zonder op reis gaan is 'om nattigheid vragen'. Maar ik haat dat spul, ge zweet u te pletter, de XXXL lijkt nog langs alle kanten te trekken, ik doe da dus enkel aan als het echt moet.
Ik was zeer tevreden met mijn tourguard (voorloper van de streetguard dacht ik), maar nu is het dus versleten en dat leek mij toch vrij rap, daarom dat ik eens wou kijken naar andere ervaringen.
Mijn atlantis pak is mijn favoriet pak, maar in serieuze regen (zelfs met de goretex binnenvoering) vind ik het niet echt comfortabel. Te meer omdat dat - als het dan zeiknat is geworden s'morgens - het niet echt een plezier is om s' avonds terug (nat) aan te trekken.
Ik was zeer tevreden met mijn tourguard (voorloper van de streetguard dacht ik), maar nu is het dus versleten en dat leek mij toch vrij rap, daarom dat ik eens wou kijken naar andere ervaringen.
Mijn atlantis pak is mijn favoriet pak, maar in serieuze regen (zelfs met de goretex binnenvoering) vind ik het niet echt comfortabel. Te meer omdat dat - als het dan zeiknat is geworden s'morgens - het niet echt een plezier is om s' avonds terug (nat) aan te trekken.
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
-
Highlander
beter late then never....
Ik heb een pak van HG. Rij 160km per dag. (als er nu echt 1 meter sneeuw ligt misschien niet....).Regen, wind, enz...
Is bij mij 100% waterdicht. Steek gewoon mijn gsm in mijn waterdicht borstzakje, no problem.
Direct droog en onderhoudsvriendelijk.
Nadeel: een zwaar pak!
Ik heb een pak van HG. Rij 160km per dag. (als er nu echt 1 meter sneeuw ligt misschien niet....).Regen, wind, enz...
Is bij mij 100% waterdicht. Steek gewoon mijn gsm in mijn waterdicht borstzakje, no problem.
Direct droog en onderhoudsvriendelijk.
Nadeel: een zwaar pak!
BMW R1150RT (2003)
-
Highlander
...een HG broek gekocht...
HG verkoopt veel ,BMW ook,IXS ,Polo ,Aldi ,GB, enz ook,van onderbroek tot muts.Ik heb een pak van HG...
Prijs kwaliteit lijkt me wel goed te kloppen bij HG.
Ik bedoel als je zegt "een pak van XXX" ,lijkt het me aangewezen op zijn minst het model te vermelden.Anders heeft er niemand iets aan de gegeven info.
Het is maar een suggestie ,om te vermijden dat iemand verder gaat op de merknaam.
Het MODEL en materiaal,afwerking naden ,enz tellen als info,niet zozeer de merknaam.Met voldoende gegevens/feedback van gebruikers ,kan de "volgende" dan kijken wat hij vindt van prijs/kwaliteit van een bepaald model van kledij.
(Persoonlijk kan ik geen info geven.Ik rij te weinig en enkel bij droog weer)
Bij RAD verkrijg je ook garantie.
Op vele duitse test is steeds RUKKA als beste.
Geeft 3 lagen gore-tex, 5 jaar garantie.
En veiligste moto pak van de wereld, zelfs beter dan een lederpak.
Kwaliteit kost geld, mijn veiligheid gaat voorop.
Tip: als je dan nog koud hebt, koop u een tussen of onder jas van Gerbing.
Dit is elektrisch verwarmt.
Vergeet er geen thermostaat bij te kopen, anders verbrand je bij lange tochten.
Op vele duitse test is steeds RUKKA als beste.
Geeft 3 lagen gore-tex, 5 jaar garantie.
En veiligste moto pak van de wereld, zelfs beter dan een lederpak.
Kwaliteit kost geld, mijn veiligheid gaat voorop.
Tip: als je dan nog koud hebt, koop u een tussen of onder jas van Gerbing.
Dit is elektrisch verwarmt.
Vergeet er geen thermostaat bij te kopen, anders verbrand je bij lange tochten.